Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Nord West 370 Coupe



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Με ναυτικό προσανατολισμό

Ο όρος « σκάφος » στις σκανδιναβικές χώρες απέχει πολύ από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό ή αμερικάνικο. Για να εγκλιματιστούμε θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη την ιδιαιτερότητα των καιρικών συνθηκών και το ανάγλυφο του αρχιπελάγους, με την πολυνησία του και τις χιλιάδες λίμνες.

Εάν λοιπόν μπούμε σε αυτό το σκεπτικό, τότε μπορούμε να αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε τη διαφορετική φιλοσοφία που ακολουθούν οι Σκανδιναβοί κατασκευαστές, με τα σκάφη τους να είναι απλά και λειτουργικά, δηλαδή ναυτικά.

Απτό παράδειγμα αποτελεί το Nord West 370, ένα μοντέλο που χαρακτηρίζεται από έναν ισορροπημένο σχεδιασμό που εμπνέει στιβαρότητα από την πρώτη κιόλας ματιά. Εξαιτίας των απλών σχεδιαστικών του γραμμών θα περίμενε κανείς ότι το 370 θα ήταν αισθητικά αδιάφορο. Με βάση όμως το τελικό αποτέλεσμα προκύπτει ακριβώς το αντίθετο αφού το στιβαρό του πλαίσιο εμπνέει έναν δυναμισμό ο οποίος -αν και δεν φαίνεται από την πρώτη ματιά- ακολουθείται και στο εσωτερικό.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα ευρωπαϊκά σκάφη και την ευρεία χρήση γυάλινων επιφανειών που εφαρμόζονται σε αυτά, στο Nord West 370 γίνεται χρήση μόνο των απαραίτητων υαλοπινάκων τόσο στη γάστρα όσο και στην υπερκατασκευή. Όσο για τις αρχιτεκτονικές του γραμμές έχει ακολουθηθεί ένας συντηρητικός θα λέγαμε σχεδιασμός, από τον οποίο προκύπτει ένα λιτό και συμπαγές σύνολο.

Διαθέτοντας μια ισορροπημένη αναλογία ως προς την άτρακτο, η υπερκατασκευή καταλαμβάνει το μισό περίπου κατάστρωμα ενώ εξοπλίζεται από ένα στενόμακρο και περιμετρικό υαλοπίνακα και μια ανοιγόμενη οροφή. Χαρακτηριστικό σημείο ωστόσο αποτελεί η πρυμναία πλατφόρμα η οποία «σπάει» σε δύο επίπεδα, προσφέροντας ασφαλή διέλευση και καλαισθησία.

Δίχως καμία αμφιβολία το ουσιαστικότερο τμήμα του εξωτερικού του κύριου καταστρώματος εντοπίζεται πρίμα, όπου πρωταγωνιστεί ένα πρακτικό υπαίθριο καθιστικό. Εκεί συναντάμε ένα ζεύγος καναπέδων οι οποίοι είναι σε θέση να φιλοξενήσουν άνετα τέσσερα άτομα τα οποία μάλιστα δύναται και να γευματίσουν, χάρη στην ύπαρξη ενός πτυσσόμενου τραπεζιού που προσφέρει επαρκή επιφάνεια κατά την ανάπτυξή του. Όσο για την προστασία του καθιστικού από τις καιρικές συνθήκες, στην υπερκατασκευή ενσωματώνεται μια τέντα η οποία δύναται να καλύψει πλήρως όλο τον πρυμναίο υπαίθριο χώρο.

Στο εσωτερικό η προσοχή έχει επικεντρωθεί στην ποιότητα των υλικών, στην πληρότητα του εξοπλισμού και στην άνεση. Οι ξύλινες επενδύσεις προσφέρουν μια «ζεστασιά» στο χώρο και σε συνδυασμό με τις λευκές και μπλε αποχρώσεις των υφασμάτων και των επενδύσεων δημιουργείται μια καλαίσθητη «ναυτική» εικόνα.

