Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Extreme Sailing Series (Ishare)



Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Sea masters

Με στόχο την εδραίωση στις συνειδήσεις των ιστιοπλόων και του κοινού ως ένα από τα κορυφαία γεγονότα για σκάφη με πανιά, ο αγώνας Extreme Sailing Series είναι έτοιμος, να υποδεχθεί τη νέα αγωνιστική χρονιά.

Η αφρόκρεμα των ιστιοπλόων, μια μικρή στρατιά από παγκόσμιους πρωταθλητές, ολυμπιονίκες και αστέρες του America’s Cup, συγκεντρώνονται στα μέρη διεξαγωγής προκειμένου να λάβουν μέρος σε μια σειρά αγώνων ...ακραίων καταστάσεων!

Με τέσσερα χρόνια παρουσίας, το Extreme Sailing Series έχει ήδη αποκτήσει ένα φανατικό και πολυπληθές κοινό. Τι ακριβώς όμως είναι αυτή η σχετικά νέα διοργάνωση και ποιοι είναι οι στόχοι της;

Ως γνωστόν, στο άθλημα της ιστιοπλοΐας υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί αγώνες, πολλές διοργανώσεις, πολλά διαφορετικά σκάφη και, πολλές φορές, μεγάλη απομάκρυνση των σκαφών από το οπτικό πεδίο, με αποτέλεσμα η ιστιοπλοΐα να είναι δυσνόητη στο ευρύ κοινό.

Στο σημείο αυτό εμφανίζεται ο νέος αγώνας ο οποίος... ξεδιαλύνει την κατάσταση προσφέροντας ένα θέαμα υψηλής ποιότητας σε πολύ κοντινή απόσταση από το κοινό, με τα πληρώματα να δημιουργούν «μαγικές εικόνες» πραγματοποιώντας extreme ιστιοπλοΐα που κόβει την ανάσα, αφήνοντας τους θεατές με το στόμα ανοικτό!

Το Extreme Sailing Series αποτελείται από μια σειρά αγώνων που γίνονται τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, με τη συμμετοχή επαγγελματιών ιστιοπλόων. Για ένα εξάμηνο του έτους, έξι σκάφη δοκιμάζονται στους αγωνιστικούς στίβους της Ασίας και το επόμενο εξάμηνο άλλα έξι συναγωνίζονται στην Ευρώπη.

Κάθε circuit περιλαμβάνει 18 ιστιοδρομίες σύντομης χρονικής διάρκειας, 15 περίπου λεπτών η καθεμία, με τα σκάφη να διασχίζουν τα ύδατα με υψηλές ταχύτητες ενώ καθώς αναπτύσσουν την στρατηγική τους δημιουργούνται αμφίρροπες μονομαχίες στις οποίες κάθε λάθος πληρώνεται ακριβά...

Το αποτέλεσμα; η μεγάλη αποδοχή, η οποία έχει φέρει το άθλημα πιο κοντά στο ευρύ κοινό, το οποίο μετακινείται πλέον κατά χιλιάδες με σκοπό να παρακολουθήσει από κοντά τους, σημαντικούς όπως αποδεικνύεται, αγώνες.

Οι μεγάλες συγκινήσεις, ο έντονος συναγωνισμός, τα πανέμορφα σκάφη, οι μεγάλες προσωπικότητες της ιστιοπλοΐας αλλά και τα κοσμικά μέρη διοργάνωσης, καθιστούν το Extreme Sailing ως ένα λαμπερό, σημαντικό αθλητικό γεγονός.

Πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν τα δίγαστρα Extreme 40s, τα οποία αποτελούν μια εξέλιξη των πιο γρήγορων σκαφών των ολυμπιακών αγώνων, των Τornado. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σχεδιαστής τους είναι ένας ολυμπιονίκης της κατηγορίας, ο Yves Loday.

