Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Jeanneau 2011


Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

I have a - france - dream

Μια δυναμική παρουσία πραγματοποίησε το γαλλικό ναυπηγείο Jeanneau και μάλιστα «εντός έδρας» κατά τη διάρκεια του τελευταίου ναυτικού σαλονιού των Καννών, ενός εκ των μεγαλυτέρων εκθέσεων παγκοσμίως στο οποίο, πέρα από τις λαμπερές πρεμιέρες, αποτυπώνεται η άποψη της ναυπηγικής βιομηχανίας σκαφών αναψυχής και οι τάσεις της αγοράς. Μέσα λοιπόν από τους πολυποίκιλους εκθεσιακούς χώρους αναδείχθηκε ο πλήρης στόλος της γαλλικής φίρμας, ο οποίος περιλαμβάνει μια πλειάδα μηχανοκίνητων και ιστιοπλοϊκών σε διάφορα μεγέθη, καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος, το οποίο με την πάροδο του χρόνου αυξάνεται.

Ένας μεγάλος στόλος όμως, αρχίζει με ένα σκάφος. Στην προκειμένη περίπτωση, το «θεμέλιο» σκάφος δεν ήταν άλλο από ένα μηχανοκίνητο της μικρής κατηγορίας με εξωλέμβια πρόωση το οποίο, το 1956, αποτέλεσε το πρώτο σκάφος Jeanneau. Όπως είναι λογικό παρά την ανάπτυξη ενός μεγάλου στόλου, η γαλλική εταιρεία τρέφοντας μεγάλη αδυναμία στην ιστορία της, παρουσίασε στην έκθεση μια πλειάδα μικρών μηχανοκίνητων σκαφών αναψυχής με χρήση εξωλέμβιας, η οποία μάλιστα συνεχίστηκε επάξια και στην αμέσως επόμενη γαλλική έκθεση. Ο λόγος για το Διεθνές Ναυτικό σαλόνι της La Rochelle το οποίο, όντας σε κοντινή απόσταση από τις βάσεις της Jeanneau,στο Les Herbiers, φιλοξένησε όλα ανεξαιρέτως τα μικρά μηχανοκίνητα μοντέλα, προσφέροντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να δουν εκ του σύνεγγυς την ποιότητα κατασκευής αλλά και τις πλευστικές τους ικανότητες.

Αναλυτικά, τα μικρά μηχανοκίνητα μοντέλα με εξωλέμβια πρόωση της Jeanneau που παρουσιάστηκαν στις Κάννες και στη La Rochelle ήταν τα παρακάτω:

Cap Camarat 5.1 CC

Cap Camarat 6.5 CC

Cap Camarat 7.5 CC

Cap Camarat 8.5 CC

Cap Camarat 5.5 WA

Cap Camarat 7.5 WA

Cap Camarat 8.5 WA

Cap Camarat 6.5 DC

Cap Camarat 7.5 DC

Merry Fisher 6 Marlin

Merry Fisher 595

Merry Fisher 645

Merry Fisher 755

Merry Fisher 855

Πριν την αναλυτική παρουσίαση των σκαφών, αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί κανείς με τη γενικότερη εικόνα των μικρών Jeanneau με εξωλέμβια πρόωση, τα οποία περιλαμβάνουν δύο σειρές:, την Cap Camarat με σκάφη ανοικτού καταστρώματος και την Μerry Fisher με σκάφη τα οποία εξοπλίζονται με υπερκατασκευή. Και οι δύο σειρές αρχικά είχαν σχεδιαστεί για αλιευτική κυρίως χρήση, με την πάροδο του χρόνου όμως... εξευγενίστηκαν, αποκτώντας έναν διττό χαρακτήρα αφού, πέρα από την αλιευτική χρήση απέκτησαν και ένα πιο ανάλαφρο προφίλ που εστιάζει στην αναψυχή.

Το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν είναι καθόλου εύκολο αφού έπρεπε να ληφθούν υπόψη όλες οι χρηστικές παράμετροι και των δύο περιπτώσεων και να συνδυαστούν κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην βαίνει η μία υπέρ της άλλης.

