Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Δεκέμβριος 2010 > Η2ΟΜΕ



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Υδάτινη κατοικία με θέα το απέραντο γαλάζιο

Δύο ολόκληρα έτη επίπονης και δύσκολης εργασίας χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί ένα από τα εντυπωσιακότερα super yachts που έχουν παρουσιαστεί μέχρι στιγμής στο παγκόσμιο ναυπηγικό στερέωμα. Πρόκειται για το H2OME, το οποίο προέκυψε από τη συνεργασία του ναυπηγικού γραφείου Navirex, που ανέλαβε το σχεδιασμό της ατράκτου, με το σχεδιαστικό γραφείο Α-LAB που επιμελήθηκε το εσωτερικό και του ναυπηγείου MMGI που εδρεύει στο Monfalcone της Ιταλίας και ανέλαβε την κατασκευή.

Για να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε -κατά μία έννοια- το σκεπτικό κάτω από το οποίο προέκυψε το σκάφος, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τα υπάρχοντα θαλαμηγά που συνθέτουν τον ανταγωνισμό. Με τον παγκόσμιο στόλο να διαθέτει ένα μεγάλο εύρος, τόσο σε ποσότητα όσο και σε σχεδιασμό, οποιοδήποτε νεοεισερχόμενο σκάφος θα πρέπει να διαθέτει ελκυστικά χαρακτηριστικά που να το διαφοροποιούν, προσφέροντας παράλληλα και ανταγωνιστικά στοιχεία.

Στην προκειμένη περίπτωση το H2OME φαίνεται να τα καταφέρνει με το μέγεθος, την εξωτερική του εμφάνιση και την προσφερόμενη άνεση να λειτουργούν υπέρ του, με μία πρωτόγνωρη, για τα δεδομένα της κατηγορίας, αύρα. Πέρα από τα χαρακτηριστικά που φαίνονται, υπάρχουν και ορισμένα αφανή που για να αναδειχθούν απαιτείται η λειτουργία του σκάφους. Αναφερόμαστε φυσικά στις επιδόσεις οι οποίες δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες, δεδομένων των 42 κόμβων που δύνανται να επιτευχθούν.

Η εξωτερική εμφάνιση του νεότευκτου H2OME αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματά του, όχι μόνο γιατί είναι ασυνήθιστη αλλά και επειδή είναι ελκυστική. Τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του στοιχεία είναι τρία στο πλήθος και αναφερόμαστε φυσικά στην κάθετη ακμή της πρώρας, την ορθογωνισμένη υπερκατασκευή και την ελεύθερη, χωρίς κουπαστή, πρύμνη. Από εκεί και πέρα πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνουν άλλα -εκ των έσω- χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα η ανισόπεδη διάταξη του καταστρώματος στο πρυμναίο του τμήμα και οι μεγάλες περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες της υπερκατασκευής. Αφήσαμε για τελευταίο το μαύρο του χρώμα η χρήση των οποίου είναι ασυνήθιστη στα σκάφη αναψυχής, προσφέροντας όμως την ανάλογη αίγλη και μεγαλοπρέπεια.

Επιδεικνύοντας καινοτόμα στοιχεία, οι εξωτερικοί χώροι του κύριου καταστρώματος προσφέρουν μία άνεση πέραν της αναμενόμενης η οποία προκύπτει τόσο στην πρωραία περιοχή με το μεγάλο ελεύθερο κατάστρωμα, όσο και στην πρυμναία ζώνη. Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει τρεις χώρους που διαχωρίζονται μεταξύ τους με σαφήνεια χάρη στην ανισόπεδη διάταξη.

Η αναβαθμισμένη διαβίωση προκύπτει και στο ανώτερο κατάστρωμα όπου δεσπόζει το fly bridge, ένας επιμελημένος χώρος που φιλοξενεί στο κέντρο του ένα υπαίθριο καθιστικό / τραπεζαρία ενώ κατάπρυμα προσφέρονται στρώματα ηλιοθεραπείας.

