Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Cranchi Sixty6 Fly Bridge



Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Επαναδιατυπώνοντας τους κανόνες

Το λιγότερο που μπορεί να κάνει ένα ναυπηγείο για την εμπορική επιτυχία ενός νέου του μοντέλου, είναι αυτό να πληρoί τις προδιαγραφές της κατηγορίας του και να προσφέρει, το λιγότερο, ότι και ο ανταγωνισμός, με μια ελκυστική τιμή αγοράς. Αν, τώρα, επιθυμεί να κάνει την υπέρβαση και να προσφέρει ένα προϊόν που να διέπεται από ένα πλήθος ανταγωνιστικών χαρακτηριστικών, τότε προδιαγράφει ένα ευοίωνο μέλλον.

Αυτή την τακτική έπραξε το ιταλικό ναυπηγείο Cranchi το οποίο με το νέο του μοντέλο στα 66 πόδια αποδεικνύει πως καταφέρνει όχι μόνο να γεννά καινοτόμες ιδέες, αλλά και να τις υλοποιεί, αιφνιδιάζοντας τον ανταγωνισμό.

Το Cranchi Sixty6 αποτελεί το δεύτερο μοντέλο της ιταλικής φίρμας στη μεγάλη κατηγορία, ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε το Cranchi 64 ένα περίπου χρόνο πριν, αφήνοντας πολύ καλές εντυπώσεις.

Ο σχεδιασμός της ατράκτου είναι αυτός που σε πρώτο επίπεδο ορίζει τις διαχωριστικές γραμμές από τις υπόλοιπες προτάσεις του ανταγωνισμού, ωστόσο, το εσωτερικό του μεγάλου Cranchi είναι αυτό που κάνει επί της ουσίας τη διαφορά.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ξεκινώντας -από τι άλλο- από την εξωτερική εμφάνιση, η οποία διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας εξαιτίας κυρίως της μορφής της υπερκατασκευής.

Οι σχεδιαστές, στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την επιφάνεια του fly bridge προσέδωσαν σε αυτό ασυνήθιστα μεγάλες διαστάσεις, καλύπτοντας ολοκληρωτικά την επιφάνεια επάνω από το πρυμναίο τμήμα του κύριου καταστρώματος. Στη συνέχεια οι μηχανικοί στήριξαν την ανωτέρω κατασκευή με ένα μεταλλικό δικτύωμα που εδράζεται στην κουπαστή. Αυτή η εφαρμογή, που αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά με τον ανταγωνισμό, επηρεάζει το νέο μοντέλο τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά. Κατά τα λοιπά, η ογκώδης υπερκατασκευή εξοπλίζεται με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, όπως άλλωστε και η γάστρα, προσφέροντας στους χώρους που ανταποκρίνονται πλούσιο φυσικό φως και θέα.

Σε ό,τι αφορά το fly bridge, αυτό ακολουθεί νέα σχεδιαστικά μονοπάτια για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι αυξημένες διαστάσεις -όπως άλλωστε προαναφέραμε- αποτελούν το βασικό του χαρακτηριστικό, αφού προσθέτουν ωφέλιμα τετραγωνικά στο σκάφος. Παράλληλα, προσφέρει τη δυνατότητα της τοποθέτησης πλούσιου εξοπλισμού όπως για παράδειγμα το μεγάλο καθιστικό στην αριστερή πλευρά ή τα στρώματα ηλιοθεραπείας κατάπλωρα. Το στοιχείο ωστόσο που κάνει τη διαφορά δεν είναι άλλο από τον εγκιβωτισμό ορθογώνιων γυάλινων επιφανειών στο δάπεδο. Με αυτή την εφαρμογή ξεπερνιέται το πρόβλημα της φωτεινότητας που δημιουργεί στο πρυμναίο καθιστικό του κύριου καταστρώματος η επιμήκυνση της οροφής.

Φαίνεται ότι στο νέο Sixty6 η ύαλος έχει την τιμητική της. Μία ...γυάλινη σκάλα σηματοδοτεί την πρόσβαση από το fly στο κύριο κατάστρωμα και συγκεκριμένα στο πρυμναίο τμήμα το οποίο, πέρα από το μεγάλο καθιστικό, περιλαμβάνει και την κουζίνα, με την επιπλοσύνθεσή της να επενδύεται στο οριζόντιο τμήμα της από γυαλί!

Πριν όμως περάσουμε στο εσωτερικό, ας μείνουμε λίγο ακόμα στο κύριο κατάστρωμα και συγκεκριμένα στο πρωραίο τμήμα, το οποίο φιλοξενεί ένα καθιστικό που εξοπλίζεται και με τέντα ενώ με την προσθήκη επιπλέον στρωμάτων μετατρέπεται σε στρώμα ηλιοθεραπείας, προσφέροντας στους ναβάτες στιγμές ηρεμίας και απομόνωσης.