Αντίθετα με τα κοινά ιστιοπλοϊκά, τα συγκεκριμένα σκάφη είναι υψηλής τεχνολογίας κατασκευασμένα από περίτεχνα υλικά που έχουν ως βάση τον άνθρακα (ανθρακονήματα ο θησαυρός!) και εντυπωσιακό σχεδιασμό με πλήρη αρμονία, που αποδεικνύει πώς η ναυπηγική γίνεται τέχνη ενώ είναι ευαίσθητα, εύθραυστα και σχεδιασμένα για έναν και μόνο σκοπό: να κερδίσουν το κύπελλο.

Οι συνθήκες του αγώνα είναι σκληρές. Τα μεγάλα ιστία σε συνδυασμό με την ελάχιστη υδροδυναμική αντίσταση των σκαφών και το περιορισμένο βάρος έχουν ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων, καθιστώντας τη διαχείριση του σκάφους δύσκολη για το τετραμελές πλήρωμα. Ως επακόλουθο, απαιτούνται γρήγορα αντανακλαστικά και συντονισμένες ενέργειες από τους ναβάτες, οι οποίοι καλούνται να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους με περίτεχνες κινήσεις σε ένα ταλαντευόμενο πολλές φορές κατάστρωμα ενώ δέχονται ριπές ανέμου και νερού. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που το σκάφος ...ίπταται σε ύψος πάνω από τρία μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, προσθέτοντας ένα μεγάλο βαθμό δυσκολίας!

Όσο για το μέγεθος της αναπτυσσόμενης ταχύτητας, αυτή πολλές φορές ξεπερνά τους 25 κόμβους. Για να καταλάβει κανείς τι περίπου σημαίνει αυτή η ταχύτητα, αρκεί να υποθέσει πως κινείται με ένα αυτοκίνητο με ταχύτητα περίπου 75 χιλιομέτρων την ώρα μέσα στη βροχή και με το κεφάλι έξω από το παράθυρο...

Ας προσεγγίσουμε όμως τον ευρωπαϊκό αγώνα με αριθμούς - για να ξεμπερδεύουμε και με δαύτους!

Κατά την περσινή χρονιά συμμετείχαν 48 ιστιοπλόοι από έντεκα χώρες, επανδρώνοντας 12 συνολικά ομάδες. Ενδεικτικά αναφέρονται οι συνολικές διακρίσεις των πληρωμάτων που περιλαμβάνουν τη συμμετοχή σε 17 ολυμπιάδες, 7 ολυμπιακά μετάλλια εκ των οποίων τα 4 χρυσά, 27 συμμετοχές σε America’s cup και 17 αγώνες "Round the World".

Το 2009 πραγματοποιήθηκαν συνολικά στη γηραιά ήπειρο 108 αγώνες, 17 στη Βενετία, 19 στο Υέρ της Γαλλίας, 20 στο Cowes της Αγγλίας, 19 στο Κίελο της Γερμανίας, 17 στο Άμστερνταμ και 16 στην Αλμερία της Ισπανίας.

Τους αγώνες παρακολούθησαν περίπου 200.000 άτομα ενώ τον τελευταίο αγώνα της Αλμερίας, τον περασμένο Οκτώβρη, παρακολούθησαν κατά προσέγγιση 75.000 θεατές πραγματοποιώντας έναν τζίρο της τάξης των 2,7 εκατ. ευρώ. Το 2008 τους αγώνες παρακολούθησαν 150.000 άτομα ενώ το 2007, 57.000.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η νέα διοργάνωση Extreme Sailing Series αποτελεί μια πολύ καλά συντονισμένη προσπάθεια όπου αξιοποιούνται οι τεράστιες δυνατότητες της ιστιοπλοΐας, οι οποίες δυστυχώς παραμένουν κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανεκμετάλλευτες. Πέρα από τους θεατές, από τον αγώνα ωφελούνται και οι πόλεις που φιλοξενούν τις διοργανώσεις, αλλά και οι χορηγοί, οι οποίοι λαμβάνουν μια ξεκάθαρη εικόνα του τι πληρώνουν και τι παίρνουν πίσω. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι μεγάλα επιχειρηματικά ονόματα, με μερικά από αυτά να μην συνηθίζεται να διαφημίζονται, συμμετέχουν στις λίστες των χορηγών ακόμη και στις δύσκολες οικονομικά εποχές που διανύουμε.

