Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Yamaha F 350 : Από θέση ισχύος


Yamaha F350
: Από θέση ισχύος

Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη - μηχανολόγο

Η ιαπωνική εταιρεία Yamaha ανακοινώνει την έλευση του μοντέλου F350 που αποτελεί αυτή την στιγμή την πιο ισχυρή εξωλέμβια μηχανή στον κόσμο.

Με την κατασκευή του συγκεκριμένου μοντέλου, η Yamaha σηματοδοτεί μια νέα γενιά κινητήρων προηγμένης τεχνολογίας, αλλάζοντας τα δεδομένα στην πρόωση των σκαφών στην ιδιαίτερα διαδεδομένη μικρομεσαία κατηγορία.

Σύμφωνα με τις νέες ναυπηγικές τάσεις, τα σκάφη αυτής της κατηγορίας εξοπλίζονται με μεγαλύτερες γάστρες και πλούσιο εξοπλισμό καταστρώματος. Τα δύο αυτά στοιχεία συντελούν στην πιο άνετη πλεύση και διαβίωση, προσθέτουν όμως επιπλέον βάρος. Ως γνωστόν, τα σκάφη κατά την κίνηση τους οφείλουν να υπερνικήσουν την οπισθέλκουσα. Όσο πιο καλός είναι ο λόγος βάρους / ισχύος της μηχανής τόσο πιο εύκολα υπερνικάται η οπισθέλκουσα.

Μέχρι σήμερα ο τύπος των μηχανών που χρησιμοποιείτο ήταν δίδυμες εξωλέμβιες εσωεξωλέμβιες και εσωλέμβιες.

Η ισχύς της νέας Yamaha επιτρέπει πλέον την χρήση της στα μικρομεσαία σκάφη, με υψηλές μάλιστα επιδόσεις και μικρό λόγο βάρους / ισχύος (από 1.04 έως 1.06 κιλά ανά ίππο).

Η νέα Yamaha F350 είναι τετράχρονη, διαθέτει οκτώ κυλίνδρους σε διάταξη V και τριανταδύο συνολικά βαλβίδες.

Η αισθητική της είναι ξεχωριστή. Εξωτερικά διακρίνεται από τον επιβλητικό όγκο της, διαθέτει μοντέρνες γραμμές ενώ το χρώμα της είναι η καθιερωμένη μπλε απόχρωση της Yamaha, καθιστώντας την εύκολα αναγνωρίσιμη. Το καπάκι είναι εντυπωσιακό, με τον αεραγωγό να καταλαμβάνει όλη την επάνω επιφάνεια, δίνοντας σπορ χαρακτήρα στην μηχανή.

Για την βαφή της εφαρμόζεται προηγμένο σύστημα πολλαπλών στρώσεων, εξασφαλίζοντας μεγάλη διάρκεια ζωής στο σκληρό θαλάσσιο περιβάλλον.

Στον κορμό της είναι συνδεδεμένο το μπρακέτο, εφοδιασμένο με τις κατάλληλες οπές για την τοποθέτηση του υδραυλικού τιμονιού, ενώ σε κοντινή απόσταση βρίσκεται ο ρυθμιστής κλίσης και ανύψωσης (power tilt / trim).

Στο κατώτερο μέρος είναι τοποθετημένη μια προπέλα τριών πτερυγίων, το ρυθμιζόμενο πηδάλιο που είναι εγκατεστημένο επάνω στο πτερύγιο αντισπηλαίωσης, το οποίο με τη σειρά του συγκρατείται γερά στον κορμό της μηχανής από έξι συνολικά βίδες.

Ανασηκώνοντας το μεγάλο καπάκι, συναντάμε το βολάν της μηχανής το οποίο συνεργάζεται με ένα σύστημα γραναζιών και οδοντωτών ελαστικών ιμάντων που κινεί τους τέσσερις συνολικά εκκεντροφόρους άξονες (δύο από κάθε πλευρά). Η συγκεκριμένη διάταξη σε πρώτη εκτίμηση εντυπωσιάζει και φαίνεται λειτουργική και ανθεκτική.

Πιο κάτω βρίσκεται το πανίσχυρο μπλοκ κυβισμού 5330 κυβικών εκατοστών, που φέρει τους οκτώ κυλίνδρους οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με τον στροφαλοφόρο άξονα. Για τον περιορισμό των διαστάσεων, η κλίση της γωνίας μεταξύ των δύο κυλινδροκεφαλών ανέρχεται στις 60 μοίρες..

