Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Powerboat P1



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Ξεκίνησαν δυναμικά οι φετινοί αγώνες Powerboat P1, με τα συμμετέχοντα σκάφη να παρουσιάζονται έτοιμα όσο ποτέ. Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί οι αγώνες στην Μάλτα και την Κωνσταντινούπολη, ενώ επόμενο σταθμό θα αποτελέσει η Ιταλία.

Στον αγώνα της Μάλτας, την πρώτη θέση στην κατηγορία Evolution κατέλαβε το σκάφος #47 Silverline, με πλήρωμα τους βρετανούς Jan Falkowski και Drew Langdon. Την δεύτερη θέση κατέλαβε το σκάφος #10 Cigarette Smash Poker, με τους ιταλούς Luca Formilli Fendi και Matteo Nicolini ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε το #77 Lucas Oil Outerlimits με τους αμερικανούς Joe Sgro και Nigel Hook.

Στον αγώνα της Κωνσταντινούπολης, την καρό σημαία πέρασε πρώτο το Lucas Oil Outerlimits, με δεύτερο το σκάφος Furnibo και τρίτο το Cigarette smash poker.

AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ ΜΑΛΤΑΣ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ EVOLUTION ΧΡΟΝΟΣ

1. Cigarette smash poker 34.01.71
2. Lucas oil outerlimits 34.44.07
3. Snav osg 35.14.94

AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ EVOLUTION ΧΡΟΝΟΣ

1. Lucas oil outerlimits 33.17.97
2. Furnibo 33.41.16
3. Cigarette smash poker 34.03.77

Στο πρωτάθλημα Powerboat P1 συμμετέχουν σκάφη σε δύο κατηγορίες, που τρέχουν κάθε αγωνιστικό διήμερο μία κούρσα αντοχής -Endurance race- και μία κούρσα ταχύτητας -Sprint race.

Σχετικά με τις κατηγορίες, στην Evolution τα συμμετέχοντα σκάφη είναι πρωτότυπα και κατά παραγγελία σε κάποιο ναυπηγείο ή σχεδιαστή, ενώ διαθέτουν τις μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Στην κατηγορία Supersport συμμετέχουν τα σκάφη με μικρότερες ιπποδυνάμεις.

Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν, επιβάλει στα σκάφη της κατηγορίας Evolution να έχουν κλειστό πιλοτήριο ενώ τα σκάφη της κατηγορίας Supersport έχουν ανοικτό πιλοτήριο.

Ως προς το τεχνικό μέρος, τα σκάφη υπακούουν σε ένα σύνολο κανονισμών. Μεγάλη βαρύτητα δίνεται στην αναλογία ισχύος/εκτοπίσματος, με αποτέλεσμα τα πολύ ισχυρά σκάφη να αναγκάζονται πολλές φορές να φέρουν έρμα, ώστε να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς.

Το ελάχιστο απαιτούμενο πλήρωμα, που ισχύει και για τις δύο κατηγορίες, είναι δύο άτομα, κυβερνήτης και μηχανικός. Ορισμένες όμως ομάδες έχουν και ένα τρίτο άτομο στο πλήρωμα, στο ρόλο του πλοηγού, γιατί η πλοήγηση ανάμεσα σε σκάφη -που τρέχουν με τεράστιες ταχύτητες σε ένα στίβο στη ανοικτή θάλασσα, εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες- δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση.

Aνασκόπηση του πρωταθλήματος 2008.

Ο επίλογος του 2008 γράφτηκε στο Portimão, στις νότιες ακτές της Πορτογαλίας. Για δεύτερη συνεχή φορά, πρωταθλήτρια στη κατηγορία Evolution αναδείχθηκε η ομάδα #99 Fountain Worldwide ενώ στη κατηγορία Supersport πρωταθλήτρια ομάδα ήταν η #44 Conam Yachts, που μάλιστα είχε εξασφαλίσει τον τίτλο από τον προτελευταίο αγώνα.

Στο πρωτάθλημα Powerboat P1 για το 2008 έλαβαν μέρος οι εξής ομάδες, κατά σειρά τελικής κατάταξης:

Κατηγορία Evolution

1. #99 Fountain Worldwide 1st4boats.com

Οι πρωταθλητές της κατηγορίας, συμμετείχαν με ένα σκάφος κατασκευασμένο από το ναυπηγείο Fountain, με κινητήρες Ilmor συνολικής ιπποδύναμης 1.292 ίππων και με πλήρωμα τους Βρετανούς James Sheppard και Craig Wilson.

