Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
30ό Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών



Από τη Μαριλέλλα Αντωνοπούλου

Μαζική συνάντηση για τη θάλασσα

Μία από τις κορυφαίες εκθέσεις για τη θάλασσα, το 30ο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών, έλαβε χώρα από τις 15 έως τις 23 Νοεμβρίου 2008 στο πρώην Ανατολικό Αεροδρόμιο Ελληνικού. Στο καθιερωμένο ραντεβού περισσότεροι από 300 εκθέτες παρουσίασαν πάνω από 1.000 σκάφη παντός τύπου, καθώς και μηχανές θαλάσσης, εξοπλισμό και εξαρτήματα σκαφών, ναυτιλιακά όργανα και υλικά ναυπήγησης, σωστικά σκάφη και τρέιλερ, εξοπλισμό windsurf, καταδυτικό εξοπλισμό, είδη αλιείας και κλαδικές εκδόσεις.

Τα προγνωστικά για την επιτυχία της φετινής έκθεσης, μεσούσης της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, ήταν δυσοίωνα. Πολλές από τις κατασκευάστριες εταιρείες σκαφών και κινητήρων που αντιπροσωπεύθηκαν στο Ναυτικό Σαλόνι έχουν υποστεί τεράστιες οικονομικές ζημιές, με επακόλουθο να περιορίζουν την παραγωγή τους ή να έχουν προβεί σε περιορισμό του εργατικού δυναμικού.

Παρά τις δύσκολες, όμως, οικονομικές συγκυρίες, η προσέλευση του κόσμου και κυρίως οι συμφωνίες που επιτεύχθηκαν, αποτέλεσαν μία ευχάριστη έκπληξη, αποδεικνύοντας ότι η οικονομική κρίση έχει επιδράσει, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, μόνο στον ψυχολογικό τομέα και όχι στην πραγματική οικονομία όσων σχετίζονται με τη θάλασσα. Οι πραγματικές εξελίξεις στον χώρο αναμένεται να φανούν από τον ερχόμενο Οκτώβρη, μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου.

Σε μία έκταση πολλών τετραγωνικών πολλά φουσκωτά και μηχανοκίνητα, σαφώς λιγότερα ιστιοπλοϊκά και λοιπά παρελκόμενα κέρδισαν το ενδιαφέρον εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών, οι οποίοι έσπευσαν να δουν από κοντά τα αγαπημένα τους πλωτά μοντέλα. Το Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών προσφέρει μία ολοκληρωμένη ευκαιρία για έρευνα αγοράς σε όλους όσοι αγαπούν τη θάλασσα και θέλουν να την απολαμβάνουν με τον καλύτερο τρόπο μέσα σ’ ένα σκάφος. Παράλληλα, αποτελεί ισχυρό πόλο έλξης και επικοινωνίας για μία μεγάλη μερίδα ανθρώπων που ασχολούνται με τον κλάδο της θάλασσας.

Η υπεροχή της έκθεσης έναντι ανάλογων ελληνικών διοργανώσεων έγκειται στη σχετικά μεγάλη ποικιλία των εκθεμάτων, αλλά και στο μαζικό χαρακτήρα της, αφού τα εκθέματα στην πλειονότητά τους ανήκουν στη μεσαία κατηγορία μεγέθους και κόστους.

Οι εκθέτες της διοργάνωσης αντιπροσωπεύουν ή κατασκευάζουν μερικές από τις πιο γνωστές μάρκες της τοπικής και διεθνούς αγοράς, γνωστές και καταξιωμένες αλλά και νεότερες ανερχόμενες.

Με επίκεντρο τα φουσκωτά και τα μηχανοκίνητα σκάφη, ο εκθεσιακός χώρος κάλυψε συνολικά 7 τομείς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι είναι η μόνη εκδήλωση που γίνεται υπό την αιγίδα και οργανωτική υποστήριξη του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Πλαστικών Σκαφών Παρελκόμενων Εξαρτημάτων Εμπόρων (ΣΕΚΑΠΛΑΣ ΠΕΕΥ), αλλά και του διεθνούς οργανισμού IFBSO.

