Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Hallberg-Rassy 43


Σουηδική επέλαση

Τα ιστιοπλοϊκά σκάφη Hallberg-Rassy είναι σουηδικής προέλευσης και η ιστορία τους ξεκινά το1972 όταν οι Harry Hallberg και Christoph Rassy ίδρυσαν το ναυπηγείο τους στην πόλη Ellös της Σουηδίας, η οποία βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το Gothenburg -που ως γνωστόν εδρεύει ο κολοσσιαίος σουηδικός οίκος κατασκευής κινητήρων και οχημάτων Volvo. 

Το ναυπηγείο σήμερα διαθέτει μια γκάμα σκαφών με μήκος που ξεκινά από τα 31 και καταλήγει στα 62 πόδια. Ένα αντιπροσωπευτικό σκάφος είναι το μοντέλο Hallberg-Rassy 43. Στο μοντέλο αυτό μπορεί κανείς να διακρίνει την κατασκευαστική φιλοσοφία του ναυπηγείου που θέλει τα σκάφη καλοθάλασσα αλλά και άνετα στα δύο τους καταστρώματα. Σημεία αναφοράς του σουηδικού αυτού ιστιοπλοϊκού είναι το πολύ πρακτικό πιλοτήριο (cockpit) και το μεγάλο και αναπαυτικό σαλόνι. Οι διαστάσεις του σκάφους είναι 13.57 x 4.08 μέτρα και απευθύνεται στο κοινό που επιθυμεί ένα  ιστιοπλοϊκό σκάφος ικανό να αντεπεξέλθει επαρκώς σε μακρινούς προορισμούς.

Εξετάζοντας το κύριο κατάστρωμα τον πρώτο λόγο έχει το καλά προστατευμένο cockpit το οποίο είναι "χωνευτό". Το τιμόνι είναι εγκατεστημένο στο κέντρο ενώ τα τέσσερα συνολικά βιντζιρέλα ρύθμισης της μαΐστρας και της τζένοας είναι σε ιδιαίτερα κοντινή απόσταση. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η εύκολη χρήση τους και η πρακτική πλοήγηση του σκάφους. Επιπλέον, ένα μεγάλο αλεξήνεμο προστατεύει τον οδηγό από το ανεπιθύμητο θαλάσσιο σπρέι, συντελώντας στην βέλτιστη ορατότητα. Εάν χρειαστεί, η τέντα του ντεκ ανοίγει με απλές κινήσεις προσφέροντας επαρκή προστασία από τις καιρικές συνθήκες. Στην κολώνα της ρόδας βρίσκονται τα ευανάγνωστα ναυτιλιακά όργανα ενώ στη πίσω πλευρά της βρίσκεται ένα μικρό πτυσσόμενο τραπέζι. Το υπόλοιπο κατάστρωμα είναι άνετο με φαρδείς πλευρικούς διαδρόμους που οδηγούν στην πλώρη, στην οποία φιλοξενείται μέσα σε ειδικό ταμπούκι μία άγκυρα 25 κιλών με καδένα 8 χιλιοστών εκτάματος 70 μέτρων.

Για την κατασκευή του κατώτερου καταστρώματος δόθηκε μεγάλη προσοχή στη διαρρύθμιση. Ο στόχος των κατασκευαστών ήταν η δημιουργία ενός χώρου που να εξυπηρετεί με άνεση τέσσερα άτομα. Για αυτό το σκοπό τοποθετήθηκαν δύο μεγάλες καμπίνες, μια στην πλώρη και μια στην πρύμνη που διαθέτουν μάλιστα αποκλειστικά μπάνια/w.c. Το μήκος των δύο κρεβατιών στην πλώρη ανέρχεται στα 2.13 μέτρα ενώ οι διαστάσεις των δύο κρεβατιών στην πρυμνιά καμπίνα είναι 2 μέτρα x 90 εκατοστά και 2 μέτρα x 1.35 μέτρα αντίστοιχα.

