Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Αποστολή > Jeanneau 2011 - Aποστολή στη Βαρκελώνη




Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Πληρέστερη γκάμα όσο ποτέ

Ένα ταξίδι στη Βαρκελώνη έχει πάντοτε ενδιαφέρον, πόσο μάλλον όταν η επίσκεψη σε αυτήν προκύπτει μετά από την πρόσκληση ενός εκ των μεγαλύτερων ναυπηγείων παγκόσμια. Ο λόγος για την γαλλική εταιρεία Jeanneau, η οποία επέλεξε την καταλανική πρωτεύουσα για να παρουσιάσει τη νέα γκάμα των σκαφών της.

Η μαρίνα της Βαρκελώνης αποτέλεσε το κατάλληλο σκηνικό για την παρουσίαση. Μηχανοκίνητα και ιστιοπλοϊκά παρατάχθηκαν επιμελώς στις προβλήτες για να υποδεχθούν τους προσκεκλημένους, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να δουν εκ του σύνεγγυς την ποιότητα κατασκευής τους.

Την εκδήλωση "τίμησαν" με την παρουσία τους τα εξής μοντέλα:

Μηχανοκίνητα: NC11, Prestige 390S, Prestige 440S, Prestige 350, Prestige 400, Prestige 60

Ιστιοπλοϊκά: Sun Odyssey 45 DS, Sun Odyssey 409, Jeanneau 57

Λίγα λόγια για το ναυπηγείο

Με απαρχή το 1956 το γαλλικό ναυπηγείο έχει καθιερωθεί διεθνώς, τροφοδοτώντας την αγορά κυρίως με ιστιοπλοϊκά και μικρά μηχανοκίνητα. Και αν μέχρι πρότινος έδινε έμφαση στις προαναφερόμενες κατηγορίες, τα τελευταία χρόνια άλλαξε τα δεδομένα του εστιάζοντας παράλληλα στα μικρομεσαία αλλά και τα μεγάλα μηχανοκίνητα κρουαζιέρας.

Η αναπτυξιακή διάθεση του ναυπηγείου έχει ως αποτέλεσμα η γαλλική φίρμα να απαριθμεί σήμερα 46 συνολικά μοντέλα, έναν αριθμό που μάλλον δεν διαθέτει κανένα άλλο ναυπηγείο παγκόσμια, καλύπτοντας ένα ευρύ πεδίο: από το κοινό που ενδιαφέρεται για αγωνιστική ιστιοπλοΐα ή αναψυχή μέχρι το κοινό που αγαπά την μηχανοκίνηση, είτε αυτό που καλύπτεται από ένα μικρό και εύχρηστο σκάφος για ημερήσια χρήση είτε από το πιο απαιτητικό κοινό που επιθυμεί την διάνυση μεγάλων υδάτινων δρομολογίων και μεγάλους χώρους ενδιαιτήσεων.

Η παραγωγή ενός μεγάλου στόλου είναι αναμφισβήτητα πολύ δύσκολη ενώ γίνεται ακόμη δυσκολότερη αν αναλογιστεί κανείς και την μετέπειτα υποστήριξη. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το γαλλικό group Beneteau, στο οποίο περιλαμβάνεται η Jeanneau, παράγει σε ετήσια βάση περίπου 6.000 σκάφη!

Για την υποστήριξη λοιπόν της τεράστιας αυτής παραγωγής απαιτούνται μεγάλα κεφάλαια τα οποία, όπως φαίνεται, ο γαλλικός όμιλος τα έχει εξασφαλισμένα. Ένα σημαντικό μέρος των κεφαλαίων ωστόσο υποστηρίζει τόσο τις μεγάλες μονάδες παραγωγής, όσο και το πολυάριθμο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό.

Η μεγάλη παραγωγή όμως, πέρα από τα μεγάλα έξοδα, κρύβει και ένα σημαντικό πλεονέκτημα το οποίο δεν είναι άλλο από την μαζική αγορά, εξαιτίας της οποίας το ναυπηγείο πετυχαίνει καλύτερες εκπτώσεις.