Σύμφωνα με αρκετούς εκθέτες-μέλη του ΣΕΚΑΠΛΑΣ, το κόστος για την παρουσία τους στο φετινό Ναυτικό Σαλόνι ήταν ιδιαίτερα υψηλό, ήτοι 80 ευρώ /τ.μ., σε αντίθεση με τη προηγούμενη διοργάνωση στην οποία η τιμή έφτανε τα 61 ευρώ για κάθε τ.μ. περιπτέρου. Θα πρέπει ωστόσο, εάν είναι δυνατόν, η τιμή ενοικίασης να είναι πιο ελκυστική, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα ενοικίασης χώρου σε μικρές εταιρείες και σε νέους επαγγελματίες ώστε να προβάλλουν τα εκθέματά τους.

Οργανωτικά η έκθεση θα λέγαμε σε γενικές γραμμές ότι ήταν καλή, χρήζει όμως περαιτέρω βελτίωσης. Τα εκθέματα ήταν κατά κάποιο τρόπο ομαδοποιημένα, οι δύο είσοδοι όμως της έκθεσης, δημιούργησαν ορισμένα προβλήματα, δεδομένου ότι οι επισκέπτες άθελά τους παρέκαμπταν ορισμένες εταιρείες, αναλόγως της εισόδου που επέλεγαν. Ορισμένες εταιρείες, εξάλλου, που εμπορεύονται μηχανές και σκάφη, ήταν υποχρεωμένες να χωρίσουν τα προϊόντα τους, τοποθετώντας τά σε διαφορετικούς χώρους ανάλογα με το είδος. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να επιτυγχάνονταν η ομαδοποίηση των προϊόντων, από την άλλη πλευρά, όμως, αυτή η λύση στερούνταν πρακτικότητας αφού, οι εταιρείες δεν είχαν την δυνατότητα της πλήρους παρουσίασής τους μέσα από έναν συγκεκριμένο χώρο. Οι παραπάνω επισημάνσεις θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, ώστε να προκύψει μία καλά οργανωμένη έκθεση, προς όφελος των επισκεπτών.

Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν την πρώτη μέρα της έκθεσης από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Αναστάσιο Παπαληγούρα. Λίγες μέρες πριν, αντιπροσωπεία του ΣΕΚΑΠΛΑΣ σε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έλαβε τη διαβεβαίωση ότι το Ελάχιστο Κόστος Χρήσης και Συντήρησης σκαφών που προωθεί από το εν λόγω υπουργείο θα κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, δεν αφορά στους συνταξιούχους και δεν στοχεύει στην επαναφορά του τεκμηρίου.

Το 30ο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών έκλεισε τις πόρτες του στις 23 Νοεμβρίου. Ωστόσο, τα επίσημα στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των επισκεπτών δύο εβδομάδες μετά το τέλος της έκθεσης δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα από την διοργανώτρια Expo One. Ας ελπίσουμε να οφείλεται στο εξαιρετικά μεγάλο αριθμό των επισκεπτών…

Η ΕΚΘΕΣΗ

Στον υπαίθριο χώρο που διαδεχόταν την είσοδο, μεγάλα μηχανοκίνητα σκάφη υποδέχονταν τους επισκέπτες. Ανάμεσα στα εκθέματα ξεχώρισαν 2 μοντέλα Fjord 40, Open & Cruiser χάρη στην πρωτοποριακή τους εμφάνιση, στον χώρο της αντιπροσωπείας Τζαλαβράς.

Λίγα μέτρα πιο πέρα, ήταν τοποθετημένο το επιθετικό φουσκωτό DTec R48 με μήκος που υπερβαίνει τα 14 μέτρα. Η Motomarine έδωσε το παρών με τα επιτυχημένα Magna 35C Lightning, 32 Sport rib και Superonda 820.

