Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Azimut 45



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη


Η υπέρβαση

Όσο περνάει ο καιρός τόσο πιο συχνά παράγονται σκάφη με περισσότερες μεταβαλλόμενες επιπλοσυνθέσεις στα καταστρώματά τους προς όφελος της εργονομίας τους. Απτό παράδειγμα αποτελεί το νέο μικρομεσαίο της Azimut το οποίο, αν και εκτείνεται στα 14 περίπου μέτρα, προσφέρει πολύ καλή αξιοποίηση των καταστρωμάτων του επιτρέποντας την παραμετροποίηση-εξατομίκευση των ζωτικών χώρων του προς όφελος των ναβατών.

Δικαιωματικά τα πρώτα σχόλια ανήκουν στην εικόνα του, με το παρουσιαστικό του να είναι προβλέψιμο εξαιτίας κυρίως της ροπής της ιταλικής φίρμας να συνδέει εμφανισιακά τα μοντέλα της. Έτσι, το μεγαλύτερο τμήμα της ογκώδους υπερκατασκευής καταλαμβάνουν οι πανοραμικοί υαλοπίνακες, το ακαθόριστο σχήμα των οποίων συμβάλλει στον εκμοντερνισμό της κατά τα λοιπά κλασσικής ατράκτου. Οι γυάλινες επιφάνειες ωστόσο έχουν την τιμητική τους και στη γάστρα, η οποία φέρει τόσο μοντέρνους υαλοπίνακες στη περιοχή της καμπίνας, όσο και στρογγυλά φινιστρίνια με μεταλλικά πλαίσια που αναδύουν έναν ναυτικό χαρακτήρα.

Επιβραβεύοντας τις προσπάθειες της ιταλικής φίρμας να δημιουργήσει ένα, συμπαγών διαστάσεων, σκάφος με εργονομικά καταστρώματα, το νέο Azimut μπορεί να εκτείνεται στα 13,78 μέτρα μήκους και 4,38 μέτρα πλάτους, προσφέρει όμως υψηλά επίπεδα άνεσης στα τέσσερα έως έξι άτομα που δύναται να φιλοξενήσει στις δύο ή τρεις καμπίνες του, αναλόγως της έκδοσης.

Αρχής γενομένης από το ανώτερο κατάστρωμά του, αυτό φιλοξενεί στην αριστερή πλευρά του πρωραίου τμήματος το πιλοτήριο. Έτσι, όλη η δεξιά πλευρά μένει ελεύθερη προς όφελος των ναβατών οι οποίοι μπορούν είτε να απολαύσουν την ηλιοθεραπεία στα πρωραία στρώματα είτε να φιλοξενηθούν στο καθιστικό. Το τελευταίο έχει διττό χαρακτήρα αφού με απλές κινήσεις αφαιρείται το τραπέζι του και από υπαίθριο καθιστικό μετατρέπεται, με την προσθήκη του ανάλογου εξοπλισμού, σε χώρο ανάπαυσης. Το τραπέζι ωστόσο, όντας πτυσσόμενο, στην πλήρη ανάπτυξή του είναι σε θέση να φιλοξενήσει άνετα έως οκτώ άτομα τα οποία μάλιστα δεν θα δυσκολευτούν στις μετακινήσεις τους, δεδομένης της επιφάνειας του flybridge η οποία κυμαίνεται περί τα δεκαπέντε τετραγωνικά.

Οι παροχές και οι ανέσεις που προσφέρονται στο κύριο κατάστρωμα είναι οι κλασσικές. Υπαίθρια καθιστικό -τραπεζαρία στο πρυμναίο τμήμα και στρώματα ηλιοθεραπείας στο πρωραίο κατάστρωμα, εξασφαλίζουν στους ναβάτες συνθήκες ηρεμίας και χαλάρωσης σε αυτόνομους μάλιστα χώρους. Το στοιχείο που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα δεν είναι άλλο από το τραπέζι του πρυμναίου καθιστικού το οποίο στηρίζεται σε έναν μεταλλικό διαιρούμενο βραχίονα και, όταν δεν χρησιμοποιείται, ενσωματώνεται στην βάση του καναπέ, μετατρέποντας τη χρήση από τραπεζαρία σε χώρο ηλιοθεραπείας!

Η διαφοροποίηση συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Μπορεί ο κεντρικός χώρος που περιλαμβάνεται το καθιστικό να μην εκπλήσσει, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο, τόσο με το πιλοτήριο το οποίο είναι υπερυψωμένο χωρίζοντας με σαφήνεια τον χώρο του όσο και με την κουζίνα που είναι εγκατεστημένη στο κατώτερο κατάστρωμα. Πέρα από τις επιπλοσυνθέσεις και συσκευές, ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει έναν μεγάλου μεγέθους χώρο εργασίας που εκτείνεται στα τρία μέτρα ενώ οι γυάλινες επιφάνειες ης υπερκατασκευής προσφέρουν άπλετο φως στην κουζίνα.

