Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Itama 75



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη


Sexy thing

Επιδεικνύοντας την τεχνολογική και όχι μόνο "ευφυΐα" του, το Itama 75 μας συστήνεται ως ένα από το πιο πλήρη σκάφη στην κατηγορία των πολυτελών open. Δεν θα ήταν μάλιστα υπερβολικός ο χαρακτηρισμός του σκάφους ως "ιδιαίτερου", δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός δεν προσφέρει, εμφανισιακά τουλάχιστον, κάτι αντίστοιχο.

Πέρα όμως από τα εμφανισιακά κριτήρια, το Itama 75 διαθέτει όλα τα απαραίτητα εφόδια που καθιστούν την διαμονή σε αυτό άνετη, τουλάχιστον για έξι έως επτά ναβάτες που δύναται να κοιμίσει στις τρεις ή τέσσερις καμπίνες του, αναλόγως της έκδοσης, ενώ σχετικά με το υδάτινο δρομολόγιο, αυτό δύναται να πραγματοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, δεδομένων των υψηλών επιδόσεων, που αγγίζουν τους 43 κόμβους με τους κινητήρες της βασικής έκδοσης.

Ας επανέλθουμε όμως στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, όπως αυτός έχει μετουσιωθεί στις καλοσχεδιασμένες επιφάνειές του, αποδεικνύοντας πως το πολυεστερικό περίβλημά του είναι αυτό που έχει ορίσει, σε μεγάλο βαθμό, τη μετέπειτα πορεία του.

Ο χαρακτηρισμός του διαχρονικού φαίνεται να μην ταιριάζει στην σφηνοειδή άτρακτο του σύγχρονου σκάφους, το οποίο χαρακτηρίζεται από μοντέρνα αρχιτεκτονική και "φρέσκο" παρουσιαστικό. Η μεγάλη πρωραία επιφάνεια και το χαμηλό αλεξήνεμο που ξεκινά από το κέντρο περίπου του σκάφους και καταλήγει στην πρύμνη λειτουργούν συνδυαστικά, αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο με τα υπόλοιπα μοντέλα του ιταλικού ναυπηγείου.

Χαρακτηριστικό ωστόσο είναι το κάθετα τοποθετημένο roll bar το οποίο διαθέτει τετράγωνο προφίλ ενώ είναι κατασκευασμένο από carbon, περιορίζοντας το βάρος.

Πριν ακόμη καταλαγιάσει ο ενθουσιασμός για το επιβλητικό παρουσιαστικό της ατράκτου, το cockpit του κύριου καταστρώματος είναι αυτό που αναλαμβάνει να "ταξιδέψει" τους επιβάτες σε ένα πολυτελές περιβάλλον το οποίο δεν στερείται πρακτικότητας.

Αντιληπτός, από την πρώτη κιόλας στιγμή, είναι ο εξοπλισμός, ο οποίος μάλιστα ενσωματώνει πλήθος καινοτόμων εφαρμογών και ποιοτικών υλικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πρυμναίο καθιστικό του οποίου ο δεξιός καναπές μετακινείται ηλεκτρικά προς την κουπαστή, δημιουργώντας έναν πρακτικό διάδρομο ενδιάμεσα. Η πολυλειτουργικότητα ωστόσο του καθιστικού επιτρέπει την διαβίωση σε αυτό για μεγάλη διάρκεια της ημέρας, αφού δύναται να χρησιμοποιηθεί και ως τραπεζαρία ενώ προστατεύεται επαρκώς από μια ηλεκτρικά ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή. Την ψυχαγωγία των επιβατών στο υπαίθριο καθιστικό αναλαμβάνει μια μεγάλη επίπεδη τηλεόραση, η οποία προστατεύεται επαρκώς κατά το ταξίδι, από έναν μηχανισμό που την καταβυθίζει ηλεκτρικά στο εσωτερικό της κομψής επιπλοσύνθεσης που την φιλοξενεί.

Αξιοσημείωτη είναι η διάταξη μπροστά από το υπαίθριο καθιστικό, με το πιλοτήριο να είναι εγκατεστημένο στο κέντρο, ενώ στις δύο πλευρές φιλοξενούνται ισάριθμοι καναπέδες. Η κονσόλα του πιλοτηρίου μαγνητίζει με τον πρωτότυπο σχεδιασμό της ενώ αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα, ένα κάθετο που φιλοξενεί κατά κύριο λόγο τις ψηφιακές οθόνες και ένα οριζόντιο στο οποίο βρίσκονται εγκατεστημένοι οι ηλεκτρικοί πίνακες και τα χειριστήρια των μηχανών και των προπελών ελιγμών (thrusters).

Μπροστά από το πιλοτήριο βρίσκεται το εντυπωσιακό αλεξήνεμο το οποίο είναι ανοιγόμενο στο κέντρο, προσφέροντας άνετη διέλευση στο πρωραίο μέρος.

