Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Jeanneau Cap Camarat 8.5 Center Console


Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Κοιτάζοντας στο μέλλον

Ηχηρό παρόν στην κατηγορία των μικρομεσαίων δηλώνει το γαλλικό ναυπηγείο Jeanneau με το νέο μοντέλο του, Cap Camarat 8.5 Center Console, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε σε πάτριο έδαφος, στο τελευταίο ναυτικό σαλόνι των Καννών. Έχοντας ως κυρίαρχα χαρακτηριστικά τον ελκυστικό σχεδιασμό που διακρίνεται άμεσα στις σμιλεμένες επιφάνειες της ατράκτου, την άνεση διαμέσου των δύο καθιστικών και των δύο κρεβατιών, και των υψηλών επιδόσεων με χρήση ενός ή δύο εξωλέμβιων κινητήρων υψηλής ισχύος, το νέο σκαρί κοιτάει στα μάτια τον ανταγωνισμό, πετώντας του μάλιστα το γάντι προκλητικά.

Αξιοποιώντας τα 8,42 μέτρα μήκους και 2,98 μέτρα πλάτους, οι γάλλοι μηχανικοί και σχεδιαστές κατόρθωσαν να εξοπλίσουν το νέο μοντέλο με τέτοια χαρακτηριστικά ώστε αυτό να είναι σε θέση να προσφέρει πρακτικούς και άνετους πλόες δίνοντας παράλληλα έμφαση στις λεπτομέρειες που στην συχνή χρήση κάνουν τη διαφορά.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ξεκινώντας από το πρώτο στοιχείο που έρχεται οποιοσδήποτε αντικρύσει το νέο Cap Camarat που δεν είναι άλλο από την εξωτερική του εμφάνιση.

Από αισθητική άποψη, είναι στο μάτι του εκάστοτε παρατηρητή να κρίνει, δεν ισχύει όμως το ίδιο σε ορισμένα εξωτερικά χαρακτηριστικά από τα οποία προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα όπως για παράδειγμα η γάστρα για την κατασκευή της οποίας έγινε εκτεταμένη χρήση πολυεστέρα αναβαθμίζοντας την ακαμψία της αλλά και την προστασία της σε περίπτωση μικροσυγκρούσεων. Σημείο αναφοράς της ατράκτου ωστόσο αποτελεί το flare της πρώρας το οποίο συνδυάζεται τόσο με το ημιτονοειδές σχήμα της γάστρας όσο και με το βαθύ V της, δημιουργώντας ένα στιβαρό σύνολο. Όσο για τα καλλωπιστικά στοιχεία, τα διακριτικά αυτοκόλλητα γκρι απόχρωσης που «τρέχουν» καθ’ όλο το μήκος της γάστρας σε συνδυασμό με τα μεταλλικά πλαίσια στα φινιστρίνια, προσδίδουν την επονομαζόμενη γαλλική φινέτσα.

Από εκεί που σταματά το παρουσιαστικό του Cap Camarat, συνεχίζει ο ...εσωτερικός του κόσμος διαμέσου του κύριου καταστρώματος, το οποίο συνοδεύεται από ένα πλήθος πρακτικών εφαρμογών. Αρχής γενομένης του πιλοτηρίου, εκεί συναντάμε μια κονσόλα οι μεγάλες επιφάνειες της οποίας έχουν απομακρύνει τους δισεπίλυτους κατασκευαστικούς γρίφους και ταυτόχρονα ευνοήσει την εργονομική διάταξη διακοπτών και χειριστηρίων. Από τα ηλεκτρονικά όργανα πλοήγησης και ναυσιπλοΐας προκύπτει μια πλούσια παροχή πληροφοριών ενώ σε καίρια σημεία συναντάμε τόσο τους ηλεκτρικούς διακόπτες όσο και τα χειριστήρια των μηχανών και το τιμόνι, το οποίο μάλιστα διαθέτει σχεδόν οριζόντια θέση διευκολύνοντας τους χειρισμούς στις χαμηλές ταχύτητες. Η επένδυση ωστόσο του επάνω τμήματος με πλαστικά υψηλής αισθητικής που παραπέμπουν σε κάρμπον, αναβαθμίζουν την συνολική εικόνα του πιλοτηρίου προσδίδοντάς του έναν σπορ χαρακτήρα.

Τα τρία συνολικά καθίσματα που συνοδεύουν το πιλοτήριο εδράζονται σε μια πολυεστερική κατασκευή διττού χαρακτήρα αφού, όχι μόνο εξασφαλίζει τον απαιτούμενο χώρο για την στήριξη των καθισμάτων αλλά στο εσωτερικό της κρύβει ένα πλήρες wet bar εξοπλισμένο με νιπτήρα, εστία, ψυγείο και αποθηκευτικό χώρο για την φιάλη υγραερίου.