Η Triton Yachting έδωσε δυναμικό παρών με 16 σκάφη των ναυπηγείων Sealine, Bayliner και Maxum. Σε ξεχωριστό τομέα παρουσιάστηκαν όλες τις μεγάλες αντιπροσωπείες μηχανών, μεταξύ των οποίων η Motocraft με κινητήρες Mercruiser και Cummins, η Ζώης Ευσταθίου με Mercury και η Π. Πετρόπουλος με τις Evinrude, η Μοτοδυναμική, η οποία διέθετε δύο εκθεσιακούς χώρους, έναν για τις εξωλέμβιες μηχανές Yamaha και Selva και τα θαλάσσια τζετ Wave runner και έναν για τα σκάφη. Συγκεκριμένα στον χώρο των εξωλέμβιων παρουσίασε τις νέες Yamaha F30 και F40 EFI, εξοπλισμένες με ένα πρωτοποριακό αντικλεπτικό σύστημα, αντίστοιχο με το immobilizer των αυτοκινήτων. Στις μεγάλες μηχανές, η νέα F225 CETL παρουσιάστηκε με νέο κατώτερο μέρος (πόδι) σε μέγεθος Long και η F250 BETOX με τα νέα ηλεκτρονικά χειριστήρια. Αίσθηση προκάλεσε, ωστόσο, και η θηριώδης εξωλέμβια Yamaha των 350 ίππων.

Στον εκθεσιακό χώρο των σκαφών φιλοξενήθηκαν τα φουσκωτά Pirelli, τα φουσκωτά και πολυεστερικά Selva η παραδοσιακή βάρκα Wavemaster και τα γαλλικά σκάφη Jeanneau που κινούνται με εξωλέμβιες, με τα μοντέλα της σειράς Merry Fisher και Cap Camarat. Η πρόσφατη συμφωνία της εταιρείας Yamaha με το γαλλικό ναυπηγείο αποτέλεσε μια σημαντική είδηση στον χώρο, με την εταιρεία Athenian Yachts να αποτελεί τον τοπικό αντιπρόσωπο της Αττικής και τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο στα μεγαλύτερα μοντέλα.

Μεταξύ εκείνων που ξεχώρισαν με το εύρος και το επίπεδο της συμμετοχής τους στο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι στους τομείς με τα σκάφη ήταν η Athenian Yachts, επίσημη αντιπρόσωπος των Jeanneau, με στόλο περίπου 13 σκαφών Prestige, Cap Camarat, Merry Fisher, Sunfast και Sun Odyssey και πολλές νέες παρουσίες, όπως τα Sun Odyssey 44i και 50DS.

Στον χώρο της Vernicos Yachts οι λάτρεις των μηχανοκίνητων είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά 14 σκάφη Regal και 5 Beneteau. Η αλήθεια είναι ότι και τα δύο ναυπηγεία που αντιπροσωπεύει η εν λόγω εταιρεία παρουσίασαν πολλά νέα μοντέλα την τελευταία χρονιά, ιδιαίτερα το γαλλικό, το οποίο όντας ένα από τα μεγαλύτερα στο παγκόσμιο στερέωμα ακολουθεί μια επιθετική πολιτική στα μηχανοκίνητα, εμπλουτίζοντας την γκάμα του με πολλά νέα μοντέλα στην μικρομεσαία κατηγορία διαμέσου της σειράς Monte Carlo.

Ένας εκ των πρωταγωνιστών ήταν η αντιπροσωπεία Kappa Marine με τρεις διαδοχικούς εκθεσιακούς χώρους και ευρύτατη γκάμα σκαφών Fairline, Sea Ray και Galeon, αλλά και η Aquacraft με σκάφη Sessa και Wellcraft. Η Kyriakoulis Μεσογειακές Κρουαζιέρες παρουσίασε ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα Dufour και Bavaria, ενώ η Anthimar προκάλεσε τα θετικά σχόλια των επισκεπτών με το Absolute 47HT.