Και εξηγούμαστε: ένα σκάφος αναψυχής το οποίο προορίζεται κυρίως για αλιεία, οφείλει να έχει μια στιβαρή γάστρα και λιτή αρχιτεκτονική στο κατάστρωμα, ώστε να υπάρχει ελεύθερος χώρος για την πραγματοποίηση του ψαρέματος. Εξοπλιστικά οι διαθέσιμοι χώροι στο πρυμναίο τμήμα εφοδιάζονται με ένα πλήθος πρακτικών λύσεων όπως για παράδειγμα τα πτυσσόμενα καθίσματα που ενσωματώνονται στις κουπαστές, αφήνοντας ελεύθερο το κατάστρωμα κατά την πραγματοποίηση του ψαρέματος. Όσο για τον εξοπλισμό, αυτός περιλαμβάνει συνήθως δεξαμενές ζωντανού δολώματος, συρταριέρες με θήκες για τον εξειδικευμένο εξοπλισμό, αμπάρια, πάγκο με νεροχύτη για το καθάρισμα και το πλύσιμο των αλιευμάτων, παροχές γλυκού και θαλασσινού νερού και καλαμοθήκες.

Από την άλλη μεριά, ένα σκάφος αναψυχής ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία που εστιάζει στα ελκυστικά αισθητικά πρότυπα, την φιλική χρήση και στην άνεση των ναβατών διαμέσου μιας εργονομικής σχεδίασης από την οποία προκύπτουν χώροι για ηλιοθεραπεία, φαγητό και ανάπαυση.

Η συνένωση των χαρακτηριστικών των δύο διαφορετικών τύπων σκαφών αντιμετωπίστηκε σοβαρά από τους μηχανικούς της εταιρείας οι οποίοι κλήθηκαν να ολοκληρώσουν κατασκευές που να πληρούν τις προαναφερόμενες προδιαγραφές.

Έτσι προέκυψαν τα μοντέλα της σειράς Cap Camarat τα οποία υιοθέτησαν την συμπαγή γάστρα και τις χρηστικές λύσεις των αλιευτικών, όπως για παράδειγμα τα πτυσσόμενα καθίσματα και τους μεγάλους χώρους αποθήκευσης, ενώ εμπλουτίστηκαν εξοπλιστικά από καινοτόμες επιπλοσυνθέσεις και εξοπλισμό που καθιστούν τη διαβίωση ιδιαίτερα φιλική. Και φυσικά εκλεπτυσμένη αισθητική, δημιουργώντας σκάφη τύπου open τα οποία εστιάζουν πρωτίστως στην αναψυχή και κατ’ επέκταση στη δυνατότητα αλιευτικής χρήσης και τη δυνατότητα θαλάσσιων χόμπι.

Όσο για τα Merry Fisher, από πρακτικά αλλά «άχαρα» αλιευτικά εξαιτίας κυρίως της ογκώδους υπερκατασκευής τους ως προς την άτρακτο, μετατράπηκαν σε ελκυστικά fishing cruiser με ισορροπημένες αναλογίες, μοντέρνες γραμμές, πλούσιο εξοπλισμό και ελκυστικούς χώρους διαβίωσης.

Στις μέρες μας η Jeanneau υλοποιεί έναν μεγάλο αριθμό μικρών μηχανοκινήτων σκαφών αναψυχής που κινούνται με εξωλέμβια, απαριθμώντας 18 συνολικά μοντέλα. Τα δώδεκα από αυτά περιλαμβάνονται στη σειρά Cap Camarat, σε τρεις κατηγορίες, την Centre Console (CC), την Day Cruiser (DC) και την Walk Around (WA). Όσο για το μήκος τους, ξεκινά από τα 5,15 μέτρα και καταλήγει στα 8,25 μέτρα. Σχετικά με τα υπόλοιπα έξι μοντέλα, αυτά συγκαταλέγονται στη σειρά Merry Fisher , το μήκος των οποίων ξεκινά από τα 5,75 μέτρα και καταλήγει στα 8,4 μέτρα.

Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς, όταν ένα ναυπηγείο διαθέτει δώδεκα μοντέλα για να καλύψει ένα εύρος μήκους 3,10 μέτρων, από το μικρότερο Cap Camarat έως το μεγαλύτερο, πραγματοποιεί μια προσέγγιση ως προς τη χρήση σε λεπτομερές επίπεδο. Το ίδιο ισχύει και για την άλλη σειρά και αναφερόμαστε φυσικά στη Merry Fisher.

Ως αποτέλεσμα αυτής της πληθωρικής προσέγγισης προκύπτει η μεγαλύτερη δυνατή κάλυψη των αναγκών του αγοραστικού κοινού.

Όπως είναι λογικό από αυτή τη μεγάλη παραγωγή σκαφών προκύπτουν αυξημένα έξοδα κατασκευής, τα οποία όμως η γαλλική εταιρεία τα αντιμετωπίζει με τις μαζικές αγορές υλικών, εξαιτίας των οποίων το ναυπηγείο πετυχαίνει καλύτερες εκπτώσεις. Όπως μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό, άλλη τιμή θα πετύχει ένα ναυπηγείο για την αγορά του απαραίτητου πολυεστέρα, της ξυλείας ή των μηχανών, όταν η γραμμή παραγωγής του απαριθμεί μερικά το χρόνο και άλλη τιμή ο γαλλικός όμιλος όταν παραγγέλνει υλικά για εκατοντάδες σκάφη. Με αυτό τον τρόπο, και σε συνδυασμό με τον σύγχρονο βιομηχανικό εξοπλισμό, η Jeanneau καταφέρνει και κρατάει το κόστος της κατασκευής σε χαμηλά επίπεδα χωρίς να υστερεί σε ποιότητα.

Σημαντική κρίνεται ωστόσο και η τεχνογνωσία του ναυπηγείου η οποία έχει προκύψει μετά από 55 συνεχόμενα χρόνια παραγωγής, δημιουργώντας μια σημαντική βιβλιοθήκη στην οποία μπορεί να ανατρέξει ανά πάσα στιγμή χρειαστεί μια τεχνική πληροφορία.

Σχετικά με το τελικό προϊόν, αυτό χαρακτηρίζεται από υψηλές προδιαγραφές. Ανέκαθεν η Jeanneau κατασκεύαζε σκάφη σύμφωνα με τους κανόνες της εποχής οι οποίοι, ως γνωστόν, μεταβάλλονται και εξελίσσονται. Τη δεκαετία του ΄80 για παράδειγμα, τα πλαίσια των σκαφών ήταν πολύ γερά και οφειλόταν στη χρήση μεγάλης ποσότητας πολυεστέρα σε όλη την άτρακτο. Ως αποτέλεσμα, προέκυπταν γερά αλλά βαριά και σχετικά αργά σκάφη.

Με την πάροδο του χρόνου άλλαξαν τα δεδομένα. Τα σκάφη εκτός από γερά έπρεπε να είναι και γρήγορα. Έτσι ενισχύθηκαν κατασκευαστικά τα καίρια σημεία τους ενώ από την άλλη αφαιρέθηκε ποσότητα υλικού η οποία αντικαταστήθηκε με σύγχρονα υλικά ώστε τα σκάφη να είναι ελαφρύτερα, αναπτύσσοντας μεγαλύτερες επιδόσεις. Πέρα όμως από την γερή κατασκευαστική τους δομή, στα Jeanneau εφαρμόζεται και η αιχμή της τεχνολογίας.

Το στοιχείο ωστόσο που προκαλεί εντύπωση έχει να κάνει με τον ρυθμό που το ναυπηγείο παράγει νέα μοντέλα τα τελευταία χρόνια, ο οποίος μπορεί να χαρακτηριστεί, χωρίς ίχνος υπερβολής, καταιγιστικός.

