Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Jeanneau NC 14

Aπό τον Αιμίλιο Χατζαδάκη

Πλωτό «εξοχικό»

Η αρχή της σειράς Nouveau Concept του γαλλικού ναυπηγείου Jeanneau έγινε το 2011, με την παρουσίαση του εντεκάμετρου μοντέλου NC11. Μια χρονιά μετά εμφανίστηκε στο προσκήνιο το εννιάμετρο NC9, για να φθάσουμε στις μέρες μας όπου παρουσιάστηκε το μεγαλύτερο μοντέλο της καθιερωμένης πλέον σειράς της Jeanneau, το NC 14. Αν και ακολουθεί την ίδια εργονομική συνταγή και λειτουργικές λύσεις με τους προκατόχους του, το νέο δεκατετράμετρο μοντέλο διαθέτει πιο σύγχρονη αισθητική, και φυσικά μεγαλύτερες δυνατότητες, αυξάνοντας τόσο τα επίπεδα άνεσης όσο και τις επιδόσεις.

Όπως και τα NC11 και NC9, το νεότευκτο μοντέλο απευθύνεται στο κοινό που ενδιαφέρεται για ήρεμους πλόες, με εύκολη διακυβέρνηση και ικανοποιητικές επιδόσεις. Εκεί που διαφοροποιείται είναι ως προς τις παροχές του αφού μπορεί να φιλοξενεί τον ίδιο αριθμό ατόμων με τα δύο μικρότερα μοντέλα, παρέχει όμως ανέσεις υψηλότερου επιπέδου και μεγαλύτερη αυτονομία, προσφέροντας τη δυνατότητα διάνυσης μεγαλύτερων δρομολογίων.

Πέρα από τις αυξημένες του διαστάσεις, το παρουσιαστικό του NC 14 συγκρινόμενο με τα δύο μικρότερα μοντέλα δεν έχει να επιδείξει κάποια αξιοσημείωτη ιδιομορφία, καθώς σχεδιαστικά δείχνει να ακολουθεί μια εξελικτική παρά επαναστατική προσέγγιση.

Στοιχεία όπως η ευμεγέθης υπερκατασκευή με τις ενσωματωμένες μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η ηλιοροφή έχουν χρησιμοποιηθεί και στα άλλα δύο μοντέλα, αποτελώντας ουσιαστικά τον συνδετικό κρίκο με αυτά.

Εκεί που αρχίζει να διαφοροποιείται η κατάσταση είναι στην πρώρα όπου η κάθετη ακμή της συνδυάζεται με τις λιτές γραμμές των κουπαστών και της υπερκατασκευής, προφέροντας ένα απλό και ταυτόχρονα δυναμικό σύνολο. Όσο για τις γυάλινες επιφάνειες του σκάφους, αυτές δεν επηρεάζουν μόνο τον φυσικό φωτισμό αλλά και την αισθητική του και ιδιαίτερα ο ενιαίος υαλοπίνακας της γάστρας ορθογώνιας διατομής που προσφέρει, συν τοις άλλοις, και αναγνωρισιμότητα.

Μια εμφάνιση όμως, όσο άρτια ή ελκυστική και αν είναι, από μόνη της δεν αρκεί και πρέπει να συνοδεύεται και από ορισμένα άλλα πιο ουσιαστικά στοιχεία. Προς αναζήτηση λοιπόν αυτών των στοιχείων οδηγούμαστε στα ενδότερα του NC 14, με πρώτο σταθμό το κύριο κατάστρωμα. Κύρια χαρακτηριστικά του αποτελούν οι εύχρηστοι χώροι, οι οποίοι μάλιστα αυξάνουν τις... επιδόσεις τους χάρη στη δυνατότητα μετακίνησης και μετατροπής των επιπλοσυνθέσεων τους. Για παράδειγμα, ο πρυμναίος καναπές του υπαίθριου ντεκ σύρεται προς την πρυμναία πλατφόρμα, μεγαλώνοντας την άνεση στο χώρο ενώ παράλληλα μετατρέπεται, με την προσθήκη ενός τραπεζιού, σε υπαίθρια τραπεζαρία. Όσο για το πρωραίο τμήμα, εκεί φιλοξενούνται δύο μονά στρώματα ηλιοθεραπείας.

Το στοιχείο ωστόσο που εντυπωσιάζει στο κύριο κατάστρωμα δεν είναι άλλο από την υπερκατασκευή η οποία, όντας καλοσχεδιασμένη, περιλαμβάνει ένα πολύ πρακτικό κέλυφος το οποίο συνεισφέρει καθοριστικά στις εύκολες μετακινήσεις. Συγκεκριμένα, στο πίσω τμήμα του εξοπλίζεται με μια τετράφυλλη ανοξείδωτη πόρτα, τα στοιχεία της οποίας σύρονται επάλληλα προσφέροντας μεγάλο άνοιγμα διέλευσης. Επίσης, εξοπλίζεται πλευρικά με μία πόρτα σε κάθε πλευρά, συνδέοντας το πιλοτήριο και το καθιστικό αντίστοιχα με τον εξωτερικό περιφερειακό διάδρομο. Το καλοσχεδιασμένο κέλυφος ολοκληρώνεται με τις μεγάλες περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες και την ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή, που προσφέρει στο εσωτερικό… άλλον αέρα!