Στον τομέα των φουσκωτών η αντιπροσωπεία Φλώκης μαζί με μοντέλα κινητήρων Yamaha συμμετείχε με εντυπωσιακά φουσκωτά Nuova Jolly, όπως το Prince 27 ήταν μία ενδιαφέρουσα συμμετοχή, όπως και τα σκάφη των Sea Quest, Zodiac, Laser, Technohull, Orizon, Scorpion και πολλά άλλα.

Στον τομέα των ηλεκτρονικών τον πρώτο λόγο είχε η Σκορδίλης Α. Ε με προϊόντα από τις εταιρείες Raymarine και Garmin αλλά και η εταιρεία Σακιώτης Mega Electronics, με πολλά επιλεγμένα ναυτιλιακά είδη τελευταίας τεχνολογίας. Όσοι ήθελαν να ανανεώσουν την γκαρνταρόμπα τους, η Marine Pool και η Quba είχαν να προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
Τέλος, εντύπωση προκάλεσε ο διώροφος εκθεσιακός χώρος της εταιρείας ναυτιλιακών ειδών Λάλιζας ο οποίος περιελάμβανε πλούσιο ναυτιλιακό εξοπλισμό σε προσιτές τιμές.

Aποψη του εξωτερικού χώρου της έκθεσηςΗ είσοδος της έκθεσηςAποψη του χώρου της έκθεσης κατά την είσοδο
Aποψη του υπαίθριου χώρου της έκθεσηςΜερικά από τα open μηχανοκίνητα που εκτέθηκαν στον υπαίθριο χώροAποψη του υπαίθριου χώρου της έκθεσης
Aποψη του υπαίθριου χώρου της έκθεσηςΤο Fjord 40 CruiserΟι χώροι του Fjord 40 Open
Aποψη του Fjord 40 CruiserΤο Magna 35C της MotomarineΟ εκθεσιακός χώρος της Motomarine
Το Magna 35C της MotomarineΤο Magna 35C της MotomarineΤο φουσκωτό DTec R48
Το φουσκωτό DTec R48Το DTec R48 τρέχει με δύο Yamaha 350 V8Τα σκάφη της Sealine
To Sealine SC35 έχει τον τίτλο "Boat of the Year 2008"Το Sealine SC29Το Sealine SC38
Tο ιστιοπλοϊκό Oceanstar 51.2 της Ocean YachtsΜοντέλα της Regal παρατάσσονται στον χώρο της Vernicos YachtsΟ εκθεσιακός χώρος της Athenian Yachts
Aποψη του εκθεσιακού χώρου της Athenian YachtsΤα μηχανοκίνητα σκάφη Cap Camarat και Prestige στον χώρο της Athenian YachtsΟ εκθεσιακός χώρος της εταιρείας αφοί Παππά με σκάφη Cranchi
Τα νέα Sun Odyssey 50DS και 44iΤο νέο Sun Fast 3200Η Vernicos Yachts έδωσε το παρών στο Ναυτικό Σαλόνι με μία μεγάλη γκάμα σκαφών Regal και Beneteau
To Beneteau Monte Carlo 32Ο εκθεσιακός χώρος της American Marine με σκάφη PrincessΈνα από τα σκάφη Princess
Ο εκθεσιακός χώρος της Kyriacoulis MediterraneanAποψη του Fairline Targa 47 Gran Turismo της Kappa MarineΤα σκάφη της Fairline
Το Fairline 47 Gran TurismoΤα μηχανοκίνητα σκάφη Cap Camarat και Prestige στον χώρο της Athenian YachtsAποψη του εσωτερικού χώρου της έκθεσης
Ο εκθεσιακός χώρος της Kappa Marine για τα Sea RayAποψη των Sea RayAποψη των Sea Ray
Ο εκθεσιακός χώρος της Kappa Marine για τα GaleonΤο Absolute 47HT ήταν ο πρωταγωνιστής στον χώρο της AnhtimarΗ Motocraft ξεχώρισε στον τομέα των μηχανών
Δυναμική ήταν και η παρουσία των κινητήρων evinrudeAποψη του εσωτερικού χώρου της έκθεσηςΟ εκθεσιακός χώρος της σκαφών Πρωτεύς