Οι ιδιαιτερότητες του σκάφους συνεχίζονται στο πρυμναίο κατάστρωμα διαμέσου των δύο διαιρούμενων καναπέδων που εδράζονται στις κουπαστές και στην περίπτωση της πραγματοποίησης ψαρέματος εφάπτονται σε αυτές, αφήνοντας ελεύθερο χώρο για άνετες μετακινήσεις. Όταν το πρυμναίο κατάστρωμα δεν χρησιμοποιείται για διάφορα χόμπι, αποτελεί ένα πρώτης τάξης καθιστικό αφού προσφέρει έναν επιπλέον καναπέ κατάπρυμα ενώ όλος ο χώρος προστατεύεται από μία υφασμάτινη τέντα.

Προσπερνώντας το πιλοτήριο και κατευθυνόμενοι στο άλλο άκρο του σκάφους, εκεί συναντάμε το πρωραίο καθιστικό το οποίο μπορεί να χαρακτηρισθεί πολυχρηστικό αφού με απλές κινήσεις και με την προσθήκη του ανάλογου εξοπλισμού, μεταμορφώνεται από υπαίθρια τραπεζαρία σε ευμέγεθες στρώμα ηλιοθεραπείας.

Αφήνοντας για το τέλος τις μικρολεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, καθίσταται αδύνατο να μην σταθούμε στα φώτα led που ενσωματώνονται στη βάση των πλευρικών διαδρόμων προσφέροντας έναν διακριτικό φωτισμό και ασφάλεια στις διελεύσεις κατά τις βραδινές ώρες με χαμηλή μάλιστα κατανάλωση.

Εξαιτίας της ευρηματικής αρχιτεκτονικής προέκυψε και το μεγάλο ατού του σκάφους που δεν είναι άλλο από την ύπαρξη μιας καμπίνας κάτω από το πιλοτήριο που εκτείνεται προς την πρώρα. Η εν λόγω καμπίνα μπορεί να μην βρίθει χώρων, προσφέρει όμως την άνετη φιλοξενία δύο ενηλίκων στις αντίστοιχες κουκέτες ενώ στον εξοπλισμό της περιλαμβάνει μία τουαλέτα ναυτικού τύπου και έναν νιπτήρα που εδράζεται σε μια κομψή ξύλινη επιπλοσύνθεση.

Και εκεί που η θεωρία συναντά την πράξη, τον πρώτο λόγο έχει η πρόωση, με τις εξωλέμβιες της Yamaha να υποστηρίζουν με τον δικό τους τρόπο το σύγχρονο προφίλ του σκάφους.

Για το νέο Cap Camarat έχουν προβλεφθεί δύο επιλογές κινητήρων. Η μία βασίζεται στο τετράχρονο οκτακύλινδρο μπλοκ της μεγαλύτερης μηχανής των τριών διαπασών, το μοντέλο Yamaha F 350, το οποίο, διαθέτοντας κυβισμό 5330 κυβικά εκατοστά και σύγχρονη τεχνολογία προσδίδει τα μεγάλα αποθέματα ισχύος του ξεκούραστα, σε όλο το φάσμα των στροφών.

Εναλλακτικά, δύνανται να χρησιμοποιηθούν δύο εξακύλινδροι τετράχρονοι εξωλέμβιοι ισχύος 225 ίππων έκαστος και οι οποίοι, πέρα από την αυξημένη ισχύ, ώση και δυνατότητα ελιγμών, συνοδεύονται είτε από δύο ψηφιακά πολυόργανα είτε από έναν premium εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει υδραυλικό τιμόνι και ένα ψηφιακό "όλα σε ένα" όργανο ναυσιπλοΐας και πλοήγησης, με έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων διαγωνίου 5 ιντσών.

Συμπερασματικά θα λέγαμε πως το νέο μικρομεσαίο της Jeanneau με την έλευσή του... ταράζει τα νερά, αφού αποτελεί ένα πλήρες σύνολο, το οποίο είναι σε θέση να προσφέρει ημερήσιους πλόες και μικρά ταξίδια ή την πραγματοποίηση ναυτικού κάμπινγκ ενώ ο εξοπλισμός του επιτρέπει την πραγματοποίηση θαλάσσιων δραστηριοτήτων όπως για παράδειγμα το ψάρεμα. Όσο για την πλεύση του, το Cap Camarat 8,5 δεν θα τρομάξει ή θα προβληματίσει με τις αντιδράσεις του, καταφέρνοντας να διαχειριστεί με ευκολία τόσο την ισχύ των μηχανικών συνόλων του όσο και τους δύσκολους καιρούς με τη στιβαρή γάστρα του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ναυπηγικός σχεδιασμός: Jeanneau design / Sarrazin design
Ολικό μήκος: 8.42 μέτρα
Μήκος γάστρας: 7.95 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 2.98 μέτρα
Βάρος (χωρίς μηχανή): 2.400 κιλά
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων: 400 λίτρα
Αριθμός κρεβατιών: 2
Ισχύς κινητήρων: 350 ίπποι

Δείτε εδώ το φωτορεπορτάζ του Jeanneau Cap Camarat 8.5 Center Console

Πληροφορίες: Μοτοδυναμική ΑΕΕ, Θέση Κύριλλος, 19 300 Ασπρόπυργος, Τηλ. 210 62 93 500 - Fax. 210 62 93 503, http://www.motodynamics-boats.gr/

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.