Η μηχανή διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου. Η κάθε κυλινδροκεφαλή φέρει έναν εγχυτήρα καυσίμου, τον αναφλεκτήρα (μπουζί) και τέσσερις βαλβίδες μεγάλης διαμέτρου. Την ώρα που το έμβολο φθάσει στο Άνω Νεκρό Σημείο, εγχύεται συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου στο θάλαμο καύσης η οποία, μάλιστα, είναι ομοιογενώς κατανεμημένη. Στη συνέχεια και με την έναυξη, το λεπτά διασκορπισμένο μίγμα καίγεται ομοιόμορφα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται καύση πολύ καλής ποιότητας. Τα σημαντικότερα αποτελέσματα μιας τέτοιας καύσης είναι η οικονομικότερη κατανάλωση, η μεγάλη διάρκεια ζωής του κινητήρα και οι χαμηλοί ρύποι στα καυσαέρια.

Eπάνω από το μπλοκ συναντάμε την ηλεκτρολογική εγκατάσταση, με τα ηλεκτρικά καλώδια και τους πολλαπλασιαστές να είναι τακτοποιημένα επιμελώς και μονωμένα με ειδικό υλικό.
Άλλα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν την νέα μηχανή αποτελούν το αποτελεσματικό σύστημα πλύσης με γλυκό νερό, χωρίς αυτή να είναι σε λειτουργία, καθώς και το αυτόματο "τσοκ" για άμεση εκκίνηση.

Ο σχεδιασμός της F350 υπόσχεται χαμηλά επίπεδα θορύβου, ο οποίος περιορίζεται καταρχήν από το ηχομονωμένο καπάκι καθώς επίσης και από το σύστημα της εξάτμισης.

Τέλος τα πολλά σινεμπλόκ σε επίκαιρα σημεία, εγγυώνται την αντικραδασμική προστασία της μηχανής.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η νέα τετράχρονη εξωλέμβια Yamaha F350 ήρθε για να ταράξει τα νερά και όλα δείχνουν ότι θα καταφέρει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των μικρομεσαίων σκαφών. Αναμένεται, λοιπόν, το πλήρωμα του χρόνου για να δούμε εάν θα επιβραβευθούν οι υψηλοί στόχοι των Ιαπώνων κατασκευαστών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Yamaha F350A

Τύπος κινητήρα: 4-χρονος • V8 (60º) • 32-βάλβιδος
Κυβισμός: 5330 cm3
Διάμετρος x διαδρομή: 94mm x 96mm
Ισχύς στον άξονα της προπέλας: 350hp στις 5500σαλ.
Μέγιστος αριθμός στροφών: 5000-6000rpm
Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός
Χωρητικότητα λαδιού: 8 λίτρα
Σύστημα έναυξης: TCI (Transistor controlled ignition)
Κιβώτο ταχυτήτων: Πρόσω - κράτει - όπισθεν
Ρύθμιση και κλίση: Ηλεκτρικό Power trim and tilt
Επιθυμητό ύψος καθρέπτη: X: 637mm • U: 764mm

Πληροφορίες: ΜOΤOΔΥΝΑΜΙΚΗ A.E.E.,
14ο χλμ. ΕΘΝ. OΔOΥ ΑΘΗΝΩΝ - ΛΑΜΙΑΣ, 145 10 ΚΗΦΙΣΙΑ,
τηλ.: 6293.400, fax: 6201.745, www.yamaha-motor.gr

Τριπλή εγκατάσταση της νέας F350Διπλή εγκατάστασηΜονή εγκατάσταση
Πλάγια όψη της μηχανήςΕμπρόσθια όψη. Διακρίνονται τα τρία διαπασών ενώ η γραμματοσειρά της ισχύος είναι έντονη με δυναμική γραμματοσειράΕντυπωσιακή άποψη του εσωτερικού της μηχανής
Οι τέσσερις εκκεντροφόροι του 5.3 λιτρου κινητήραΔιακρίνεται η ροή του αέρα στο καπάκιΤο σύστημα ανάφλεξης
Η έγχυση του καυσίμου είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενηΤο σύστημα εξαγωγής καυσαερίωνΟι δίοδοι εισαγωγής νερού για την ψύξη
Το κατώτερο μέρος είναι ιδιαίτερα ανθεκτικόΣχηματική παράσταση της λειτουργίας της προπέλας
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.