Ο λόγος μάλλον είναι προφανής. Διαθέτοντας μια ευρεία γκάμα το ναυπηγείο αυξάνει τις πιθανότητες πώλησης των σκαφών του σε ένα πολύ μεγάλο αγοραστικό κοινό. Με άλλα λόγια η γαλλική εταιρεία έχει επιλέξει να πουλήσει σκάφη σε λογικές τιμές σε πολλούς, παρά ακριβά σκάφη σε λίγους, με το κέρδος της να προκύπτει μέσα από την κατανάλωση και όχι από το κέρδος ανά σκάφος. Αυτή η επιλογή αποδείχθηκε σωστή, ιδιαίτερα τη δύσκολη χρονική περίοδο που διανύουμε γιατί προσέφερε - και θα προσφέρει - ρευστότητα, στοιχείο που βοηθά στην απορρόφηση της οικονομικής κρίσης.

Τα μοντέλα του 2011

Με τα νέα σκάφη να αποτελούν τη νέα γενιά το ναυπηγείο γυρίζει σελίδα, κατασκευάζοντας μοντέλα εναρμονισμένα στις σύγχρονες ναυπηγικές και αρχιτεκτονικές αντιλήψεις. Οι νέες σειρές σκαφών αποτελούνται από μοντέλα που είναι καλοθάλασσα ενώ διέπονται από αρχιτεκτονικές λύσεις που καθιστούν τη διαβίωση στο σκάφος πιο πρακτική και άνετη από ποτέ.

Από πλευράς εξοπλισμού, όπως περιμένει κανείς από ένα ποιοτικό σκάφος, στα Jeanneau διατίθενται στον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας, αλλά και ψυχαγωγίας ενώ εντύπωση προκαλούν ορισμένες καινοτόμες εφαρμογές που υλοποιούνται κυρίως διαμέσου των επιπλοσυνθέσεων οι οποίες μετατρέπονται, αλλάζοντας άρδην τη χρήση των χώρων που βρίσκονται.

Παλινδρομώντας στο παρελθόν

Η ιστορία του γαλλικού ναυπηγείου ξεκινά το 1956 από τον Ανρί Ζανώ (Henri Jeanneau) ο οποίος στα νεανικά του χρόνια έτρεφε μεγάλη αγάπη για τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα, δύο τεχνολογικά προϊόντα άμεσα συνδεδεμένα με την βιομηχανική παραγωγή της χώρας του. Σε κάποια στιγμή όμως και ενώ βρισκόταν στην παραθαλάσσια περιοχή της Βρετάνης, απέσπασε την προσοχή του ένα διερχόμενο σκάφος το οποίο τον εντυπωσίασε. Η στροφή του ενδιαφέροντός του στα σκάφη αναψυχής ήταν ακαριαία. Αμέσως ξεκίνησε την έρευνα αγοράς στο θαλάσσιο χώρο, συλλέγοντας χρήσιμες πληροφορίες από τους πολλούς επαγγελματίες που δραστηριοποιούταν στην περιοχή της Βρετάνης, η οποία, ως γνωστόν, είχε μεγάλη ναυτική παράδοση κυρίως στα επαγγελματικά σκάφη.

Με βασικό κίνητρο τον ενθουσιασμό του, ξεκίνησε το 1957 την κατασκευή του πρώτου του σκάφους, ενός ξύλινου μηχανοκίνητου με εξωλέμβια μηχανή, το οποίο υλοποιήθηκε στο εργαστήριο του πατέρα του στη μικρή γαλλική πόλη Les Herbiers.

Μετά την ολοκλήρωση της ναυπήγησης, ο ενθουσιώδης γάλλος δήλωσε συμμετοχή σε έναν αγώνα μηχανοκινήτων σκαφών με την επωνυμία «Six hour Paris race» που διεξήχθη στον ποταμό Σηκουάνα και στον οποίο μάλιστα κατέλαβε την πρώτη θέση.

