Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Minor offshore 28



Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

To 4x4 της διπλανής πόρτας

Εστιάζοντας σε μια σύνθετη τεχνολογικά κατασκευή, το φιλανδικό ναυπηγείο Μinor απαντά στην ανάγκη εξέλιξης και παραγωγής μικρών σκαφών που να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες καιρικές συνθήκες, με το νέο Minor 28.

Οι σχεδιαστές του ναυπηγείου, αφήνοντας στην άκρη τα… καλλωπιστικά στοιχεία, που στις περισσότερες των περιπτώσεων επιχειρούν να θολώσουν την κρίση και εστιάζοντας εξαρχής στην ουσία των πραγμάτων, κατόρθωσαν να σχεδιάσουν ένα μοντέλο που δεν αποτελεί ένα ακόμη, πασπαλισμένο με τη χρυσόσκονη του σύγχρονου lifestyle, αλλά ένα από τα ικανότερα σκαριά της μικρής κατηγορίας που μπορεί να έχει στα χέρια του ένας κυβερνήτης σκαφών αναψυχής.

Όχι αδίκως, τα σκάφη του ναυπηγείου Minor χαρακτηρίζονται-μαζί με τα συγγενικά και ομοειδή Targa - ως τα 4x4 της θάλασσας, εξαιτίας κυρίως της στιβαρής πλεύσης τους. Όπως είναι φυσικό, αυτός ο χαρακτηρισμός ακολουθεί και το νεότευκτο μοντέλο, αυτή τη φορά όμως η φιλανδική εταιρεία έρχεται να προσθέσει και ορισμένα επιπλέον βασικά χαρακτηριστικά που σχετίζονται τόσο με την άνεση, όσο και με την εργονομία και τις επιδόσεις.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Διαφέροντας αισθητά από τις περισσότερες προτάσεις της μικρής κατηγορίας, διαθέτει μια ασυνήθιστη εμφάνιση, εξαιτίας κυρίως της μεγάλης και ψηλής υπερκατασκευής ενώ αίσθηση προκαλεί η αρνητική κλίση του αλεξήνεμου, παραπέμποντας σε σκάφος επαγγελματικής χρήσης. Τα προστατευτικά ρέλια «τρέχουν» καθ’ όλο το μήκος των ψηλών κουπαστών αποπνέοντας ασφάλεια ενώ η οροφή είναι πλήρως ανοιγόμενη, προσφέροντας την αίσθηση open σκάφους.

Όσο για τη γάστρα, αυτή είναι βαθιά και σε συνδυασμό με τις κατάλληλες ναυπηγικές γραμμές προκύπτει ένα στιβαρό σύνολο που αντεπεξέρχεται όσο το δυνατόν καλύτερα στις αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Προσεγγίζοντας το νέο 28άρι από την χρηστική του πλευρά, διαπιστώνεται πρώτα από όλα η πρακτικότητά του. Στους εξωτερικούς χώρους για παράδειγμα, προσφέρονται καθίσματα, χώροι αποθήκευσης και επαρκής προστασία από τις κουπαστές ενώ ο ωφέλιμος χώρος του πρυμναίου τμήματος επιτρέπει την ανάπτυξη ενός υπαίθριου καθιστικού.

Οι ιδιαιτερότητες όμως του σκάφους φιλοξενούνται στο εσωτερικό ο σχεδιασμός του οποίου, όντας απόλυτα εξορθολογισμένος, διακρίνεται για την ευρηματική του διάταξη ενώ συνοδεύεται από μια σειρά προηγμένων εφαρμογών.

Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει το μεγάλο και προστατευμένο εσωτερικό το οποίο συνδυαζόμενο με τις ανέσεις που προσφέρει, παρέχει την δυνατότητα της εύκολης χρήσης του καθ’ όλη την διάρκεια του έτους. Οφέλη προκύπτουν ωστόσο και από την πλήρως ανοιγόμενη οροφή που προσφέρει πλούσιο φωτισμό και αερισμό, ο οποίος μάλιστα εξαιτίας των περιμετρικών επιφανειών αποκτά ομαλή ροή, απαλείφοντας κατά ένα μεγάλο ποσοστό τους στροβιλισμούς.

Αποτελούμενο από δύο ξεχωριστά τμήματα, αυτό που αναπτύσσεται στην οροφή και ένα δεύτερο που περιλαμβάνει την κονσόλα, το πιλοτήριο αποτελεί μια στιβαρή κατασκευή προσφέροντας στον κυβερνήτη πλήρη εποπτεία των λειτουργιών του σκάφους.

