Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Σεπτέμβριος 2009 > Epsilon 855



Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

I have a -greek- dream

Αναζητώντας την ιστορία ενός ιστιοπλοϊκού που ξεπερνά -και μάλιστα με ευκολία- τα συμβατικά όρια που επιβάλλει η ιδία του η φύση, θα χρειαστεί να "ταξιδέψουμε" μέσα στις πολυάριθμες υπάρχουσες προτάσεις που συνθέτουν έναν πολυποίκιλο στόλο.

Η αλήθεια είναι ότι την εποχή που διανύουμε, ναυπηγοί και αρχιτέκτονες πασχίζουν να προσφέρουν νέες ναυπηγικές γραμμές και διατάξεις, που να συνδυάζουν το τρίπτυχο επιδόσεις, άνεση και πολυτέλεια. Ως αποτέλεσμα της προαναφερόμενης συλλογικής είναι η δημιουργία ορισμένων εντυπωσιακών σκαφών, χωρίς ωστόσο να λείπουν και οι κατασκευαστικές υπερβολές.

Η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος περιλαμβάνει μία διαφορετική προσέγγιση: την εξέλιξη των ήδη υπαρχουσών ναυπηγικών και σχεδιαστικών γραμμών. Οπαδοί και συνοδοιπόροι της συγκεκριμένης προσέγγισης αποτέλεσαν το ναυπηγικό γραφείο Mortain & Mavrikios, το σχεδιαστικό γραφείο Dick Young και το ελληνικό ναυπηγείο Εpsilon Marine, οι οποίοι σφράγισαν την παρουσία τους στον ιστιοπλοϊκό κόσμο, ρίχνοντας στη μάχη με το χρόνο ένα από τα πιο καλοσχεδιασμένα σκάφη που έχουν κατασκευαστεί στη χώρα μας, το Epsilon 855.

Χωρίς να εστιάζει σε ένα εντυπωσιακό "περίβλημα" η ναυπηγική και η σχεδιαστική ομάδα προχώρησαν στην ουσία των πραγμάτων, εξελίσσοντας την έννοια την άνεσης και της πρακτικότητας όπως την έχουμε ήδη γνωρίσει μέσα από την πλειοψηφία των σκαφών. Μεγάλη έμφαση δόθηκε ωστόσο και στην ανθεκτικότητα. Χρησιμοποιώντας καλά υλικά και εφαρμόζοντας την μέθοδο vacuum bagging για την κατασκευή της γάστρας και άλλων μερών, επετεύχθη η βέλτιστη αναλογία μεταξύ υαλουφάσματος και ρητινών, ΅ε αποτέλεσμα το τελικό προϊόν να έχει καλύτερο ποσοστό περιεκτικότητας κατά βάρος σε γυαλί και επιφάνεια χωρίς ατέλειες.

Πάνω σε ένα γερό πλαίσιο, λοιπόν, έχει "χτιστεί" μια από τις πιο δυναμικές σχεδιαστικά προτάσεις της μεγάλης κατηγορίας, περιλαμβάνοντας αρχιτεκτονικές λύσεις που καθιστούν τη διαβίωση στο σκάφος πρακτική και άνετη. Το παρουσιαστικό του Epsilon 855 διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό εξαιτίας κυρίως της μοντέρνας υπερκατασκευής του, η οποία λόγω των μεγάλων πλευρικών παραθύρων, προσφέρει , πλούσιο φυσικό φως στο εσωτερικό και παράλληλα πανοραμική θέα μεγαλύτερη των 180 μοιρών από το σαλόνι. Η κομψή του γάστρα, σε συνδυασμό με την χαμηλή υπερκατασκευή και την "κοφτή" πρύμνη, αποτελούν τα κύρια στοιχεία που συνθέτουν την συνολική του εικόνα.

Η διάταξη του κύριου καταστρώματος περιλαμβάνει μία ανεξάρτητη ζώνη πιλοτηρίου, εξοπλισμένη με δύο ρόδες μπροστά από τις οποίες είναι εγκατεστημένα τα όργανα ναυσιπλοΐας και πλοήγησης. Στο μέσον περίπου του σκάφους είναι τοποθετημένο το υπαίθριο καθιστικό το οποίο περιλαμβάνει δύο τραπέζια ενώ προστατεύεται από το bimini που είναι κατασκευασμένο περιμετρικά από εποξεική ρητίνη ενώ στο μέσο περιλαμβάνει μια υφασμάτινη ανοιγόμενη οροφή. Εντύπωση προκαλεί ωστόσο η εμπρόσθια πλευρά της υπερκατασκευής η οποία περιλαμβάνει ένα αποκλειστικό χώρο για την τοποθέτηση του βοηθητικού σκάφους.

