Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Ναυπήγηση ιστιοπλοϊκών σκαφών: Φτιάξ΄το μόνος σου




Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

ORC - GP 26 & SKC 22

Think fast

Η ναυπήγηση ενός σκάφους αποτελεί μία πολύπλοκη διαδικασία, δεδομένων των πολλών διαφορετικών παραμέτρων που συγκεντρώνει. Οι παράμετροι αυτοί περιλαμβάνουν τον σχεδιασμό, με τα κατασκευαστικά και τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του σκάφους, ενώ θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι οικονομοτεχνικοί παράγοντες, που περιλαμβάνουν τις προμήθειες των υλικών και το κατασκευαστικό κόστος, διαμορφώνοντας την τελική τιμή.

Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, ο κ. Στέφανος Καρατασίτσας κατασκεύασε στην Κέρκυρα δύο ιστιοπλοϊκά σκάφη, τα:

ORC GP26 και
SKC 22

Ο σχεδιασμός του αγωνιστικού ιστιοπλοϊκού σκάφους τύπου ORC GP26 ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2006, με την ναυπήγησή του να υλοποιείται από τον Σεπτέμβρη του ίδιου έτους και να ολοκληρώνεται τον Μάιο του 2007. Όσο για το SKC 22 ο σχεδιασμός του ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2007, με την ναυπήγηση να πραγματοποιείται από τον Νοέμβρη του 2007 μέχρι τον Μάρτιο του 2008.

Το GP26 προέκυψε σύμφωνα με τους κανόνες καταμέτρησης και ισοζυγισμού ORC των ιστιοπλοϊκών αγώνων. Οι κανόνες αυτοί έχουν θεσπισθεί από διεθνείς οργανισμούς, με αντικειμενικό σκοπό να προσδιορίσουν την επίδραση διαφόρων χαρακτηριστικών των σκαφών (μήκος της γάστρας, επιφάνεια ιστιοφορίας κ.α.) στην συμπεριφορά τους ώστε να επιτρέψουν σε διαφορετικούς τύπους σκαφών να συναγωνισθούν μεταξύ τους με ίσους όρους.

Το SKC 22 είναι ελεύθερου σχεδιασμού με στόχο την επίτευξη υψηλών ταχυτήτων, που να μπορεί παράλληλα να καταμετρηθεί με βάση το IMS(International Μeasurement System) ώστε να συμμετέχει σε αγώνες ιστιοπλοΐας με άλλα σκάφη διαφορετικού τύπου.

Η προσπάθεια του κατασκευαστή ήταν εξαρχής δύσκολη, αφού κλήθηκε να αντιμετωπίσει όλα τα ανωτέρω ερασιτεχνικά, χωρίς να είναι ναυπηγός ή επαγγελματίας ιστιοπλόος. Αποδείχθηκε όμως δεινός μάνατζερ αφού κατάφερε να κατασκευάσει δύο ποιοτικά σκάφη με λογικό κόστος κατασκευής και αξιόλογες επιδόσεις. Βασική ωστόσο ήταν η εμπειρία του που προέκυψε δύο χρόνια πριν, κατά την ναυπήγηση ενός ιστιοπλοϊκού σκάφους τύπου Mount Gay, 30 ποδών, σε σχέδια του Dix Dudley. Θα πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί και η μακρά εμπειρία του στην ιστιοπλοΐα, την οποία υπηρετεί ως αθλητής από το 1974.

Απαρχή της ναυπήγησης αποτέλεσε ο σχεδιασμός των σκαφών με χρήση cad (computer aided design) μία λεπτομερής εργασία η οποία είναι αρκετά επίπονη και παράλληλα σημαντική, αφού από αυτήν μπορεί να προκύψει μία κατασκευή ακριβής ως προς τις μετρήσεις, με ότι αυτό συνεπάγεται (βέλτιστη εποπτεία των κατασκευαζόμενων τεμαχίων, τόσο κατά την παραγγελία όσο και κατά την κατασκευή, και ακριβείς ποσότητες υλικών με επακόλουθο τον έλεγχο του κόστους).

Το σκεπτικό της κατασκευής των δύο αυτών ιστιοπλοϊκών, προέκυψε μέσα από κάποια προβλήματα που αντιμετωπίζει το άθλημα, με σκοπό να δοθεί μια διεξοδική λύση. Ένα από αυτά τα προβλήματα αφορά τα λίγα άτομα που δυστυχώς απομένουν στις σχολές ιστιοπλοΐας. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο υψηλό κόστος διαβίωσης, που οδηγεί στις αυξανόμενες ώρες εργασίας με επακόλουθο την έλλειψη ελεύθερου χρόνου.

