Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Grand Banks Eastbay 39 SX



Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Διαφορετική προσέγγιση

Όλα ξεκίνησαν στα μέσα του προηγούμενου αιώνα και συγκεκριμένα το 1956, όταν το αμερικάνικο ναυπηγείο Grand Banks ξεκίνησε την κατασκευή ξύλινων σκαφών, με λιτές γραμμές και σχεδίαση βασισμένη σε σκάφη εργασίας που τους προσέδιδε λειτουργικότητα και αξιοπλοΐα.

Η συνέχεια καταιγιστική. Στον μισό αιώνα που ακολούθησε, το ναυπηγείο εξελίχθηκε και εδραίωσε την φήμη του ως κατασκευαστής σκαφών, με υποδειγματική ποιότητα και αντοχή.

Από το 1972 και μετά η Grand Banks ξεκίνησε την χρήση του fiber glass και εξέλιξε διαχρονικά μοντέλα με μεγάλη επιτυχία, ορισμένα από τα οποία παρήχθησαν κατά χιλιάδες.

Απαριθμώντας προσωπικό 1300 ατόμων, το ναυπηγείο σήμερα αναπτύσσει τρεις σειρές σκαφών: την Heritage που περιλαμβάνει σκάφη τύπου Trawler, την πιο σπορ σειρά Eastbey και την μεγαλύτερη σειρά Aleutian με τέσσερα μοντέλα στα 53, 59, 65 και 72 πόδια.

Ο μικρότερος εκπρόσωπος της Eastbay είναι το μοντέλο 39 SX οι λιτές ναυτικές γραμμές του οποίου, πέραν της εμφάνισης, εξυπηρετούν τη λειτουργικότητα, την εκμετάλλευση του χώρου και την μεγάλη άνεση κατά την πλεύση και τη διαμονή.

Η αρχιτεκτονική του 39 SX φανερώνει τις προθέσεις του ναυπηγείου να προσαρμόσει το προφίλ του σκάφους στην οικογενειακή χρήση, χωρίς, σε καμία περίπτωση, να προβεί σε κοσμογονικές αλλαγές που θα διαφοροποιούσαν τις ναυπηγικές γραμμές του από τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα της σειράς.

Πληθωρικό σε κάθε έκφανση της προσωπικότητάς του, το 39 SX ξεχωρίζει εμφανισιακά εξαιτίας δύο κυρίως στοιχείων: της ευμεγέθους του υπερκατασκευής, η οποία καλύπτεται περιμετρικά από μεγάλους υαλοπίνακες, εξασφαλίζοντας άριστη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση και των περιμετρικών ρελιών τα οποία διαθέτουν μεγάλο ύψος εξασφαλίζοντας ασφάλεια. Όσο για την γάστρα του, διαθέτει κλασσικό στυλ ενώ είναι σχεδιασμένη από τον Raymond C. Hunt, "πατέρα" του βαθιού "V", και είναι σε θέση να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 33 κόμβους.

Στη λογική διατήρησης των κεκτημένων έχει κινηθεί ο σχεδιασμός των δύο καταστρωμάτων, με την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής να μην συνοδεύεται από τις ανάλογες σχεδιαστικές επιλογές . Θα πρέπει όμως να ληφθεί υπόψη η αμερικάνικη σχεδιαστική προσέγγιση, η οποία εστιάζει κατά κύριο λόγο στην πρακτικότητα και την ασφάλεια αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την αισθητική, έναν τομέα με ιδιαίτερο ειδικό βάρος στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία.

Η μεγάλη υπερκατασκευή, όντας τοποθετημένη στο κέντρο, αφήνει ωφέλιμο χώρο πλώρα και πρίμα, προς όφελος των επιβατών για διάφορες δραστηριότητες. Το μεγάλο όμως ατού του σκάφους αποτελεί αναμφίβολα το εσωτερικό του, ένας καλά προστατευμένος χώρος μεγάλων διαστάσεων, με την ποιότητα κατασκευής του να κυμαίνεται σε κορυφαία επίπεδα. Κύριο χαρακτηριστικό του εσωτερικού είναι η ανισόπεδη διάταξη, που οριοθετεί με σαφήνεια τους χώρους οι οποίοι είναι επενδυμένοι από ποιοτική ξυλεία.