Όπως μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό, άλλη τιμή θα πετύχει ένα ναυπηγείο για την αγορά του απαραίτητου πολυεστέρα, της ξυλείας ή των μηχανών, όταν η γραμμή παραγωγής του απαριθμεί χίλια σκάφη το χρόνο και άλλη τιμή ο γαλλικός όμιλος όταν παραγγέλνει για 6.000 σκάφη.

Σημαντική κρίνεται ωστόσο και η τεχνογνωσία του ναυπηγείου η οποία έχει προκύψει μετά από 54 συνεχόμενα χρόνια παραγωγής, δημιουργώντας μια σημαντική βιβλιοθήκη στην οποία μπορεί να ανατρέξει ανά πάσα στιγμή χρειαστεί μια τεχνική πληροφορία.

Σχετικά με το τελικό προϊόν, αυτό χαρακτηρίζεται από υψηλές προδιαγραφές. Ανέκαθεν η Jeanneau κατασκεύαζε σκάφη σύμφωνα με τους κανόνες της εποχής οι οποίοι, ως γνωστόν, μεταβάλλονται και εξελίσσονται. Τη δεκαετία του ΄80 για παράδειγμα, τα πλαίσια των σκαφών ήταν πολύ γερά και οφειλόταν στη χρήση μεγάλης ποσότητας πολυεστέρα σε όλη την άτρακτο. Ως αποτέλεσμα, προέκυπταν γερά αλλά βαριά και σχετικά αργά σκάφη.

Με την πάροδο του χρόνου άλλαξαν τα δεδομένα. Τα σκάφη εκτός από γερά έπρεπε να είναι και γρήγορα. Έτσι ενισχύθηκαν κατασκευαστικά τα καίρια σημεία τους ενώ από την άλλη αφαιρέθηκε ποσότητα υλικού η οποία αντικαταστήθηκε με σύγχρονα υλικά ώστε τα σκάφη να είναι ελαφρύτερα, αναπτύσσοντας μεγαλύτερες επιδόσεις.

Για να γίνει η κατασκευαστική εξέλιξη πιο κατανοητή, αρκεί να λάβουμε υπόψη μας την αυτοκινητοβιομηχανία, στην οποία συνέβη κάτι ανάλογο αν συγκρίνουμε τα μοντέλα της δεκαετίας του ‘80 με τα σημερινά...

Πέρα όμως από την γερή κατασκευαστική τους δομή, στα Jeanneau εφαρμόζεται και η αιχμή της τεχνολογίας. Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί ένα νέο σύστημα πλοήγησης, το επονομαζόμενο "360 docking" που επιτρέπει χειρισμούς ακριβείας, απλοποιώντας κατά πολύ τη διαχείριση του σκάφους στη μαρίνα.

Το στοιχείο ωστόσο που προκαλεί εντύπωση έχει να κάνει με τον ρυθμό που το ναυπηγείο παράγει νέα μοντέλα τα τελευταία χρόνια, ο οποίος μπορεί να χαρακτηριστεί, χωρίς ίχνος υπερβολής, καταιγιστικός.

Ο λόγος μάλλον είναι προφανής. Διαθέτοντας μια ευρεία γκάμα το ναυπηγείο αυξάνει τις πιθανότητες πώλησης των σκαφών του σε ένα πολύ μεγάλο αγοραστικό κοινό. Με άλλα λόγια η γαλλική εταιρεία έχει επιλέξει να πουλήσει σκάφη σε λογικές τιμές σε πολλούς, παρά ακριβά σκάφη σε λίγους, με το κέρδος της να προκύπτει μέσα από την κατανάλωση και όχι από το κέρδος ανά σκάφος. Αυτή η επιλογή αποδείχθηκε σωστή, ιδιαίτερα τη δύσκολη χρονική περίοδο που διανύουμε γιατί προσέφερε - και θα προσφέρει - ρευστότητα, στοιχείο που βοήθησε ιδιαίτερα στην απορρόφηση της οικονομικής κρίσης.

