Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Οκτώβριος 2012 > San Lorenzo SL 104



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Το σκάφος του πρώτου πλάνου

Με επιβλητική και εκλεπτυσμένη εμφάνιση, το νέο σκάφος της ιταλικής San Lorenzo, SL 104, αποτέλεσε κατά το πρόσφατο ναυτικό σαλόνι των Καννών ένα κυρίαρχο μοντέλο στο χώρο των megayachts, τοποθετώντας το δικό του άστρο στη γκάμα του ναυπηγείου.

Ιθύνον νους της δημιουργίας του δεν είναι άλλος από τον ιταλό επιχειρηματία Massimo Peroti στο πλούσιο βιογραφικό του οποίου περιλαμβάνεται και η θητεία του ως γενικού διευθυντή στην Azimut. Η αλήθεια είναι πως όταν ο Peroti απεχώρησε το 2004 από τον ιταλικό κολοσσό για να αναλάβει την προεδρία της San Lorenzo, κανείς δεν περίμενε ότι θα την εξελίξει σε σύντομο χρονικό διάστημα από ένα ναυπηγείο με περιορισμένη γκάμα μοντέλων και σχετικά μικρή παραγωγή σε έναν ισχυρό παίκτη στη σκακιέρα των megayachts. Με τις κατάλληλες επενδύσεις όμως και τολμώντας σχεδιαστικούς και τεχνολογικούς πειραματισμούς, ο ιταλός επιχειρηματίας όχι μόνο διεύρυνε τη διαθέσιμη γκάμα στα πολυεστερικά μοντέλα αλλά δημιούργησε και νέες σειρές σκαφών ημιεκτοπίσματος κατασκευασμένες από χάλυβα και αλουμίνιο.

Το San Lorenzo SL 104 αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο μοντέλο στη γκάμα των πολυεστερικών και προσφέρει πολυτελή διαβίωση στα 31, 7 μέτρα μήκους και 7,05 μέτρα πλάτους του. Εμφανισιακά χαρακτηρίζεται από μοντέρνες γραμμές ενώ αποτελείται από μια στιβαρή άτρακτο και μια ογκώδη υπερκατασκευή, η οποία με τη σειρά της ενσωματώνει ένα ευμέγεθες fly bridge στο ανώτερο σημείο της. Όσο για τις γυάλινες επιφάνειες, αυτές «τρέχουν» στα δύο επίπεδα της υπερκατασκευής, και πέρα από το πλούσιο φυσικό φως στο εσωτερικό επηρεάζουν τη συνολική εικόνα του σκάφους, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός δυναμικού και ταυτόχρονα ελκυστικού αισθητικού αποτελέσματος.

Η πληθωρική εμφάνιση του SL 104 δεν χαρακτηρίζει μόνο το περίβλημα αλλά συνεχίζει και στα ενδότερα στα τρία συνολικά καταστρώματα. Ιεραρχικά, τον πρώτο λόγο έχει το fly bridge, ένα ευρύχωρο κατάστρωμα με πολλά ωφέλιμα τετραγωνικά τα οποία έχουν κατανεμηθεί επιμελώς, προσφέροντας πρίμα μια ζώνη ηλιοθεραπείας και ένα άνετο καθιστικό στο κέντρο. Όσο για το πιλοτήριο, αυτό περιλαμβάνει τον απαραίτητο εξοπλισμό οργάνων ναυσιπλοΐας και πλοήγησης ενώ προστατεύεται επαρκώς, όπως άλλωστε και το καθιστικό, από μια μοντέρνα πολυεστερική κατασκευή. Σημαντική ωστόσο κρίνεται η άμεση επικοινωνία του εξωτερικού με το εσωτερικό πιλοτήριο διαμέσου μιας σκάλας που τα συνδέει.

Χωρίς να έχουν να επιδείξουν φαινομενικά κάποια καινοτομία, οι συνήθεις εξωτερικοί χώροι στο κύριο κατάστρωμα εξαιτίας των αυξημένων διαστάσεων τους προσφέρουν ευκολία κινήσεων και άνεση η οποία απορρέει από τις άνετες επιπλοσυνθέσεις που εξοπλίζουν τόσο το πρυμναίο καθιστικό όσο και το πρωραίο διαμέσου των μεγάλων αναπαυτικών στρωμάτων.

Προχωρώντας προς τα ενδότερα, η μοντέρνα προσωπικότητα του SL 104 αντικατοπτρίζεται με την πρώτη ματιά. Οι λευκές και γκρι αποχρώσεις των επίπλων και των υφασμάτων και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, δημιουργούν ένα αστραφτερό σύνολο. Βέβαια, για όσους αρέσκονται στις πιο κλασσικές γραμμές, το εσωτερικό προσφέρεται και σε δύο άλλες εκδόσεις με κλασσικές αποχρώσεις του καφέ και μπεζ και φυσικά με τις ανάλογες επιπλοσυνθέσεις.

Οι ενιαίοι χώροι του καθιστικού και της τραπεζαρίας ενισχύουν την αίσθηση της ευρυχωρίας ενώ η ύπαρξη ενός επιπλέον καθιστικού κατάπρωρα αυξάνει την παρεχόμενη άνεση, συνεισφέροντας μάλιστα στην απομόνωση των ναβατών μεταξύ τους.

Αίσθηση ωστόσο προκαλεί η θέση του πιλοτηρίου το οποίο φιλοξενείται σε ένα αποκλειστικό επίπεδο μεταξύ του κύριου καταστρώματος και του fly bridge ενώ όπως είναι αναμενόμενο εξοπλίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Αντάξιο των προσδοκιών είναι και το κατώτερο κατάστρωμα το οποίο φιλοξενεί τις τέσσερις συνολικά καμπίνες του σκάφους, τις Μaster ,Vip και δύο επιπλέον με διπλά κρεβάτια. Όσο για την αποκλειστική ζώνη του πληρώματος αυτή βρίσκεται στο πρωραίο μέρος του σκάφους και, αν και υστερεί σε ωφέλιμα τετραγωνικά, δεν υπολείπεται σε πολυτέλεια και τεχνολογία.

Το σύγχρονο προφίλ του σκάφους ολοκληρώνει το μηχανοστάσιο, ένας χώρος «ιατρείο» ο οποίος είναι κατάλληλα ήχο - θερμομονωμένος και φιλοξενεί επιμελώς δύο υπερτροφοδοτούμενους πετρελαιοκινητήρες της MTU, με τη συνολική ισχύ τους να ανέρχεται στους 3.580 ίππους. Στον ίδιο χώρο εξάλλου φιλοξενούνται και οι δύο γεννήτριες που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό και έχουν ισχύ 40 kW έκαστη. Τέλος, σχετικά με τις επιδόσεις, το νέο San Lorenzo SL 104 επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 29 κόμβων στις 2450 στροφές το λεπτό, με την υπηρεσιακή να φθάνει τους 25 κόμβους.

Δείτε εδώ το φωτορεπορτάζ του San Lorenzo SL 104

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 31,7 μέτρα
Μήκος ισάλου: 27 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 7,05 μέτρα
Εκτόπισμα με πλήρες φορτίο: 125 τόνοι
Αριθμός καμπίνων: 4
Κινητήρες: 2 x MTU 16V2000M93 2 x 1,790 kW/2.450 ίππους
Προπέλες: 5 πτερυγίων
Μέγιστη ταχύτητα: 29 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 25 κόμβοι
Γεννήτριες: 2x40 kW
Κλιματισμός: 240.000 Btu/h
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 8.300 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών νερού: 2.800 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών λυμάτων: 800 λίτρα

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.