Στο πρώτο επίπεδο περιλαμβάνεται το πιλοτήριο και ένα καθιστικό. Η κονσόλα του πιλοτηρίου είναι κατασκευασμένη από ξύλο και αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα που φιλοξενούν άνετα όλα τα όργανα ναυσιπλοΐας και πλοήγησης. Όσο για το τιμόνι, αυτό είναι τοποθετημένο κάθετα και διαχειρίζεται εύκολα από ένα ανατομικό και πλήρως ρυθμιζόμενο κάθισμα.

Στο κατώτερο κατάστρωμα φιλοξενείται ένα επιπλέον καθιστικό, η κουζίνα, το λουτρό και η καμπίνα ή οι καμπίνες, ανάλογα με την έκδοση. Το 39x προσφέρεται σε τέσσερις συνολικά εκδόσεις, που πέρα από τον αριθμό των καμπίνων, διαφοροποιούνται κυρίως στο καθιστικό του κύριου καταστρώματος, τα υλικά και τον εξοπλισμό.

Όσο για την προωστήρια δύναμη, αυτή προέρχεται από ένα δίδυμο υπερτροφοδοτούμενων πετρελαιοκινητήρων και στην περίπτωση που χρησιμοποιηθούν 1000 συνολικά ίπποι(2x500) η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τους 32,5 κόμβους στις 3000 στροφές ανά λεπτό και η υπηρεσιακή τους 25 κόμβους , προσφέροντας αυτονομία 250 ναυτικών μιλίων

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 12,93 μέτρα
Μήκος ισάλου: 10,77 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 4,19 μέτρα
Εκτόπισμα: 12,9 τόνοι
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 1332 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ.νερού: 379 λίτρα
Κινητήρες: 2x500
Mέγιστη ταχύτητα: 33 κόμβοι
Αυτονομία: 250 ν. μίλια με ταχύτητα 25 κόμβων


Πληροφορίες: Motocraft Α.Ε. Λ. Αλίμου 48, Aλιμος, τηλ. 210-9888288 www.motocraft.gr www.seakeeper.com

Η αυτονομία του 39 SX αγγίζει τα 250 ναυτικά μίλιαΗ μεγάλη υπερκατασκευή αποτελεί το βασικό γνώρισμα του 39 SXΤο πρυμναίο κατάστρωμα περιλαμβάνει έναν καναπέ ενώ μπορεί να τοποθετηθεί και τραπέζι
Οι μεγάλες διαστάσεις χαρακτηρίζουν την πρωραία περιοχή, επιτρέποντας την ηλιοθεραπεία ή την εύκολη πραγματοποίηση εργασιώνΤο μεγάλο πλάτος των πλευρικών διαδρόμων συνεισφέρει στην εύκολη διέλευσηΜε πλούσιο φυσικό φως, το εσωτερικό περιλαμβάνει ένα ευρύχωρο καθιστικό
Στο μέσον του κύριου καταστρώματος υπάρχει μια καταπακτή που οδηγεί στο μηχανοστάσιοΤο πιλοτήριο αποτελεί έναν άρτια οργανωμένο χώρο περιλαμβάνοντας ένα πλήρως ρυθμιζόμενο κάθισμαΤο κατώτερο κατάστρωμα εξοπλίζεται με μία κουζίνα, καθιστικό, λουτρό και φυσικά τις καμπίνες
Οι διαστάσεις του λουτρού ίσως να είναι υπερβολικές, παραπέμποντας σε μεγαλύτερα μοντέλαΗ πρωραία καμπίνα περιλαμβάνει ένα διπλό κρεβάτιΣτην αριστερή πλευρά είναι εγκατεστημένο το καθιστικό, το οποίο δύναται να αντικατασταθεί με κρεβάτι
Οι υαλοπίνακες της υπερκατασκευής προσφέρουν φυσικό φως και στο κατώτερο κατάστρωμαΚάτοψη της πρώτης έκδοσηςΚάτοψη της δεύτερης έκδοσης
Κάτοψη της τρίτης έκδοσηςΚάτοψη της τέταρτης έκδοσης
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.