Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πολυεστερικά Σκάφη


Ο πολυεστέρας έμελλε να γράψει ιστορία στο χώρο όλων των τύπων σκαφών αναψυχής. Μια βόλτα στις μαρίνες θα μας πείσει για την ευρεία διάδοση του πολυεστέρα αφού στην συντριπτική τους πλειοψηφία τα σκάφη είναι κατασκευασμένα από αυτό το υλικό που χρησιμοποιήθηκε το 1969 στην Αμερική αντικαθιστώντας την ξυλεία και τον χάλυβα που ήταν τα κύρια ναυπηγικά υλικά. 

Ωστόσο το χαμηλό του κόστος επηρέασε πολύ και το κόστος κατασκευής και πώλησης των σκαφών. Κύρια χαρακτηριστικά του είναι η εύκολη κατεργασία και η μεγάλη διάρκεια ζωής του εφόσον βέβαια συντηρηθεί σωστά. Για την χρήση αυτού του υλικού η καλύτερη επεξήγηση είναι εφικτή με την αναλυτική παρουσίαση ενός εκ των μεγαλυτέρων ναυπηγείων ταχυπλόων σκαφών, των αμερικανικών Sea Ray.

Στην εν λόγω εταιρεία εφαρμόζεται υψηλή τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα, από το σχεδιασμό μέχρι την κατασκευή που είναι αντίστοιχη με αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το ναυπηγείο ακολουθεί αυτή τη μεθοδολογία για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στη μεγάλη ζήτηση των σκαφών. Το πρώτο στάδιο της κατασκευής έχει να κάνει με το σχεδιασμό.

Μια εξειδικευμένη ομάδα ανθρώπων που αποτελείται από σχεδιαστές και μηχανικούς, ναυπηγούς μηχανολόγους και ηλεκτρολόγους, σχεδιάζουν τα σκάφη που τους αναθέτει η διεύθυνση. Η εργασία αυτή θα λέγαμε ότι είναι από τις δυσκολότερες, αφού οι μηχανικοί πρέπει να φτιάξουν καταρχήν ένα σκάφος αξιόπλοο που να έχει την βέλτιστη ώθηση από τους κινητήρες. Παράλληλα πρέπει να αξιοποιηθεί και το παραμικρό εκατοστό για να προσφερθούν μετέπειτα στους χρήστες του οι ιδανικοί χώροι.

Στη Sea Ray η συγκεκριμένη διαδικασία απλουστεύεται, αφού οι μηχανικοί έχουν την δυνατότητα να ανατρέξουν στις βιβλιοθήκες της εταιρείας και να ανασύρουν πολύτιμες πληροφορίες από το αρχείο. Αυτό είναι και ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα ενός μεγάλου ναυπηγείου, η αξιοποίηση δηλαδή της πολύχρονης εμπειρίας με επακόλουθο να βρίσκονται γρήγορα πολλές λειτουργικές λύσεις.

Με την υλοποίηση του σχεδιασμού, η διαδικασία παραγωγής απλοποιείται αφού έχει πλέον πέσει το νερό στο αυλάκι και δεν απομένει παρά το κατασκευαστικό μέρος. Για τη ναυπήγηση ακολουθείται η βιομηχανική παραγωγή με τη χρήση πανάκριβων εργαλειομηχανών ρομποτικής οι οποίες προγραμματίζονται ώστε να εκτελούν διάφορες εργασίες που σε άλλα ναυπηγεία υλοποιούνται χειρώνακτα.

Ο πολυεστέρας κατεργάζεται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στους οποίους επικρατούν οι ιδανικές συνθήκες, πίεσης, θερμοκρασίας και υγρασίας. Στα σκάφη Sea Ray δεν υπάρχει χιλιοστό πολυεστέρα που να μην έχει κατεργαστεί κατάλληλα όπως για παράδειγμα οι δυσκολοπρόσιτες εσωτερικές επιφάνειες με επακόλουθο ένα άρτιο αποτέλεσμα.