Σε ο,τι αφορά το εσωτερικό, η εξοπλιστική του πληρότητα και πολύ περισσότερο η ευρυχωρία που προκύπτει από τις μεγάλες διαστάσεις, συμβάλλουν καθοριστικά στην άνετη διαβίωση. Τα ανοιχτά χρώματα και η ορατότητα προς το εξωτερικό περιβάλλον "μεγαλώνουν" τον χώρο, προσφέροντας ένα αστραφτερό σύνολο. Όσο για το φωτισμό, η χρήση εξειδικευμένων λαμπτήρων προσφέρει πολλές δυνατότητες προσαρμόζοντας την ένταση σε μια ευρεία κλίμακα φωτός.

Το καθιστικό εξοπλίζεται με τέσσερις συνολικά καναπέδες ενώ πιο μπροστά συναντάμε μια μεγάλη τραπεζαρία με δυνατότητα φιλοξενίας δώδεκα ατόμων. Όσο για το κατώτερο κατάστρωμα, αυτό εξοπλίζεται με πέντε πολυτελείς και μοντέρνες καμπίνες για τους επιβάτες και άλλες τέσσερις για το πλήρωμα.

Το σύγχρονο προφίλ του σκάφους, υποστηρίζει με το δικό του τρόπο το μηχανοστάσιο, το οποίο φιλοξενεί ένα δίδυμο πετρελαιοκινητήρων από την Caterpillar, συνολικής ισχύος 3.650 ίππων και σε συνδυασμό με μια τουρμπίνα της Vericor, ισχύος 4.500 ίππων, το σκάφος είναι σε θέση να αναπτύξει μια ασυνήθιστη για την κατηγορία ταχύτητα, που αγγίζει τους 42 κόμβους, ενώ η υπηρεσιακή φθάνει τους 22 κόμβους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 44 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 8 μέτρα
Βύθισμα: 1,5 μέτρα
Εκτόπισμα: 200.000 κιλά
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 30.000 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών νερού: 6.000 λίτρα
Αριθμός καμπίνων: 5 + 4
Ισχύς κινητήρων: 3.650 ίπποι
Μέγιστη ταχύτητα: 42 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 22 κόμβοι

Το νεότευκτο H2OME εντυπωσιάζει από την πρώτη κιόλας ματιάΗ κάθετη ακμή στην πρώρα, πέρα από αισθητικούς λόγους, συμβάλλει καθοριστικά στην πλεύση του σκάφουςΗ ευρηματική διάταξη της πρύμνης αποτελεί ίσως το κυριότερο σημείο αναφοράς του σκάφους
Το μαύρο χρώμα της ατράκτου σε συνδυασμό με την χρυσαφί οροφή, προσδίδουν στο σκάφος το ανάλογο κύρος Οι πλευρικοί διάδρομοι φωταγωγούνται, προσφέροντας ασφαλή διέλευση κατά τη νύχταΗ φωταγώγηση του κύριου καταστρώματος γίνεται με χρήση λαμπτήρων led, συμβάλλοντας στην οικονομική λειτουργία
Οι μεγάλοι υαλοπίνακες προσφέρουν στο εσωτερικό πλούσιο φυσικό φωςΤο γυάλινο τραπέζι της τραπεζαρίας εναρμονίζεται πλήρως στη μοντέρνα αισθητική του χώρουΣε μοντέρνα αισθητική κινείται και η βιβλιοθήκη του σκάφους
Ένα επιπλέον καθιστικό προσφέρεται στο κατώτερο κατάστρωμα, προσφέροντας θέα στην ίσαλοΤα εντυπωσιακά φώτα δεσπόζουν σε όλες τις ακμές της καμπίναςΗ καμπίνα master εξοπλίζεται με διπλό κρεβάτι ενώ περιλαμβάνει και ένα καθιστικό
Το λουτρό που συνοδεύει την καμπίνα master επενδύεται με ένα εντυπωσιακό πλακάκι ενώ περιλαμβάνει και επιτοίχιους μίκτες νερούΗ καμπίνα των φιλοξενουμένων περιλαμβάνει δύο μονές κουκέτεςΗ σύγχρονη κουζίνα είναι εγκατεστημένη στο κατώτερο κατάστρωμα
Με μεγάλη επιμέλεια είναι τοποθετημένοι οι κινητήρες στο κατώτερο κατάστρωμαΚάτοψη του ανώτερου καταστρώματοςΚάτοψη του κύριου καταστρώματος
Κάτοψη του κατώτερου καταστρώματος
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.