Αυτό ήταν! Η νίκη του αποτέλεσε κίνητρο για την πλήρη αφοσίωσή του στην κατασκευή σκαφών αναψυχής. Η εποχή της απασχόλησής του ωστόσο με τον θαλάσσιο χώρο συνέπεσε με τρία σημαντικά γεγονότα που ευνοούσαν ιδιαίτερα στη δραστηριοποίηση ναυπήγησης σκαφών - αποδεικνύοντας πως η τύχη και η καιρικότητα στη ζωή μας έχουν, όπως υποστηρίζει και ο Πλάτωνας στους στοίχους 709 bc των «Νόμων», τον πλέον καθοριστικό παράγοντα.

Το πρώτο σημαντικό γεγονός ήταν η ανακάλυψη ενός νέου για την εποχή υλικού, του φάιμπεργκλας κατά τους αμερικάνους ή αυτό που αποκαλούσαν οι ευρωπαίοι πολυεστέρας. Το δεύτερο ήταν ότι εκείνη ακριβώς την εποχή ο θαλάσσιος τουρισμός ήταν κάτι πρωτόγνωρο και σε άνθηση, οπότε και είχε μεγάλη και αυξανόμενη ζήτηση. Το τρίτο αφορούσε την μεγάλη οικονομική ανάπτυξη της Γαλλίας που συνοδευόταν από αναπτυξιακά προγράμματα προς τις εγχώριες εταιρείες.

Κάτω λοιπόν από αυτές τις ιδανικές συνθήκες- και με τις δυνάμεις του σύμπαντος να συνωμοτούν για να τον βοηθήσουν- ο Ζανώ με τα λίγα του διαθέσιμα κεφάλαια, προσλαμβάνει το 1959 τεχνίτες οι οποίοι ειδικευόταν στην κατασκευή κανώ προκειμένου να συνεργαστούν για την ναυπήγηση του επόμενου πρότζεκτ που ήταν ένα ακόμη μηχανοκίνητο με την επωνυμία Calanque. Αυτή τη φορά όμως κατασκευασμένο από πολυεστέρα, για τον οποίο ο Ζανώ επισκέφτηκε τις ΗΠΑ ώστε να δει λεπτομερώς τη χρήση του. Το νέο υλικό μπορούσε να αντικαταστήσει με μεγάλη ευκολία το ξύλο, μειώνοντας σημαντικά το κόστος κατασκευής, προσδίδοντας παράλληλα μεγάλες παραγωγικές δυνατότητες στο ναυπηγείο αφού από ένα καλούπι μπορούσαν να παραχθούν πολλά τεμάχια.

Όντας το πρώτο πολυεστερικό μοντέλο του ναυπηγείου Jeanneau, το Calanque παρουσιάστηκε το 1961 αποσπώντας θετικές κριτικές ενώ συνοδεύτηκε από εμπορική επιτυχία, αποτελώντας παράλληλα την απαρχή ενός μεγάλου αριθμού σκαφών που προέκυψαν αργότερα από το γαλλικό ναυπηγείο. Ενδεικτικά αναφέρονται τα μοντέλα «Squale», «Lion de Mer», «Caraïbe» και το πρώτο μηχανοκίνητο γιότ, το «Impérator 900», το οποίο παρουσιάστηκε το 1966. Όσο για τις σειρές στις οποίες αναπτύχθηκαν τα μοντέλα, αυτές ήταν οι Skanes, Arcachonnais, Esteou, Cap Camarat, Merry Fisher, Leader and Prestige.

Ο επόμενος στόχος ωστόσο του γαλλικού ναυπηγείου ήταν η διεύρυνση της γκάμας του, η οποία όμως δεν επιτεύχθηκε όπως θα περίμενε κανείς με επιπλέον μηχανοκίνητα μοντέλα αλλά εκτιμώντας την τάση της αγοράς, έκανε στροφή προς τα ιστιοπλοϊκά. Στην ενίσχυση της παραγωγικής διαδικασίας των ιστιοπλοϊκών ωστόσο συνετέλεσαν και οι σημαντικές νίκες που έφερε στη Γαλλία ο πατριάρχης της ευρωπαϊκής ιστιοπλοΐας Ερίκ Ταμπαρλί ο οποίος πέρασε το πάθος του για τη θάλασσα στη νέα γενιά, δημιουργώντας μια πραγματική τρέλα για την ιστιοπλοΐα.