Τα μοντέλα του 2011

Με τα νέα σκάφη να αποτελούν τη νέα γενιά το ναυπηγείο γυρίζει σελίδα, κατασκευάζοντας μοντέλα εναρμονισμένα στις σύγχρονες ναυπηγικές και αρχιτεκτονικές αντιλήψεις. Η νέα σειρά μηχανοκίνητων και ιστιοπλοϊκών αποτελείται από σκάφη που είναι καλοθάλασσα ενώ διέπονται από αρχιτεκτονικές λύσεις που καθιστούν τη διαβίωση στο σκάφος πιο πρακτική και άνετη από ποτέ.

Κατά την ολιγοήμερη διαμονή μας στη Βαρκελώνη είχαμε τη ευκαιρία να πλεύσουμε με όλα τα νέα μοντέλα και να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι τις δυνατότητές των.

Οι καλές καιρικές συνθήκες ευνόησαν ιδιαιτέρως στις παρατεταμένες δοκιμές οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στη θαλάσσια περιοχή της μαρίνας. Ανεξαιρέτως τύπου, μερικά σκάφη διακρίνονταν για την ευκολία στους χειρισμούς είτε επρόκειτο για μηχανοκίνητα διαμέσου του συστήματος Ips είτε για ιστιοπλοϊκά με το "360 docking".

Από πλευράς εξοπλισμού, όπως περιμένει κανείς από ένα ποιοτικό σκάφος, στα Jeanneau διατίθενται όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας, αλλά και ψυχαγωγίας ενώ εντύπωση προκαλούν ορισμένες καινοτόμες εφαρμογές που υλοποιούνται σε ορισμένες επιπλοσυνθέσεις οι οποίες μετατρέπονται, αλλάζοντας άρδην τη χρήση τους.

Τι μας έμεινε από την εκδήλωση; τρία πράγματα: τα σκάφη που απέδειξαν έμπρακτα την ποιότητά τους, η άμεση και ουσιαστική επαφή των ιθυνόντων της εταιρίας με τους προσκεκλημένους, αποδεικνύοντας πως η εταιρία δεν αντιμετωπίζει το κοινό αφ’ υψηλού και η καλή λειτουργία της μαρίνας, προσφέροντας ένα ασφαλές και λειτουργικό περιβάλλον.

Για την άφιξη μας στην εκδήλωση, ήταν υποχρεωτική η διαμονή μας στη Βαρκελώνη, μία πόλη της βορειοανατολικής Ισπανίας, με πληθυσμό περίπου 1.600.000 κατοίκων. Η Βαρκελώνη αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση σχετικά με την ανάπτυξή της. Με βάση ένα δομημένο πρόγραμμα ανάπλασης και αναγέννησης της πόλης, η Μπαρτσελόνα μεταμορφώθηκε από μια περιθωριακή μεσογειακή πολιτεία σε μια από τις πλέον ελκυστικές μητροπόλεις του σύγχρονου κόσμου, συγκεντρώνοντας περί τα 12,5 εκατομμύρια τουριστών ετησίως.

Ο σημερινός στόλος της Jeanneau

Τα ιστιοπλοϊκά σκάφη της εταιρείας ξεκινούν από τα 30 πόδια και φθάνουν μέχρι τα 57, προσφέροντας μία μεγάλη γκάμα 15 μοντέλων. Ο τύπος τους υποδιαιρείται σε δύο κατηγορίες: την Sun Odyssey και τη σειρά Yachts ενώ περιλαμβάνεται και ένα αγωνιστικό.

Όσο για τα μηχανοκίνητα μοντέλα, το μήκος τους ξεκινάει από τα 5 μέτρα και φθάνει μέχρι τα 18 μέτρα, περιλαμβάνοντας 31 σκάφη.

