Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Sea Ray 355



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Το απόλυτο gadget

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσεγγίσει κανείς ένα σκάφος όπως για παράδειγμα εξαιτίας της αρχιτεκτονικής του, των επιδόσεών του, της πλεύσης του, κ.ο.κ. Στην περίπτωση του νεότευκτου Sea Ray 355, ο καλύτερος τρόπος προσέγγισης είναι η αντιμετώπισή του ως gadget, και δη επιτυχημένου, δεδομένου ότι σε οποιοδήποτε σημείο του και αν βρεθεί κανείς, πατώντας ένα κουμπί, ενεργοποιεί μια λειτουργία που καθιστά τη διαβίωση στο σκάφος καλύτερη.

Με αυτό τον τρόπο το Sea Ray 355 δικαιολογεί την αμερικάνικη του κατασκευαστική φιλοσοφία η οποία, ως γνωστόν, διακρίνεται για τις καινοτομίες της. Δεν θα μπορούσε λοιπόν το ναυπηγείο να μην επηρεαστεί από το γενικότερο κατασκευαστικό κλίμα που τοποθετεί την λειτουργικότητα και την πρακτικότητα των σκαφών σε πρώτη προτεραιότητα. Όσο για την αρχιτεκτονική του, μπορεί να έχουν υιοθετηθεί ορισμένες ευρωπαϊκές εφαρμογές με στόχο την προσέλκυση του αγοραστικού κοινού της γηραιάς ηπείρου, οι οποίες όμως δεν είναι σε θέση να αλλάξουν το αμερικάνικο προφίλ του σκάφους.

Σχετικά με το σκεπτικό της κατασκευής του 355, οι ιθύνοντες του ναυπηγείου πραγματοποίησαν ορισμένους λογικούς συνειρμούς: την καλή πλεύση του νέου σκάφους την θεώρησαν δεδομένη εξαιτίας της μεγάλης εμπειρίας και της μακράς παραγωγής. Το ίδιο ισχύει και για την διαρρύθμιση και εργονομία των καταστρωμάτων. Τα στοιχεία που υπολείπονταν ήταν η ευχρηστία και η πρόωση. Για το δεύτερο, χρησιμοποιώντας το σύστημα Axius προσέφεραν στο σκάφος μια επιλογή που προσδίδει μεγάλες ελκτικές δυνατότητες και εύκολο χειρισμό. Απέμεινε λοιπόν το σημαντικό στοιχείο της ευχρηστίας, λύσεις δηλαδή που εστιάζουν στη χρήση απλοποιώντας οποιαδήποτε διαδικασία στο σκάφος σε κάθε του σημείο, με επακόλουθο να καθίσταται η ζωή εν πλω αποτελεσματική, πρακτική και εύκολη.

Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω στοιχεία μαζί, κατάφεραν τελικά να προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο σύνολο, στην ομολογουμένως ανταγωνιστική και δύσκολη μικρομεσαία κατηγορία σκαφών.

Με το μήκος του να ανέρχεται στα 10,82 μέτρα και το πλάτος του στα 3,50 μέτρα, το Sea Ray 355 εκτείνεται σε δύο καταστρώματα. Αισθητικά χαρακτηρίζεται από την ημιτονοειδή μορφή της γάστρας, στην οποία ενσωματώνονται δύο μοντέρνα φινιστρίνια σε κάθε πλευρά, ενώ η αρνητική κλίση του roll bar υποδηλώνει σαφέστατα την αμερικάνικη καταγωγή του.

Το ανώτερο κατάστρωμα διαχωρίζεται σε δύο ζώνες, αυτή του πιλοτηρίου και του καθιστικού. Η ζώνη του πιλοτηρίου περιλαμβάνει μια μεγάλη κονσόλα στη δεξιά πλευρά που συνοδεύεται από δύο καθίσματα τύπου μπάκετ τα οποία είναι μάλιστα και διαιρούμενα. Στο κέντρο της κονσόλας είναι εγκατεστημένο ένα καλαίσθητο ξύλινο τριακτινικό τιμόνι το οποίο είναι και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος. Επάνω από το τιμόνι είναι τοποθετημένες οι οθόνες των ηλεκτρονικών οργάνων ναυσιπλοΐας και πλοήγησης και σε ένα δεύτερο και ανεξάρτητο επίπεδο φιλοξενούνται τα αναλογικά όργανα των μηχανών.

Στην αριστερή πλευρά του καθιστικού είναι εγκατεστημένο ένα πλήρες wet bar. Εντύπωση προκαλεί ωστόσο η επίπεδη τηλεόραση η οποία είναι τοποθετημένη ακριβώς από επάνω και εξαιτίας της περιστρεφόμενης βάσης της, εξυπηρετεί και την ζώνη του πιλοτηρίου και το υπαίθριο καθιστικό, το οποίο περιλαμβάνει δύο καναπέδες και με την προσθήκη ενός τραπεζιού μετατρέπεται σε υπαίθρια τραπεζαρία.