Σχετικά με τον εξαρτισμό, αυτός περιλαμβάνει ένα κατάρτι με τέσσερις σταυρούς που συνεργάζεται με τζένοα και εσωτερικό φλόκο (self-tacking staysail) και για τον χειρισμό των ιστίων έχουν τοποθετηθεί τέσσερα συνολικά βιντζιρέλα -δύο για την τζένοα και δύο για την μαΐστρα. Όσο για την επένδυση του καταστρώματος, αυτό έχει επενδυθεί από ξύλο τικ, το οποίο συμβάλλει στην αισθητική του σκάφους. Η ξυλεία είναι τοποθετημένη ως προς το διάμηκες, με εξαίρεση την πρωραία περιοχή όπου έχει τοποθετηθεί λοξά. Τα ξύλα εφάπτονται μεταξύ τους, με χρήση ελαστικού μαύρου αρμού ενώ οι καταπακτές (hatches) έρχονται "πρόσωπο" με το κατάστρωμα.

Τη σχεδιαστική "φρεσκάδα" του εξωτερικού τμήματος υιοθετεί και το κατώτερο κατάστρωμα. Καλύπτοντας εξοπλιστικά τις σύγχρονες απαιτήσεις, περιλαμβάνει ένα καθιστικό που αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα. Πέραν του ιδιαίτερου αισθητικού αποτελέσματος, η ανάπτυξη σε δύο επίπεδα έχει και μια σαφή χρησιμότητα εκτός της προφανούς, αφού προσφέρει έναν επιπλέον χώρο στο εσωτερικό.

Απαρατήρητη δεν θα μπορούσε να περάσει και η προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης του εσωτερικού, καθώς οι επιφάνειες καλύπτονται από ποιοτικό ξύλο το οποίο μάλιστα είναι πολύ καλά φινιρισμένο.

Με ένα μείγμα αισθητικών στοιχείων που συνδυάζουν παρόν, παρελθόν και μέλλον, οι τέσσερις συνολικά καμπίνες διαθέτουν από την μία μεριά κλασσική αισθητική η οποία αντανακλάται σε μεγάλες και επιβλητικές επιπλοσυνθέσεις αλλά και μοντέρνα στοιχεία όπως ο φωτισμός των κρεβατιών. Συγκεκριμένα, στη βάση τους έχει τοποθετηθεί ένας φωτοσωλήνας που περιλαμβάνει κόκκινους και λευκούς λαμπτήρες, προσφέροντας την δυνατότητα δημιουργίας της ανάλογης ατμόσφαιρας.

Το κατώτερο κατάστρωμα εξοπλίζεται με τέσσερις καμπίνες και ισάριθμα λουτρά, προσφέροντας φιλοξενία σε οκτώ συνολικά επιβάτες, ενώ για το πλήρωμα υπάρχει μία επιπλέον καμπίνα με ανεξάρτητη είσοδο.

Στο τεχνολογικό οπλοστάσιο του σκάφους, έρχεται να προστεθεί ένας εσωλέμβιος πετρελαιοκινητήρας της Yanmar, ισχύος 370 ίππων που κινεί τους 46,5 τόνους του σκάφους με υπηρεσιακή ταχύτητα 13 κόμβων.

Λίγα λόγια για τους συνεργάτες

Dick Desing office: Έχει συνεργαστεί για μια σειρά σπουδαίων ιστιοπλοϊκών και μηχανοκινήτων σκαφών με σημαντικά ναυπηγεία. Στις δουλειές τους περιλαμβάνονται τα ακόλουθα ιστιοπλοϊκά: "Mystere" και "Nelson" - Vitters shipyard, "Cecile Mary" και "Antares" -Royal Huisman, "Black Perl" - Baltic Yachts, "Paula Rosa" - Seaway, "Aristarchos" - Nautor Swan, "Moonbird" - Fitzroy Yachts Ltd και Oyster. Στα μηχανοκίνητα έχουν συνεργαστεί για τα σκάφη "Bystader" - Chantier Naval JFA και "Arcadia" - Royal Huisman.

