Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Aύγουστος 2013 > Admiral 54


Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Sea Force One

Ένα πλωτό έργο τέχνης

Λένε ότι το καθήκον μας βοηθάει να κάνουμε πράγματα σωστά, η φαντασία όμως μας εμπνέει να τα κάνουμε ωραία. Λένε επίσης πως δεν είναι δυνατόν να προκύψει κάτι το ενδιαφέρον αν δεν ξεπεραστεί το μέτρο.

Στην περίπτωση του Sea Force One, που είναι ουσιαστικά το μοντέλο Admiral 54 του ομώνυμου ιταλικού ναυπηγείου, ο ιταλός σχεδιαστής του Luca Dini όχι μόνο ξεπέρασε το μέτρο, αλλά χρησιμοποίησε μεγάλες δόσεις φαντασίας για να δημιουργήσει τελικά ένα σκάφος το οποίο βραβεύθηκε το 2009 από τον διεθνή οργανισμό Superyacht Awards ως σκάφος της χρονιάς!

Αναζητώντας τις ιδιαιτερότητες αυτού του σκάφους, είναι αναπόφευκτο να μην σταθούμε στην άτρακτο η οποία εντυπωσιάζει εξαιτίας των μοντέρνων της γραμμών. Οι χρωματικές επιλογές του μαύρου και του γκρι, και οι έντονες αεροδυναμικές γραμμές της υπερκατασκευής προσδίδουν στο σκάφος των τεσσάρων πολυτελών καταστρωμάτων ένα μιλιταριστικό ύφος.

Το εξωτερικό layout του ωστόσο δεν προμηνύει με τίποτα τα όσα διαδραματίζονται στους εσωτερικούς χώρους, με το εκκεντρικό design του Sea Force One να αποτελεί βασικό αντικείμενο κριτικής καθώς ξεφεύγει από τα συνήθη πρότυπα. Τα ηλιόλουστα καθωσπρέπει σαλόνια με τις «κυριλέ» επιπλοσυνθέσεις και τα λαμπερά υφάσματα και διακοσμήσεις, δίνουν τη θέση τους σε επιβλητικούς και πολλές φορές σκοτεινούς χώρους, με τις ιδιαίτερες επιπλοσυνθέσεις και τα εντυπωσιακά έργα τέχνης.

Υπεύθυνος για όλες ανεξαιρέτως τις επιλογές δεν είναι άλλος από τον ιδιοκτήτη, Raffaele Costa, ο οποίος αυτοαποκαλείται Captain Magic και αποφάσισε να ασχοληθεί στενά με την εσωτερική διακόσμηση εξαιτίας της δυσαρέσκειας του με πολλά από τα κορυφαία ονόματα σχεδιαστών, δηλώνοντας ότι "Τα περισσότερα σκάφη έχουν τυποποιημένο σχεδιασμό που τα κάνει να μοιάζουν με τεράστια τραπεζαρία"!

Για τον ιδιοκτήτη το Sea Force One αποτελεί, όπως άλλωστε έχει δηλώσει, ένα παιχνίδι. Ένα μυστηριώδες πλοίο-φάντασμα που όντας το καταφύγιό του είναι σε θέση να του προσφέρει περιπέτεια.

Φανατικός συλλέκτης σύγχρονων έργων τέχνης, πέρα από τα εκθέματα που περιλαμβάνονται στο σκάφος του, σχεδίασε και πολλές εκ των χρησιμοποιούμενων επιπλοσυνθέσεων όπως την αιώρα που κρέμεται στο σαλόνι ή τον θόλο στην καμπίνα Vip.

Σχετικά με τον τεχνητό φωτισμό και τους αυτοματισμούς του σκάφους χρησιμοποιήθηκε η αιχμή της τεχνολογίας ενώ επιστρατεύτηκαν εν γένει «περίεργα» και ασυνήθιστα υλικά.

Ο φωτισμός αποτελεί ένα κυρίαρχο στοιχείο του εσωτερικού, με το φως να ρέει ακόμη και από «αόρατες» πηγές και να παρέχεται σε μια ευρεία παλέτα αποχρώσεων, επηρεάζοντας τον εκάστοτε χώρο και τα αντικείμενά του, μετατρέποντας ορισμένες φορές το ιταλικό 54άρι σε…studio 54! Στην πλωτή του έκδοση φυσικά!

