Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Audi Daysailer: Από ανθρακονήματα ο θησαυρός!




Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη


Πως θα αισθάνεται άραγε ένας φοιτητής όταν, πριν καν ολοκληρώσει τις σπουδές του, αναλαμβάνει ένα πρότζεκτ που αφορά τον σχεδιασμό ενός ιστιοπλοϊκού σκάφους; Ασφαλώς υπό πίεση. Πόσο μάλλον όταν πίσω από την παραγγελία βρίσκεται η Audi ενώ το ιστιοπλοϊκό που καλείται να σχεδιάσει ανήκει στην απαιτητική κατηγορία Transpac 52...

O φοιτητής ονομάζεται Markus Klug και ανήκει το δυναμικό του τμήματος εφαρμοσμένων επιστημών του πανεπιστημίου Joanneum του Γκρατς. Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε ο 25χρονος designer ήταν το μοντέλο του να αποπνέει ακριβώς τα ίδια συναισθήματα που δημιουργούν τα αυτοκίνητα Audi. Το αποτέλεσμα ήταν η κατασκευή ενός μοντέλου που διέρχεται από υψηλή αισθητική. Όσο για την υλοποίησή του, η χρήση υλικών υψηλής ποιότητας με βάση τα ανθρακονήματα υπόσχονται μειωμένο βάρος και υψηλές επιδόσεις.

Επί της ουσίας, η δυσκολία του εγχειρήματος γίνεται αντιληπτή μόνο εάν αναλογιστούμε που απευθύνεται η όλη προσπάθεια. Για όσους δεν γνωρίζουν, η κατηγορία TP52 θεωρείται ένα σκαλοπάτι κάτω από το America’s Cup αφού σ αυτήν αγωνίζονται οι κορυφαίοι ιστιοπλόοι του κόσμου, ΅ε σκάφη σχεδιασμένα ΅ε τον αυστηρότερο κανονισμό.

Με μήκος 15,85 μέτρα (52 πόδια) τα TP52 τρέχουν με 14μελές πλήρωμα, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακές επιδόσεις που φθάνουν και ορισμένες φορές ξεπερνούν τους 25 κόμβους. Η κλάση αρχικά αναπτύχθηκε για τον αγώνα Transpacific, έναν διάπλου του Ειρηνικού από το Σαν Φρανσίσκο στην Χαβάη, που γίνεται κάθε δύο χρόνια. Στη συνέχεια μια ομάδα κυβερνητών, μεταξύ των οποίων και ο Βασιλιάς της Ισπανίας Χουάν Κάρλος, τα επέλεξαν ώστε να γίνουν αγωνιστική κατηγορία.

Όλα τα TP52 που υπάρχουν σήμερα είναι πολύ κοντά σε απόδοση, αν και έχουν αφεθεί περιθώρια για το κάθε σκάφος να βελτιωθεί "στα σημεία" έναντι των αντιπάλων του. Στόχος λοιπόν είναι να γίνουν τα σκάφη όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Στα όρτσα είναι πολύ στιβαρά και γρήγορα, καθώς περίπου το 60% του βάρους του σκάφους βρίσκεται στη μεταλλική καρίνα.

Επανερχόμενοι πλέον στο μοντέλο του -ερασιτέχνη ιστιοπλόου- φοιτητή, μπορούμε να αξιολογήσουμε το δύσκολο εγχείρημά του το οποίο έχει ως ανταγωνιστές μερικούς από τους πιο καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου όπως ο Bruce Farr τα γραφεία Botin & Carkeek, Judel/Vrolijk & Co κ.ά. θα πρέπει ωστόσο να ληφθεί υπόψη και να αξιολογηθεί ανάλογα το ρίσκο της Audi, που επέλεξε ως συνεργάτη έναν ταλαντούχο και οραματιστή φοιτητή και όχι έναν φτασμένο επαγγελματία.

Το αποτέλεσμα πάντως του μοντέλου, φαίνεται να δικαιώνει την εταιρεία. Υπολείπεται η υλοποίησή του ενώ το όλο εγχείρημα αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από την ιστιοπλοϊκή κοινότητα η οποία απολαμβάνει μέχρι στιγμής μια άλλη δραστηριοποίηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο υγρό στοιχείο, το Audi MedCup Circuit, μια σειρά από πέντε ρεγκάτες, που διαρκούν πέντε μέρες ενώ γίνονται σε τέσσερις διαφορετικές χώρες σε ένα διάστημα πέντε μηνών.

Το μοντέλο του Markus Klug ζυγίζει μερικά κιλά, στην πραγματική του όμως διάσταση το σκάφος θα ζυγίζει έξι με επτά τόνουςΤο επιμελημένο κατάστρωμα υπόσχεται ευκολία και ευχρηστία στους χειρισμούςΠροσφέροντας δυναμισμό και καλαισθησία, η φινέτσα του μοντέλου παραπέμπει άμεσα στην ατμόσφαιρα που αποπνέει ένα αυτοκίνητο Audi
Η επιλογή ενός ερασιτέχνη ιστιοπλόου για τον σχεδιασμό δημιουργεί ερωτηματικά αν το πλήρωμα θα είναι επώνυμοι ιστιοπλόοι ή επίσης ερασιτέχνες διψασμένοι για διάκρισηΗ ιστιοφορία του αναμένεται να έχει το έμβλημα της εταιρείας όπως σχεδίασε ο Markus KlugΗ συμμετοχή της Audi στο Audi MedCup είναι μέχρι στιγμής δυναμική
Το βιογραφικό του Markus Klug, θα περιλαμβάνει πλέον ένα σημαντικό δημιούργημα και μία μεγάλη συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.