Aποψη του χώρου των κινητήρων EvinrudeAποψη του χώρου της έκθεσηςΤο περίπτερο της Daewoo Marine ήταν από εκείνα που ξεχώρισαν για τους κινητήρες του φυσικά
Το ιστιοπλοϊκό Impression 54 της ElanΤο Sessa S26 στον χώρο της AquacraftΤο Sessa Key Largo 24 στον χώρο της Aquacraft
Το Dorado 32 στον χώρο της AquacraftΗ Aquacraft είναι η αντιπρόσωπος του ιταλικού ναυπηγείου Sessa MarineΟ εκθεσιακός χώρος της Aquacraft
Το Wellcraft 35 Scarab Sport της AquacraftΤο Sessa Key Largo 30Το Wellcraft 252 Fisherman
Aποψη του χώρου με τα πλαστικά φουσκωτάΤα πλαστικά σκάφη Ranieri στον εκθεσιακό χώρο της εταιρείας ΠοσειδώνΟ εκθεσιακός χώρος των φουσκωτών Zodiac
Ο εκθεσιακός χώρος της Tarasiadis BoatsΜερικά από τα μεγάλα φουσκωτά σκάφη της TechnohullAποψη του χώρου με τα φουσκωτά σκάφη
Ο εκθεσιακός χώρος της εταιρείας Skordilis στον τομέα του εξοπλισμούΜερικά από τα προϊόντα Raymarine στον χώρο της εταιρείας SkordilisΟ εκθεσιακός χώρος της εταιρείας Kafetzidakis Sails
Προπέλες στο περίπτερο της Kafetzidakis SailsΤο περίπτερο της εταιρείας SailingShop.grΗ ομάδα της Jotun στο περίπτερο της εταιρείας
Το περίπτερο της εταιρείας Sea & Boat Yacht AccessoriesΠασαρέλες στο περίπτερο της Sea & Boat Yacht AccessoriesΤο περίπτερο της Marine Pool με ρούχα και αξεσουάρ
Το περίπτερο της Quba Sails με ρούχα και αξεσουάρAποψη του χώρου της Quba SailsΤο περίπτερο της εταιρείας Sakiotis στον τομέα του εξοπλισμού
Το φουσκωτό Top Line 27Το αγωνιστικό φουσκωτό Laser 30 της Craft MarineΤο Φουσκωτό με κουκούλα Bolton 330
To Nuova Jolly Prince 27 της αντιπροσωπείας ΦλώκηςΟ εκθεσιακός χώρος της αντιπροσωπείας ΦλώκηςΤο Southport 26CC
Το Sea Quest 9.60 στον εκθεσιακό χώρο των Καραντώνης-ΚατσαμπάςΟ εκθεσιακός χώρος των φουσκωτών Sea QuestΤο "άγριο" F40 Custom Line της Solemar
Το νέο Laser 26Το περίπτερο της FW Co με είδη διακόσμησης για το σκάφος ή το σπίτι κέρδισε τις εντυπώσειςΌμορφα αντικείμενα με ναυτικό θέμα στο περίπτερο της FW Co
Το Ναυτικό Σαλόνι ήταν πρώτης ευκαιρίας για μία ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς, κυρίως για όσους Επιτυχής η σύμπραξη Jeanneau-Yamaha στον χώρο της ΜοτοδυναμικήςAποψη του χώρου της Μοτοδυναμικής
Ο εκθεσιακός χώρος της ΜοτοδυναμικήςΟ εκθεσιακός χώρος των σκαφών ΠοσειδώνΟ εκθεσιακός χώρος της Motocraft
Το περίπτερο της Daewoo MarineO εκθεσιακός χώρος της εταιρείας Ζώης ΕυσταθίουΤα μικρά φουσκωτά στον χώρο της εταιρείας Ζώης Ευσταθίου
Aποψη του χώρου στον τομέα των φουσκωτών σκαφώνΗ κατασκευάστρια εταιρεία ναυτιλιακών και σωστικών ειδών, Lalizas, ήταν ανάμεσα στους εκθέτες
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.