Το εργοστάσιο διαθέτει πολλές γραμμές παραγωγής. Έτσι, υπάρχει μια που κατασκευάζει τις γάστρες, άλλη που φτιάχνει τα καταστρώματα και σε διαφορετικό μέρος βρίσκεται η ξυλουργική ομάδα. Αυτή διαθέτει πολλούς τεχνίτες με ειδικά εργαλεία και κατασκευάζει όλο το εσωτερικό όπως τα εσωτερικά χωρίσματα, τις πόρτες και τα κρεβάτια του σκάφους και όλα τα έπιπλα.

Μόλις τελειώσουν οι διαδικασίες των επιμέρους κομματιών από την γραμμή παραγωγής, ακολουθεί η διαδικασία της συναρμολόγησης (assembly line). Σε αυτό το στάδιο εγκαθίστανται οι μηχανές, ο ναυτιλιακός εξοπλισμός, οι επιπλοσυνθέσεις κ.ά. με μεγάλη μάλιστα ακρίβεια και τελικά παράγεται το προϊόν.

Ακολούθως τα σκάφη δοκιμάζονται στο νερό και εφόσον διαπιστωθεί πως όλα λειτουργούν στην εντέλεια διανέμονται στο δίκτυο των αντιπροσώπων.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούμε σε επιμέρους διαδικασίες κατά τη διάρκεια τόσο της γραμμής παραγωγής, όσο και της γραμμής συναρμολόγησης. Υπάρχουν εξειδικευμένα τμήματα που αποτελούνται από μικρές ομάδες ανθρώπων και πραγματοποιούν μια ορισμένη διαδικασία όπως την κατασκευή των γαστρών. Παράλληλα, υπάρχει και μια άλλη ομάδα που είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο αυτής της διαδικασίας. Το αποτέλεσμα είναι καταρχήν να καθυστερεί λίγο η παραγωγή, προς όφελος βέβαια της ποιότητας. Ο χαμένος χρόνος εξοικονομείται από τη χρήση σύγχρονων εργαλειομηχανών που εκτελούν γρήγορα λεπτομερέστατες και σημαντικές εργασίες μια εκ των οποίων είναι η ακριβής μέτρηση των γαστρών  που γίνεται με ακρίβεια χιλιοστού. Εάν η μέτρηση είναι σωστή η γάστρα προχωράει στο επόμενο τμήμα ειδάλλως επιστρέφει για επισκευή.

Σχετικά με τα υλικά κατασκευής, υπάρχει ένα τμήμα που ασχολείται με μαζικές παραγγελίες ώστε να προκύπτουν καλύτερες τιμές και μείωση του κόστους. Από τη Sea Ray χρησιμοποιείται καλής ποιότητας ξυλεία, μοκέτες μεγάλης πυκνότητας που είναι παράλληλα και ανθεκτικές στις συνθήκες που επιβάλλει η θάλασσα, καθώς επίσης δέρματα, καλύμματα και υφάσματα υψηλής αντοχής στο θαλάσσιο νερό και τον ήλιο, μεταλλικά μέρη υψηλής ποιότητας ανοξείδωτου χάλυβα κ.ά.

Συμπερασματικά λοιπόν διαπιστώνουμε πως τα ναυπηγεία αποτελούν πολυσύνθετες μονάδες, με πολλές και διαφορετικές εργασίες να πραγματοποιούνται παράλληλα. Όσο για την ευθύνη του κάθε τομέα αυτή είναι τεράστια αφού εάν κάτι δεν πάει καλά υπάρχει αντίκτυπο στο κόστος. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν γίνονται λάθη για τα οποία υπάρχει ένα αποδεκτό όριο που καλύπτεται από τις εγγυήσεις.

To ναυπηγείο Sea RayΣχεδιασμός του σκάφουςΚατασκευή της γάστρας & του καταστρώματος
Προσοχή στη λεπτομέρειαΒαφή του σκάφουςΤα ρομπότ επί το έργον
Γραμμή συναρμολόγησηςΈλεγχος του σκάφουςΈνα βήμα πριν τις δοκιμές
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.