Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Οκτώβριος 2009 > Wally Hermes



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Why

Cool 

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σκάφη που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, βρίσκεται αυτή την στιγμή σε εξέλιξη σε ναυπηγείο της Ανκόνα της Ιταλίας.

Το υπό ναυπήγηση -από τον Ιούνιο του 2008- θαλαμηγό Wally Hermes δεν είναι όμοιο με κανένα άλλο σκάφος που έχει παραχθεί μέχρι σήμερα, με τα μέχρι στιγμής ναυπηγημένα σκάφη να αποτελούν τα συγκριτικά στοιχεία που τελικά το αναδεικνύουν μοναδικό, συμβάλλοντας με τον δικό του τρόπο στην ιστορία της ναυπηγικής.

Ένας καταρχήν λόγος που εικάζεται ότι ναυπηγήθηκε το εν λόγω σκάφος είναι η διαφορετικότητα και ο εντυπωσιασμός, αποτελώντας εν τέλει ένα σημαντικό έμβλημα των δύο εταιρειών, με την καθεμία να ανήκει, μέχρι στιγμής, στην ελίτ της δραστηριοποίησής της. Και αναφερόμαστε φυσικά για το ναυπηγείο πολυτελών ιστιοπλοϊκών και μηχανοκινήτων σκαφών Wally και τον γαλλικό οίκο μόδας Hermes.

Οι δύο οίκοι, όπως προκύπτει στην περίπτωση του Why, διοικούνται από ανθρώπους που ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά τους, όπως προκύπτει από τα προϊόντα τους, είναι η έλλειψη του μέτρου. Οι ιθύνοντες έδωσαν το οκ, και ένα σημαντικό μπάτζετ, στους μηχανικούς και τους σχεδιαστές οι οποίοι, χωρίς να θέλουν να κρατήσουν ισορροπίες, παραδόθηκαν στην υπερβολή, για τον σχεδιασμό ενός σκάφους που περιλαμβάνει την αιχμή της τεχνολογίας και φυσικά μεγάλους και πολυτελείς χώρους με πολλές παροχές.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Εμφανισιακά το σκάφος εντυπωσιάζει όχι μόνο ως προς το σχήμα του, που θυμίζει σαλάχι, αλλά κυρίως ως προς την αναλογία μήκους και πλάτους. Με το μήκος του να ανέρχεται στα 58 μέτρα, το Why διαθέτει πλάτος 36 μέτρα, δημιουργώντας τεράστιες επιφάνειες καταστρωμάτων που φθάνουν συνολικά τα 3.400 τετραγωνικά μέτρα. Όσο για την αξιοπλοΐα του, αυτή κρίθηκε επαρκής μετά από εκτεταμένες δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν σε πειραματική δεξαμενή στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.

Ένα από τα βασικά εμφανισιακά χαρακτηριστικά του Why αποτελεί η πρύμνη του, με το ομολογουμένως τεράστιο πλάτος να δημιουργεί μια πρυμναία επιφάνεια, που οι κατασκευαστές την χαρακτηρίζουν ως παραλία. Πράγματι, η αμεσότητα στο νερό και το μεγάλο πλάτος λειτουργούν συνδυαστικά, δημιουργώντας μια εικόνα που θυμίζει παραλία, η οποία, δεδομένων των δύο καταστρωμάτων αναπτύσσεται στα αντίστοιχα επίπεδα. Εντυπωσιακή ωστόσο είναι και η πισίνα η οποία είναι εφαπτόμενη στις πρωραίες κουπαστές και, εξοπλισμένη με υπερχείλιση, εκτείνεται σε είκοσι πέντε τρέχοντα μέτρα. Όσο για το εσωτερικό, οι μινιμαλιστικές προτάσεις και ο απέριττος σχεδιασμός συνθέτουν ένα μοναδικό και άκρως λειτουργικό σύνολο ενώ το φυσικό φως διαχέεται παντού διαμέσου των μεγάλων περιμετρικών γυάλινων επιφανειών και από την ανοιγόμενη οροφή η οποία είναι εξοπλισμένη με ρυθμιζόμενες περσίδες.