2. #60 GFN Gibellato

Metamarine Corse - Veneta Marina Racing

Το σκάφος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την Metamarine Corse ενώ οι κινητήρες του είναι της Seatek, με συνολική ισχύ 1.640 ίππων. Το πλήρωμα αποτέλεσαν οι Ιταλοί Marco Pennesi -που είναι και ιδιοκτήτης της Metamarine Corse- και οι Giampaolo Montavoci και Stefano Bonanno.

3. #88 Kiton Outerlimits

OSG Racing Team

Η πρωταθλήτρια ομάδα για το 2006 κατετάγη τρίτη το 2008, με ένα σκάφος από ανθρακονήματα, δημιουργία του αμερικάνικου ναυπηγείου Outerlimits, εξοπλισμένο με δύο Mercury 1.520 συνολικά ίππων. Κυβερνήτης ήταν ο Joe Sgro, με συγκυβερνήτες τους Giovanni Carpitela και Giancarlo Cangiano που είναι και ο ιδιοκτήτης της ομάδας.

4. #53 Pignolo 53

Skater Racing Team

Η συγκεκριμένη ομάδα διαθέτε ένα σκάφος της Douglas Marine, με κινητήρες Ilmor ισχύος 1.268 ίππων και πλήρωμα τους Massimiliano "Max" Ferrari και Francesco Redaelli.

5. #10 The Fantastic 1

Cigarette Racing Team Europe

Η πρώτη εμφάνιση του γνωστού ναυπηγείου της Cigarette, ήταν με ένα σκάφος εξοπλισμένο με δύο κινητήρες Mercury ισχύος 1.520 ίππων και τους Matteo Nicolini, Luca Formilli Fend και John Tomlinson στο πιλοτήριο.

6. #77 Lucas Oil

Nigel Hook Racing

Η συγκεκριμένη ομάδα συμμετείχε με ένα σκάφος της Douglas Marine, με κινητήρες Mercury ισχύος 1.520 ίππων και πλήρωμα με έντονη γυναικεία παρουσία διαμέσου των Shelley Jory, Janet Wilson. Πλοηγός ήταν ο Nigel Hook.

7. #66 Cranefields Wine

Searex Racing Team

Το σκάφος της Searex ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα ενώ οι κινητήρες προέρχονταν από την Mercury, με ισχύ 1.280 ίππων. Το πλήρωμα αποτέλεσαν οι Siegfried Greve και Gino Passchier.

8. #57 Centaurian Yachts

Centaurian Yachts

Οι τρίτοι του 2007 συμμετείχαν το 2008 με ένα σκάφος της Outerlimits, με κινητήρες Mercury 1.345 ίππων. Το πλήρωμα από το Βέλγιο αποτέλεσαν οι Nico Huybens, Frank van Hemelaer και ο Pierre Colpin.

9. #69 honeyparty.com

Project 1022 Limited

Η εν λόγω ομάδα ήταν πρωτοεμφανιζόμενη, με ένα σκάφος της Douglas Marine και κινητήρες Chief συνολικής ισχύος 1.500 ίππων. Το αμιγώς Βρετανικό πλήρωμα αποτέλεσαν οι Paul Sinclair, Mark Pascoe και Richard Carr.

10. #76 Italcraft

Inrizzardi Racing Team

Η συγκεκριμένη αμάδα συμμετείχε με ένα σκάφος κατασκευασμένο από αλουμίνιο, και κινητήρες της Seatek ισχύος 1.774 ίππων. Το πλήρωμα αποτέλεσαν ο γνωστός βετεράνος πρωταθλητής του τένις Adriano Panatta μαζί με τους Roberto Biancalana και Mauro Pallini.

Κατηγορία Supersport

1. #44 Conam Yachts

Racing Project

Οι πρωταθλητές της κατηγορίας και για το 2008 στηρίχθηκαν στον επιτυχημένο συνδυασμό σκάφους από την Chaudron και κινητήρες από τη Mercury, με συνολική ισχύ 1.080 ίππους. Το πλήρωμα αποτέλεσαν ο νέος σε ηλικία αλλά με μεγάλη αγωνιστική εμπειρία Aaron Ciantar και ο ιδιοκτήτης της ομάδας Angelo Tedeschi.

2. #07 Microlink PC

VoomVoom.com

Με ένα εξαιρετικό σκάφος σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την Hustler Powerboats και ένα δίδυμο κινητήρων Yanmar συνολικά 994 ίππων, οι Vahid Ganjavian και ο Gareth Williams κατέκτησαν την δεύτερη θέση στο βάθρο.

3. #38 Baia High Performance

Baia High Performance OSG

Η τρίτη θέση για την πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα από την Ιταλία, με ένα σκάφος από την Donzi Marine και κινητήρες Mercury 1.064 ίππων και πλήρωμα τους Stefano Acanfora, Renato Guido και Roy Capasso.