Κάτω από το καλοσχεδιασμένο κύριο κατάστρωμα, αναπτύσσεται ένα εξίσου εντυπωσιακό εσωτερικό το οποίο χαρακτηρίζεται από το πλεόνασμα πολυτέλειας που προσφέρει στα έξι ή επτά συνολικά άτομα που μπορεί να κοιμίσει στις τρεις ή τέσσερις καμπίνες του στην ανάλογη φυσικά έκδοση.

Στο κέντρο είναι τοποθετημένο ένα καθιστικό που περιλαμβάνει έναν καναπέ σε σχήμα Π και ένα πτυσσόμενο τραπέζι ενώ αντικριστά μια γυάλινη πόρτα, η οποία στηρίζεται σε τρεις μεταλλικούς μεντεσέδες, σηματοδοτεί την είσοδο σε μια κουζίνα που εξοπλίζεται με μοντέρνες επιπλοσυνθέσεις.

Κατάπλωρα είναι τοποθετημένη μια καμπίνα που εξοπλίζεται με ένα διπλό κρεβάτι ενώ πλευρικά περιλαμβάνεται μία καμπίνα επιπλέον, εξοπλισμένη με δύο μονές κουκέτες.

Τέλος, κατάπρυμα φιλοξενείται η καμπίνα του ιδιοκτήτη η οποία πέρα από το υπέρδιπλο κρεβάτι της, εξοπλίζεται με μια σεζ λονγκ στην αριστερή πλευρά, μία ευρύχωρη ντουλάπα, μία επιπλοσύνθεση στην δεξιά πλευρά και φυσικά ένα αποκλειστικό λουτρό.

Ένα ακόμη "στοίχημα" που δείχνει να κερδίζει το Itama 75 είναι αυτό των επιδόσεων. Πριν προλάβει κανείς να εξαντλήσει πλήρως τη διαδρομή των χειριστηρίων, το Itama 75 αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες που κάνουν τον κυβερνήτη να επιβραδύνει το σκάφος νωρίτερα από ότι περίμενε. Το ξέσπασμα των 3.646 συνολικά ίππων που παράγονται από τους δύο υπερτροφοδοτούμενους πετρελαιοκινητήρες της MTU αναλαμβάνει να διαχειριστεί το σύστημα ελίκων επιφανείας που προσδίδει στο σκάφος υψηλές ταχύτητες, με την μέγιστη να ξεπερνά τους 43 κόμβους και την υπηρεσιακή να αγγίζει τους 38 κόμβους. Βέβαια, εξαιτίας του συστήματος επιφανείας, η πλοήγηση απαιτεί μεγάλη προσοχή και εξάσκηση από τους μη μυημένους μέχρι να επέλθει η απαραίτητη εξοικείωση για την αποτελεσματική διακυβέρνηση του σκάφους.

Τέλος, για τους λάτρεις των πολύ υψηλών ταχυτήτων, το Itama 75 είναι δυνατόν να παραχθεί κατόπιν παραγγελίας με υψηλότερες ιπποδυνάμεις που προσφέρουν μέγιστη ταχύτητα έως 60 κόμβους, δικαιολογώντας απόλυτα το σπορ προφίλ του σκάφους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 23,54 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 5,92 μέτρα
Βύθισμα: 1,33 μέτρα
Εκτόπισμα: 52,2 τόνοι
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 5500 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών νερού: 1000 λίτρα
Αριθμός καμπίνων: 3/4 +1 πληρώματος
Ισχύς κινητήρων (βασική έκδοση): 2x1823 ίπποι
Μέγιστη ταχύτητα: 43 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 38 κόμβοι

Πληροφορίες: EKKA ΣKAΦH, Δαβάκη 2 & Λ. Ποσειδώνος, Aλιμος, 175 55, τηλ.: 210.9848.992, fax: 210.9884.420, www.ekkayachts.gr