Για την εξέλιξη των νέων μοντέλων, ο Henri Jeanneau δεν επέλεξε έναν γάλλο σχεδιαστή όπως θα περίμενε κανείς αλλά αποτάθηκε σε έναν ολλανδό, τον Ericus Gerhardus van de Stadt, έναν πρωτοπόρο της εποχής στο σχεδιασμό μοντέρνων σκαφών.

Η παραγωγή του πρώτου ιστιοπλοϊκού σκάφους του ναυπηγείου ξεκίνησε το 1963, με την ναυπήγηση του μοντέλου Alizé. Τα υπηρεσιακά του χαρακτηριστικά ήταν απόλυτα στοχευμένα, εστιάζοντας αποκλειστικά στους ημερήσιους πλόες και τη χρήση τα σαββατοκύριακα. Έτσι, το νέο μοντέλο διέθετε μικρές διαστάσεις ενώ ήταν σε θέση να φιλοξενήσει 3 έως 4 ναβάτες και να κοιμίσει δύο άτομα. Πιο συγκεκριμένα το σκάφος διέθετε ολικό μήκος 6,05 μέτρα, πλάτος 2,5 μέτρα, βάρος 450 κιλά, συνολική ιστιοφορία 24 τετραγωνικά μέτρα ενώ για την πρόωση επιλέχθηκε η εξωλέμβια διάταξη, με ισχύ από 3 έως 5 ίππους.

Το Alizé παρουσιάστηκε το 1964 και συνοδεύτηκε από εμπορική επιτυχία αποφέροντας στο ναυπηγείο Jeanneau κέρδη τα οποία επενδύθηκαν για την παραγωγή νέων μοντέλων. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι 10 χρόνια μετά το Alizé αντικαταστάθηκε από το μοντέλο Flirt.

Η συνεργασία του Jeanneau με τον Van De Stadt έφερε στο προσκήνιο άλλα δύο μοντέλα, ένα το 1965 διαμέσου του πεντάμετρου J-Club dinghy και ένα επιπλέον το 1966 το Jeanneau Storm στα οκτώ μέτρα.

Έχοντας πλέον αναπτύξει μια σειρά μικρών ιστιοπλοϊκών, το ναυπηγείο προσανατολίστηκε στον επόμενο στόχο του που δεν ήταν άλλος, από την παραγωγή μικρομεσαίων και μεγάλων σκαφών τα οποία είχαν ήδη μεγάλη ζήτηση.

Η δεκαετία του ‘70 σηματοδοτήθηκε από το ιστιοπλοϊκό Sangria το οποίο πούλησε περισσότερες από 2700 μονάδες φέρνοντας το ναυπηγείο μεγάλα έσοδα και μια ψηλή θέση στη βιομηχανία σκαφών αναψυχής.

Η δεκαετία του ’80 βρήκε το ναυπηγείο με έναν πλήρη στόλο σκαφών η ανθεκτικότητα των οποίων άφησε εποχή και οφειλόταν στη χρήση μεγάλης ποσότητας πολυεστέρα σε όλη την άτρακτο.

Η δεκαετία του ’90 βρήκε σε μεγάλη άνθηση την γαλλική φίρμα η οποία προχώρησε σε επενδύσεις σε σύγχρονο εξοπλισμό. Η βιομηχανοποίηση των σκαφών με χρήση εξελιγμένων συστημάτων είχε ως αποτέλεσμα τη δυνατότητα της μαζικής παραγωγής από την οποία προέκυπταν σκάφη με πολύ καλά υπηρεσιακά χαρακτηριστικά και ελκυστικές τιμές, καθιερώνοντας την Jeanneau παγκόσμια. Η μεγάλη της επιτυχία ωστόσο προσέλκυσε τον μεγαλύτερο εγχώριο αντίπαλό της, που δεν ήταν άλλος από τον όμιλο Beneteau ο οποίος, πιστεύοντας στη ρήση «η ισχύς εν τη ενώσει», προέβηκε το 1995 στην εξαγορά της Jeanneau.

