Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Περιγραφή & Σχέδια Ιστιοπλοϊκών Σκαφών


Τα ιστιοπλοϊκά σκάφη είναι πολύ δημοφιλή. Το κύριο μέσο πρόωσης είναι τα πανιά (αλλά διαθέτουν καλού κακού και μια μηχανή  η ισχύς της οποίας μάλιστα δεν είναι αμελητέα). Τα εν λόγω σκάφη προσφέρονται για διακοπές σαφώς πιο φθηνές από αυτές του μηχανοκίνητου αφού δεν καίνε μεγάλη ποσότητα καυσίμων. Η κατασκευαστική του φιλοσοφία είναι εντελώς διαφορετική από αυτή των ταχυπλόων ενώ είναι παράλληλα πολύ ασφαλή.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι ιστιοπλοϊκών  και διάφορα μεγέθη. Το ιστιοπλοϊκό σκάφος που επιλέξαμε για επεξηγηματικούς λόγους είναι  γαλλικό και προέρχεται από το ναυπηγείο Beneteau ένα από τα πιο δημοφιλή στον κόσμο.

Τα ιστιοπλοϊκό αυτό σκάφος αναπτύσσεται σε δύο καταστρώματα, το κύριο και το κατώτερο.

ΚΥΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ

Στο κύριο κατάστρωμα είναι εγκατεστημένο το σύστημα πηδαλιουχίας και πλοήγησης καθώς επίσης και τα κατάρτια που αναπτύσσονται τα πανιά. Πρίμα βρίσκεται το πιλοτήριο με η μεγάλη ρόδα πλοήγησης, τα όργανα λειτουργίας και ελέγχου της μηχανής και τα όργανα ναυσιπλοΐας. Ο κύριος χώρος για τους επιβάτες των ιστιοπλοϊκών σκαφών είναι το κόκπιτ, αναπτύσσεται μπροστά ακριβώς από το πιλοτήριο και αποτελείται από δύο καναπέδες που περιβάλλουν ένα πρακτικό τραπέζι. Ο χώρος, όπως άλλωστε διακρίνεται καθαρά και στο σκίτσο είναι επενδεδυμένος από ξύλο teak που είναι πολύ ανθεκτικό αντιολισθητικό και καλαίσθητο.

Από πλώρα μέχρι πρίμα, βρίσκονται διάφοροι μηχανισμοί που εξυπηρετούν στον χειρισμό των ιστίων όπως βιντζιρέλα, βαγονάκια, ράουλα, τροχαλίες  κλπ.

Σχετικά με τα πανιά και τον τρόπο λειτουργίας τους η μεγίστη ή μαΐστρα είναι ιδιαίτερα ανθεκτική και ευλύγιστη και καλύπτει μια μεγάλη γκάμα ανέμου. Η μεγίστη δεν προσφέρει μόνο ώθηση στο σκάφος, αλλά δίνει και κατευθυντήριο έλεγχο, ιδιαίτερα το πίσω μέρος της που ονομάζεται αετός. Η μέγιστη λειτουργεί αμοιβαία με τη τζένοα η οποία είναι επίσης σημαντική γιατί δίνει ένα αρκετά μεγάλο μέρος της δύναμης που ωθεί το σκάφος.
Το μπαλόνι είναι ένα πανί ελεύθερο που ανοίγει και εκτείνεται παίρνοντας διαφορετικά σχήματα έχει συνήθως φωτεινά χρώματα και προσφέρει στο σκάφος ταχύτητα.

ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ

Στο κατώτερο κατάστρωμα βρίσκονται εγκατεστημένες οι καμπίνες τα λουτρά / w.c. το σαλόνι η τραπεζαρία η κουζίνα και το μηχανοστάσιο. Το συγκεκριμένο σκάφος διαθέτει τρεις καμπίνες με δυνατότητα φιλοξενίας έως έξι ατόμων. Εξαιτίας της κατασκευαστικής τους διάταξης τα ιστιοπλοϊκά σκάφη σε αντίθεση με τα μηχανοκίνητα διαθέτουν ζωτικούς χώρους, όπως το καθιστικό και η κουζίνα, ένα κατάστρωμα πιο κάτω και οι σχεδιαστές καλούνται να προσδώσουν το περισσότερο φυσικό φως και εξαερισμό. Αυτό επιτυγχάνεται καταρχήν με πολλά παράθυρα και κατά δεύτερον με ναυπηγικές γραμμές που έχουν υψηλές υπερκατασκευές και περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες. Το συγκεκριμένο μοντέλο όπως φαίνεται καθαρά και στις φωτογραφίες διαθέτει επαρκή φυσικό φωτισμό.

Στο σαλόνι πέρα από τις βασικές ανέσεις, προσφέρονται ηχοσύστημα και τηλεόραση. Όσο για την επιπλοσύνθεση της κουζίνας, ενώ διαθέτει μικρό χώρο, έχει τέτοιο σχεδιασμό και μηχανισμούς, που την καθιστούν πολύ πρακτική με επαρκείς μάλιστα αποθηκευτικούς χώρους.

Το μηχανοστάσιο βρίσκεται ενδιάμεσα από τις δύο πρυμνιές καμπίνες και είναι προσβάσιμο από αυτές καθώς επίσης και από την μπροστινή του πλευρά.

Φωτό 1Φωτό 2Σχέδιο 1
Σχέδιο 2
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.