Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Ioύνιος 2013 > Codecasa 42



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Εν λευκώ

Ένα σκάφος δεν έχει κανένα νόημα ύπαρξης αν δεν δημιουργεί στον εκάστοτε παρατηρητή την επιθυμία της άμεσης επιβίβασης σε αυτό. Αυτή η επιθυμία είναι αναμφίβολα έντονη στο αντίκρισμα του νέου Codecasa, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση ο ισχυρότερος πόλος έλξης δεν είναι αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά και αφορά την εξωτερική του εμφάνιση αλλά κάτι πιο ουσιαστικό και ενδότερο που σχετίζεται με τον …σπάνιο εσωτερικό του κόσμο, ο οποίος είναι σε θέση να «ταξιδέψει» τους ναβάτες σε μια άλλη διάσταση!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και με όλη την καλή διάθεση που προκαλούν οι εικόνες του Codecasa 42, να επιβιβαστούμε νοερά σε αυτό και να το διερευνήσουμε τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, βγάζοντας τα δικά μας συμπεράσματα για ένα σκάφος που προέκυψε σε ένα από πιο ιστορικά ιταλικά ναυπηγεία, το οποίο μάλιστα υφίσταται από το 1825 (!) κατασκευάζοντας αρχικά και κάτω από τις οδηγίες του ιδρυτή Giovanni Battista Codecasa, ξύλινα ιστιοφόρα.

Αν και η εξωτερική εμφάνιση αποτελεί ένα υποκειμενικό θέμα, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει στο Codecasa μια μεγαλοπρέπεια, η οποία απορρέει τόσο από τις μεγάλες διαστάσεις όσο και από την ισορροπημένη αισθητικά άτρακτό του που συνοδεύεται από αρμονικούς χρωματικούς συνδυασμούς, σε αποχρώσεις του μπλε και του λευκού.

Το πρώτο στοιχείο που χαρακτηρίζει τη μορφή της στιβαρής χαλύβδινης ατράκτου αφορά την κάθετη ακμή της πρώρας που προσδίδει έναν δυναμισμό, ο οποίος μάλιστα ενισχύεται από τη μορφή των κουπαστών. Όσο για το κύριο κατάστρωμα, εκεί φιλοξενείται μια ευμεγέθης υπερκατασκευή τριών επιπέδων, κατασκευασμένη από αλουμίνιο και εξοπλισμένη με μεγάλα παράθυρα, προσφέροντας πλούσιο φυσικό φωτισμό στο εσωτερικό. Τέλος, στην πρύμνη περιλαμβάνεται μια διπλή σκάλα που αναπτύσσεται συμμετρικά και στις δύο πλευρές με τέτοιο τρόπο που φαίνεται σαν να «αγκαλιάζει» το τελικό σημείο προορισμού, το κύριο κατάστρωμα.

Αυτή η μεγαλόπρεπη σκάλα σηματοδοτεί την πρόσβαση στους υπαίθριους χώρους οι οποίοι, διαθέτοντας αυξημένες διαστάσεις, προσφέρουν την αναμενόμενη άνεση. Οι διαθέσιμοι εξωτερικοί χώροι ανάπαυσης είναι πολυπληθείς, με τα υπαίθρια καθιστικά να αναπτύσσονται τόσο στο κύριο κατάστρωμα όσο και στο ανώτερο. Βέβαια το πλέον προνομιούχο καθιστικό το συναντάμε στο ανώτατο σημείο του σκάφους, αφού προσφέρει συν τοις άλλοις και θέα…. αφ’ υψηλού!

Εκεί που αλλάζουν άρδην τα πράγματα είναι στο εσωτερικό το οποίο, αν θέλαμε να το χαρακτηρίσουμε μονολεκτικά θα το λέγαμε εκθαμβωτικό ενώ περιέχει και ένα στοιχείο που δεν είθισται και δεν είναι άλλο από αυτό του… αιφνιδιασμού!

