Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Paragon 31



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Αλλαγή πλεύσης

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι σκανδιναβικές χώρες παρουσιάζουν ορισμένα πρωτοποριακά μοντέλα, δείχνοντας τον δρόμο για τα σκάφη του αύριο. Απτό παράδειγμα αποτελεί το σουηδικό ναυπηγείο Paragon το οποίο, αποτελώντας μέλος της επίσης σουηδικής εταιρείας Nimbus, παράγει δύο μοντέλα στα 25 και τα 31 πόδια.

Ναυαρχίδα της φίρμας αποτελεί το Paragon 31, που αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση για το αγοραστικό κοινό που ενδιαφέρεται για ένα ποιοτικό σκάφος, με την δυνατότητα να αντεπεξέρχεται επαρκώς στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες και με έντονη χρήση αναψυχής σε διάρκεια και συχνότητα. Είναι κατάλληλο για τα ελληνικά πελάγη, ειδικά για όσους το χρησιμοποιούν χειμώνα-καλοκαίρι. Το Paragon 31 συνδυάζει υψηλές επιδόσεις, πληρότητα και άνετη, για το μέγεθός του, διαβίωση, μέσα στις δύο αυτόνομες καμπίνες του και στο κατάλληλα διαμορφωμένο κατάστρωμα.

Το πληθωρικό προφίλ του Paragon 31 εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή για διάφορους λόγους. Ο κυριότερος είναι ότι, ενώ δεν διαθέτει μεγάλες διαστάσεις, εξοπλίζεται με μια μεγάλη υπερκατασκευή για το μέγεθός του, η οποία μάλιστα φέρει στην οροφή της ένα fly bridge.

Ένα άλλο στοιχείο που δεν είθισται να χρησιμοποιείται από τα ανταγωνιστικά προς αυτό σκάφη, αποτελεί η περιμετρική προστασία του από ένα ελαστομερές υλικό με σκοπό την απόσβεση των ενδεχομένων κρούσεων. Το τελευταίο στοιχείο, σε συνδυασμό με την στιβαρή κατασκευή, αποτελούν τα κυρίαρχα στοιχεία του σε τέτοιο βαθμό, που υποσκελίζουν ακόμα και τον τομέα της αισθητικής ο οποίος είθισται να παίζει σημαντικό ρόλο κατά την επιλογή. Το συγκεκριμένο γεγονός συνηθίζεται να προκύπτει κατά τις σκανδιναβικές ναυπηγήσεις οι οποίες, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές αντιλήψεις, εστιάζουν πρωτίστως στην ασφάλεια και την πλεύση, τομείς που έχουν διακριθεί κατά καιρούς με μερικά από τα πιο αξιόλογα μοντέλα.

Επανερχόμενοι στο Paragon 31, αυτό χαρακτηρίζεται εξωτερικά από μια ψηλή και φαρδιά υπερκατασκευή η οποία εξοπλίζεται με ενιαίες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζοντας άριστη ορατότητα και φυσικό φως στο εσωτερικό, προσφέροντας ταυτόχρονα προστασία στους επιβάτες του.

Αξιοσημείωτα είναι ωστόσο και τα ρέλια, τα οποία αποτελούνται ουσιαστικά από ένα ψηλό μεταλλικό δικτύωμα που συνεισφέρει ιδιαίτερα στην ασφάλεια των επιβατών. Σχετικά με την γάστρα αυτή διαθέτει ένα δυναμικό προφίλ, που προκύπτει από την ημιτονοειδή μορφή της και ενισχύεται από το περιμετρικό ελαστομερές προστατευτικό υλικό.

Η τοποθέτηση ενός fly bridge στην οροφή της υπερκατασκευής, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα ατού, προσφέροντας την δυνατότητα πλοήγησης από ένα δεύτερο σταθμό, όταν βέβαια είναι εφικτό. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται μια πρακτική κονσόλα και δύο ατομικά καθίσματα που προσφέρουν καλή στήριξη στους επιβαίνοντες.

Από την πλευρά του, το εσωτερικό έχει εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις διαστάσεις της ατράκτου, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες.

