Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Cranchi 64



Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Ξεκάθαροι στόχοι

Το πιο θαρραλέο project του μέχρι στιγμής πραγματοποίησε το ναυπηγείο Cranchi, παρουσιάζοντας τη νέα του ναυαρχίδα στα 64 πόδια -ή αν προτιμάτε στα 20 μέτρα. Η ιταλική φίρμα βρίσκεται, πλέον, στο στάδιο της σφυγμομέτρησης για το κατά πόσο αρέσει στον κόσμο η επέκταση του στόλου της προς τα μεγάλα μεγέθη και, απ΄ ότι φαίνεται, οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές.

Τo εν λόγω εγχείρημα ωστόσο δεν θα πρέπει να αντιμετωπισθεί ως "ένα ακόμη νέο σκάφος" αφού η απόφαση της αλλαγής κλίμακας μεγέθους είναι πολύπλοκη και δύσκολη. Από την ίδρυσή του, το ναυπηγείο είχε προσανατολισθεί στα μικρά και στη συνέχεια μικρομεσαία σκάφη, διαθέτοντας στις μέρες μας έναν στόλο 23 συνολικά μοντέλων από τα 27 έως τα 50 πόδια. Η πολυετής εξειδίκευση ωστόσο σε αυτές τις δύο κατηγορίες, δημιούργησε μια σημαντική κατασκευαστική εμπειρία η οποία οδήγησε, ως γνωστόν, σε επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα.

Η απόφαση λοιπόν του ναυπηγείου να δραστηριοποιηθεί στη μεγάλη κατηγορία αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα όχι μόνο γιατί ρισκάρει αφού ξεφεύγει από το γνωστικό του πεδίο, αλλά και γιατί αλλάζουν άρδην οι ανταγωνιστές του, οι οποίοι παράγουν μάλιστα ορισμένα επιτυχημένα μοντέλα τα οποία έχουν εδραιωθεί στη συνείδηση του κοινού. Βέβαια, αυτό το γεγονός δίνει πόντους στην Cranchi αφού δηλώνει έμπρακτα την εμπιστοσύνη στις δυνατότητές της τολμώντας ένα άλμα όχι τόσο σε βαθιά νερά, αφού η κατασκευαστική εμπειρία της είναι σημαντική, αλλά σε άγνωστα. Όπως όμως έχει αποδείξει η πράξη σε πολλές περιπτώσεις, "ο τολμών νικά", και η ιταλική εταιρεία θα προσπαθήσει να πείσει την αγορά, αποδεικνύοντας πως μπορεί να πρωταγωνιστήσει.

Επανερχόμενοι στο νέο σκάφος, από άποψη σχεδιασμού το ναυπηγείο φαίνεται να ξεπέρασε τον εαυτό του με το 64άρι να αποτελεί μακράν το εντυπωσιακότερης σχεδίασης μοντέλο του. Οι Ιταλοί σκέφτηκαν, ως είθισται, πως η σύγχρονη αισθητική ίσως είναι το "κλειδί" που θα ανοίξει την πόρτα προς την οδό της επιτυχίας. Προσέδωσαν λοιπόν στη στιβαρή άτρακτο μια μοντέρνα υπερκατασκευή, που εξοπλίζεται με μεγάλους υαλοπίνακες και μια "φωτεινή" γάστρα, δεδομένων των ευμεγεθών γυάλινων επιφανειών που είναι προσαρμοσμένες στις επιφάνειές της, προσφέροντας πλούσιο φως στο κατώτερο κατάστρωμα και αναγνωρισιμότητα στο σκάφος, η οποία μάλιστα ενισχύεται από το πορτοκαλί του χρώμα το οποίο περιλαμβάνεται ως μια ιδιαίτερη επιλογή στο χρωματολόγιο.

Η εμφάνιση βέβαια είναι σημαντική αλλά από μόνη της δεν παρέχει λύσεις. Έτσι, οι σχεδιαστές, στην προσπάθειά τους να προσφέρουν ουσία σχεδίασαν δύο πρακτικά καταστρώματα με ωφέλιμη επιφάνεια 140 περίπου τετραγωνικών μέτρων, παρέχοντας την άνεση και την ασφάλεια που επιζητά κάθε συνειδητοποιημένο πλήρωμα. Σημείο αναφοράς του κύριου καταστρώματος αποτελεί η πρυμναία περιοχή η οποία εξοπλίζεται με μια-αναλογική με το μέγεθος του σκάφους- πλατφόρμα και ένα διπλό στρώμα ηλιοθεραπείας ενώ πιο μπροστά φιλοξενείται το υπαίθριο καθιστικό. Όσο για την περιοχή της πρώρας, αυτή προσφέρει την απαραίτητη απομόνωση σε δύο άτομα διαμέσου του διπλού στρώματος που φιλοξενεί στο πρωραίο τμήμα της υπερκατασκευής.