Και εξηγούμαστε: από ένα τέτοιο σκάφος θα περίμενε κανείς ένα «βαρύ» εσωτερικό σύνολο, που να συνοδεύεται από δάπεδα σκούρας απόχρωσης, μεγάλες ξύλινες επιπλοσυνθέσεις και υφάσματα σε έντονα χρώματα. Αντιθέτως, το εσωτερικό του Vintage 42 διαθέτει ένα και μόνο κυρίαρχο χρώμα, το λευκό, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως και εντέχνως σε όλες ανεξαιρέτως τις επιφάνειες, από τα δάπεδα και τα υφάσματα έως τις επιπλοσυνθέσεις και σε συνδυασμό με το πλούσιο φυσικό φως δημιουργείται ένα αστραφτερό σύνολο.

Όσο για τις χρωματικές αντιθέσεις σε αυτό το λευκό σύνολο, αυτές προέρχονται είτε από ορισμένα μόνο έπιπλα και υφάσματα είτε από κάποια έργα τέχνης που κοσμούν τις κάθετες επιφάνειες.

Η ανάλαφρη αίσθηση που προκύπτει από τη λευκή απόχρωση προσφέρει μια φινέτσα και αισθητική που δεν συναντάτε εύκολα ενώ, σύμφωνα με την ψυχολογία των χρωμάτων, το λευκό σύνολο ηχεί εσωτερικά γαλήνια δημιουργώντας στους ναβάτες συνθήκες ψυχικής ανάτασης.

Χωροταξικά, στο εσωτερικό του κύριου καταστρώματος φιλοξενούνται, ως είθισται, οι κοινόχρηστοι χώροι διαμονής, όπως τα καθιστικά και η τραπεζαρία ενώ περιλαμβάνονται και καμπίνες, όπως άλλωστε και στο κατώτερο κατάστρωμα.

Δίνοντας τη σκυτάλη στον στυγνό κόσμο των αριθμών, το Codecasa 42 Vintage εξοπλίζεται με πέντε πολυτελείς καμπίνες για τους επιβάτες και τέσσερις για το πλήρωμα. Όλες ανεξαιρέτως διαθέτουν αποκλειστικά λουτρά και πλούσιο εξοπλισμό ενώ διακρίνονται από vintage αισθητική. Στις καμπίνες των επιβατών μπορούν να φιλοξενηθούν έως δέκα άτομα και στις καμπίνες πληρώματος επτά άτομα.

Η νέα πρόταση της ιταλικής εταιρίας δεν υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις -γι΄ αυτές θα πρέπει να απευθυνθεί κανείς σε άλλα μοντέλα του ναυπηγείου. Το ζητούμενο άλλωστε σε ένα σκάφος αυτού του τύπου δεν είναι τόσο οι επιδόσεις ταχύτητας, όσο η αυτονομία και η οικονομία στην κατανάλωση. Έτσι, με χρήση κινητήρων συνολικής ισχύος 3300 ίππων, οι 400 τόνοι του σκάφους είναι σε θέση να κινηθούν με μέγιστη ταχύτητα 17 κόμβων ενώ με υπηρεσιακή ταχύτητα 11 κόμβων το σκάφος μπορεί να διανύσει 4000 ναυτικά μίλια, με λογικές τιμές κατανάλωσης που οφείλονται συν τοις άλλοις στη χαμηλή για το μέγεθος του σκάφους ισχύ των κινητήρων.

Δείτε το φωτορεπορτάζ του Codecasa 42

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 42,50 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 9,0 μέτρα
Βύθισμα: 2,40 μέτρα
Υλικό κατασκευής γάστρας: Χάλυβας
Υλικό κατασκευής υπερκατασκευής: Αλουμίνιο
Εκτόπισμα με πλήρες φορτίο: 400 τόνοι
Κινητήρες: Caterpillar, 2 x 1.650 ίπποι
Γεννήτριες: 2 x Caterpillar C 4.4 , 86 Kw, 1 x Caterpillar C 4.4, 69 Kw
Προπέλες: 2 Schaffran 5 πτερυγίων, "S" Class
Μέγιστη ταχύτητα: 17 κόμβοι στις 1.800 σ.α.λ.
Αυτονομία: 4.000 ναυτικά μίλια
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 77.000 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών νερού: 14.000 λίτρα
Καμπίνες φιλοξενουμένων: 5
Καμπίνες πληρώματος: 4

Πληροφορίες: Codecasa, Piazzale San Benedetto del Tronto – 55049 Βιαρέτζιο, Ιταλία, http://www.codecasayachts.com/

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.