Κάτω λοιπόν από την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο τεχνητός φωτισμός αναπτύσσονται τα αινιγματικά καταστρώματα, τα οποία συνδέουν κλιμακοστάσια με φωτιζόμενα σκαλοπάτια!

Καθοριστικά ωστόσο στην αισθητική του σκάφους είναι τα έπιπλα και τα έργα τέχνης που μεταμορφώνουν τον οποιονδήποτε χώρο προσφέροντάς του προσωπικότητα. Ό διάδρομος για παράδειγμα που οδηγεί στα ενδότερα δεν αποτελεί απλά έναν χώρο που σηματοδοτεί την πρόσβαση αλλά περιλαμβάνει στο μέσο του ένα γλυπτό που συμβολίζει έναν μετεωρίτη ενώ οι τοίχοι του είναι επενδυμένοι με πολυκαρβονικό υλικό και κρυφό φωτισμό!

Ο προαναφερόμενος διάδρομος δεν αφήνει καμιά αμφιβολία για το τι θα επακολουθήσει στο εσωτερικό. Έτσι, η έλευση στο σαλόνι του κύριου καταστρώματος συνοδεύεται από απανωτές εκπλήξεις. Μια αιώρα και ένα γλυπτό από φωτιστικά, το επονομαζόμενο ως Virtual Sea του Βενετού καλλιτέχνη Fabrizio Plessi που περιλαμβάνει και βίντεο που προβάλει εικόνες του υδάτινου στοιχείου δεσπόζουν στο χώρο ενώ την παράσταση κλέβει ο Sacha, ένας παπαγάλος κατασκευασμένος από χάλυβα, που φιλοτέχνησε ο Paul Smith στις αρχές του 1970. Όσο για τους υπόλοιπους χώρους, αυτοί έχουν διακοσμηθεί με έργα τέχνης των Cordero, Lombardini και του Philip Guston ενώ επιστρατεύτηκαν ακόμα και οι δύο καλλιτέχνες-σκηνογράφοι του καρναβαλιού του Βιαρέτζιο, Roberto Vannucchi και Carlo Lombardi!

Από τα στοιχεία της τέχνης δεν γλύτωσαν ούτε τα… ταβάνια τα οποία έχουν διακοσμηθεί ή επενδυθεί από πολυκαρβονικές υφασμάτινες λωρίδες σε πολύπλοκα σχήματα ενώ έχουν φωτισθεί καταλλήλως συνεισφέροντας στην συνολική αισθητική του εσωτερικού. Όσο για τις κάθετες επιφάνειες, αυτές είτε έχουν επενδυθεί με τα ανάλογα υλικά είτε έχουν βαφεί με φθορίζουσες βαφές δημιουργώντας τα ανάλογα εφέ ενώ μερικά από τα δάπεδα έχουν επενδυθεί με μαύρο δέρμα!

Πέρα από την αισθητική των καταστρωμάτων του, το Sea Force One συνοδεύεται και από όλους τους χώρους που συμβάλλουν στην ευχάριστη διαμονή και το καθιστούν πολυτελές. Έτσι, οι ναβάτες έχουν στη διάθεσή τους διάφορα υπαίθρια ή εσωτερικά καθιστικά και τραπεζαρίες σε όλα ανεξαιρέτως τα καταστρώματα ενώ προσφέρονται επιπλέον και γυμναστήριο, τζακούζι και ντίσκο-μπαρ. Όσο για τις καμπίνες, περιλαμβάνονται πέντε συνολικά που προορίζονται για να φιλοξενήσουν τους δέκα συνολικά επιβάτες.

Τον όγκο της χαλύβδινης ατράκτου με την αλουμινένια υπερκατασκευή καλούνται να ωθήσουν δύο πετρελαιομηχανές συνολικής ισχύος 4520 ίππων που κινούν το πλωτό έργο τέχνης με μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβους. Όσο για το κόστος της ενοικίασης του Sea Force One, αυτό κυμαίνεται περί τα 250.000 έως 270.000 ευρώ την εβδομάδα.

Δείτε το φωτορεπορτάζ του Admiral 54 Sea Force One

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 53,77 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 11,51 μέτρα
Αριθμός καμπίνων: 5
Αριθμός επιβατών: 10
Αριθμός πληρώματος: 13
Κινητήρες: 2x2260 ίπποι
Ταχύτητα: 18 κόμβοι

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.