Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Πρώτη Προβολή > Baia 0ne 43



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Σαν ζεστό ψωμί

Όταν ένα σκάφος σημειώνει μεγάλη εμπορική επιτυχία, είθισται να χρησιμοποιείται η φράση ότι "πουλάει σαν ζεστό ψωμί" . Η φράση αυτή ταιριάζει "γάντι" για το μοντέλο One 43 του ναυπηγείου Baia το οποίο αποτελεί το πιο εμπορικό μοντέλο της ιταλικής φίρμας στην μικρομεσαία κατηγορία. Ο λόγος είναι ότι καταφέρνει να συνδυάσει σημαντικά στοιχεία, όπως την πρακτικότητα, την ευρυχωρία, τις επιδόσεις και φυσικά την αισθητική οποία κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα.

Όσο και να ακούγεται περίεργο, η επιτυχία του σκάφους έγκειται κυρίως στην απλότητά του. Χωρίς σπατάλη χώρου ή περιττές πολυτέλειες, το Baia One αναπτύσσεται σε δύο άνετα και κυρίως πρακτικά καταστρώματα, με έναν συνδυασμό κλασσικής και μοντέρνας αισθητικής και ένα σπορτίφ layout που παραπέμπει σε σκάφος υψηλών επιδόσεων.

Ο σχεδιασμός της ατράκτου αποπνέει μια αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, ενώ το δικό του ρόλο στην εξωτερική εμφάνιση διαδραματίζει το μεγάλο αλεξήνεμο που φέρει μάλιστα μεγάλη κλίση ενώ εδράζεται σε ένα μαύρο πλαίσιο, στο μέσο του οποίου αναπτύσσεται με ευρηματικό τρόπο το roll bar. Οι πτυχές που συναντάμε στα πλευρικά του τμήματα, η επένδυση των κουπαστών με ξυλεία, και η μερική χρήση ρελιών με επακόλουθο να μην "πνίγεται" το σκάφος από μεταλλικά μέρη, υπογραμμίζουν το εκλεπτυσμένο προφίλ του.

Πριν ακόμη περάσει κανείς στο κύριο κατάστρωμα, το Baia One έχει καταφέρει να πείσει για την ευρυχωρία του. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο μεγάλο πλάτος του σκάφους και κατά δεύτερον στις ελεύθερες πρυμναίες επιφάνειες, εξασφαλίζοντας αρκετά ωφέλιμα τετραγωνικά προς όφελος των επιβατών.

Εστιάζοντας στον εξοπλισμό του κύριου καταστρώματος διαπιστώνεται ότι κάθε άλλο παρά φτωχός είναι. Το πρυμναίο μέρος, εκτός από ελεύθερο, προσφέρεται και με δύο στρώματα ηλιοθεραπείας, φιλοξενώντας συνολικά τέσσερα άτομα. Στην δεξιά πλευρά φιλοξενείται ένα μικρό καθιστικό που περιλαμβάνει ένα τραπέζι, ένα wet bar και δύο μεταλλικές περιστρεφόμενες καρέκλες ενώ αντικριστά φιλοξενείται η ημικυκλικού σχήματος υπαίθρια τραπεζαρία.

Όσο για το πιλοτήριο, αυτό είναι εγκατεστημένο στην δεξιά πλευρά, με τις πρώτες εντυπώσεις, βέβαια, να έχουν να κάνουν με το σχεδιασμό του ταμπλό. Εστιακό του σημείο αποτελεί η έγχρωμη οθόνη του οργάνου πλοήγησης που βρίσκεται ακριβώς επάνω από το τιμόνι και πλαισιώνεται από τα αναλογικά ενδεικτικά όργανα των δύο μηχανών. Στην αριστερή πλευρά ωστόσο, αναπτύσσονται οι ηλεκτρικοί διακόπτες και το βυθόμετρο.

Με κύριο γνώμονα την πρακτικότητα έχει σχεδιαστεί και το κατώτερο κατάστρωμα, το οποίο αποτελεί έναν επιμελημένο χώρο με καλαίσθητους χρωματικούς συνδυασμούς και εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα. Η κύρια καμπίνα είναι τοποθετημένη κατάπλωρα και περιλαμβάνει δύο μονά κρεβάτια σε διάταξη V τα οποία εδράζονται σε μία ξύλινη επιπλοσύνθεση με χώρους αποθήκευσης στο εσωτερικό της.