Έκτοτε, ο όμιλος Beneteau ενισχύθηκε σημαντικά, προσφέροντας ένα μεγάλο εύρος ποιοτικών ιστιοπλοϊκών και μηχανοκίνητων σκαφών στην παγκόσμια αγορά.

Ο σημερινός στόλος του ναυπηγείου με εξωλέμβιες

Σειρά Cap Camarat CC

Cap Camarat 5.1 CC: Μήκος: 5,15 μέτρα. Πλάτος: 2,12 μέτρα. Κινητήρας: 80 ίππων

Cap Camarat 5.5 CC: Μήκος: 5,43 μέτρα. Πλάτος:2,36 μέτρα. Κινητήρας: 120 ίππων

Cap Camarat 6.5 CC: Μήκος: 6,23 μέτρα. Πλάτος: 2,48 μέτρα. Κινητήρας: 200 ίππων

Cap Camarat 7.5 CC: Μήκος: 7,42 μέτρα. Πλάτος: 2,54 μέτρα. Κινητήρας: 300 ίππων

Cap Camarat 8.5 CC: Μήκος: 8,42 μέτρα. Πλάτος: 2,98 μέτρα. Κινητήρας: 350 ίππων

Σειρά Cap Camarat DC

Cap Camarat 5.5 DC: Μήκος: 5,43 μέτρα. Πλάτος: 2,35 μέτρα. Κινητήρας: 120 ίππων

Cap Camarat 6.5 DC: Μήκος: 6,47 μέτρα. Πλάτος: 2,48 μέτρα. Κινητήρας: 200 ίππων

Cap Camarat 7.5 DC: Μήκος: 7,35 μέτρα. Πλάτος: 2,54 μέτρα. Κινητήρας: 300 ίππων

Σειρά Cap Camarat WA

Cap Camarat 5.5 WA: Μήκος: 5,43 μέτρα. Πλάτος: 2,36 μέτρα. Κινητήρας: 120 ίππων

Cap Camarat 6.5 WA: Μήκος: 6,23 μέτρα. Πλάτος: 2,48 μέτρα. Κινητήρας: 200 ίππων

Cap Camarat 7.5 WA: Μήκος: 7,35 μέτρα. Πλάτος: 2,54 μέτρα. Κινητήρας: 300,2x140 ίππων

Cap Camarat 8.5 WA: Μήκος: 8,25 μέτρα. Πλάτος: 2,98 μέτρα. Κινητήρας: 350,2x225 ίππων

Σειρά Merry Fisher OB

Merry Fisher 595: Μήκος: 5,75 μέτρα. Πλάτος: 2,4 μέτρα. Κινητήρας: 100 ίππων

Merry Fisher 6 Marlin: Μήκος: 6,3 μέτρα. Πλάτος: 2,54 μέτρα. Κινητήρας: 115 ίππων

Merry Fisher 645: Μήκος: 6,7 μέτρα. Πλάτος: 2,54 μέτρα. Κινητήρας: 115 ίππων

Merry Fisher 755: Μήκος: 7,4 μέτρα. Πλάτος: 2,78 μέτρα. Κινητήρας: 150 ίππων

Merry Fisher 755 Marlin: Μήκος: 7,4 μέτρα. Πλάτος: 2,78 μέτρα. Κινητήρας: 150 ίππων

Merry Fisher 855: Μήκος: 8,4 μέτρα. Πλάτος: 2,98 μέτρα. Κινητήρας: 2x150 ίππων

Δείτε το φωτορεπορτάζ

Πληροφορίες: Μοτοδυναμική ΑΕΕ, Θέση Κύριλλος, 19 300 Ασπρόπυργος, Τηλ. 210 62 93 500 - Fax. 210 62 93 503, http://www.motodynamics-boats.gr/

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.