Η πρακτικότητα των εξωτερικών χώρων ακολουθείται και στο εσωτερικό, ο εξοπλισμός του οποίου, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, δεν θα αφήσει κανένα παραπονεμένο. Από αρχιτεκτονικής πλευράς, ο κεντρικός χώρος χαρακτηρίζεται από μια σχεδιαστική λιτότητα η οποία μπορεί να ευνοεί σε κάθε περίπτωση την εργονομία, ωστόσο, δεν αναδεικνύει ιδιαίτερα το σύνολο. Οι χρωματικές αποχρώσεις του μπεζ και του καφέ διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στη φωτεινότητα του χώρου ενώ η ξύλινη επένδυση της οροφής- που πλαισιώνεται από φώτα ιωδίνης σταθερής δέσμης (σποτς) -προσφέρει ένα ψήγμα πολυτέλειας. Περιλαμβάνοντας ένα πτυσσόμενο τραπέζι και έναν γωνιακό καναπέ, το καθιστικό μετατρέπεται εύκολα και γρήγορα σε τραπεζαρία, ενώ η χαμηλή επιπλοσύνθεση που βρίσκεται αντικριστά ενισχύει την πρακτικότητα. Όσο για τις μονάδες ψυχαγωγίας, πέρα από το ηχοσύστημα, μια επίπεδη τηλεόραση φιλοξενείται στο έπιπλο της δεξιάς πλευράς ενώ εξοπλίζεται με έναν μηχανισμό καταβύθισης, τοποθετώντας την με ασφάλεια στο εσωτερικό του επίπλου κατά την πλεύση.

Η κατασκευαστική ποιότητα ορίζει τις προδιαγραφές του πιλοτηρίου το οποίο, όντας εγκατεστημένο στην αριστερή πλευρά, αποτελείται από μια κονσόλα δύο επιπέδων και δύο ατομικά καθίσματα με δερμάτινη επένδυση που προσφέρουν πολύ καλή στήριξη. Όσο για το τιμόνι, αυτό είναι επενδυμένο από το ίδιο δέρμα με αυτό των καθισμάτων και συνοδεύεται από τα διπλά χειριστήρια των μηχανών και των προπελών ελιγμών.

Σε ανάλογο μήκος κύματος κινείται και το κατώτερο κατάστρωμα, αναδεικνύοντας την αρμονία που διέπει το νέο μοντέλο. Εκεί συναντάμε πολυτελείς χώρους με κομψές επιπλοσυνθέσεις ενώ αίσθηση προκαλεί και η κουζίνα με την πληρότητα και τον κομψό σχεδιασμό της.

Μιλώντας με αριθμούς, το εικοσάμετρο σκάφος κινείται χάρη σε δύο υπετροφοδοτούμενους δωδεκακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες με τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο. Η συνολική ισχύς τους ανέρχεται στους 2.800 ή τους 2.720 ίππους, με τους μεγαλύτερους να προσφέρουν αξιόλογες επιδόσεις, αγγίζοντας τους 36 κόμβους μέγιστης ταχύτητας και τους 32 κόμβους στις 2.000 σ.α.λ. και την αυτονομία με αυτή την ταχύτητα να φτάνει τα 352 ναυτικά μίλια.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 20,85 μέτρα
Μήκος γάστρας: 18,65 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 5,10 μέτρα
Βύθισμα: 1,5 μέτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 3.600 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών νερού: 770 λίτρα
Αριθμός καμπίνων: 3+1 πληρώματος
Κινητήρες: 2XΜΑΝ D2862 V12, 2x1.400 ίπποι, 2x1.360 ίπποι
Μέγιστη ταχύτητα: 36 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 32 κόμβοι

"Αρχοντικό" σκάφος σε αρχοντικό τοπίο, στη λίμνη Maggiore της Βόρειας ΙταλίαςΑπό το πλάι, διακρίνονται καθαρά οι καλαίσθητες καμπύλες της γάστρας και της υπερκατασκευής συνθέτοντας μια στιβαρή άτρακτοΟι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν πλούσιο φυσικό φως στο καθιστικό και τις καμπίνες
Οι επιδόσεις του με τις μεγαλύτερες μηχανές είναι αξιόλογες, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τους 36 κόμβους Η υψηλή αισθητική χαρακτηρίζει το πιλοτήριο το οποίο είναι πλήρως εξοπλισμένο ενώ διαθέτει ποιοτικά καθίσματα που αποσβένουν τους κραδασμούςΤο εσωτερικό διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό ενώ η ανοιγόμενη οροφή προσφέρει φυσικό φωτισμό και εξαερισμό
Το καθιστικό περιλαμβάνει ένα ρυθμιζόμενο τραπέζι που μετατρέπεται με απλές κινήσεις σε τραπεζαρίαΗ κουζίνα περιλαμβάνεται στο κατώτερο κατάστρωμαΗ πρωραία περιοχή εξοπλίζεται με δύο καμπίνες
Η Vip καμπίνα περιλαμβάνει ένα διπλό κρεβάτιΤο ανοιγόμενο hatch οροφής συνεισφέρει στον αερισμό ενώ αντικριστά από το κρεβάτι είναι τοποθετημένη μια επίπεδη τηλεόρασηΗ καμπίνα του ιδιοκτήτη εξοπλίζεται με ένα υπέρδιπλο κρεβάτι με κρυφό φωτισμό στη βάση του
Η καμπίνα διαθέτει μεγάλους χώρους αποθήκευσης και αποκλειστικό λουτρόΗ καμπίνα των φιλοξενούμενων εξοπλίζεται με δύο μονές κουκέτεςΠλευρική όψη. Διακρίνονται οι άξονες και η προπέλα ελιγμών πλώρης
ΚάτοψηΚάτοψη του κύριου καταστρώματοςΚάτοψη του κατώτερου καταστρώματος
Το πρωτότυπο με την ονομασία C-96 αποτέλεσε το υπ’ αριθμόν ένα μοντέλο με το οποίο πραγματοποιήθηκαν οι εκτενείς δοκιμέςAποψη των δύο πετρελαιοκινητήρων της ΜΑΝAποψη του πρωραίου τμήματος της γάστρας
Τα ηλεκτρομηχανολογικά δίκτυα είναι τοποθετημένα με επιμέλειαAποψη των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.