Η δυναμική ωστόσο της διοργάνωσης μαζί με το θέαμα που προκύπτει, δημιουργούν έναν ισχυρό συνδυασμό που υπόσχεται να απογειώσει το ιστιοπλοϊκό ενδιαφέρον. Σημαντικό μερίδιο της επιτυχίας προσφέρει ωστόσο η διεξαγωγή σε πολλά μέρη του πλανήτη -δημιουργώντας την ελπίδα να δούμε τον αγώνα και στα ελληνικά νερά.

Στο σημείο αυτό θα χρησιμοποιήσουμε ως επίλογο τον, τετριμμένο πλέον, παραλληλισμό με τη φόρμουλα 1 των αυτοκινήτων. Είναι γνωστό ότι διάφοροι αγώνες, κατά καιρούς, επιθυμούν να χαρακτηριστούν ως «η φόρμουλα 1 των σκαφών» ως επιστέγασμα της επιτυχίας τους. Ας μας επιτραπεί λοιπόν να πούμε πως το Extreme Sailing Series διαθέτει, τόσο αγωνιστικά όσο και από πλευράς διεξαγωγής, τα πιο κοντινά χαρακτηριστικά με την φόρμουλα 1 από οποιονδήποτε άλλον ιστιοπλοϊκό αγώνα. Αυτό βέβαια δεν υποτιμά τους πολλούς αξιόλογους και ενδιαφέροντες αγώνες που πραγματοποιούνται σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, με τον καθένα να προσφέρει και να συμβάλλει με τον δικό του τρόπο στο άθλημα της ιστιοπλοΐας.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010

Το εφετινό αγωνιστικό ημερολόγιο έχει διαμορφωθεί ως εξής:

27-30 Μαΐου: Sète (Γαλλία)
31 Ιουλίου - 5 Αυγούστου: Cowes (Μ. Βρετανία)
26-29 Αυγούστου: Kiel (Γερμανία)
23-26 Σεπτεμβρίου: Trapani (Ιταλία )
9-12 Οκτωβρίου: Almeria (Ισπανία) 9th-12th October

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ

1. Groupama

Χώρα: Γαλλία

Θέση το 2009: 4η

Πλήρωμα

Skipper/Helmsman: Franck Cammas

Tactician: Tanguy Cariou

Trimmer: Devan le Bihan

Trimmer: Benoit Briand

Bowman: Christophe Εspagnon

2. Groupe Edmond De Rothschild

Χώρα: Γαλλία

Θέση το 2009: 2η

Πλήρωμα

Skipper/Helmsman: Yann Guichard

Tactician: Pierre Pennec

Trimmer: Hervé Cunningham

Bowman: Nicolas Heintz

3. Oman Sail Masirah

Χώρα: Ομάν

Θέση το 2009: 1η

Πλήρωμα

Skipper/Helmsman: Loïck Peyron

Tactician: Mark Bulkeley

Trimmer: Pete Cumming

Bowman: David Carr

4. Red Bull Extreme Sailing

Χώρα: Αυστρία

Θέση το 2009: 5η

Πλήρωμα

Skipper/Helmsman: Roman Hagara

Tactician: Hans Peter Steinacher

Trimmer: Gabriele Olivo

Bowman: David Vera San Luis

5. Ecover

Χώρα: Ε.Ε.

