Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Ιούνιος 2010 > Azimut 64




Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Συνδετικός κρίκος

Η αλήθεια είναι ότι όσο περνάνε τα χρόνια, τόσο πιο ώριμες προτάσεις προκύπτουν από το ναυπηγείο Azimut. Απτό παράδειγμα αποτελεί το νέο 64άρι, στο οποίο συμπυκνώνεται η κατασκευαστική και σχεδιαστική εμπειρία των προηγουμένων ετών, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο σκάφος.

Η νέα πρόταση της ιταλικής εταιρίας δεν υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις -γι΄ αυτές θα πρέπει να απευθυνθεί κανείς σε άλλα μοντέλα του ναυπηγείου - ούτε το πρωτοποριακό lay out όπως έχει συμβεί με τη σειρά "S" ή το 103. Φροντίζει όμως να δώσει στοιχεία όπως η καλαισθησία, η άνεση και η πολυτέλεια με τέτοιο τρόπο ώστε να προκύπτει το ολοκληρωμένο προφίλ ενός σκάφους που αρέσκεται να ξεπερνά τις δυνατότητες που ορίζουν οι ίδιες οι προδιαγραφές του.

Οι ιταλοί σχεδιαστές που ανέλαβαν το project, έχοντας αποδείξει από άλλα παρελθοντικά μοντέλα ότι γνωρίζουν την τέχνη των ιδανικών αναλογιών, δημιούργησαν ένα ναυπήγημα που υποστηρίζει με ζήλο το προφίλ ενός σκάφους κρουαζιέρας.

Πέρα από τις αυξημένες του διαστάσεις, το παρουσιαστικό του Azimut 64 δεν έχει να επιδείξει κάποια αξιοσημείωτη ιδιομορφία, καθώς σχεδιαστικά δείχνει να ακολουθεί τους απαράβατους κανόνες της φίρμας.

Στοιχεία όπως η τραπεζοειδής μάσκα στην πρώρα, οι καμπυλωτοί υαλοπίνακες της υπερκατασκευής και οι γυάλινες επιφάνειες της γάστρας έχουν χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα, αποτελώντας ουσιαστικά τον συνδετικό κρίκο με αυτά.

Το μοναδικό στοιχείο ίσως που δείχνει να διαφέρει, τουλάχιστον ως προς το εξωτερικό, είναι το fly bridge εξαιτίας κυρίως του μεγάλου του μεγέθους και της διάταξης των επιπλοσυνθέσεών του.

Με το πιλοτήριο εγκατεστημένο στην αριστερή πλευρά, προκύπτει ένας μεγάλος χώρος προς την αντίθετη κατεύθυνση ο οποίος έχει αξιοποιηθεί με την τοποθέτηση ενός στρώματος, πίσω από το οποίο αναπτύσσεται το καθιστικό. Κατάπρυμα ωστόσο προσφέρεται ένας επιπλέον χώρος, ιδανικός για τη φύλαξη του τζετ σκι ή του βοηθητικού σκάφους.

Χωρίς να έχουν να επιδείξουν κάποια καινοτομία, οι εξωτερικοί χώροι του κύριου καταστρώματος προσφέρουν την απαραίτητη άνεση η οποία προκύπτει τόσο στην πρωραία περιοχή, διαμέσου του υπέρδιπλου χώρου ηλιοθεραπείας, όσο και στην πρυμναία ζώνη από το ευμέγεθες καθιστικό το οποίο μάλιστα προστατεύεται επαρκώς από την οροφή του fly.

Εκεί που αρχίζει να διαφοροποιείται η κατάσταση είναι στο εσωτερικό, έναν χώρο που ισορροπεί απόλυτα ο μοντέρνος σχεδιασμός με τον κλασικό. Τα ανοιχτά χρώματα και η ορατότητα προς το εξωτερικό περιβάλλον "μεγαλώνουν" τον χώρο, προσφέροντας ένα αστραφτερό σύνολο. Όσο για το φωτισμό, η χρήση εξειδικευμένων λαμπτήρων προσφέρει πολλές δυνατότητες προσαρμόζοντας την ένταση σε μια ευρεία κλίμακα φωτός.

Η είσοδος πραγματοποιείται διαμέσου μιας δίφυλλης συρόμενης και επάλληλης πόρτας που οδηγεί στο καθιστικό, που αναπτύσσεται σε ανισόπεδη διάταξη, οριοθετώντας με σαφήνεια το χώρο του. Η επιπλοσύνθεσή του είναι τοποθετημένη στην αριστερή πλευρά ενώ αντικριστά περιλαμβάνεται μια χαμηλή και κομψή επιπλοσύνθεση, εξοπλισμένη με χώρους αποθήκευσης.

Ένα επίπεδο πιο πάνω συναντάμε την κουζίνα και την τραπεζαρία, δύο χώρους που συνεργάζονται αρμονικά, εξαιτίας της κοντινής τους απόστασης και του πληρότητας του εξοπλισμού.

