Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Wellcraft

Η ιστορία του ναυπηγείου ξεκινά το 1955, όταν ο Bill David ο οποίος εργαζόταν στο ναυπηγείο Muirmade της Φλόριντα άρχισε να πειραματίζεται με ένα νέο υλικό, τον πολυεστέρα, ο οποίος αποτελούσε μια από τις εφευρέσεις που αναπήδησαν μέσα από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Βέβαια, την εποχή εκείνη, τα περισσότερα σκάφη ήταν ξύλινα και πολύ λίγοι τολμούσαν να εμπιστευθούν μια γάστρα κατασκευασμένη εξολοκλήρου από πολυεστέρα.

Ο David μόλις είχε απολυθεί από το ναυτικό και είχε προβεί στην αγορά ενός σπιτιού. Ο μισθός του ωστόσο στο ναυπηγείο ήταν περιορισμένος και φυσικά ούτε λόγος να αναλάβει πληρωμές τρίτων. Έτσι, έφτιαξε ένα καλούπι και άρχισε να κτίζει μικρές βάρκες στο γκαράζ τον ελεύθερο χρόνο του. Πούλησε μερικές στην περιοχή, το αφεντικό του όμως, μόλις έμαθε αυτή του την δραστηριότητα, τον απέλυσε.

Εξαιτίας αυτού του συμβάντος μπήκε για τα καλά στο χώρο της κατασκευής σκαφών. Τον ίδιο χρόνο συνάντησε τον Ed Grafton ο οποίος έφτιαχνε τροχόσπιτα στην Indiana. Έβαλε 3.500 δολάρια στην επιχείρηση και έγιναν συνέταιροι στη Wellcraft, όπως ονόμασαν την εταιρεία.

Ο David ναυπηγούσε μόνος του τα σκάφη και ο Grafton είχε αναλάβει τις πωλήσεις. Η εξέλιξη ήταν γρήγορη και το 1959 το ναυπηγείο απασχολούσε 100 άτομα. Όσο για την παραγωγή του, περιελάμβανε ένα runabout 17 ποδών, ένα cathedral hull 17 ποδών και μια βάρκα 12 ποδών.

Η φήμη της Wellcraft στα σκάφη επιδόσεων άρχισε σχεδόν από τα πρώτα μοντέλα της. "Έκανα το μεγαλύτερο μέρος της σχεδίασης με το μάτι" λέει ο David. "Ήταν δύσκολο και όχι απόλυτα σωστό με τα σημερινά δεδομένα, όμως πάντοτε είχαμε σαν στόχο τη δημιουργία όμορφων, γρήγορων και δυνατών σκαφών". Σύντομα απέκτησαν μια φήμη σχετικά με τη δημιουργία μοντέλων ταχύτητας.

Το 1966 ο David πούλησε το μερίδιό του στον Grafton και σε άλλους και αργότερα δημιούργησε την Manatee Boats.

Το 1969, η Wellcraft ενσωματώθηκε στην Aegis Corporation και με νέα πλέον οικονομική επιφάνεια, μετατρέπεται από τοπικό ναυπηγείο σε εθνικό. Με νέο πρόεδρο τον Dick Genth περνά στη δεκαετία του ’70. Η παραγωγή του ναυπηγείου εμπλουτίζεται με τη νέα σειρά Nova (σκάφη επιδόσεων με δύο βενζινομηχανές) ενώ παρουσιάζονται οι νέες γάστρες Airslot Cathedral του σχεδιαστή Dick Cole και οι γάστρες με βαθύ V του Ray Hunt.

Το 1975 σηματοδοτούνται νέες εξελίξεις, με το άνοιγμα ενός δεύτερου τμήματος του ναυπηγείου στο Avon Park της Φλόριδας, όπου μοντέλα fishing ενσωματώνονται στην παραγωγή.

Εκείνη την εποχή, στη νότια Καλιφόρνια, ένας αθλητής που έπαιρνε μέρος σε αγώνες ανοιχτής θάλασσας, ο Larry Smith, έχει σχεδιάσει μια μακριά και λεπτή γάστρα με βαθύ V, την οποία ονόμασε Scarab.