Θέση το 2009: 6η

Πλήρωμα

Skipper/Helmsman: Mike Golding

Tactician: Leigh McMillan

Trimmer: Will Howden

Bowman: Andrew Mc Lean

Bowman: Jonathan Taylor

6. The Wave Muscat

Χώρα: Ομάν

Θέση το 2009: 3η

Πλήρωμα

Skipper/Helmsman: Paul Campbell-James

Tactician: Alister Richardson

Trimmer/ Bowman: Nick Hutton

Bowman: Khamis al Anbouri

Φημισμένη για τα θαλασσινά της, η γαλλική πόλη Sete αποτελεί τον πρώτο σταθμό για το 2010H Cowes, η πόλη που γεννήθηκε το America’s cup στην Αγγλία , αποτελεί τον δεύτερο φετινό σταθμόΗ γενέτειρα πόλη του τσάρου Μέγα Πέτρου, το Κίελο, θα φιλοξενήσει τα σκάφη ως τρίτος σταθμός
Με προϋπηρεσία στο Louis Vuitton Cup, η πόλη Trapani της Σικελίας αποτελεί τον τέταρτο σταθμόΣτους πρόποδες του λόφου που φιλοξενεί το κάστρο Alcazaba της Αλμερία, τα σκάφη θα τρέξουν τους τελευταίους αγώνες Η περσινή διοργάνωση της Βενετίας ήταν μία εκ των κορυφαίων τόσο αγωνιστικά όσο και οργανωτικά
Τον πρώτο αγώνα της περσινής χρονιάς στην Ασία, φιλοξένησε το Χονγκ ΚονγκΔεύτερο σταθμό για το 2009 αποτέλεσε η εντυπωσιακή πόλη της ΣιγκαπούρηςΤελευταίο σταθμό στο ασιατικό Γκραν πρι αποτέλεσε η πόλη Muscat του Ομάν
Στιγμιότυπο από την προπόνηση στο AμστερνταμΣτιγμιότυπο από την προπόνηση στο AμστερνταμΣτιγμιότυπο από την προπόνηση στο Cowes
Αν και με φορτίο, ο πλωτήρας του Bmw Οracle συνηθίζει να... ίπταται!Εντυπωσιακό στιγμιότυπο του Bmw Οracle στο CowesΕντυπωσιακό στιγμιότυπο του Volvo Ocean Race στο Cowes
Το πλήρωμα του Volvo Ocean Rave παρακολουθεί μια άτυχη στιγμή στο CowesΌσο και αν φαίνεται περίεργο, το σκάφος Tommy κατάφερε να ξαναγυρίσει στο Υέρ... σε αντίθεση με το σκάφος Alinghi!
Ο αγώνας του Άμστερνταμ επιφύλασσε συναρπαστικά στιγμιότυπαΣτο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο αγώνας στο CowesΣυναρπαστική καταδίωξη με τα σκάφη σε επικίνδυνες καταστάσεις
Εντυπωσιακό στιγμιότυπο με τα δύο σκάφη σε πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους και με το κοινόΤα 40άρια μπορούν να επιτύχουν υψηλές ταχύτητες, που αγγίζουν τους 25 κόμβουςΟι συνθήκες που καλούνται να αντεπεξέλθουν τα πληρώματα είναι ομολογουμένως δύσκολες
Κατά τη διάρκεια της εκκίνησηςΤο σκάφος Tommy καταδιώκεται από το Volvo Ocean Race και δύο επιπλέον κατά την πλαγιοδρομίαΟ συνωστισμός κατά την εκκίνηση είναι μεγάλος εγκυμονώντας κινδύνους
Το Oman τελικά κέρδισε το περσινό πρωτάθλημαΗ μία σημαδούρα είναι πολύ κοντά στην προβλήτα στο ΚίελοΗ πειθαρχία των πληρωμάτων είναι υποδειγματική
Στον περσυνό αγώνα του Aμστερνταμ το Holmatro κέρδισε τις εντυπώσειςΜία εκ των δύο γυναικών που συμμετέχουν στον αγώνα, η Shirley RobertsonΗ περσινή νικήτρια ομάδα του Ομάν
Στιγμή αυτοσυγκέντρωσης στο κατάστρωμα του "Rothschild"
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.