Σε ό,τι αφορά στον πλοηγό, θα φέρει εύκολα τη θέση οδήγησης στα μέτρα του, εκτιμώντας τη γενικότερη εργονομία, καθώς επίσης την αμεσότητα και την αίσθηση που προσφέρουν τα χειριστήρια των μηχανών και το τιμόνι. Εάν το ζητούμενο είναι η "συμβατική" πλοήγηση, τα πάντα δύνανται να λειτουργήσουν σαν καλορυθμισμένο ρολόι, προσφέροντας μάλιστα μια πλούσια παροχή πληροφοριών μέσα από τα σύγχρονα όργανα ναυσιπλοΐας και πλοήγησης.

Ένα κατάστρωμα πιο κάτω φιλοξενούνται οι τρεις συνολικά καμπίνες του σκάφους, προσφέροντας φιλοξενία σε έξι συνολικά άτομα. Δύο εκ των τριών φιλοξενούν διπλό κρεβάτι ενώ η τρίτη εξοπλίζεται με δύο μονές κουκέτες. Περιττό να αναφέρουμε ότι όλες ανεξαιρέτως περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους ένα πλήρες λουτρό ενώ βρίθουν χώρων αποθήκευσης, αποδεικνύοντας την θέληση του ναυπηγείου για βελτίωση των ανέσεων και των συνθηκών διαβίωσης.

Επί της ουσίας, το νέο Azimut 64 εξοπλίζεται με ένα δίδυμο υπερτροφοδοτούμενων πετρελαιοκινητήρων από την Caterpillar, προσφέροντας κατά τα λεγόμενα των κατασκευαστών μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τους 31 κόμβους, με την υπηρεσιακή να φθάνει τους 28 κόμβους, τιμές που μπορεί να μην κατατάσσονται στις υψηλές, συγκαταλέγονται όμως στις αξιοπρεπείς.

Βέβαια, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως είναι νωρίς ακόμα για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τις επιδόσεις, δεδομένου ότι το σκάφος μόλις παρουσιάστηκε, σε ειδική τελετή για τους δημοσιογράφους στις Κάννες, στις οποίες και θα παρουσιαστεί ξανά στο κοινό τον ερχόμενο Σεπτέμβρη όπου και θα δοθούν στη δημοσιότητα οι υπόλοιποι κινητήρες που θα περιλαμβάνονται στη γκάμα του.


Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 20,15 μέτρα
Μήκος γάστρας: 19,25 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 5,23 μέτρα
Βύθισμα: 1,51 μέτρα
Εκτόπισμα(με πλήρες φορτίο): 35 τόνοι
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 980 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 3.900 λίτρα
Κινητήρες: 2x1150 ίπποι
Μέγιστη ταχύτητα: 31 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 28 κόμβοι|
Αριθμός καμπίνων: 3+1
Αριθμός κρεβατιών: 6+2

Πληροφορίες: Starfleet, Λ. Αλίμου 34, 17455 Αλιμoς, τηλ.: 210 9810520, Fax: +30 210 9810522, http://www.azimutyachts.gr/ , e-mail: vk@azimutyachts.gr

Οι ευμεγέθεις υαλοπίνακες της υπερκατασκευής και γυάλινες επιφάνειες της γάστρας προσφέρουν στο εσωτερικό πλούσιο φυσικό φωςΗ τραπεζοειδής πλώρη παραπέμπει άμεσα στο πρώτο μοντέλο που εφαρμόστηκε, το 103Οι αυξημένες διαστάσεις του fly συνεισφέρουν στην άνεση του χώρου
Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τους 31 κόμβουςΗ παλέτα του μπεζ έχει την τιμητική της στο εσωτερικό τόσο για τις επιπλοσυνθέσεις, όσο και για τα υφάσματα και επενδύσειςΣε μοντέρνες γραμμές κινούνται οι χώροι της κουζίνας και της τραπεζαρίας
Ο χώρος της κουζίνας δύναται να καλυφθεί εξολοκλήρου όταν δεν χρησιμοποιείταιΤα σκαλοπάτια που οδηγούν στο κατώτερο κατάστρωμα εξοπλίζονται με φαρδύ πάτημα και χαμηλό ρίχτι, καθιστώντας τη διέλευση ασφαλήΈνα μικρό καθιστικό εξοπλίζει την καμπίνα του ιδιοκτήτη
Η καμπίνα του ιδιοκτήτη εξοπλίζεται με ένα διπλό κρεβάτι και... υπέροχη θέα!Το δάπεδο στο λουτρό είναι επενδυμένο από ποιοτική ξυλείαΗ Vip καμπίνα εξοπλίζεται επίσης με ένα διπλό κρεβάτι
Ο εξοπλισμός του λουτρού περιλαμβάνει αποκλειστικό χώρο για το ντουςΚάτοψη του ανώτερου καταστρώματοςΚάτοψη του κύριου καταστρώματος
Κάτοψη του κατώτερου καταστρώματος
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.