Ο Smith το 1974 κέρδισε κάποιους αγώνες με το σκάφος του, το Scarab 29. Τον επόμενο χρόνο ήρθε σε επαφή με τους ανθρώπους της Wellcraft, οδηγώντας τους σε νέα επίπεδα επιδόσεων.

Με άλλα λόγια, το ναυπηγείο έβαλε στην παραγωγή του το Scarab 29. Από εκείνη τη στιγμή η ομάδα Scarab εργαζόταν ακατάπαυστα, σχεδιάζοντας και τεστάροντας μελλοντικά μοντέλα, που θα αποτελούσαν την ξεχωριστή σειρά Wellcraft Scarab.

Οι αγώνες δοκίμαζαν σκληρά τις γάστρες και τα υλικά, πέρα από τα όρια που απαιτούνται για τα σκάφη αναψυχής. Ο Smith λέει χαρακτηριστικά: "πιστεύω ότι είμαστε οι πρώτοι που χρησιμοποιήσαμε αγωνιστικές γάστρες και δοκιμάσαμε υλικά όπως το Kevlar και εποξικές ρητίνες. Σήμερα είμαστε ειδικοί στη χρήση τους, γεγονός ουσιαστικό καθώς η τεχνολογία προχωρά με γοργά βήματα".

Το 1977 στο πρωτάθλημα στο Key West, η Betty Cook έτρεξε με ένα Scarab 38 και είναι η πρώτη γυναίκα που κέρδισε. Από τότε, διάφορα μοντέλα Scarab έχουν κερδίσει σε παγκόσμια πρωταθλήματα σε διάφορες κλάσεις.

Αθλητές όπως ο Bob Nordskog και Tom Gentry άφησαν ιστορία με σκάφη Scarab. Το 1993 ο Gentry και ο Richie Powers, ανέβασαν το ρεκόρ ταχύτητας στα 126,58 μίλια την ώρα, με ένα Scarab 43.

Αξίζει να θυμηθούμε πως ο Mike Reagan γιός του τέως προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, ισοφάρισε το ρεκόρ ταχύτητας με ένα Scarab 38.

Το 1978 ο Bob Long έγινε πρόεδρος της εταιρίας και ηγήθηκε της Wellcraft, οδηγώντας την εταιρία σε τροχιά ανάπτυξης όσον αφορά στα μοντέλα cruising και offshore fishing .

Το 1984 το ναυπηγείο ενσωματώθηκε στην Minstar (μετέπειτα Genmar) υπό την προεδρία του Irwin Jacobs.

Ένα χρόνο αργότερα, η Wellcraft πρωταγωνίστησε στη μικρή οθόνη όταν το Scarab 38 πρωταγωνίστησε στη σειρά Miami Vice.

Ο Don Johnson, που έμαθε να οδηγεί το 38άρι για τις ανάγκες της σειράς, ερωτεύτηκε το σκάφος και κέρδισε το 1988 το παγκόσμιο πρωτάθλημα με ένα Scarab 46 και συνοδηγό τον Gas Anastasi.

Κατά τη διάρκεια της ύφεσης που χτύπησε τη ναυτική βιομηχανία στις αρχές του 90, η Wellcraft στηρίχτηκε στο δίκτυο των 150 τοπικών και διεθνών αντιπροσώπων της για να διατηρήσει τη θέση της σαν ένα από τα πρώτα ναυπηγεία στον κόσμο.

Τα σημερινά μοντέλα

Στις μέρες μας, η γκάμα των σκαφών Wellcraft περιλαμβάνει 19 συνολικά μοντέλα από 21 έως 36 πόδια, στις εξής σειρές:

Coastal: 210, 232, 252, 270, 290, 340, 360

Fisherman: 180, 202, 210, 232, 252

Sportsman: 180, 210

Scarab: 27 Tournament, 30 Sport, 30 Tournament, 35 Sport, 35 Tournament

Η συμμετοχή της Wellcraft με τη συμμετοχή ενός Scarab στην τηλεοπτική σειρά Miami Vice την καθιέρωσε ευρέωςΗ Bety Cook, ήταν η πρώτη γυναίκα που βρέθηκε πίσω από το τιμόνι ενός Wellcraft Scarab σε αγώνες ταχυπλοΐαςΟ ηθοποιός Don Johnson ταυτίστηκε με ένα Scarab 38 σε αγώνες ταχυπλοΐας
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.