Σε αρμονία με τους υπόλοιπους χώρους οι καμπίνες είναι πολυτελείς και άνετες ενώ στην περίπτωση της έκδοσης με τις δύο καμπίνες, αυτές εξοπλίζονται με διπλά κρεβάτια και αποκλειστικά λουτρά. Στη δεύτερη έκδοση προσφέρεται μία επιπλέον καμπίνα, αυτή τη φορά όμως με μονές κουκέτες, αυξάνοντας τον αριθμό των φιλοξενουμένων περιορίζοντας όμως τον χώρο της κουζίνας.

Τέλος, σχετικά με την ποιότητα κατασκευής, σε όλο το εσωτερικό χρησιμοποιείται -καλοφινιρισμένη-ποιοτική ξυλεία για την επένδυση των δαπέδων και των επιπλοσυνθέσεων που συνδυάζεται αρμονικά με τις μπεζ επενδύσεις των καθιστικών. Όσο τον τεχνητό φωτισμό χρησιμοποιούνται αποκλειστικά λαμπτήρες ιωδίνης ρυθμιζόμενης δέσμης (σποτς) με μεταλλικά πλαίσια.

Όπως θα περίμενε κανείς από ένα μικρομεσαίο, η πλοήγησή του δεν θα προβληματίσει. Οι συμπαγείς διαστάσεις του και ο προηγμένος ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός του προσφέρουν ευελιξία ιδιαίτερα στο λιμάνι ενώ οι δύο πετρελαιοκινητήρες του, παράγοντας 960 ίππους, εξασφαλίζουν επαρκή ώση και ικανοποιητικές επιδόσεις, με την μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τους 32 κόμβους και την υπηρεσιακή τους 27 κόμβους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 13,78 μέτρα
Μήκος γάστρας: 13,46 μέτρα
Μήκος ισάλου: 11,2 μέτρα
Πλάτος: 4,38 μέτρα
Βύθισμα: 0,86 μέτρα
Εκτόπισμα(έμφορτο): 17 τόνοι
Εκτόπισμα(άφορτο): 13.30 τόνοι
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 1.300 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 500 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. λυμάτων: 140 λίτρα
Αριθμός καμπίνων: 2 ή 3
Κρεβάτια: 4/6 + 2 στο καθιστικό
Κινητήρες: 2 x Cummins QSB 5.9, 480 ίππων
Μέγιστη ταχύτητα: 32 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 27 κόμβοι

Πληροφορίες: Starfleet, Λ. Αλίμου 34, 17455 Άλιμoς, τηλ.: 210 9810520, http://www.azimutyachts.gr/ , e-mail: vk@azimutyachts.gr

Η καταγωγή του σκάφους είναι άμεσα αναγνωρίσιμη εξαιτίας των κοινών χαρακτηριστικών του με τα υπόλοιπα μοντέλα του ναυπηγείουΚύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα της εμφάνισής του διαδραματίζουν οι μεγάλοι υαλοπίνακες της υπερκατασκευής και της γάστραςΗ άνεση στο fly παραπέμπει σε σκάφη μεγαλύτερου μεγέθους
Δίπλα στο πιλοτήριο περιλαμβάνεται ένα υπέρδιπλο στρώμα ηλιοθεραπείαςΤο τραπέζι αποσπάται εύκολα, με επακόλουθο τη δημιουργία μιας ιδιαίτερα μεγάλης επιφάνειαςΜε την πλήρη ανάπτυξή του το τραπέζι αποκτά επιφάνεια που μπορεί να φιλοξενήσει έως 8 άτομα
Από την εφευρετικότητα των σχεδιαστών προέκυψε ένα ιδιαίτερο πρυμναίο καθιστικό......με το τραπέζι να ενσωματώνεται στην βάση του καναπέΗ επιμέλεια στο πρυμναίο τμήμα είναι χαρακτηριστική, με την πλατφόρμα να διαθέτει ικανοποιητικές διαστάσεις επιτρέποντας την ασφαλή διέλευση
Την είσοδο στο εσωτερικό σηματοδοτεί μια συρόμενη δίφυλλη πόρτα με μεταλλικό πλαίσιο και φιμέ υαλοπίνακες Οι υψομετρικές διαφορές μεταξύ καθιστικού, πιλοτηρίου και κουζίνας προσφέρουν μια ιδιαίτερη εικόνα στο εσωτερικόΤο καλά οργανωμένο και εξοπλισμένο πιλοτήριο αποτελεί ένα από τα ατού του σκάφους, με τις έγχρωμες οθόνες του να εντυπωσιάζουν
Η μεγάλη κουζίνα, αν και είναι τοποθετημένη στο κατώτερο κατάστρωμα λαμβάνει μεγάλες ποσότητες φυσικού φωτός από τις γυάλινες επιφάνειες της υπερκατασκευήςΗ πρωραία καμπίνα εξοπλίζεται με ένα διπλό κρεβάτιΤο ίδιο ισχύει και για την VIP καμπίνα
Και οι δύο καμπίνες εξοπλίζονται με αποκλειστικό λουτρόΚάτοψη του fly bridgeΚάτοψη του κύριου καταστρώματος
Κάτοψη του κατώτερου καταστρώματος στην έκδοση με τις δύο καμπίνεςΚάτοψη του κατώτερου καταστρώματος στην έκδοση με τις τρεις καμπίνες
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.