Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Yamaha F 250


Επιμέλεια: Αιμίλιος Χατζηδάκης - μηχανολόγος

Oι μεγάλες ιπποδυνάμεις στις εξωλέμβιες μηχανές με δεδομένη την ευρεία χρήση τους είναι αναμφισβήτητα διαδεδομένες και αποτελούν πόλο έλξης στους έλληνες χρήστες. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια ο προσανατολισμός των κατασκευαστών είναι επικεντρωμένος στην σχεδίαση και παραγωγή τετράχρονων εξωλέμβιων κινητήρων. Σε αυτή την κατηγορία μηχανών, η ιαπωνική εταιρεία, η οποία εφέτος γιορτάζει τα 50α γενέθλιά της, κατασκεύασε μια εντυπωσιακή εξωλέμβια, στην οποία συνδυάζονται δύο βασικά στοιχεία: η λειτουργία σε τέσσερις χρόνους καύσης και η σύγχρονη τεχνολογία. Πρόκειται για την τετράχρονη εξακύλινδρη εξωλέμβια μηχανή Yamaha F250.

Πώς, όμως, έφθασε η Ιαπωνική εταιρεία στην απόφαση της κατασκευής της; Πιάνοντας το κουβάρι απ" την αρχή διαπιστώνουμε τις προθέσεις τις εταιρείας να ανασχεδιάσει και να αναπτύξει πλήρως τον κλάδο των εξωλέμβιων κινητήρων προσαρμόζοντας τον σε νέα σύγχρονα πρότυπα, ώστε να μπορεί να προσφέρει την ιδανική επιλογή εξωλέμβιας μηχανής που να ταιριάζει σε κάθε τύπο σκάφους και σε κάθε τύπο πλοιοκτήτη.

Πράγματι, τον τελευταίο χρόνο η Yamaha έχει κάνει μεγάλα άλματα προκειμένου να πραγματοποιήσει τις υποσχέσεις της. Πρώτα απ’ όλα παρουσίασε την εντυπωσιακή Yamaha 300 HPDI, η οποία προστέθηκε στην ήδη ευρεία γκάμα των δίχρονων μηχανών με απευθείας έγχυση καυσίμου αποτελώντας την πιο ισχυρή εξωλέμβια μηχανή της γραμμής παραγωγής της. Στη συνέχεια παρουσίασε την τετράχρονη εξωλέμβια μηχανή Yamaha F150 η οποία αποτέλεσε ένα γιγάντιο βήμα για την εταιρεία αφού εμπλούτισε έτσι τη γκάμα της στις τετράχρονες εξωλέμβιες. Ακολούθησε η ανάπτυξη μιας σειράς εξωλέμβιων μηχανών μεσαίας ιπποδύναμης με ισχύ 50 και 60 ίππους, αφήνοντας για τελευταία την αιχμή του δόρατος, μια εξωλέμβια μηχανή τεσσάρων χρόνων με ισχύ 250 ίππους!

Η νέα εξωλέμβια τετράχρονη Yamaha απευθύνεται στο αγοραστικό κοινό που τολμά να επενδύσει ένα σεβαστό χρηματικό ποσό για την απόκτηση μιας μηχανής με προηγμένη τεχνολογία που είναι σε θέση να προσφέρει υψηλές επιδόσεις στο σκάφος και οικονομία στην κατανάλωση καυσίμων.

Η εμφάνιση της μηχανής - η οποία έκανε το ντεμπούτο της στη χώρα μας στο 26ο Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών - είναι ογκώδης και εντυπωσιακή. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να έχει διαφορετική όψη, αφού διαθέτει ένα μεγάλο εξακύλινδρο μπλοκ η διάταξη του οποίου είναι σε σχήμα V 60 μοιρών. Παρ’ όλα αυτά, ο σχεδιασμός αυτής της νέας εξωλέμβιας τετράχρονης μηχανής είναι μοντέρνος, με πολλές καμπύλες που είναι ιδιαίτερα έντονες στο ευμέγεθες καπάκι της. Εκεί συναντάμε τον κλασσικό λογότυπο της εταιρείας με την χαρακτηριστική γραμματοσειρά που συνοδεύεται από μια «αρτίστικη πινελιά» που διαγράφει νοερά το γράμμα «Υ», ενώ σε περίοπτη θέση διαγράφεται η ισχύς της μηχανής και οι χρόνοι καύσης.

