Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
XSMG-XSR48



Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Ένα supercar στο νερό

Με τον τίτλο "ένα supercar στο νερό" επικοινωνεί το βρετανικό ναυπηγείο XSMG το σκάφος του XSR48, το οποίο αποτελεί ίσως το γρηγορότερο μονόγαστρο σκάφος στον πλανήτη, με ταχύτητα που φθάνει τους 90 κόμβους με χρήση των μεγαλύτερων κινητήρων που δύναται να εφοδιαστεί.

Ένα μεγάλο επιτελείο αποτελούμενο από σχεδιαστές, ναυπηγούς, μηχανικούς και πιλότους ταχυπλόων συνεργάστηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε να προκύψουν οι ασφαλείς και σωστές εφαρμογές σχετικά με τα σημαντικά ζητήματα που θα συνοδεύσουν το σκάφος όπως η υδροδυναμική, η αεροδυναμική, η αισθητική, η εργονομία, η ώση, η ισχύς και οι επιδόσεις του.

Το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε την επίπονη προσπάθεια όλων των συντελεστών, αφού προέκυψε ένα πανίσχυρο μοντέλο που είναι σε θέση να επιτύχει υψηλότατες επιδόσεις, που δύσκολα μπορεί να πετύχει άλλο σκάφος αυτή τη στιγμή.

Ο σχεδιασμός του βασίστηκε στο σχήμα των σπορ αυτοκινήτων. Παρατηρώντας κανείς το σκάφος πλευρικά, από το σημείο που εδράζεται η υπερκατασκευή και προς τα επάνω, θα βρει πολλές ομοιότητες με ένα αυτοκίνητο επιδόσεων. Οι πιο ειδικοί μάλιστα λένε πως η εικόνα του παραπέμπει σε Ferrari και ιδιαίτερα του μοντέλου Modena με το οποίο έχει πραγματοποιήσει προσφάτως και έναν -άτυπο και ισόπαλο- αγώνα μεταξύ του Πόρτο Φίνο και του Μονακό.

Πέρα από τις εμφανείς σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις που παρουσιάζει η άτρακτος, σε σχέση με ό,τι έχουμε συνηθίσει μέχρι στιγμής, εντύπωση προκαλεί το χαρακτηριστικό μακρύ του ρύγχος, που ενισχύει τον χαρακτήρα του μοντέλου. Αξιοσημείωτη ωστόσο είναι και η υπερκατασκευή, με τις έντονες καμπύλες στις δύο πλευρές, στις οποίες εδράζονται οι υαλοπίνακες. Η άψογη αισθητική κυριαρχεί και στο πίσω τμήμα της ατράκτου, που περιλαμβάνει ένα ελεύθερο πρυμναίο κατάστρωμα και δύο εντυπωσιακούς αεραγωγούς που διασφαλίζουν τις απαραίτητες... αναπνοές στους κινητήρες.

Όσο για την γάστρα αυτή είναι στενόμακρη, με έντονες υδροδυναμικές γραμμές. Διαθέτοντας ιδιαίτερα βαθύ V εισχωρεί δυναμικά στο νερό, ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη συμπεριφορά του σκάφους κατά το εγκάρσιο και το διάμηκες (roll και pitch) ενώ είναι εξοπλισμένη με πολλές αναβαθμίδες (steps) με αποτέλεσμα να μειώνονται οι τριβές με το νερό και να κυλάει πιο ομαλά σε αυτό, όταν βέβαια το ακουμπάει!

Βέβαια, εξαιτίας της στενής γάστρας μειώνεται η συνολική επιφάνεια καταστρωμάτων, η οποία στην προκειμένη περίπτωση δεν αποτελεί κυρίαρχο ρόλο. Αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο εσωτερικό, το οποίο μπορεί να μην διαθέτει μεγάλους αναπαυτικούς χώρους που φιλοξενούν τραπεζαρίες και καθιστικά, διαθέτει όμως ένα σπορ στυλ δημιουργώντας μια αίσθηση απόλυτης αρμονίας με το εξωτερικό.