4. #47 Silverline Buzzi Bullet

Bullet Racing

Η ομάδα που την προηγούμενη χρονιά κατέκτησε τη δεύτερη θέση, το 2008 έτρεξε με σκάφος του Fabio Buzzi κινητήρες MerCruiser 960 ίππων και πλήρωμα τους Drew Langdon και Jan Falkowski.

5. #08 Phoenix TV

Ocean Dragon Racing

Η ομάδα από την Κίνα, συμμετείχε για τρίτη φορά στο πρωτάθλημα Powerboat P1 με ένα σκάφος από την Formula Racing και κινητήρες MerCruiser 1.064 ίππων. Στη θέση του κυβερνήτη ήταν ο «δικός μας» Ανδρέας Χαλκιόπουλος με τους Martin Lai και Sarah Donohue να συμπληρώνουν το πλήρωμα.

6. #46 The Spirit of Portomaso

The Spirit of Portomaso

Η εν λόγω ομάδα τερμάτισε στην έκτη θέση, με ένα σκάφος της Chaudron, και κινητήρες MerCruiser 994 ίππων ενώ το πλήρωμα αποτέλεσαν οι Benjamin van Riet και Robbe van Riet.

7. #22 The Big Sergio

Al & Al

Το σκάφος με το όνομα του αδικοχαμένου Sergio Carpentieri, ήταν κατασκευασμένο από την Cantiere Navale Basilio Postiglione Shipworks, με κινητήρες από την Mercury, ισχύος 1.084 ίππων. Το πλήρωμα αποτελείτο από τους Alfredo Amato και Alfredo Nuzzo.

8. #11 Sunseeker Challenger

Team Sunseeker

Τερματίζοντας στην ίδια θέση με το 2007, το σκάφος της Sunseeker ήταν εφοδιασμένο με κινητήρες Fiat Powertrain Technologies συνολικής ισχύος 994 ίππων και πλήρωμα τους Andy Wilby και Pete Little.

9. #59 Saho

Offshore Rana΄s Team

Η αλλαγή από την κατηγορία Evolution στη Supersport για το 2008 δεν έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα στην Ιταλική ομάδα που με σκάφος της Donzi, κινητήρες Mercury ισχύος 1.116 ίππων και πλήρωμα τους Maurizio Di Stasio και Federico Terenziani βρέθηκε στην τελευταία θέση.

Η διοργάνωση του 2008 αποτέλεσε την πλέον επιτυχημένη του θεσμού, τόσο από πλευράς συμμετοχής ομάδων και ποιοτικού θεάματος, όσο και εμπορικά αφού η προσέλευση των θεατών και τα έσοδα αυξήθηκαν ραγδαία.

Το γεγονός αυτό εξηγείται εν μέρει, από την επιλογή των τοποθεσιών διεξαγωγής των αγώνων σε κοσμοπολίτικα θέρετρα της Μεσογείου που -ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες- σφύζουν από ζωή. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με τους διοργανωτές, στον προτελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος στο Vigo της Ισπανίας παραπάνω από 500.000 θεατές παρακολούθησαν το διήμερο των αγώνων.

Στιγμιότυπο του αγώνα στην ΜάλταΣτιγμιότυπο του αγώνα ΚωνσταντινούποληςΤρίτος αγώνας: Ιταλία, 3-5 Ιουλίου
Τέταρτος αγώνας: Σουηδία, 7-9 ΑυγούστουΠέμπτος αγώνας: Σικελία, 11-13 ΣεπτεμβρίουΈκτος αγώνας: Μπαχρέιν, 22-24 Οκτώβριου
Το #8 Phoenix TV του Ανδρέα ΧαλκιόπουλουΟι πρωταθλητές της μεγάλης κατηγορίας #99 Fountain WorldwideΟι πρωταθλητές της μεγάλης κατηγορίας #99 Fountain Worldwide
To Cigarette της ομάδας #10 The Fantastic 1Οι πρωταθλητές με την καρό σημαία ανά χείραςΔεν είναι λίγες οι φορές που τα σκάφη κυριολεκτικά…απογειώνονται όπως το Pignolo 53
Εκκίνηση της κατηγορίας SupersportΗ ήρεμη θάλασσα επιτρέπει την επίτευξη υψηλών ταχυτήτωνΟι αναβαθμίδες στη γάστρα προσφέρουν στα σκάφη τρομακτικές ταχύτητες
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός συγκεντρώνει πάντα γοητευτικές παρουσίεςΤα πιλοτήρια, πέρα από πρακτικά, υπό κατάλληλες προϋποθέσεις είναι και... καλαίσθητα
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.