Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Νοέμβριος 2008 > Blohm & Voss Α



ΑΑΑ

Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς μόλις αντικρίσει το θαλαμηγό Α είναι: τι ακριβώς είναι αυτό; Και μόλις συνειδητοποιήσει ότι είναι σκάφος, χωρίς όμως να προσδιορίσει την ακριβή χρήση του, αν δηλαδή είναι στρατιωτικό ή ερευνητικό, όχι όμως θαλαμηγό, ακολουθεί το δεύτερο ερώτημα: που πλέει; Επί ή υπό την επιφάνεια της θάλασσας; σε τι βάθος φθάνει; το "πιάνουν" τα ραντάρ;

Η απαρχή του πιο εντυπωσιακού γιοτ που έχει παραχθεί ποτέ, έγινε το Νοέμβρη του 2004, όταν ο Ρώσος μεγιστάνας Andrei Melnichenko -ο οποίος συγκαταλέγεται στους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη- και το γερμανικό ναυπηγείο Blohm & Voss, υπέγραψαν το συμφωνητικό για την κατασκευή ενός 99μετρου μέγα γιότ με το κωδικό όνομα Sigma.

Τον σχεδιασμό του Sigma Project ανέλαβε ο γάλλος σχεδιαστής Φίλιπ Στάρκ, ο οποίος έχει δηλώσει κατά το πρόσφατο παρελθόν πως "ένα καλό προϊόν είναι το προϊόν που διαρκεί". Για τους μη γνωρίζοντες, ο Φίλιπ Σταρκ θεωρείται από τους πλέον καταξιωμένους σχεδιαστές, έχοντας σχεδιάσει ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων εσωτερικής διακόσμησης αλλά και προϊόντων μαζικής παραγωγής, όπως τηλεοράσεις, μηχανές, έπιπλα, ρούχα, έναν ιδιαίτερο λεμονοστύφτη για την Alessi κ.ά.

Από τις πιο γνωστές και σημαντικές του δουλειές ωστόσο ήταν το ποντίκι του υπολογιστή για λογαριασμό της εταιρίας Microsoft, ενώ έργα του φιλοξενούνται σε διάφορα μουσεία ανά τον κόσμο (Παρίσι, Νέα Υόρκη, Μόναχο, Λονδίνο, Σικάγο, Κιότο και Βαρκελώνη).

Εκτός αυτών, έχει σχεδιάσει ουρανοξύστες σε μεγάλες πόλεις, όπως η Νέα Υόρκη και το Μαϊάμι ενώ έχει ασχοληθεί επισταμένα και με τον τομέα των σκαφών αναψυχής.

Το πρώτο πράγμα που σχεδίασε στο λευκό του χαρτί, ήταν ο σχεδιασμός μίας γάστρας η οποία θα αποτελούσε την άτρακτο του σκάφους. Η γάστρα αυτή όμως είχε μια ιδιαιτερότητα: ήταν σχεδιασμένη ανάποδα! Ο Φίλιπ Στάρκ έφερε κυριολεκτικά τα πάνω κάτω! Ήταν δε, πανομοιότυπη με την άτρακτο ενός υποβρυχίου. Όσο για την υπερκατασκευή, αυτή τοποθετήθηκε ακριβώς στο κέντρο, θυμίζοντας πολύ το πολεμικό σκάφος των Η.Π.Α. Zumwalt.

Τελικά το σκάφος, "βγήκε" λίγο μεγαλύτερο, φθάνοντας τα 118 μέτρα μήκος και 18.87 μέτρα πλάτος, δημιουργώντας μία επιφάνεια καταστρώματος περίπου 2000 τετραγωνικών μέτρων, τα οποία αυξάνονται κατά πολύ εάν συνυπολογισθούν και τα υπόλοιπα τέσσερα καταστρώματα.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του αναγράφεται η χωρητικότητα των δεξαμενών καυσίμων, η οποία ανέρχεται στα 757.000 λίτρα και χωρά, δεδομένου του ειδικού βάρους του πετρελαίου που είναι 0,80, 946.000 χιλιάδες λίτρα πετρέλαιο. Με την τιμή μαύρου χρυσού να προσεγγίζει τα 1,3 ευρώ, για την πλήρωση των δεξαμενών -και μόνο- χρειάζονται 1.230.000 ευρώ. Με αυτήν την ποσότητα καυσίμου, το σκάφος μπορεί να κινείται για 15 ημέρες ασταμάτητα με υπηρεσιακή ταχύτητα. Δεν μπαίνουμε καν στον κόπο να προϋπολογίσουμε τα άλλα έξοδα, όπως τροφοδοσία, συντήρηση, μισθοδοσία, κ.ά. Όπως και να έχει, το κόστος είναι ανάλογο των εσόδων του ιδιοκτήτη του, ο οποίος είναι ιδρυτής της τράπεζας MDM Bank, και μέτοχος σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες άνθρακα στον κόσμο, με τη περιουσία του να αποτιμάται σε 5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σχετικά με το κόστος του "Α" έχουν ακουστεί διάφορα σενάρια, μια καλή όμως πλην συντηρητική προσέγγιση φθάνει τα 150 εκατομμύρια ευρώ (50 δις παλιές δραχμές). Το κόστος αυτό είναι υπερβολικό για τους κοινούς θνητούς, όχι όμως για τον 36άρη Melnichenko ο οποίος και μπήκε στην δαπάνη αυτή, για να προσφέρει το σκάφος ως δώρο στην αγαπημένη του Aleksandra, από το αρχικό της οποίας προέκυψε και το όνομα του σκάφους, αντικαθιστώντας το αρχικό "Σίγμα". Η αδυναμία στην σύζυγό του είχε εκδηλωθεί και κατά το παρελθόν, όταν πλήρωσε περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια στην Jennifer Lopez, για να παραστεί με το συγκρότημά της και να τραγουδήσει στο πάρτι γενεθλίων της ενώ το 2005, στον γάμο του, που έγινε στην Γαλλία, πλήρωσε στην Christina Aguilera 4 εκατομμύρια δολάρια για να τραγουδήσει.