Το χρώμα που χρησιμοποιείται  είναι η γνωστή πλέον και καθιερωμένη απόχρωση του μπλε που συνοδεύει  πολλά μοντέλα της Yamaha, καθιστώντας έτσι τις μηχανές εύκολα αναγνωρίσιμες. Για την βαφή της μηχανής χρησιμοποιείται από το εργοστάσιο παραγωγής προηγμένο σύστημα πολλαπλών στρώσεων ώστε να εγγυάται μεγάλη διάρκεια ζωής στο σκληρό θαλάσσιο περιβάλλον. Σε καίρια σημεία μάλιστα όπως στο μπρακέτο και το κατώτερο μέρος της(πόδι) είναι τοποθετημένα θυσιαζόμενα ανόδια για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της γαλβανικής ηλεκτρόλυσης. Σημαντική καινοτομία κρίνεται επίσης και η τοποθέτηση ανοδίων στις κυλινδροκεφαλές. Με αυτό τον τρόπο  κατακρατούνται τα άλατα που εισέρχονται σε αυτές διαμέσου του συστήματος ψύξης, με επακόλουθο  να μην διαβρώνονται τα μέταλλα και οι αυλοί ψύξης να παραμένουν καθαροί.

Στον κορμό της μηχανής είναι συνδεδεμένο το μπρακέτο, εφοδιασμένο με τις κατάλληλες οπές για την τοποθέτηση του υδραυλικού τιμονιού, ενώ σε κοντινή απόσταση βρίσκονται οι υποδοχές για τις ντίζες καθώς επίσης και ο ρυθμιστής κλίσης και ανύψωσης(power tilt / trim).

Στο κατώτερο μέρος συναντάμε μια προπέλα τριών πτερυγίων, το ρυθμιζόμενο πηδάλιο που είναι τοποθετημένο επάνω στο πτερύγιο αντισπηλαίωσης, το οποίο με τη σειρά του συγκρατείται γερά στον κορμό της μηχανής από έξι συνολικά βίδες.


ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ

Το πρώτο πράγμα που συναντάμε όταν ανασηκωθεί το μεγάλο καπάκι, είναι το βολάν της μηχανής το οποίο συνεργάζεται με ένα σύστημα γραναζιών και οδοντωτών ελαστικών ιμάντων που κινεί τους τέσσερις συνολικά  εκκεντροφόρους άξονες (δύο από κάθε πλευρά). Η συγκεκριμένη διάταξη σε πρώτη εκτίμηση εντυπωσιάζει και φαίνεται άκρως λειτουργική και ανθεκτική.

Πιο κάτω συναντάμε το πανίσχυρο μπλοκ κυβισμού 3352 κ.εκ. που φέρει τους έξι κυλίνδρους της μηχανής οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με τον στροφαλοφόρο άξονα. Για τον περιορισμό των διαστάσεων, η κλίση της γωνίας μεταξύ των δύο κυλινδροκεφαλών ανέρχεται στις 60 μοίρες.

Η μηχανή διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου στο θάλαμο καύσης. Συγκεκριμένα, η κάθε κυλινδροκεφαλή φέρει έναν εγχυτήρα καυσίμου,τον αναφλεκτήρα(μπουζί) και τέσσερις βαλβίδες μεγάλης διαμέτρου. Την ώρα που το έμβολο φθάσει στο Άνω Νεκρό Σημείο εγχύεται συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου στο θάλαμο καύσης  η οποία, μάλιστα, είναι ομοιογενώς κατανεμημένη. Στη συνέχεια και με την έναυξη, το λεπτά διασκορπισμένο μίγμα καίγεται ομοιόμορφα με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται καύση πολύ καλής ποιότητας. Τα σημαντικότερα  αποτελέσματα μιας τέτοιας καύσης είναι η οικονομικότερη κατανάλωση, η μεγάλη διάρκεια ζωής του κινητήρα και φυσικά οι χαμηλοί ρύποι στα καυσαέρια.