Εξοπλισμένο με δύο καθίσματα -επενδυμένα από δέρμα αλκαντάρα-το πιλοτήριο περιλαμβάνει μια σειρά από ευανάγνωστα όργανα ελέγχου μηχανής καθώς επίσης και ηλεκτρονικών βοηθημάτων της Raymarine. Η κονσόλα διαθέτει πολύ καλό φινίρισμα και ποιοτικά υλικά κατασκευής με δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της.

Το καθιστικό που βρίσκεται ακριβώς από αποτελεί υπόδειγμα εργονομικού σχεδιασμού αφού αξιοποιεί στο έπακρο τον διαθέσιμο χώρο ενώ σηματοδοτεί από την αριστερή του πλευρά την είσοδο στη μία από τις συνολικά δύο καμπίνες του σκάφους, εξοπλισμένης με διπλό κρεβάτι. Όσο για τη δεύτερη καμπίνα, αυτή περιλαμβάνεται στην πρωραία περιοχή, στην οποία είναι τοποθετημένο και το λουτρό.

Σχετικά με την προωστήρια δύναμη, αυτή εξασφαλίζεται μέσω ενός ή δύο πετρελαιοκινητήρων της Volvo Penta. Στην περίπτωση χρήσης μίας μηχανής, η ισχύς κυμαίνεται μεταξύ 260 έως 370 ίππων, ενώ κατά τη χρήση δύο μηχανών, η ιπποδύναμη αποκτά τιμές από τους 175 έως τους 220 ίππους. Όσο για τη μέγιστη ταχύτητα, αυτή κυμαίνεται από 33 κόμβους στις μικρότερες εκδόσεις, φθάνοντας τους 41 κόμβους στις μεγαλύτερες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 8,80 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 2,98 μέτρα
Βύθισμα: 1 μέτρο
Εκτόπισμα: 4,20 τόνοι
Αριθμός κλινών: 2 διπλά
Χωρητικότητα δεξ καυσίμων:375 λίτρα (επεκτάσιμη)
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 100 λίτρα (επεκτάσιμη)
Μπαταρίες: 2x100 Ah

Κινητήρες:

Μονοί: 260-370 ίπποι
Διπλοί: 2x175-220
Μέγιστη ταχύτητα: από 33 - 41 κόμβοι
Κατανάλωση καυσίμων (με ταχύτητα 25 κόμβων): 1,46 λίτρα/ν. Μίλι
Αυτονομία-ώρες: 258 ν. Μίλα / 9 ώρες
Κατηγορία σχεδιασμού: Β-offshore

Πληροφορίες: ATALANTA MARINE, Ιωσηφίδου 3, 167 77 Ελληνικό, Τηλ.: 210-9910722, FAX: 210-9958633, www.atalantamarine.com - info@atalantamarine.com

Το Minor 28 διαθέτει χαρακτηριστικά που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τόσο των εραστών του ψαρέματος όσο και στους λάτρεις των οικογενειακών στιγμώνΟι διαστάσεις της πρυμναίας πλατφόρμας εξασφαλίζουν ασφαλή διέλευση προς και από το σκάφοςΗ συμπαγής γάστρα και η σωστή κατανομή των βαρών, εξασφαλίζουν στο σκάφος καλή πλεύση σε δυσμενείς συνθήκες
Με τη χρήση των μεγαλύτερων μηχανών, το Minor 28 επιτυγχάνει ταχύτητα 41 κόμβωνΟι μεταλλικές χειρολαβές στην οροφή της υπερκατασκευής και τα ρέλια στις κουπαστές συνεισφέρουν αποτελεσματικά στις ασφαλείς διελεύσειςΤο σκάφος συγκαταλέγεται στην κατηγορία σχεδιασμού Β offshore, επιτρέποντας τη χρήση του μέχρι τα 8 μποφώρ και ύψος κύματος έως 3 μέτρα
Στον πρυμναίο χώρο είναι δυνατή η τοποθέτηση ενός υπαίθριου καθιστικούΗ οροφή είναι ανοιγόμενη πλήρως ενώ κατόπιν παραγγελίας μπορεί να τοποθετηθεί και γυάλινηΜια συμπαγής κονσόλα φιλοξενεί επιμελημένα όλα τα όργανα ναυσιπλοΐας και πλοήγησης
Από οποίο σημείο του εσωτερικού και αν βρεθεί κανείς, προσφέρεται πολύ καλή ορατότητα Υπόδειγμα εργονομικού σχεδιασμού αποτελεί το καθιστικό, από την αριστερή πλευρά του οποίου σηματοδοτείται η πρόσβαση προς στην καμπίναH καλά οργανωμένη κουζίνα παρέχει άνετη επιφάνεια εργασίας, εστίες, ψυγείο, αποθηκευτικούς χώρους και νιπτήρα με παροχή ζεστού-κρύου νερού
Η πρωραία καμπίνα προσφέρει ύπνο για δύο άτομαAποψη του μηχανοστασίου με έναν κινητήρα
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.