Η αιχμή της τεχνολογίας του Why εκφράζεται κυρίως από την οροφή της υπερκατασκευής η οποία εκτείνεται σε 900 τετραγωνικά μέτρα και φιλοξενεί φωτοβολταϊκά στοιχεία που θα είναι σε θέση να εξοικονομούν μέχρι 200 τόνους ντίζελ το χρόνο.

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι το Wally Hermes αποτελεί μια κατασκευαστική φιλοδοξία της σύγχρονης ναυπηγικής, αποτελώντας έναν "ναυπηγικό μεγαλοϊδεατισμό" με την κυριολεκτική σημασία της προβολής μιας "μεγάλης ιδέας". Όσο για τις επιδόσεις του, δεδομένου ότι η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τους δεκατέσσερις κόμβους, αποδεικνύεται ότι αυτές δεν είναι υψηλές, αλλά θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι οι δώδεκα συνολικά επιβάτες και το εικοσαμελές πλήρωμα δεν θα έχουν κανέναν λόγο να βιάζονται, αφού με το Why περισσότερη σημασία αποκτά το ταξίδι παρά ο προορισμός.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 58 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 38 μέτρα
Εκτόπισμα: 2.400 τόνοι
Αριθμός επιβατών: 12 άτομα
Αριθμός πληρώματος: 20 άτομα
Εσωτερικό: 3.400 τετραγωνικά μέτρα
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 12 κόμβοι
Μέγιστη ταχύτητα: 14 κόμβοι

Ομάδα σχεδιασμού του Why

Pierre-Alexis Dumas: Καλλιτεχνικός διευθυντής της Hermès
Luca Bassani Antivari: Πρόεδρος και CEO του ναυπηγείου Wally
Gabriele Pezzini: Διευθυντής σχεδιασμού της Hermès
Mauro Sculli: Ναυπηγός, αρχιτέκτων
Roar Ramde Ramform: Ναυπηγός
Denis Montel: Αρχιτέκτων εσωτερικού

Ο σχεδιασμός του Why δεν θυμίζει κανένα από τα μέχρι στιγμής παραχθέντα σκάφηΤο μοντέλο του σκάφους υποβλήθηκε σε εκτεταμένες δοκιμές σε πειραματική δεξαμενή, με πολύ καλά αποτελέσματα διαγωγής στο νερόΗ οροφή του είναι εξοπλισμένη με φωτοβολταϊκά στοιχεία
Η ανοιγόμενη οροφή συνεισφέρει άπλετο φυσικό φως στα τρία συνολικά επίπεδα του εσωτερικούΤο πλάτος του είναι εντυπωσιακό και ανέρχεται στα 36 μέτραΗ πρύμνη έχει χαρακτηρισθεί εύστοχα από τους κατασκευαστές ως παραλία
Το πρυμναίο μέρος της υπερκατασκευής καλύπτεται εξολοκλήρου από υαλοπίνακεςΗ σκάλα στο εσωτερικό αποτελεί ίσως το εντυπωσιακότερο στοιχείο ενώ ενδέχεται να κατασκευαστεί έξω από το σκάφος πριν την τοποθέτησή τηςΤο εσωτερικό καθιστικό "πολιορκείται" από φυσικό φως διαμέσου ενός αίθριου
Για το δάπεδο έχει προβλεφθεί ξύλινη ανοικτόχρωμη επένδυσηΗ διακοσμητική υπερβολή περιλαμβάνει ένα δέντρο στο εσωτερικό του κύριου καταστρώματοςΚυρίαρχα χρώματα σε όλο το εσωτερικό αποτελούν οι αποχρώσεις του μπεζ και του λευκού
Το μεγάλο πλάτος του σκάφους ευνοεί στην ανάπτυξη ιδιαιτέρως μεγάλων καμπίνωνΤο σκάφος κατά την ανέγερσή τουΤο σκάφος κατά την ανέγερσή του
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.