Eπάνω από το μπλοκ συναντάμε την ηλεκτρολογική εγκατάσταση με τα ηλεκτρικά καλώδια και τους πολλαπλασιαστές να είναι τακτοποιημένα επιμελώς και μονωμένα με ειδικό υλικό.
Άλλα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν την νέα μηχανή είναι  το αποτελεσματικό σύστημα πλύσης της μηχανής με γλυκό νερό χωρίς αυτή να είναι σε λειτουργία, το δοχείο λαδιού μεγάλης χωρητικότητας 5.6 λίτρων, καθώς και το αυτόματο “τσοκ” για άμεση εκκίνηση.

Ο σχεδιασμός της μηχανής υπόσχεται χαμηλά επίπεδα θορύβου, ο οποίος περιορίζεται καταρχήν από το ηχομονωμένο καπάκι καθώς επίσης και από το σύστημα της εξάτμισης.

Τέλος τα πολλά “σινεμπλόκ” σε επίκαιρα σημεία εγγυώνται την αντικραδασμική προστασία της μηχανής.

Από την προαναφερθείσα παρουσίαση προκύπτει το συμπέρασμα ότι η νέα εξωλέμβια τετράχρονη μηχανή είναι τεχνολογικά σύγχρονη και κατασκευαστική ανθεκτική. Σημαντικό κρίνεται το γεγονός ότι η νέα Yamaha F250 έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να μην χρειάζεται τακτική επιθεώρηση. Όταν,  ωστόσο,  έρθει η στιγμή της επιθεώρησης αυτή επιτυγχάνεται απλά και γρήγορα, αφού υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης της με ηλεκτρονικό υπολογιστή στον οποίο μεταφέρονται όλες οι καταγεγραμμένες πληροφορίες που έχουν αποθηκευτεί κατά τη λειτουργία της στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο της μηχανής. Με αυτό τον  τρόπο είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή το ιστορικό λειτουργίας της.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η νέα τετράχρονη εξωλέμβια Yamaha F250  ήρθε για να ταράξει τα νερά και όλα δείχνουν ότι θα καταφέρει να αντεπεξέλθει στις υψηλές απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού και ιδιαίτερα του ελληνικού που εξ’ όσων γνωρίζουμε είναι ιδιαίτερα απαιτητικό.

Αναμένουμε, λοιπόν, το πλήρωμα του χρόνου για να δούμε εάν θα επιβραβευθούν οι υψηλοί στόχοι των Ιαπώνων κατασκευαστών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Yamaha F250A

Τύπος κινητήρα: 4-χρονος • V6 (60º) • 24-βάλβιδος
Κυβισμός: 3352 cm3
Διάμετρος x διαδρομή: 94mm x 80.5mm
Ισχύς στον άξονα της προπέλας: 184kW (250hp) στις 5500σαλ.
Μέγιστος αριθμός στροφών: 5000-6000rpm
Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός
Χωρητικότητα λαδιού: 5.6 λίτρα
Σύστημα έναυξης: TCI (Transistor controlled ignition)
Κιβώτο ταχυτήτων: Πρόσω - κράτει - όπισθεν
Αναλογία γραναζιών ποδιού:  15:30
Ρύθμιση και κλίση: Ηλεκτρικό Power trim and tilt
Επιθυμητό ύψος καθρέπτη: X: 635mm • U: 762mm

<< Επιστροφή στην Αρχική σελίδα

Πλάγια όψη της Yamaha F250Διάφανο καπάκι!Το εσωτερικό της μηχανής
ΚίνησηΟι εκκεντροφόροι της μηχανήςΗ μηχανή επί το έργον
Στο εσωτερικόΠάνω όψη του βολάν και των εκκεντροφόρωνState of the art σχεδιασμός
Η μηχανή πλαγίως
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.