Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Sessa C38



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Πολυτέλεια και επιδόσεις στα 12 μέτρα

Με προδιαγραφές ενός ανώτερου τεχνολογικά μικρομεσαίου σκάφους, το Sessa C38 επιδεικνύει την κατασκευαστική του ποιότητα με σκοπό να δώσει ένα τέλος στο προβάδισμα που διατηρεί μέχρι σήμερα ο ανταγωνισμός στην κατηγορία του.

Όπλα του νέου μοντέλου του ιταλικού ναυπηγείου αποτελούν το καλλίγραμμο πολυεστερικό του περίβλημα, και το αναβαθμισμένο -ποιοτικά, σχεδιαστικά και εξοπλιστικά- εσωτερικό του, στοιχεία που το οδήγησαν στη βράβευσή του στο πρόσφατο ναυτικό σαλόνι του Λονδίνου στην κατηγορία Sport Cruiser κάτω από τα 45 πόδια.

Επιχειρώντας να μπούμε κάπως στο σκεπτικό της βράβευσής του, θα εστιάσουμε πρώτα από όλα στην εξωτερική του εμφάνιση η οποία χαρακτηρίζεται από μοντέρνες γραμμές που προσδίδουν στο σκάφος ένα σύγχρονο προφίλ.

Καταλαμβάνοντας ένα μεγάλο μέρος του καταστρώματος, η υπερκατασκευή του καλύπτεται σχεδόν ολόκληρη από υαλοπίνακες και σε συνδυασμό με την ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, προσφέρει στο κύριο κατάστρωμα, εξαιτίας του πλούσιου φωτισμού και αερισμού, την αίσθηση ενός αίθριου χώρου. Αξιοσημείωτη, ωστόσο, είναι και η γάστρα η οποία φιλοξενεί στο πρυμναίο τμήμα της έναν μεγάλο υαλοπίνακα σε ειδική εσοχή, προσδίδοντας στο σκάφος ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό γνώρισμα.

Η εμφάνιση βέβαια, όσο καλή και να είναι, δεν αρκεί για να διακριθεί ένα σκάφος. Την σκυτάλη λοιπόν παίρνει η ευρηματική αρχιτεκτονική των καταστρωμάτων των οποίων οι επιφάνειες έχουν αξιοποιηθεί κατάλληλα, ώστε να προσφέρουν στους ναβάτες ελευθερία κινήσεων και πρακτικότητα. Σε μια επιφάνεια που δεν ξεπερνά τα 40 τετραγωνικά μέτρα, οι σχεδιαστές τοποθέτησαν στο κύριο κατάστρωμα ένα άνετο καθιστικό, μια ευρύχωρη ζώνη πιλοτηρίου και ένα μεγάλο χώρο ηλιοθεραπείας στην πρωραία περιοχή. Το καθιστικό εξοπλίστηκε με έναν άνετο καναπέ και ένα πρακτικό πτυσσόμενο τραπέζι που εδράζεται σε μια μεταλλική βάση, η οποία με τη σειρά της εφοδιάστηκε με μια χρήσιμη μεταλλική χειρολαβή στην εξωτερική της πλευρά.

Όσο για την ζώνη του πιλοτηρίου και συγκεκριμένα στην αριστερή πλευρά, σε αντίθεση με την πλειονότητα των σκαφών που εξοπλίζουν την εν λόγω περιοχή με ένα διπλό κάθισμα, τοποθετήθηκε ένα στρώμα ηλιοθεραπείας με δυνατότητα φιλοξενίας δύο ατόμων.

Προσφέροντας λοιπόν δύο χώρους ηλιοθεραπείας, αυξάνεται στο διπλάσιο η δυνατότητα απομόνωσης στους επιβάτες, οι οποίοι δεν θα προβληματιστούν ιδιαίτερα για το ποιος θα προλάβει τα πρωραία στρώματα. Το μόνο στοιχείο που ίσως να προβληματίζει είναι το ύψος του hard top το οποίο είναι σχετικά χαμηλό στο μπροστινό μέρος του και δημιουργείται ένα θέμα, δεδομένου ότι θα δυσκολέψει κάπως τους υψηλόσωμους κατά την πλοήγηση από όρθια θέση.

Βέβαια, η χαμηλή οροφή σε συνδυασμό με την καμπυλότητά της προσδίδει στο σκάφος έναν καλό συντελεστή αεροδυναμικής, που μεταφράζεται σε μικρότερη αντίσταση ενώ κρατά ακόμα χαμηλότερα το κέντρο βάρους. Σε κάθε περίπτωση όμως ο υποψήφιος πλοηγός θα αποζημιωθεί από το πιλοτήριο το οποίο διαθέτει σχεδιασμό υψηλής αισθητικής και φινίρισμα υπεράνω κριτικής.

Η εργονομία της κονσόλας διακρίνεται καθαρά από την ομαδοποίηση του εξοπλισμού της. Στις δύο πλευρές συναντάμε όλους τους ηλεκτρικούς διακόπτες σε ειδικές εσοχές. Το ίδιο συμβαίνει και με τα υπόλοιπα όργανα ναυσιπλοΐας και πλοήγησης ενώ η οθόνη του chart plotter είναι εγκατεστημένη στο μέσο, με τα λευκά αναλογικά όργανα των κινητήρων ακριβώς από επάνω. Όσο για τα χειριστήρια μηχανών και προπελών ελιγμών πλώρης, αυτά είναι εγκατεστημένα στη δεξιά πλευρά.