Το λουτρό του σκάφους έχει σχεδιαστεί με στόχο την ελάχιστη αναμονή για τους επιβάτες, με επακόλουθο να υποδιαιρείται σε δύο αυτόνομους χώρους, με τον έναν να φιλοξενεί αποκλειστικά το λουτρό και τον δεύτερο τα υπόλοιπα είδη υγιεινής. Όσο για τον κεντρικό χώρο, αυτός φιλοξενεί ένα καθιστικό που μετατρέπεται σε δύο μονές κουκέτες και μια πρακτική επιπλοσύνθεση κουζίνας.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη του Baia one 43, η στιβαρή άτρακτος, οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού και το σύστημα πρόωσης επιφανείας, επιβεβαιώνουν το εκσυγχρονισμένο τεχνολογικό του προφίλ. Οι δύο συνολικά προτάσεις κινητήρων περιλαμβάνουν συνολική ισχύ ίση με 740 ίππους στην έκδοση Sport και 960 ίππους στην έκδοση Force. Όσο για τις επιδόσεις, στην πρώτη περίπτωση επιτυγχάνονται 37 κόμβοι στις 3.700 στροφές το λεπτό, και κατανάλωση 70 λίτρα την ώρα σε κάθε κινητήρα, με την υπηρεσιακή ταχύτητα να αγγίζει τους 30 κόμβους και κατανάλωση 50 λίτρα ανά κινητήρα. Τέλος, στην έκδοση Force και με χρήση ελίκων επιφανείας, η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τους 41 κόμβους ενώ η υπηρεσιακή τους 36 κόμβους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 13,33 μέτρα
Πλάτος: 4,61 μέτρα
Βύθισμα: 0,68 μέτρα
Χωρ. δεξ. καυσίμων: 1.100 λίτρα
Χωρ. δεξ. νερού: 350 λίτρα
Εκτόπισμα: 12 τόνοι

Κινητήρες:

1. Volvo Penta D6 370

Ισχύς: 2 x 370
Μέγιστη ταχύτητα: 37 κόμβοι/3.700 σ.α.λ.
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 30 κόμβοι
Κατανάλωση με μέγιστη ταχύτητα: 70 λίτρα/ώρα (x2)
Κατανάλωση με υπηρεσιακή ταχύτητα: 50 λίτρα/ώρα (x2)

2. Cummins QSB5.9 - 2x480
Ισχύς: 2 x 480

Μέγιστη ταχύτητα: 41 κόμβοι/3.400 σ.α.λ.
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 36 κόμβοι
Κατανάλωση με μέγιστη ταχύτητα: 95 λίτρα/ώρα (x2)
Κατανάλωση με υπηρεσιακή ταχύτητα: 75 λίτρα/ώρα (x2)

Πληροφορίες: North Star YachtingTING, Ρηγίλλης 23, Κολωνάκι 106 74, τηλ.: 210 98 84 000, www.northstaryachting.com

Χωρίς τίποτα το εξεζητημένο, ο σχεδιασμός του προσδίδει στο σκάφος μια σπορ όψηΤο μεγάλο κατάστρωμα είναι εμφανές από την πρώτη ματιά, υποσχόμενο μεγάλη άνεση στο εσωτερικόΗ στιβαρή άτρακτος συνδυάζεται με την ταχύπλοη γάστρα, προσφέροντας και στις δύο εκδόσεις υψηλές επιδόσεις
Η μέγιστη ταχύτητα με το σύστημα πρόωσης επιφανείας, φθάνει τους 41 κόμβουςΗ ευελιξία του κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, ενώ ο κύκλος στροφής φθάνει περίπου το ένα μήκος σκάφουςΤο μαύρο πλαίσιο αναδεικνύει το παρμπρίζ, στο μέσο του οποίου εδράζεται το roll bar
Στο πρυμναίο τμήμα του καταστρώματος, είναι δυνατόν να τοποθετηθούν δύο σταθερά στρώματα ηλιοθεραπείαςΗ έκδοση Force περιλαμβάνει μια πολυεστερική οροφήΗ επένδυση του καταστρώματος με ξύλο τικ, μπορεί να ανεβάζει το κόστος, αναβαθμίζει όμως την εικόνα και την ποιότητα του σκάφους
Οι ξύλινες επενδύσεις στις κουπαστές συντελούν στην πρακτικότητα και την αισθητικήΗ πρυμναία πόρτα είναι εξοπλισμένη με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμόΟι σχεδιαστές του ναυπηγείου προσέδωσαν μια άλλη διάσταση στην χρήση του wet bar αφού το ανέπτυξαν σε καθιστικό
Η πρυμναία πλατφόρμα διαθέτει επαρκείς διαστάσεις ερχόμενο σε αρμονία με το υπόλοιπο σκάφοςΤο wet bar, πέρα από την γνωστή επιπλοσύνθεση, περιλαμβάνει στο εξοπλισμό του ένα μικρό τραπέζι και δύο μεταλλικά περιστρεφόμενα καθίσματαΜια πολύ πρακτική κονσόλα φιλοξενεί με επιμέλεια τα ηλεκτρονικά και αναλογικά όργανα ναυσιπλοΐας και πλοήγησης
Δύο μονά κρεβάτια σε διάταξη V περιλαμβάνονται στην πρωραία καμπίναΣτην αριστερή πλευρά είναι τοποθετημένο το ντους......ενώ στη δεξιά πλευρά είναι τοποθετημένα τα υπόλοιπα είδη υγιεινής
Ένας πρακτικός καναπές φιλοξενείται στην αριστερή πλευρά ενώ αντικριστά είναι τοποθετημένη η επίπεδη τηλεόρασηΟ κεντρικός χώρος περιλαμβάνει μια μικρή αλλά πρακτική επιπλοσύνθεση κουζίναςΟ γωνιακός καναπές μετατρέπεται σε δύο μονά κρεβάτια
Κάτοψη του κύριου καταστρώματοςΚάτοψη του κατώτερου καταστρώματος
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.