Αφήνοντας κατά μέρος τα των εξωτερικών μερών και επιχειρώντας μια προσέγγιση στον εσωτερικό κόσμο του σκάφους, διαπιστώνουμε μία διάταξη που υποστηρίζει τον μοντέρνο χαρακτήρα του. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζουν πλούσιο φυσικό φως ενώ σχετικά με το δάπεδο, αυτό είναι ανισόπεδο, ανυψώνοντας το χώρο του πιλοτηρίου. Με αυτό τον τρόπο διαχωρίζονται με σαφήνεια οι χώροι, συμβάλλοντας παράλληλα σε μια αναβαθμισμένη αισθητική. Όσο για το κατώτερο κατάστρωμα, αυτό φιλοξενεί τέσσερις συνολικά πολυτελείς καμπίνες με ισάριθμα λουτρά, με την μία εξ’ αυτών να προορίζεται για το πλήρωμα.

Αρκετά όμως με τη θεωρία. Σειρά έχει η πράξη. Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με ένα ζεύγος υπερτροφοδοτούμενων πετρελαιοκινητήρων από την ΜΑΝ, συνολικής ισχύος 2.800 ίππων. Οι μηχανές αυτές ωθούν τους 39 τόνους του σκάφους με μια μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τους 33 κόμβους. Όσο για την υπηρεσιακή, αυτή φθάνει τους 25 κόμβους στις 2.000 στροφές το λεπτό και με την αυτονομία με αυτή την ταχύτητα να αγγίζει τα 290 ναυτικά μίλια. "Pas mal" που λένε και οι Γάλλοι...

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι το νέο Sixty6 αποτελεί ένα σκάφος με σημαντικές μεταφορικές δυνατότητες και μία πρωτόγνωρη, για τα δεδομένα της Cranchi, αύρα. Η ιταλική φίρμα τόλμησε να κάνει ένα βήμα παραπέρα και τώρα δεν μένει παρά να δούμε αν ο χρόνος θα δικαιώσει, ή όχι, το όλο εγχείρημα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η αισθητή αύξηση του μεγέθους, σε συνεργασία με τη μοντέρνα και ιδιαίτερη εμφάνιση, θα αντιμετωπισθούν θετικά από τον κόσμο. Μπορεί η Cranchi να έχει καθιερωθεί διεθνώς στη μικρή και μεσαία κατηγορία, το νέο της μοντέλο όμως δεν διαθέτει -ακόμη- το κύρος άλλων σκαφών από ναυπηγεία που έχουν μια μακρά παράδοση στη μεγάλη κατηγορία, και ας απαιτεί για την απόκτησή του το ίδιο, πάνω-κάτω, κεφάλαιο. Αντιθέτως, φροντίζει να αντισταθμίζει την όλη κατάσταση με το μέγεθος, την άνεση, τις επιδόσεις, το επίπεδο εξοπλισμού και τις μεταφορικές του δυνατότητες. Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο διατηρεί μία δυναμική ισορροπία σε ένα ανώτερο επίπεδο και μένει να εκτιμηθεί από τον τελικό αποδέκτη, τον πελάτη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 20,85 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 5,1 μέτρα
Βύθισμα: 1,52 μέτρα
Εκτόπισμα: 38,3 τόνοι
Αυτονομία: 290 ναυτικά μίλια
Αριθμός καμπίνων: 4
Αριθμός λουτρών: 4
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 3.600 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 770 λίτρα
Ισχύς κινητήρων: 2x1.400 ίπποι MAN D2862 V12
Μέγιστη ταχύτητα: 33 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 25 κόμβοι στις 2.000 σ.α.λ.

Πληροφορίες: Αφοί Παππά, Λεωφόρος Βάρης Κορωπίου 237, τηλ.: 210.9963159 http://www.pappasbros.gr

1. Το ασυνήθιστα μεγάλο fly εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή, προσφέροντας όμως χώρους και ανέσεις όσο λίγα σκάφηΓια τη στήριξη του fly έχει χρησιμοποιηθεί ένα μεταλλικό δικτύωμα που συμβάλλει με τον δικό του τρόπο και στην αισθητική του σκάφουςΗ πρυμναία πλατφόρμα διαθέτει μεγάλες διαστάσεις εξυπηρετώντας τόσο στην πρόσβαση στο σκάφος όσο και στη χρήση του γκαράζ
Μια τέντα προστατεύει επαρκώς το fly από τις καιρικές συνθήκεςΤο πρωραίο καθιστικό μετατρέπεται εύκολα σε στρώμα ηλιοθεραπείαςΟι γυάλινες επιφάνειες στο fly επιτρέπουν τη διέλευση του φωτός στο κύριο κατάστρωμα
Εκτός του καθιστικού, η πρυμναία ζώνη περιλαμβάνει και την κουζίνα, μια διάταξη που έχει αποδειχθεί λειτουργικήΠέρα από την πρακτικότητα, η σκάλα με τα γυάλινα σκαλοπάτια συμβάλει καθοριστικά και στην αισθητικήΗ πόρτα εισόδου ανοίγει πλήρως δημιουργώντας μια μεγάλη ενιαία επιφάνεια
Το καθιστικό περιλαμβάνει δύο αντικριστούς καναπέδεςΗ ανισόπεδη διάταση στο εσωτερικό, τοποθετεί το πιλοτήριο ένα επίπεδο πιο πάνω Πλάγια όψη του νέου Cranchi sixty6
Κάτοψη του flyΚάτοψη του κύριου καταστρώματοςΚάτοψη του κατώτερου καταστρώματος
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.