Αν και με μεγάλη διάμετρο κύκλου στροφής, το σκάφος στην πράξη αποδεικνύεται ευέλικτο, τηρουμένων πάντα των αναλογιώνΗ σκούρα απόχρωση του μπλε με το λευκό, αποτελούν τα κυρίαρχα χρώματα όχι μόνο του εν λόγω μοντέλου, αλλά και όλου του στόλου του ιταλικού ναυπηγείουΗ περιοχή πλώρης διαθέτει μια ομολογουμένως μεγάλη επιφάνεια, η οποία φιλοξενεί στο κέντρο της ένα υπέρδιπλο στρώμα ηλιοθεραπείας
Η μέγιστη ταχύτητα του σκάφους με τους κινητήρες της βασικής έκδοσης, αγγίζει τους 43 κόμβουςΤο roll bar είναι κατασκευασμένο από κάρμπον με επακόλουθο τον περιορισμό του βάρους ενώ συνεισφέρει θετικά και στην αισθητικήΟ χαρακτηριστικός πίδακας νερού που αναπτύσσεται πρίμα, δηλώνει ξεκάθαρα την χρήση ελίκων επιφανείας
Οι μεγάλοι υαλοπίνακες στην γάστρα που αντιστοιχούν στην κύρια καμπίνα, έχουν τοποθετηθεί με πολύ διακριτικό τρόπο, χωρίς να αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του σκάφουςΗ πρυμναία περιοχή εξοπλίζεται, με τέσσερα αναπαυτικά στρώματα ηλιοθεραπείαςΑν και χαμηλό, το αλεξήνεμο προσφέρει την απαραίτητη προστασία στο εσωτερικό
Η ογκώδης γάστρα του, εξασφαλίζει την όσο το δυνατόν καλύτερη και φυσικά γρηγορότερη πλεύσηΣτην πρύμνη περιλαμβάνεται ένα επιμελημένο γκαράζ που φιλοξενεί ένα φουσκωτό τέντερΟι υαλοπίνακες του αλεξήνεμου εφοδιάζονται από τρεις υαλοκαθαριστήρες μεγάλης σάρωσης
Η προσοχή στη λεπτομέρεια αντικατοπτρίζεται στην ηλεκτρουδραυλική πασαρέλα η οποία ενσωματώνεται στην πλατφόρμα μετά την χρήση τηςΗ πρυμναία πλατφόρμα είναι κατασκευασμένη από ξύλο ενώ διαθέτει μεγάλες διαστάσεις αναλογικά με το σκάφοςΤο κύριο κατάστρωμα διαθέτει ανισόπεδη διάταξη, διαχωρίζοντας με σαφήνεια τους χώρους ηλιοθεραπείας και υπαίθριου καθιστικού
Το καθιστικό περιλαμβάνει μια καινοτομία, που έγκειται στην ηλεκτρική μετακίνηση του δεξιού καναπέ προς την κουπαστή...... συνεισφέροντας στην λειτουργικότητα του καταστρώματοςΗ λειτουργικότητα του κύριου καταστρώματος αποδεικνύεται εύκολα από τα πολλά μέρη απομόνωσης που προσφέρονται στους επιβάτες
Η υφασμάτινη οροφή προστατεύει επαρκώς τον χώρο ενώ το σχήμα και το χρώμα της συνεισφέρουν στην αισθητική αναβάθμιση του καταστρώματοςΗ υπαίθρια τραπεζαρία είναι σε θέση να φιλοξενήσει άνετα έως οκτώ άτομαΗ πρόσβαση στην πρωραία ζώνη επιτυγχάνεται με ευκολία και ασφάλεια από το ανοιγόμενο μέρος του αλεξήνεμου
Αν και θορυβώδες κατά την πλεύση, το πρυμναίο μέρος αποτελεί μια επιλογή για την απόλαυση του υδάτινου δρομολογίουΈνας γωνιακός καναπές είναι τοποθετημένος στην αριστερή πλευρά του σκάφους, προσφέροντας άνετη φιλοξενία για δύο άτομαΤο υπερμοντέρνο πιλοτήριο "δένει" αρμονικά με την σχεδιαστική φιλοσοφία του σκάφους
Οι γυάλινες επιφάνειες της οροφής συνεισφέρουν στο άπλετο φυσικό φως στο εσωτερικόTo wet bar στο κύριο κατάστρωμα, συμβάλλει με τον τρόπο του στην αυτονομία του χώρουΕνσωματώνοντας το λογότυπο του ναυπηγείου, το μοντέρνο τιμόνι συμβάλλει καθοριστικά στην εμφάνιση της κονσόλας του πιλοτηρίου
Πέντε σκαλοπάτια επενδυμένα από ποιοτική ξυλεία σηματοδοτούν την είσοδο στο εσωτερικόΤο καθιστικό περιλαμβάνει έναν καναπέ σε σχήμα Π και ένα πτυσσόμενο τραπέζι ενώ αντικριστά, μια ξύλινη επιπλοσύνθεση αναλαμβάνει την φιλοξενία της επίπεδης τηλεόρασηςΗ πόρτα της κουζίνας, όντας γυάλινη, διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες του σκάφους
Η επιπλοσύνθεση της κουζίνας διακρίνεται από τον λιτό και απέριττο σχεδιασμό τηςAποψη της πρωραίας καμπίνας η οποία πέρα από το διπλό κρεβάτι εξοπλίζεται και με μεγάλους χώρους αποθήκευσης αποδεικνύοντας πως ένα σπορ σκάφος μπορεί να είναι και πρακτικόΗ πρυμναία καμπίνα διαθέτει τις μεγαλύτερες διαστάσεις από τις υπόλοιπες, ενώ συνοδεύεται και από πολυτέλεια
Στη δεξιά πλευρά της πρυμναίας καμπίνας περιλαμβάνεται μια κομψή επιπλοσύνθεσηΠέρα από άνεση, η αναπαυτική σεζ λόνγκ της καμπίνας προσφέρει και μοναδική θέα στην ίσαλοΗ πλευρική καμπίνα εξοπλίζεται με δύο μονές κουκέτες, την μία δίπλα στην άλλη
Aποψη της καμπίνας πληρώματοςΤο Itama 75 εξοπλίζεται με λουτρά ισάριθμα με τις καμπίνεςΚάτοψη του κύριου καταστρώματος
Κάτοψη του κατώτερου καταστρώματος, στην έκδοση με τις τρεις καμπίνεςΚάτοψη του κατώτερου καταστρώματος, στην έκδοση με τις τέσσερις καμπίνες
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.