Πέντε βαθιά bucket καθίσματα εξοπλίζουν το θάλαμο των επιβατών τα οποία, όντας υπεύθυνα για την αποτελεσματική στήριξη των επιβατών κατά την ...πτήση, είναι άνετα και εξοπλισμένα με ζώνες ασφαλείας ενώ η βάση τους διαθέτει ανάρτηση για την απόσβεση των κρούσεων.

Την άψογη αισθητική συμπληρώνει το πιλοτήριο, το οποίο εξοπλίζεται από τα λιτά και πολυάριθμα στρογγυλά ενδεικτικά όργανα που είναι τοποθετημένα σε μια άκρως επιμελημένη κονσόλα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο σχεδιασμός του τιμονιού το οποίο είναι τριακτινικό ενώ τα διπλά χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε ειδική βάση στην αριστερή πλευρά.

Η εξαιρετική ποιότητα και ο εμπνευσμένος σχεδιασμός του κατώτερου καταστρώματος δημιουργεί δικαίως, την εικόνα ενός ανώτερου κατασκευαστικά σκάφους. Τα τοιχώματα διαθέτουν μια ομογενή και άριστα επεξεργασμένη επιφάνεια ενώ ο υαλοπίνακας της οροφής, εξασφαλίζει άπλετο φυσικό φως. Δύο καναπέδες λευκής απόχρωσης φιλοξενούνται στις πλευρές του σκάφους, ενώ ένα προηγμένο ηχοσύστημα μαζί με μια επίπεδη τηλεόραση αναλαμβάνουν την ψυχαγωγία των επιβατών. Κατάπλωρα προσφέρονται δύο επιπλέον καναπέδες και ένα διπλό κρεβάτι που είναι σε θέση να φιλοξενήσει δύο άτομα.

Στα εξεζητημένα χαρακτηριστικά του σκάφους θα πρέπει να προσθέσουμε και το κινητήριο σύνολο που κρύβεται στα "σπλάχνα" του βρετανικού super yacht. Οι δύο οκτακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες των 10,3 λίτρων της βασικής έκδοσης αποδίδουν, με τη βοήθεια υπερσυμπιεστών, 1640 συνολικά ίππους.

Εκμεταλλευόμενο την ισχύ των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, αλλά και το πλήθος των προηγμένων τεχνολογικά εφαρμογών που τους συνοδεύουν, το XSR48 επιταχύνει ακαριαία, φθάνοντας την τελική ταχύτητα των 70 κόμβων ενώ η υπηρεσιακή αγγίζει τους 50 κόμβους. Όσο για την αυτονομία του, με δεδομένη την χωρητικότητα των δεξαμενών καυσίμων που φθάνει τα 1000 λίτρα, το σκάφος αποκτά αυτονομία για 300 ναυτικά μίλια.

Εναλλακτικά μπορούν να τοποθετηθούν άλλα τρία ζεύγη πετρελαιοκινητήρων με το μεγαλύτερο να φθάνει τους 1900 συνολικά ίππους, προσφέροντας μέγιστη ταχύτητα 85 κόμβων. Οι μεγαλύτερες όμως επιδόσεις επιτυγχάνονται με τις βενζινομηχανές, οι οποίες επιτρέπουν την επίτευξη 90 κόμβων(!) και αυτονομία 250 ναυτικών μιλίων με ταχύτητα κρουαζιέρας 50 κόμβων.

Σίγουρα η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από την πλοήγηση είναι μοναδική που μόνο οι ειδήμονες μπορούν να αξιολογήσουν, δεδομένου ότι το XSR48 δεν είναι ένα σκάφος για όλους όχι μόνο εξαιτίας της τιμής του που φθάνει τα 1.1 εκατομμύρια λίρες για την βασική έκδοση, αλλά εξαιτίας κυρίως του δύσκολου χειρισμού του. Μια πρώτη εντύπωση πάντως πήρε η αφρόκρεμα των πιλότων της Μ. Βρετανίας που συγκαταλέγονται στον στόλο επιδείξεων των Red Arrows, οι οποίοι εντυπωσιάστηκαν από το SR48 κατά την επίσκεψή τους στον εκθεσιακό χώρο του ναυπηγείου στο τελευταίο ναυτικό σαλόνι του Μονακό.


Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 14,60 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 3,19 μέτρα
Ύψος από την ίσαλο: 2,20 μέτρα
Ολικό ύψος (περιλ. προπελών): 3,10 μέτρα
Βύθισμα με το σκάφος ακίνητο: 0,88 μέτρα
Βύθισμα με το σκάφος σε κίνηση: 0,59 μέτρα
Εκτόπισμα: 8,750 κιλά
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 1,000 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 150 λίτρα
Προπέλες: Rolla ανοξείδωτες, 17x4
Βασικοί κινητήρες (πετρελαίου): 2x10.3 Seatek 820 plus Turbo, 1,640 ίπποι
Προαιρετικοί: 2x 10.3 CAT, 1,700 ίπποι, 2x10.3 Seatek 950 plus Bi-Turbo, 1,900 ίπποι, 2x11.3 Isotta Fraschini L1306 Bi-Turbo, 1,600 ίπποι
Μέγιστη ταχύτητα: από 70 κόμβους με τους βασικούς κινητήρες, 85 κόμβοι με την μεγαλύτερη ιπποδύναμη
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 50 κόμβοι
Αυτονομία με υπηρεσιακή ταχύτητα: 300 ναυτικά μίλια
Κινητήρες (βενζίνης): 2x Mercury Supercharged V8, 2x Sterling Supercharged V8
Μέγιστη ταχύτητα: 90 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 50 κόμβοι
Αυτονομία με υπηρεσιακή ταχύτητα: 250 ναυτικά μίλια

Πληροφορίες: XSMG World Ltd Unit 1a.1 North Road, Marchwood Industrial Park Marchwood, Southampton SO40 4BL, Μεγάλη Βρετανία τηλ.:+44 (0)23 8086 5504, φαξ: +44 (0)23 8042 8708, emai: info@xsmgworld.com, http://www.xsmgworld.com

Κοιτάζοντας την όψη του από την υπερκατασκευή και επάνω, δίνει την εικόνα ενός σπορ αυτοκινήτου...Η ολική του εικόνα πάντως κερδίζει από την πρώτη ματιά. Ωστόσο, ο περιορισμένος αριθμός παραγωγής συνεπάγεται ότι απευθύνεται μόνο σε προνομιούχουςΗ παρουσία του XSR48 στο τελευταίο ναυτικό σαλόνι του Ντουμπάι άφησε την καλύτερες των εντυπώσεων
Το μεγάλο του ρύγχος επηρεάζει ιδιαίτερα την συνολική αισθητική τουΗ υπερκατασκευή διαθέτει έντονες καμπύλες ενώ η πρυμναία περιοχή ξεχωρίζει για την αισθητική τηςΕξοπλισμένο με τους βασικούς κινητήρες των 1640 ίππων, το σκάφος αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 70 κόμβων και υπηρεσιακή που φθάνει τους 50 κόμβους
Με απόλυτα σπορ αισθητική, το πιλοτήριο φιλοξενεί με επιμέλεια τα πολυάριθμα ενδεικτικά όργανα των κινητήρων καθώς επίσης και τα όργανα πλοήγησηςΟι αναρτήσεις των καθισμάτων στο θάλαμο των επιβατών, αποσβένουν αποτελεσματικά τις κρούσεις με το νερό κατά την πλεύσηΜε λιτές και καλαίσθητες γραμμές κινείται το εσωτερικό, το οποίο εξοπλίζεται με δύο πλευρικούς καναπέδες
Κατάπλωρα φιλοξενείται μία καμπίνα η οποία είναι ιδιαίτερα φωτεινή, εξαιτίας των γυάλινων επιφανειών της οροφήςΟι μεταλλικές επιφάνειες χαρακτηρίζουν το πλήρες λουτρό, το οποίο είναι εγκατεστημένο ανάμεσα στο καθιστικό και την καμπίναΜε ισχύ 800 ίππους έκαστος, οι πετρελαιοκινητήρες της Isotta Fraschini αποτελούν την πηγή του "κακού" κάνοντας τα στροφόμετρα να "χτυπήσουν κόκκινο"
Την πρόωση του σκάφους αναλαμβάνουν δύο τρίφτερες ανοξείδωτες προπέλεςΚάτοψη του σκάφους
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.