Και, μιλώντας για το εσωτερικό, και εκεί ακολουθείται η λογική της μετατροπής των επιπλοσυνθέσεων, αξιοποιώντας στα μέγιστα τους χώρους που φιλοξενούνται. Έτσι, το καθιστικό που είναι τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά, μετατρέπεται - με την προσθήκη στρωμάτων - σε ένα αναπαυτικό κρεβάτι. Όσο για το δεύτερο καθιστικό που είναι εγκατεστημένο πίσω από το πιλοτήριο, αυτό μετατρέπεται εύκολα σε τραπεζαρία για έξι άτομα.

Έχοντας λοιπόν στη διάθεσή του ένα πολυλειτουργικό κύριο κατάστρωμα που προορίζεται για αναψυχή, συνολικής επιφάνειας περί τα 45 τετραγωνικά μέτρα, το NC 14 εξοπλίζεται και με το κατώτερο κατάστρωμα εκτιμώμενης επιφάνειας 20 περίπου τετραγωνικών μέτρων που φιλοξενεί δύο καμπίνες. Από εκεί και πέρα μπορεί να εξοπλιστεί είτε με δύο λουτρά είτε με ένα λουτρό με διπλή πρόσβαση και μία γκαρνταρόμπα.

Αρκετά όμως με το στατικό μέρος του σκάφους. Σειρά έχει η πράξη η οποία έχει ως αφετηρία την διακυβέρνηση, που εξασφαλίζεται διαμέσου ενός καλά εξοπλισμένου πιλοτήριου, το οποίο μάλιστα προσφέρει πολύ καλή ορατότητα τόσο προς τα εμπρός και περιφερειακά, όσο και προς τα πίσω, ένα στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την πρόσδεση. Θα πρέπει ωστόσο να ληφθεί υπόψη και η δυνατότητα της εγκατάστασης ενός ζεύγους χειριστηρίων και στο πρυμναίο τμήμα, που εξασφαλίζουν χειρισμούς ακριβείας στο λιμάνι.

Σχετικά με τη θέση πλοήγησης ο κυβερνήτης θα τη φέρει εύκολα στα μέτρα του, χάρη στα αναπαυτικά καθίσματα και το ρυθμιζόμενο τιμόνι, ενώ θα κληθεί να αναλάβει τα διπλά χειριστήρια των μηχανών και του bow thruster για μια αποτελεσματική πλοήγηση, την οποία αναλαμβάνουν δύο πετρελαιομηχανές της Volvo Penta. Η συνολική ισχύς τους μπορεί να είναι είτε 600 ίπποι είτε 370 ίπποι, τιμές λογικές αν αναλογιστεί κανείς το σχετικά ελαφρύ βάρος του σκάφους που ανέρχεται στα 10.500 κιλά (άφορτο).

Στον τομέα των επιδόσεων, με τη χρήση των μεγαλύτερων μηχανών των 740 ίππων και των συστημάτων πρόωσης IPS, το NC14 πλανάρει σε 6,5 περίπου δευτερόλεπτα, πιάνοντας τους 17 κόμβους σε 7,5 δεύτερα. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πετύχει το σκάφος ανέρχεται στους 31,7 κόμβους στις 3650 στροφές το λεπτό, με την κατανάλωση να γράφει περί τα 40,55 γαλόνια την ώρα, προσφέροντας μιαν αυτονομία της τάξης των 167 ναυτικών μιλίων. Αξιοπρεπής ωστόσο κρίνεται η υπηρεσιακή ταχύτητα, αφού στις 3000 στροφές το λεπτό επιτυγχάνονται 23,3 κόμβοι. Pas mal που λένε και οι γάλλοι, αν αναλογιστεί κανείς την σαφώς μικρότερη κατανάλωση, η οποία μειώνεται στα 26.7 γαλόνια την ώρα, δίνοντας τη δυνατότητα στο σκάφος να λειτουργήσει για οκτώ συνεχόμενες ώρες τις μηχανές του, διανύοντας συνολικά περί τα 187 ναυτικά μίλια.

Τελικό συμπέρασμα: αν και εμφανίστηκε τρία χρόνια μετά την παρουσίαση της σειράς, το NC14 αποτελεί χάρη στις καινοτομίες του και τις πολυάριθμες χρηστικές εφαρμογές του ένα πραγματικά ”Nouveau Concept" που είναι σε θέση να προσφέρει διακοπές υψηλού επιπέδου.

Δείτε το φωτορεπορτάζ του Jeanneau NC 14

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Σχεδιασμός: Jeanneau Design / Garroni Design / T. Castro Yacht design
Ολικό μήκος: 13.73 μέτρα
Μήκος γάστρας: 11.96 μέτρα
Πλάτος: 4.1 μέτρα
Εκτόπισμα: 10.500 κιλά
Βύθισμα: 1.07 μέτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 900 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενής νερού: 412 λίτρα
Αριθμός καμπίνων: 2
Aριθμός κρεβατιών: 6

Κινητήρες

2 x Volvo IPS 400 D4-300 Hp
2 x Volvo IPS 500 D6-370 Hp
Γεννήτριες: Cummins Onan
Μέγιστη ταχύτητα (IPS 500 D6-370 Hp): 31,7 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα (IPS 500 D6-370 Hp): 23,3 κόμβοι
Ενδεικτική τιμή: περίπου 330.000 ευρώ

Πληροφορίες: ATHENIAN YACHTS SA, Λ. Ποσειδώνος 1-2, Π. Φάληρο, Τηλ.: 210.9811.820, 9849.086, Fax: 210.9825.701, www.athenian-yachts.gr - e-mail: sales@athenian-yachtsales.gr

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.