Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Μάιος 2011 > Adastra




Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Ταξιδεύοντας στο μέλλον

Πέντε ολόκληρα χρόνια σχεδίασης και μαραθώνιων συζητήσεων μεταξύ των κατασκευαστών και των ιδιοκτητών χρειάστηκαν για να ξεκινήσει η ναυπήγηση ενός υπερσύγχρονου, φουτουριστικού, σε εμφάνιση, τριμαράν. Ο λόγος για το Adastra, το εκκεντρικό design του οποίου αποτελεί βασικό αντικείμενο κριτικής καθώς ξεφεύγει από τα συνήθη πρότυπα, προσθέτοντας... πόντους στο υπό ανέγερση σκάφος, το οποίο διανύει το τελευταίο στάδιο της κατασκευής του, στο ναυπηγείο McConaghy Boats που εδρεύει στην Κίνα.

Πολυτελές, κομψό, λειτουργικό και κυρίως οικονομικό στην κατανάλωση το εντυπωσιακό σκαρί αναμένεται να «καίει» 120 λίτρα την ώρα, σε μια χρονική στιγμή που χαρακτηρίζεται από μια παρατεταμένη περίοδο συνεχούς αύξησης της τιμής του πετρελαίου. Από τη μειωμένη κατανάλωση άλλωστε, προκύπτει η μεγάλη αυτονομία του σκάφους, που ανέρχεται στα 4.000 μίλια, ένα στοιχείο που αποτέλεσε ίσως το βασικότερο κριτήριο του μελλοντικού ιδιοκτήτη, ο οποίος επιθυμεί τη διάνυση μεγάλων αποστάσεων.

Αναζητώντας τις ιδιαιτερότητες του νέου μοντέλου, είναι αναπόφευκτο να μην σταθούμε στην άτρακτο η οποία εντυπωσιάζει με το σύγχρονο προφίλ της. Στη, μεγάλων διαστάσεων, γάστρα φιλοξενείται μια ευμεγέθης τοξοειδής υπερκατασκευή, η οποία καταλήγει με τον πλέον κομψό τρόπο στο πρυμναίο και πρωραίο τμήμα, ορίζοντας τη σχεδιαστική ταυτότητα του σκάφους. Ιδιαίτερης μνείας ωστόσο χρήζουν οι πλωτήρες οι οποίοι συνδυάζονται αρμονικά με την άτρακτο χάρη στην καμπυλωτή επιφάνειά τους, προσφέροντας επί της ουσίας σταθερότητα, ασφάλεια και ταχύτητα.

Βέβαια, για την επίτευξη των παραπάνω χαρακτηριστικών δεν αρκεί μόνο η ύπαρξη των πλωτήρων αλλά ένα πλήθος στοιχείων, στα οποία περιλαμβάνονται και τα χρησιμοποιούμενα υλικά. Έτσι, για τον περιορισμό του βάρους χρησιμοποιήθηκε κάρμπον για την υπερκατασκευή ενώ η γάστρα είναι εξολοκλήρου από κέβλαρ. Ως αποτέλεσμα, προέκυψε ένα σκάφος ελαφρύ κατά το δυνατόν, ώστε να επιτυγχάνονται και επιδόσεις και οικονομική λειτουργία. Πέρα από τα προηγμένα υλικά, το 42άμετρο υπερσκάφος εξοπλίζεται και με έναν state of the art ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ο οποίος αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας την αποτελεσματική διαχείρισή του.

Η ευρυχωρία που προκύπτει από τις μεγάλες διαστάσεις, τα τρία συνολικά καταστρώματα, και το μεγάλο πλάτος στο μέσον, που φθάνει τα δεκαέξι μέτρα, συμβάλλουν καθοριστικά στην δημιουργία μεγάλων ωφέλιμων επιφανειών με επακόλουθο την άνετη διαβίωση. Έτσι, οι εννιά συνολικά επιβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους πολυτελείς καμπίνες μεγάλων διατάσεων οι οποίες θα πλαισιώνονται από εντυπωσιακά υπαίθρια και εσωτερικά καθιστικά. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για το εξαμελές πλήρωμα.

Το σύγχρονο προφίλ του Adastra θα υποστηρίζει με το δικό του τρόπο το μηχανοστάσιο, το οποίο θα φιλοξενεί έναν πετρελαιοκινητήρα της Caterpillar ο οποίος αποδίδει 1.150 ίππους, μια τιμή ισχύος ιδιαίτερα χαμηλή, αν αναλογιστεί κανείς ότι σε ένα συμβατικό θαλαμηγό με το ανάλογο μήκος, χρησιμοποιείται ισχύς περίπου 6.500 ίππων. Υποστηρικτικά, προσφέρονται επιπλέον δύο κινητήρες ισχύος 110 ίππων έκαστος, ένας σε κάθε πλωτήρα, που θα εξυπηρετούν στους ελιγμούς. Όσο για τις επιδόσεις, το σκάφος θα είναι σε θέση να ταξιδέψει με μια μέγιστη ταχύτητα 22,5 κόμβων στις 2.300 στροφές το λεπτό ενώ η υπηρεσιακή θα φθάνει τους 17 κόμβους.