Στους ιστιοπλοϊκούς αγώνες εξάλλου οι χορηγίες δεν είναι εύκολη υπόθεση, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν θεατές εξαιτίας της απομάκρυνσης των σκαφών από την στεριά και την έλλειψη υποδομών.

Η έλευση των δύο νέων σκαφών προσφέρει δύο βασικά πλεονεκτήματα: το χαμηλό κόστος κτήσης, και την ευκολία χρήσης τους. Το ουσιαστικό όμως όφελος εστιάζεται στο άθλημα. Με δύο όμοια σκάφη, οι αγώνες σκάφος με σκάφος (match racing) προσφέρουν μία άλλη διάσταση στους αγώνες και μεγάλη προβολή στην ιστιοπλοΐα, με τις μονομαχίες ανά ζευγάρι να εκκινούν και να τερματίζουν μόλις λίγα μέτρα από τον μόλο και σε σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα, αφού απαιτούνται μόλις 25 με 30 λεπτά. Το δια ταύτα είναι η απόλαυση της αγωνιστικής ιστιοπλοΐας από τους αθλητές και η απόλαυση ενός συναρπαστικού θεάματος για τους θεατές.

Με περισσότερα μάλιστα σκάφη ανά περιοχή μπορεί να δημιουργηθεί κλάση με αγώνες inshore, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για ανάλογη κατηγορία πανελλήνιου πρωταθλήματος.

Με ποιό συμβατική ιστιοφορία οι νέοι ιστιοπλόοι θα είναι σε θέση απολαύσουν την ιστιοπλοΐα τους σε ένα μοντέρνο σκάφος με εύκολους χειρισμούς και ακόμη πιο προσιτό στην τιμή.

Η κατασκευή των δύο σκαφών αποτέλεσε μία ιδιωτική πρωτοβουλία, το κίνητρο της οποίας ήταν κυρίως ο συναισθηματικός δεσμός του κατασκευαστή με το άθλημα της ιστιοπλοΐας. Όπως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, άνθρωποι με ανάλογα ενδιαφέροντα επηρεάζονται και έλκονται, προσφέροντας ποικιλοτρόπως τις υπηρεσίες τους, επαληθεύοντας την ρήση "η ισχύς εν τη ενώσει".

Ουσιαστικό ρόλο στο δύσκολο εγχείρημα της κατασκευής συνετέλεσε ο κ. Μιχάλης Τσατσόπουλος, αθλητής της ιστιοπλοΐας με μεγάλη εμπειρία. Σημαντική ωστόσο ήταν η συμβολή του επιβλέποντα ναυπηγού κ. Κωνσταντίνου Βασιλάκη, καθώς επίσης και του κ. Σταμάτη Απέργη για την κατασκευή των ανοξείδωτων μεταλλικών μερών και συγκολλήσεων. Οι κ.κ. Βαγγέλης Γραμμένος του καρνάγιου Corfu Yacht Yard και Keith Callaghan της εταιρείας Z-Spars, βοήθησαν στον εξαρτισμό (rigging). Η εταιρεία Fibermax Composites που εδρεύει στο Βόλο και αποτέλεσε την πηγή προμήθειας υλικών υψηλής τεχνολογίας, έδωσε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τα υλικά ενώ η επιτροπή ανοικτής θάλασσας προσέφερε την καταμέτρηση κατά I.M.S. Η μαρίνα Γουβιών, διαμέσου του διευθυντή της κ. Δημήτριου Κουτσοδόντη, προσέφερε τον δωρεάν ελλιμενισμό του σκάφους GP26, ενώ η εταιρεία Kakitsis sails προμήθευσε τα πανιά και των δύο σκαφών. Τέλος, η κατασκευαστική εταιρεία Νιάκας Βασίλης και ΣΙΑ Ε.Ε. κατανοώντας το δύσκολο και ακριβό εγχείρημα, αποτέλεσε έναν από τους βασικούς χορηγούς.

Χρήσιμα Links :

ORC GP26 Class : http://www.gpclass.org/, www.gpclass.org/Boats/GRE1235.htm
Marina Gouvia Corfu : www.medmarinas.com/en/gouvia/index.html
Ιστιοπλοϊκός Ομιλος Μαρίνας Γουβιών : www.corfusail.gr
Fibermax Composites : http://www.fibermax.gr/

Πληροφορίες: Στέφανος Καρατασίτσας Τηλ. 6944.411933 E-mail: sailinn@panafonet.gr

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.