Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Μάρτιος 2012 > Vitters Marie

Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Όνειρο στο κύμα

Ενώ υπάρχουν αναρίθμητα σκάφη που ταξιδεύουν, από την άλλη υπάρχουν πολύ λίγα σκάφη που είναι σε θέση να μας "ταξιδεύουν" διαμέσου των καταστρωμάτων τους σε μία άλλη εποχή ή διάσταση, αυτή της παραμυθένιας. Ένα από αυτά είναι το "Marie", το οποίο προέκυψε από τις ναυπηγικές κλίνες του ολλανδικού ναυπηγείου Vitters και, προσθέτοντας το δικό του άστρο, αποτελεί το νέο best seller της εταιρείας.

Αναμφισβήτητα το πρώτο πράγμα που θα τραβήξει το ενδιαφέρον είναι η εξωτερική εμφάνιση, η οποία μάλιστα θυμίζοντας το «αδελφό» σκάφος Adele, περιλαμβάνει μια καλαίσθητη γάστρα από αλουμίνιο, με το μαύρο χρώμα της να προσφέρει το ανάλογο κύρος, ενώ φιλοξενεί μία κομψή και χαμηλή υπερκατασκευή κατασκευασμένη από ξύλο και εξοπλισμένη με πολλά παράθυρα. Η άτρακτος ωστόσο, σε συνδυασμό με την "κοφτή" πρύμνη αρνητικής κλίσης δημιουργεί μια εικόνα που ξεφεύγει αισθητικά από τις κατασκευές του σήμερα, παραπέμποντας σε άλλες εποχές.

Δεν χρειάζεται ωστόσο να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί πως το ζητούμενο από ένα τέτοιο σκάφος δεν είναι οι επιδόσεις, οι οποίες βέβαια προσφέρονται, αλλά η προσφερόμενη άνεση και πολυτέλεια, παράμετροι που ικανοποιούνται στα δύο συνολικά διαθέσιμα καταστρώματα.

Το κύριο κατάστρωμα της "Marie" αποπνέει μια μεγαλοπρέπεια η οποία απορρέει τόσο από την επένδυσή του από ξυλεία ανοιχτόχρωμου τικ η οποία είναι τοποθετημένη ως προς το διάμηκες, όσο και από τα άνετα καθιστικά του. Πιο συγκεκριμένα, η πρυμναία ζώνη φιλοξενεί δύο υπαίθρια καθιστικά, με το μπροστινό να εξοπλίζεται με μία υπαίθρια τραπεζαρία και ένα πιλοτήριο και το πρυμναίο με ένα σαλόνι. Αίσθηση εξάλλου προκαλούν οι χρωματικοί συνδυασμοί οι οποίοι βασίζονται στο έντονο κόκκινο των καναπέδων που συνδυάζεται αρμονικά με τις ξύλινες επιπλοσυνθέσεις προσφέροντας χώρους υψηλής αισθητικής.

Όσο για τον εξαρτισμό, αυτός είναι κατασκευασμένος από κάρμπον και περιλαμβάνει το κεντρικό κατάρτι και ένα επιπλέον μικρότερο κατευθυντικού και εξισορροπητικού χαρακτήρα, γνωστό ως mizzen, ενώ κατάπλωρα διαθέτει δύο τζένοες και μπαλόνι, με τη συνολική ιστιοφορία να φθάνει τα 1.445 τετραγωνικά μέτρα που διαχειρίζονται με χρήση ηλεκτροϋδραυλικών βιντζιρέλων.

Η εκλεπτυσμένη προσωπικότητα της "Marie" αντανακλάται άμεσα στο εσωτερικό και είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν από τον εμπνευσμένο σχεδιασμό των χώρων και από την εξαιρετική ποιότητα των υλικών, ένας συνδυασμός που δημιουργεί, δικαίως, την εικόνα ενός ανώτερου κατασκευαστικά σκάφους.

Σημείο αναφοράς ωστόσο του εσωτερικού δεν αποτελούν ούτε τα πολυτελή καθιστικά ούτε οι κομψές και άνετες καμπίνες, αλλά τα έργα τέχνης, διαμέσου πινάκων με θαλασσινές παραστάσεις και γλυπτών, ενώ το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι άλλο από ένα μεγαλοπρεπές πιάνο με μεγάλο πλαίσιο (ουρά) της Steinway που υπόσχεται να πλημμυρίσει με ήχους -και φυσικά και τις ανάλογες εικόνες που απορρέουν- όλους τους χώρους του σκάφους!

Το έργο τέχνης της Steinway γίνεται άμεσα αντιληπτό από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί κάποιος στο κατώτερο κατάστρωμα, αφού είναι τοποθετημένο μπροστά από την είσοδο. Αν και μεγάλων διαστάσεων, το πιάνο φαίνεται ...μικρό εξαιτίας του μεγάλου χώρου που αναπτύσσεται μπροστά του και φιλοξενεί το καθιστικό. Όσο για την τραπεζαρία, αυτή είναι τοποθετημένη παράπλευρα του καθιστικού ενώ φέρει και μια ιδιαιτερότητα η οποία εστιάζει σε μια γυάλινη οροφή πλημμυρίζοντας τον εν λόγω χώρο με φυσικό φως.

Η εξοπλιστική πληρότητα της "Marie" αντανακλάται στις τέσσερις καμπίνες των επιβατών οι οποίες δεν είναι μόνο άνετες αλλά και καλαίσθητες ενώ είναι επενδυμένες εξολοκλήρου με ανοιχτόχρωμη ξυλεία.

Αρκετά όμως με το στατικό μέρος της "Marie". Σειρά έχει η πράξη, δηλαδή η λειτουργία του σκάφους εν πλω. Σε αυτή την περίπτωση, σχετικά με τις ικανότητές του δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης, αφού το ολλανδικό μοντέλο μπορεί να διασχίσει με άνεση όλες τις θάλασσες του πλανήτη. Όσο για την πρόωσή του, πέρα από τα εξελιγμένα ιστία, τα οποία είναι σε θέση να κινήσουν το σκάφος με ταχύτητα 17 κόμβων, το σκάφος περιλαμβάνει και έναν εσωλέμβιο πετρελαιοκινητήρα της Caterpillar, ο οποίος , με τους 1100 ίππους του ωθεί αξιοπρεπώς τους 298 τόνους του σκάφους.


Τεχνικά χαρακτηριστικά

Σχεδιαστής: Hoek Design
Ναυπηγείο: Vitters -Ολλανδία
Σχεδιασμός εσωτερικού:Hoek Design και David Easton Inc.
Ολικό μήκος: 54.6 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 9.5 μέτρα
Βύθισμα: 4.8 μέτρα
Αριθμός καμπίνων: 4 + πληρώματος
Αριθμός φιλοξενούμενων: 8
Αριθμός πληρώματος: 7
Επιφάνεια ιστιοφορίας: 1.445 τετραγωνικά μέτρα
Εκτόπισμα: 298 τόνοι
Υλικό κατασκευής: Αλουμίνιο
Κινητήρας: CAT C32 DI-TTA 1100 ίπποι στις 2.100 σ.α.λ.
Γεννήτριες: 2 x Northern Lights M1064A.51 67 kW στις 1.500 σ.α.λ.
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 28.000 λίτρα
Αυτονομία με χρήση μηχανής: 3.800 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 11.5 κόμβων

Δείτε εδώ το φωτορεπορτάζ του Vitters Marie

Πληροφορίες: Vitters shipyard, Stouweweg 33 8064 PD Zwartsluis Ολλανδία, τηλ.: +31 (0)38 386 7145, http://www.vitters.com/

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.