Στο εσωτερικό διαπιστώνεται ένας ενιαίος χώρος που περιλαμβάνει ένα καθιστικό μετατρέψιμο σε καμπίνα και ένα διπλό κρεβάτι πλώρα. Στην αριστερή πλευρά ωστόσο είναι τοποθετημένη η επιπλοσύνθεση της κουζίνας ενώ πιο πίσω προσφέρεται ένα πλήρες εξοπλιστικά λουτρό.

Σχετικά με τις εφαρμογές που καθιστούν το σκάφος λειτουργικό, αυτές αφορούν και τα δύο καταστρώματα. Συγκεκριμένα, το διπλό κρεβάτι εξοπλίζεται με έναν ηλεκτρικό μηχανισμό ανύψωσης που ανασηκώνει το επάνω μέρος ενώ διαθέτει χώρους αποθήκευσης και από κάτω και στην βάση του. Στην οροφή ενσωματώνεται μία επίπεδη τηλεόραση η οποία αποθηκεύεται κατά το ταξίδεμα ενώ ο ηλεκτρικός πίνακας ενσωματώνεται στις επιπλοσυνθέσεις και περιλαμβάνει στο εσωτερικό του και το στερεοφωνικό συγκρότημα. Σχετικά με την κουζίνα, αυτή είναι εξοπλισμένη με όλες τις απαραίτητες ηλεκτρικές συσκευές ενώ περιλαμβάνει πλήθος αποθηκευτικών χώρων. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο εσωτερικό καθιστικό του οποίου οι επιπλοσυνθέσεις, επάνω και κάτω από τα φινιστρίνια, προσφέρουν εσωτερικό ωφέλιμο χώρο.

Όσο για το κύριο κατάστρωμα, δεν υπάρχει κάθισμα που να μην προσφέρει ποτηροθήκη ενώ έχει αξιοποιηθεί το εσωτερικό του ως χώρος αποθήκευσης. Εντύπωση προκαλεί ωστόσο ο εύχρηστος πτυσσόμενος καναπές που προσφέρεται στην πρυμναία πλατφόρμα, δημιουργώντας ένα επιπλέον καθιστικό στο κύριο κατάστρωμα για δύο άτομα, με μοναδική μάλιστα θέα και άμεση πρόσβαση στο νερό.

Σχετικά με την πρόωση, το Sea Ray χρησιμοποιεί στον βασικό του εξοπλισμό ένα ζεύγος κινητήρων βενζίνης συνολικής ισχύος 640 ίππων, που προσφέρουν στο σκάφος μέγιστη ταχύτητα 38 κόμβων στις 5000 στροφές και υπηρεσιακή 30 κόμβους στις 3500 στροφές. Εναλλακτικά προσφέρονται και δύο κινητήρες πετρελαίου συνολικής ισχύος 630 ίππων, που προσδίδουν μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβων στις 3800 στροφές και υπηρεσιακή ταχύτητα 26 κόμβων στις 3000 στροφές.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος:10,82 μέτρα
Πλάτος: 3,50 μέτρα
Βύθισμα: 109,2 εκατοστά
Βάρος: 6985 κιλά
Δεξαμενή καυσίμων: 851,7 λίτρα
Δεξαμενή νερού: 151,4 λίτρα
Δεξαμενή λυμάτων: 106 λίτρα
Κινητήρες:
Mercruiser T-MX 6.2 MPI Bravo III DTS, 2x320 ίπποι
Υanmar 2x315 diesel
Μέγιστη ταχύτητα:
Με χρήση βενζινοκινητήρα: 38 κόμβοι στις 5000 στροφές ανά λεπτόmerrr
Με χρήση πετρελαιοκινητήρα: 32 κόμβοι στις 3800 στροφές ανά λεπτό

Πληροφορίες: KAPPA MARINE S.A., Λαμίας 10, Αλιμος 164 52, τηλ.: 9969.990-4, fax: 9969.526 www.kappamarine.gr - info@kappamarine.gr

Η αρνητική κλίση του roll bar και η ημιτονοειδής γάστρα, αποτελούν τα δύο κυρίαρχα χαρακτηριστικά της εξωτερικής του εμφάνισηςΗ μέγιστη ταχύτητα με χρήση βενζινομηχανών κυμαίνεται μεταξύ 38 και 40 κόμβων ενώ με χρήση πετρελαιομηχανών φθάνει τους 32 κόμβουςΠέρα από τον πλήρη εξοπλισμό του, το πιλοτήριο προσφέρει και πολύ καλή εποπτεία
Εστιακό σημείο του κύριου καταστρώματος αποτελεί το μέρος που φιλοξενεί το wet bar και την τηλεόρασηΗ προσθήκη καθιστικού στην πρυμναία πλατφόρμα προσφέρει στο σκάφος ένα μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημαAποψη του εσωτερικού καθιστικού
H εργονομία της κουζίνας είναι σε υψηλά επίπεδα ενώ προσφέρεται πλήρες εξοπλισμός ηλεκτρικών συσκευώνTο πρυμναίο καθιστικό μετατρέπεται εύκολα σε καμπίναΤο επάνω μέρος του πρωραίου κρεβατιού ανασηκώνεται ηλεκτρικά
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.