Βασικά χαρακτηριστικά του αποτελούν οι μεγάλοι χώροι και οι δύο ανεξάρτητες καμπίνες. Οι τετραγωνισμένες επιφάνειες των επιπλοσυνθέσεων εξοικονομούν το παραμικρό εκατοστό ενώ εφαρμόζονται και ορισμένες καινοτομίες όπως για παράδειγμα το τραπέζι του καθιστικού, που στερεώνεται στην οροφή και ολισθαίνει σε μια μεταλλική δοκό για την χρήση του, μία εφαρμογή που την έχουμε συναντήσει ξανά μόνο σε σκανδιναβικά σκάφη και αναφερόμαστε φυσικά στα Targa, γεγονός που δεν είναι καθόλου τυχαίο. Όσο για το πιλοτήριο, αυτό είναι τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά και αποτελείται από μια στιβαρή κονσόλα και ένα ατομικό κάθισμα που προσφέρει πολύ καλή στήριξη.

Σχετικά με τις καμπίνες, οι σχεδιαστές τοποθέτησαν μία πλώρα και μία προς την πρυμναία περιοχή, προσφέροντας τους ανεξαρτησία.Η πλωριά καμπίνα είναι άνετη, με επαρκές εσωτερικό ύψος ενώ η πρυμναία εξοπλίζεται με δύο μονές κουκέτες.

Για την πρόωσή του Paragon 31 χρησιμοποιείται ένας εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας της Volvo Penta ισχύος 370 ίππων, που συνεισφέρει στην επίτευξη των 36 κόμβων που αποτελεί την μέγιστη ταχύτητα στις 3.450 στροφές το λεπτό ενώ η υπηρεσιακή ταχύτητα φθάνει τους 27 κόμβους στις 2.800 στροφές το λεπτό.

Το ατού όμως του σκάφους δεν θα λέγαμε ότι είναι τόσο η ταχύτητα αλλά η υψηλή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ποιότητα κύλισης στο νερό, καθώς επίσης και το αποτελεσματικό σύστημα διεύθυνσης που επιτρέπει χειρισμούς ακριβείας με χαρακτηριστική μάλιστα άνεση, δίνοντας στον πλοηγό μια αίσθηση... παιχνιδιού, δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η πλεύση του έχει χαρακτηρισθεί ως η αντίστοιχη μιας καλής μηχανής!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 9,88 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 3,30 μέτρα
Βύθισμα: 1,30 μέτρα
Εκτόπισμα: 4,7 τόνοι
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 450 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ.νερού: 200 λίτρα
Αριθμός κρεβατιών: 4
Κινητήρας: Volvo Penta 370 ίππων
Μέγιστη ταχύτητα: 36 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 27 κόμβοι

Πληροφορίες: Riginos Yachts, Λ. Bουλιαγμένης 85, τηλ.: 210.9621.274, fax: 210.9640.160, http://www.riginosyachts.com/

Η ασυνήθιστη αισθητική του διαφέρει από την πλειοψηφία των σκαφών προσδίδοντας στο σκάφος μια ιδιαιτερότηταΗ στιβαρότητα της ατράκτου, ενισχύεται από την μεγάλη για το μέγεθος του σκάφους υπερκατασκευήΗ συμπεριφορά του στον καιρό είναι αποτελεσματική, προσφέροντας ασφαλείς πλεύσεις
Η επίτευξη των 36 κόμβων επιτυγχάνεται με σχετική ευκολία και με λογική μάλιστα ισχύ η οποία φθάνει τους 370 ίππουςΗ περιοχή της πρώρας φιλοξενεί ένα βαθύ ταμπούκι που περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό εργάτη ενώ φιλοξενεί με ευκολία την μεγάλη άγκυρα και την καδένα τηςΗ οροφή της υπερκατασκευής εξοπλίζεται με ανοιγόμενες γυάλινες επιφάνειες που συνεισφέρουν σε φυσικό φως και εξαερισμό στο εσωτερικό
Μπορεί το πιλοτήριο να μην έχει κάποια ιδιαίτερη σχεδιαστική έμπνευση, προσφέρει όμως πρακτικότητα και ασφάλεια στο χειριστήΗ μονοεδρική κονσόλα φιλοξενεί ένα πρακτικό ακτινικό τιμόνι ενώ καλύπτεται από ποιοτικά πλαστικάΗ πρωραία καμπίνα είναι σε ανισόπεδη διάταξη ως προς το κύριο κατάστρωμα
Ο εξοπλισμός της καμπίνας περιλαμβάνει χώρους αποθήκευσης περιορισμένων διαστάσεωνΗ επιπλοσύνθεση που φιλοξενεί τις κουκέτες εξοπλίζεται με κρυφό φωτισμόΑν και μικρό, το λουτρό διαθέτει πλήρη εξοπλισμό
Ένας πρακτικός καναπές φιλοξενείται στην πρύμνη ενώ κατάπρυμα έχει τοποθετηθεί μια μεγάλων διατάσεων πλατφόρμα
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.