Στην αριστερή πλευρά συναντάμε ένα πρακτικό και άνετο καθιστικό ενώ αντικριστά έχει τοποθετηθεί μια εύχρηστη επιπλοσύνθεση που φιλοξενεί την κουζίνα. Όσο για τη ζώνη του πιλοτηρίου, προσφέρει ένα διπλό κάθισμα και στη δεξιά πλευρά ένα πλήρως εξοπλισμένο πιλοτήριο. Η κονσόλα του είναι κατασκευασμένη από ποιοτική ξυλεία και σε αντίθεση με την πλειονότητα των σκαφών, τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα στο οριζόντιο τμήμα του πιλοτηρίου, μια διάταξη η οποία σίγουρα βολεύει από όρθια πλοήγηση, δημιουργεί όμως ερωτηματικά για το αν θα είναι πρακτική από όρθια θέση.

Η σωστή αξιοποίηση του χώρου διακρίνεται ιδιαίτερα στο κατώτερο κατάστρωμα, στο οποίο οι σχεδιαστές κατόρθωσαν να τοποθετήσουν τρεις καμπίνες, δύο με διπλό και μία με μονό κρεβάτι, προσφέροντας ύπνο σε πέντε ναβάτες.

Η πρόωση του Nord West εξασφαλίζεται από ένα δίδυμο εσωλέμβιων κινητήρων ισχύος 260, 300 ή 370 ίππων έκαστος, που συνεργάζονται είτε με προπελοφόρες μονάδες είτε με το σύστημα Ips της Volvo Penta. Σχετικά με το φλέγον ζήτημα των επιδόσεων, το 370 με χρήση των κινητήρων των 300 ίππων και με τα Ips, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβων στις 3.500 στροφές το λεπτό και υπηρεσιακή 28 κόμβων στις 3.250 στροφές το λεπτό. Αυτή η ταχύτητα μάλιστα αποτελεί την πιο οικονομική, προσφέροντας στο σκάφος αυτονομία 247 ναυτικών μιλίων. Όσο για τους μεγαλύτερους εσωεξωλέμβιους κινητήρες των 370 ίππων αυτοί προσφέρουν μέγιστη ταχύτητα 40 κόμβων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 11,8 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 3,5 μέτρα
Εκτόπισμα: 9 τόνοι
Αριθμός καμπίνων: 3
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 800 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 435 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. λυμάτων: 150 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. νερού μπόιλερ: 40 λίτρα

Κινητήρες:

2 x Volvo Penta D4 EVC, 191 kW, 260 ίπποι
2 x Volvo Penta D4 EVC, 221 kW, 300 ίπποι
2 x Volvo Penta IPS 400, 221 kW, 300 ίπποι

Με τις μεγαλύτερες μηχανές, το σκάφος αναπτύσσει ταχύτητα 40 κόμβωνΗ πρυμναία πλατφόρμα διαθέτει επαρκείς διαστάσεις ενώ επενδύεται από ξύλο τικΜέσα από την απλότητα του σχεδιασμού προκύπτει τελικά ένα καλαίσθητο σύνολο
Το ανοιγόμενο μέρος της οροφής εξοπλίζεται με γυάλινες επιφάνειεςΟ πλήρης εξοπλισμός του πρυμναίου καθιστικού, προσδίδει στο χώρο αυτονομίαΤο καθιστικό περιλαμβάνει ένα πτυσσόμενο τραπέζι και μια τέντα που καλύπτει πλήρως όλο τον χώρο
Η επιπλοσύνθεση της κουζίνας είναι κοντά τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό καθιστικόΗ κουζίνα εξοπλίζεται με ηλεκτρικές εστίες, φούρνο, ψυγείο, νιπτήρα και αποθηκευτικούς χώρουςΤο ξύλινο τιμόνι συνοδεύεται και από τα διπλά χειριστήρια τα οποία εδράζονται στο οριζόντιο μέρος
Ένα διπλό κάθισμα περιλαμβάνεται στην αριστερή πλευράΤο κατώτερο κατάστρωμα εξοπλίζεται με τρεις (!) καμπίνεςAποψη της εισόδου της αριστερής καμπίνας
Στο εσωτερικό της αριστερής καμπίνας φιλοξενείται ένα διπλό κρεβάτιΗ δεξιά καμπίνα φιλοξενεί ένα μονό κρεβάτιΗ πρωραία καμπίνα περιλαμβάνει ένα υπέρδιπλο κρεβάτι
Aποψη του λουτρούTo Nord West 370 παράγεται και σε έκδοση fly bridge
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.