Στο εσωτερικό αποδεικνύεται ότι δώδεκα περίπου μέτρα μήκους και τέσσερα μέτρα πλάτους αρκούν για να δημιουργηθούν οι ικανές συνθήκες ώστε να φιλοξενηθούν άνετα τέσσερα άτομα. Οι επιβάτες δεν θα προβληματιστούν καθόλου με την χρήση του κατώτερου καταστρώματος, δεδομένου ότι αυτό διαθέτει επάρκεια χώρων που μεταφράζεται σε μια άνετη διαμονή.

Δύο καμπίνες, η μία πλώρα με διπλό κρεβάτι και η άλλη πρίμα με δύο μονές κουκέτες, αναλαμβάνουν να κοιμίσουν με άνεση τους επιβαίνοντες ενώ μπροστά από την πρωραία καμπίνα είναι εγκατεστημένο το λουτρό το οποίο διαθέτει μάλιστα διπλή πρόσβαση, από την καμπίνα και τον διάδρομο αντίστοιχα. Όσο για τον κεντρικό χώρο, αυτός εξοπλίζεται με ένα κόμπακτ καθιστικό και μια πλήρη επιπλοσύνθεση κουζίνας.

Η συμπεριφορά του νέου Sessa C38 στο υγρό στοιχείο αποτελεί το πλέον σημαντικό ζητούμενο, για το οποίο οι κατασκευαστές φρόντισαν να εξασφαλίσουν τις καλύτερες δυνατές προδιαγραφές. Έτσι, η γάστρα εξοπλίστηκε με τρία πλευρικά παρατροπίδια με σκοπό την καλύτερη δυνατή πλεύση και κύλιση στο νερό ενώ την πρόωση ανέλαβαν δύο υπερτροφοδοτούμενοι πετρελαιοκινητήρες της Volvo Penta , 3,7 λίτρων έκαστος και συνολικής ισχύος 600 ίππων.

Το αποτέλεσμα που προέκυψε από την συνεργασία των ανωτέρω είναι 34,2 κόμβοι στις 3.400 σ.α.λ., με την κατανάλωση να φθάνει τα 112 λίτρα την ώρα και τα επίπεδα θορύβου στα 82 dB. Εξακόσιες στροφές πιο χαμηλά, το Sessa C38 προσφέρει σαφώς χαμηλότερη κατανάλωση που αγγίζει τα 77 λίτρα την ώρα, με τα επίπεδα θορύβου στα 80 dB, την βελόνα του ταχυμέτρου να δείχνει 26,6 κόμβους και την αυτονομία με αυτή την ταχύτητα να φλερτάρει με τα 300 ναυτικά μίλια.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 11,7 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 3,8 μέτρα
Εκτόπισμα: 8 τόνοι
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 960 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 300 λίτρα
Αριθμός κρεβατιών: 4/6
Ύψος εσωτερικού: 1,90 μέτρα
Ύψος πρωραίας καμπίνας: 1,87 μέτρα
Διαστάσεις κρεβατιού καμπίνας master: 2x3,7
Κινητήρες: 2 x 300 HP - Volvo Penta D4-300 HP Diesel
Μέγιστη ταχύτητα: 34 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 26 κόμβοι

Το όμορφο παρουσιαστικό του αιχμαλωτίζει το βλέμμα με την πρώτη ματιάΗ μέγιστη ταχύτητά του αγγίζει τους 34 κόμβους, με την υπηρεσιακή να φθάνει τους 26 κόμβουςΔεδομένων των δύο μηχανών, οι ελικτικές ικανότητες είναι αυξημένες
Επάνω στις ψηλές κουπαστές έχει τοποθετηθεί ένα επίσης ψηλό ρέλι, συνεισφέροντας στην ασφάλεια κατά την διέλευσηΗ υπερκατασκευή εφοδιάζεται με μεγάλους υαλοπίνακες, προσδίδοντας πολύ καλή ορατότητα στο εσωτερικόΤο κύριο κατάστρωμα είναι εύχρηστο, περιλαμβάνοντας ένα πρακτικό καθιστικό πρίμα ενώ η ζώνη του πιλοτηρίου περιλαμβάνει ένα διπλό στρώμα
Η ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, προσδίδει στο σκάφος... άλλον αέραΈνα από τα ατού του νέου C38 αποτελεί το σύγχρονο -σχεδιαστικά και εξοπλιστικά- πιλοτήριό τουΑν και μικρό, το καθιστικό είναι πλήρως εξοπλισμένο
Σε κοντινή απόσταση από το καθιστικό, βρίσκεται και η πλήρως εξοπλισμένη κουζίναΗ πρωραία καμπίνα εξοπλίζεται με ένα διπλό κρεβάτιΗ πρυμναία καμπίνα εξοπλίζεται με δύο μονές κουκέτες
Πλάγια όψη του C38Κάτοψη του σκάφους
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.