Alain Mortain & Yiannis Manvrikios. Η συνεργασία τους ξεκίνησε το 1994 και μέχρι σήμερα έχουν συμμετάσχει στην ναυπήγηση πολλών ιστιοπλοϊκών και μηχανοκίνητων σκαφών, μερικά από τα οποία μάλιστα έχουν βραβευθεί. Ενδεικτικά αναφέρεται το Nautitech 435 του γαλλικού ναυπηγείου Dufour, ένα καταμαράν το οποίο βραβεύθηκε το 1997 ως το σκάφος της χρονιάς. Οι συνεργασίες τους περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο σημαντικά ναυπηγεία όπως τα Kirie, Etap, Multicap, Garcia, Poncin και Serenity.

Epsilon marine: Το ναυπηγείο Epsilon Marine έχει εξειδικευθεί στην κατασκευή επιβατηγών ταχύπλοων από 16 έως 24,5 μέτρων με χρήση προηγμένων υλικών. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί εποξεικές ρητίνες και συνθετικά υλικά ενώ εφαρμόζει την μέθοδο vacuum bagging. Το ναυπηγείο επίσης έχει εξειδίκευση στην κατασκευή εσωτερικών χώρων και επίπλωσης σε yachts και επιβατηγά σκάφη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ναυπηγείο: Epsilon marine
Ναυπηγοί-αρχιτέκτονες: Mortain/Mavrikios Design Office
Σχεδιαστής εσωτερικού: Dick Young Designs
Ολικό μήκος:25.75 μέτρα
Μέγιστο πλάτος:4,30 μέτρα
Μήκος γάστρας:6.70 μέτρα
Βύθισμα: 4,30 μέτρα
Εκτόπισμα: 46500 κιλά
Μέγιστη ισχύς: 370 ίπποι
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων:2240 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών νερού:1920 λίτρα
Αριθμός καμπίνων:: 4+1
Εσωτερικό ύψος: 2,10 μέτρα
Επιφάνεια ιστιοφορίας: 335,5 τετ.μέτρα

Πληροφορίες: Epsilon Marine, 4o χλμ Παλαιάς Εθνικής Οδού Χαλκίδας Αθηνών, τηλ.: 22210-60192, http://www.epsilonmarine.gr, email: info@epsilonmarine.gr

Ο σχεδιασμός προσδίδει στο σκάφος διαχρονικότηταΗ συνολική ιστιοφορία του ανέρχεται στα 335,5 μέτραΗ γάστρα είναι κατασκευασμένη με την μέθοδο vacuum bagging
Στην πρύμνη ενσωματώνεται μια υδραυλικά ανοιγόμενη σκάλαΤο πιλοτήριο διαθέτει αποκλειστικό χώρο και εξοπλίζεται με δύο ρόδεςΤο υπαίθριο καθιστικό εξοπλίζεται με δύο τραπέζια
Η πρωραία περιοχή είναι καθαρή χωρίς εξοχές ενώ η άγκυρα υδραυλικά ενσωματώνεται πλήρως κάτω από το κατάστρωμαΟι πλευρικοί διάδρομοι προσφέρουν επαρκή χώρο για την άνετη διέλευσή τουςΗ οροφή του cockpit (bimini) προσφέρει επαρκή προστασία από τις καιρικές συνθήκες
Οι μεγάλες διαστάσεις και ο πλήρης εξοπλισμός καθιστούν το έργο του τιμονιέρη και των trimmer εύκολη υπόθεσηΤο πρωραίο παράθυρο της υπερκατασκευής εξασφαλίζει πλούσιο φυσικό φως στο εσωτερικόΗ ανάπτυξη του σαλονιού σε δύο επίπεδα αποτελεί μια πρωτοποριακή εφαρμογή
Η συγκεκριμένη διάταξη εξασφαλίζει μια περιοχή με πλούσιο φυσικό φωςΤο καθιστικό στο κατώτερο κατάστρωμα εξοπλίζεται με επίπεδη τηλεόραση 40 ιντσών και home cinemaΠανοραμική άποψη του κατώτερου καταστρώματος
Η πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα διαθέτει εργονομικό σχεδιασμόΗ καμπίνα master εξοπλίζεται με ένα king size κρεβάτι, ένα γραφείο και ένα καθιστικόΤο κρεβάτι διαθέτει στην βάση του φωτισμό
Μια δεύτερη καμπίνα εξοπλίζεται επίσης με διπλό κρεβάτιΔύο καμπίνες εξοπλίζονται με δύο μονές κουκέτες, την μία επάνω από την άλληΟι εσωτερικές επιφάνειες είναι επενδυμένες από ποιοτική ξυλεία
Η κάθε καμπίνα διαθέτει το δικό του λουτρόΤο φινίρισμα στις ξύλινες επιφάνειες είναι υπεράνω κριτικήςΠλάγια όψη και κάτοψη του κύριου καταστρώματος
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.