Συμπερασματικά λοιπόν, διαπιστώνεται ότι το υπό ανέγερση σκάφος έρχεται να... ταράξει τα νερά ποικιλοτρόπως, τόσο με την εντυπωσιακή και ασυνήθιστη εξωτερική του εμφάνιση όσο και τα προσδιδόμενα χαρακτηριστικά του τα οποία συμβαδίζουν με το πνεύμα της εποχής. Και φυσικά, αναφερόμαστε στο συνδυασμό των μηχανών μικρής ισχύος, την μειωμένη κατανάλωση, την μεγάλη αυτονομία και τις επιδόσεις.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ναυπήγηση-εξωτερικός σχεδιασμός: John Shuttleworth Yacht Designs Ltd.
Σχεδιασμός εσωτερικού:Jepsen Designs
Κατασκευαστής: Builder - McConaghy Boats
Ολικό μήκος: 42,5 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 16 μέτρα
Βύθισμα γάστρας: 1,12 μέτρα Βύθισμα πλωτήρων: 1.6 μέτρα
Κινητήρας: 1 x Caterpillar -1150 ίπποι στις 2.300 σ.α.λ.
Κινητήρες πλωτήρων: 2 x Yanmar -110 ίπποι στις 3.200 σ.α.λ.
Γεννήτριες: 2 x 36 kw, 1x 26 kw
Αριθμός φιλοξενουμένων: 9
Αριθμός πληρώματος: 5-6
Βοηθητικά σκάφη: Ένα Tender- 4,9 μέτρων και ένα 3,10 μέτρων
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 2.700 λίτρα
Εκτόπισμα(άφορτο): 49 τόνοι
Εκτόπισμα(έμφορτο): 64,8 τόνοι
Μέγιστη ταχύτητα: 22,5 κόμβοι
Αυτονομία με ταχύτητα 17 κόμβων: 4.000 μίλια
Κατανάλωση καυσίμων με ταχύτητα 13 κόμβων: 90 λίτρα την ώρα
Κατανάλωση καυσίμων με ταχύτητα 17 κόμβων: - 120 λίτρα την ώρα

Ο σχεδιασμός του εντυπωσιάζει με την πρώτη κιόλας ματιάΗ υπερκατασκευή και το κύριο κατάστρωμα εξοπλίζονται με μεγάλους φιμέ υαλοπίνακες που προσδίδουν μια επιθετική και σπορ όψηΔύο σκάλες ενσωματώνονται στους πλωτήρες, επιτρέποντας την πρόσβαση σε αυτούς
Στον πρυμναίο χώρο ενσωματώνεται ένα γκαράζ που περιλαμβάνει, συν τοις άλλοις, τα τέντερ και τον καταδυτικό εξοπλισμό Οι μεγάλες διαστάσεις του πρυμναίου καταστρώματος προσφέρουν άνετη διαβίωση στους ναβάτεςΗ πρυμναία πόρτα εντυπωσιάζει εξαιτίας του καθρεπτίζοντα υαλοπίνακά της ενώ το υπαίθριο καθιστικό αναπτύσσεται καθ’ όλο το διαθέσιμο πλάτος
Από τα δεκαέξι μέτρα πλάτους προκύπτει ένα άνετο εσωτερικό το οποίο είναι ιδιαίτερα φωτεινό, χάρη στο φυσικό φως που προέρχεται διαμέσου των μεγάλων γυάλινων επιφανειώνΟι πολυτελείς καμπίνες εφοδιάζονται με διπλά κρεβάτια, πλήθος αποθηκευτικών χώρων και αποκλειστικά λουτράΤο ευρύχωρο λουτρό που ανταποκρίνεται στην καμπίνα master, διαθέτει σε αποκλειστικό το ντους
Η κομψή κουζίνα εξοπλίζεται και με μια τραπεζαρία σε ανισόπεδη μάλιστα διάταξη ώστε να διαχωρίζεται με σαφήνεια ο χώρος τηςΤο Adastra κατά την ανέγερσή του στις εγκαταστάσεις του ναυπηγείουΤρισδιάστατο μοντέλο του σκάφους
Η έλξη ενός μοντέλου του σκάφους υπό κλίμακα σε πειραματική δεξαμενή αποτέλεσε ένα εκ των βασικών πειραμάτων πριν την κατασκευή Πλάγια όψη του σκάφους
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.