Ενδιάμεσα από τις δύο καμπίνες υπάρχει ένας μεγάλος χώρος που φιλοξενεί το σαλόνι, το εσωτερικό ύψος του οποίου ανέρχεται στα 1.97 μέτρα. Η επιπλοσύνθεση του περιλαμβάνει δύο καναπέδες, μήκους 2.13 μέτρα και 1.98 μέτρα αντίστοιχα και  ένα μεγάλο τραπέζι. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα τοποθέτησης από δύο μονές πολυθρόνες στη δεξιά πλευρά του σαλονιού, μια εφαρμογή που πραγματοποιήθηκε στα σουηδικά σκάφη για πρώτη φορά το 1988 και έκτοτε χρησιμοποιείται από πολλά ναυπηγεία.

Στη δεξιά πλευρά του σκάφους είναι εγκατεστημένη μία πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα που διαθέτει διπλό νεροχύτη, δύο εστίες, φούρνο και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους.

Στην αριστερή πλευρά του σκάφους βρίσκεται το γραφείο χαρτογράφησης με μεγάλο τραπέζι και πολλά ράφια ενώ πιο πίσω δημιουργείται διάδρομος που οδηγεί στην άνετη πρυμνιά καμπίνα.

Στο μηχανοστάσιο φιλοξενείται ένας τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2.2 λίτρων Volvo Penta με ισχύ 75 ίππων που καταλήγουν σε αναδιπλούμενη τρίφτερη προπέλα.
Η χωρητικότητα της ανοξείδωτης δεξαμενής καυσίμων ανέρχεται στα 395 λίτρα τα οποία προσφέρουν αυτονομία ίση με 710 ναυτικά μίλια. Οι δύο δεξαμενές νερού ανέρχονται στα 650 λίτρα.

Ο εκάστοτε αγοραστής έχει την δυνατότητα να επιλέξει τον τύπο του σαλονιού και της καμπίνας που επιθυμεί αφού από το ναυπηγείο προσφέρονται δύο εναλλακτικές εκδόσεις. Η μία περιλαμβάνει δύο καναπέδες στο σαλόνι και δύο μονά κρεβάτια στην πρυμνιά καμπίνα και η άλλη περιλαμβάνει έναν καναπέ και δύο πολυθρόνες στο σαλόνι και ένα μεγάλο διπλό κρεβάτι στην πρυμνιά καμπίνα.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Nαυπηγείο: Hallberg-Rassy.
Xώρα προέλευσης: Σουηδία.
Σχεδιαστής: Germán Frers
Υλικά κατασκευής: Γάστρα και υπερκατασκευή από πολυεστέρα.
Αριθμός επιβατών: 4+2
Αριθμός καμπίνων:2.
Ολικό μήκος: 13,57 μέτρα.
Μέγιστο πλάτος: 4,58 μέτρα.
Βύθισμα: 2 μέτρα.
Εκτόπισμα: 12.700 κιλά.
Δεξαμενές καυσίμων: 395 λίτρα
Δεξαμενές νερού:  650 λίτρα.
Κινητήρας: 75 ίπποι.

Το σκάφος με πλήρη ιστιοφορίαΤαξιδεύοντας όρτσαΕύκολη πλοήγηση
Πανοραμική άποψη του σκάφουςΤο σκάφος αναπτύσσει ικανοποιητικές ταχύτητεςΗ πλοήγηση από το πιλοτήριο είναι απολαυστική
Αποψη του πιλοτηρίουΗ ευρύχωρη πρυμνιά καμπίναΗ εναλλακτική έκδοση της πρυμνιάς καμπίνας
Το αναπαυτικό σαλόνιΗ εναλλακτική έκδοση με τους δύο καναπέδεςΗ πλωριά καμπίνα
Η κουζίνα είναι πλήρως εξοπλισμένηΤο μηχανοστάσιο είναι εύκολα προσβάσιμο για επιθεώρηση ή σέρβιςΤο μπάνιο / w.c
Το γραφείο χαρτογράφησης
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.