Φωτογραφίες από το εσωτερικό του "Α" δυστυχώς δεν υπάρχουν, θεωρείται όμως ότι θα είναι αντίστοιχο της εξωτερικής εμφάνισης του σκάφους. Το "Α" διαθέτει επτά πολυτελείς καμπίνες, και είναι σε θέση να φιλοξενήσει 14 άτομα, ενώ το πλήρωμά του ανέρχεται στα 37 άτομα.

Σχετικά με τα βοηθητικά σκάφη του "Α" δεν θα μπορούσαν να μην έχουν τον σχεδιασμό του Φίλιπ Στάρκ, συνδυαζόμενα αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο. Για την κατασκευή τους απευθύνθηκαν στο ναυπηγείο Vaundrey Miller στην Νέα Ζηλανδία, από το οποίο προέκυψαν δύο εντεκάμετρα, σε ανοικτή και κλειστή έκδοση σε στυλ λιμουζίνας, που επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 35 κόμβων.

Συμπερασματικά διαπιστώνουμε ότι το σκάφος "Α" με τα παρελκόμενά του, αποτελούν αυτή την στιγμή ότι καλύτερο κυκλοφορεί στον θαλάσσιο χώρο και θα διατηρήσει την αίγλη του, μέχρι το επόμενο καλύτερο σκάφος, κ.ο.κ. με τον απλό κόσμο να παρατηρεί μία εξέλιξη που, ευτυχώς, είναι μακριά από αυτόν δεδομένου ότι από τα περίπου 6 δισεκατομμύρια του πλανήτη, η αγορά αυτή αφορά το πολύ 100.000 ανθρώπους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ναυπηγείο: Thyssen Krupp Marine Systems AG - Blohm & Voss GmbH - Kiel, Γερμανία
Σχεδιασμός: Phillipe Starck
Ναυπηγός-τεχνικός διευθυντής: Martin Francis
Υλικό κατασκευής: Χάλυβας
Ολικό μήκος: 119 μέτρα
Μήκος ισάλου:118.38 μέτρα
Πλάτος: 18.87 μέτρα
Μέγιστο βύθισμα: 5,15 μέτρα
Αριθμός φιλοξενουμένων: 14
Αριθμός καμπίνων: 7
Αριθμός πληρώματος: 37
Έτος παράδοσης: 2008-10-08
Κινητήρες: 2x ΜΑΝ 9000 kw στις 1000 στροφές
Μέγιστη ταχύτητα: 23 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 19,5 κόμβοι
Αυτονομία με μέγιστη ταχύτητα: 4250 ν μίλια σε οκτώ ημέρες
Αυτονομία με υπηρεσιακή ταχύτητα: 6500 ν.μίλια σε 15 ημέρες
Γεννήτριες: 3x440v, 960kw Caterpillar 1x 440v 440kw Caterpillar
Σύστημα διεύθυνσης: Rolls Ryce
Προπέλα ελιγμών πλώρης: 2x330 kw
Σταθεροποιητές: 4

Το "Α" εκτείνεται σε πέντε πολυτελή καταστρώματαΤέσσερις σταθεροποιητές ρυθμίζουν την ομαλή συμπεριφορά του σκάφους τόσο στο ταξίδι, όσο και στην μαρίναΤο "Α" είναι εξοπλισμένο με δύο αφαλατωτές νερού αντίστροφης όσμωσης που προσφέρουν 80 τόνους πόσιμου νερού ο καθένας
Το μήκος του ανέρχεται στα 118 μέτρα και το πλάτος του στα 18.87 μέτραΗ αυτονομία του με ταχύτητα υπηρεσίας, ανέρχεται στα 6.500 ναυτικά μίλιαΕξαιτίας της μορφής του έχει χαρακτηρισθεί ως το λευκό υποβρύχιο!
Aποψη του σκάφους στο ναυπηγείο, κατά την τοποθέτηση των υαλοπινάκωνΑπό όποια μεριά και να το δει κανείς, φαντάζει τέλειοΗ ακμή της πλώρης διαθέτει αντίστροφη κλίση σε σχέση με τα συμβατικά σκάφη
Το "Α" κατά τους τελευταίους ελέγχους πριν τον απόπλουΣτην πρωραία περιοχή βρίσκεται ένα ελικοδρόμιο και στην πρυμναία φιλοξενείται μια μεγάλη πισίναΗ μέγιστη ταχύτητα φθάνει τους 23 κόμβους
Η μορφή του μοιάζει όπως φαίνεται καθαρά, με το αμερικάνικο πολεμικό πλοίο ZumwaltΠροοπτικά του σκάφους κατά την σχεδίαση, πριν την κατασκευήΤο βοηθητικό σκάφος ανοικτού τύπου, δια χειρός Φίλιπ Στάρκ
Το δεύτερο βοηθητικό κλειστού τύπου, προστατεύει επαρκώς τους επιβάτες από τα καιρικά φαινόμενα
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.