Αναλυτικά, ο στόλος της Jeanneau περιλαμβάνει τα παρακάτω μοντέλα:

Ιστιοπλοϊκά

Σειρά Sun: SUN 2000

Σειρά Sun Odyssey: 30, 33, 36, 409, 439, 42, 44, 45

Σειρά Sun Odyssey DS: 39, 42, 45, 50

Σειρά Jeanneau Yachts: 53, 57

Μηχανοκίνητα

Cap Camarat CC: 5.1, 5.5, 6.5, 7.5

Cap Camarat DS: 5.5, 6.5, 7.5

Cap Camarat WA: 5.5, 6.5, 7.5, 8.5

Leader: 8, 9, 10

Merry Fisher: 585, 595, 6 marlin, 645, 725

Merry Fisher IB: 705, 8, 10

NC: 11

Prestige

-Expresse Line: 390S, 440S, 500S

-Flybridge Line: 350, 400, 440, 510

-Yacht: 60

Η ταυτότητα του ναυπηγείου Jeanneau

Ιδρύθηκε το 1957 από τον Henri Jeanneau ενώ σήμερα έχει εξαπλωθεί παγκόσμια, με το δίκτυό της να περιλαμβάνει 350 διανομείς σε 50 χώρες. Σημερινοί γενικοί διευθυντές είναι οι κ.κ.Bruno Cathelinais και Jean-Paul Chapeleau. Συνολικά απαριθμεί 1550 άτομα (Νοέμβριος 2010) ενώ διαθέτει τέσσερις συνολικά βάσεις, με τις τρεις να εδρεύουν στη Γαλλία και τη μία στην Πολωνία.

Αναλυτικά, οι βάσεις είναι:

1. Les Herbiers

Η εν λόγω έδρα αποτελεί την «καρδία» της εταιρείας, στην οποία στεγάζεται η γενική διεύθυνση, το εμπορικό τμήμα, το τμήμα μάρκετινγκ, η διοίκηση και το χρηματοοικονομικό τμήμα.

Επιφάνεια στεγασμένων χώρων: 97.043 τετραγωνικά μέτρα

Επιφάνεια υπαίθριων χώρων: 346.865 τετραγωνικά μέτρα

Παραγωγή: Ιστιοπλοϊκά από 8 έως 16 μέτρα, τα μεγάλα μηχανοκίνητα (σειρά Prestige πάνω από τα 13 μέτρα), το Sun Odyssey 54 DS και τα Merry Fisher.

2. Nantes

Επιφάνεια στεγασμένων χώρων: 2.100 τετραγωνικά μέτρα

Επιφάνεια υπαίθριων χώρων: 10.290 τετραγωνικά μέτρα

Παραγωγή: Prestige 36

3. Cholet

Επιφάνεια στεγασμένων χώρων: 20.000 τετραγωνικά μέτρα

Επιφάνεια υπαίθριων χώρων: 170.000 τετραγωνικά μέτρα

Παραγωγή: Ιστιοπλοϊκά από 10 έως 14 μέτρα

4. Ostroda (Πολωνία)

Επιφάνεια στεγασμένων χώρων: 10.000 τετραγωνικά μέτρα

Επιφάνεια υπαίθριων χώρων: 49.667 τετραγωνικά μέτρα

Παραγωγή: Sun Odyssey, Sun Odyssey DS, Sun fast 3200, 2000, Jeanneau yachts, Prestige και Prestige Yachts, Cap camarat, NC11 , Merry fisher και Leader.

Ο Όμιλος Beneteau

Ιδρύθηκε το 1884 ενώ εδρεύει στο Croix de Vie, ένα πανέμορφο μέρος της δυτικής Γαλλίας.

Πρόκειται για μια εταιρεία holding (εκμετάλλευσης) η οποία δραστηριοποιείται στην κατασκευή σκαφών αναψυχής και λυόμενων κατοικιών, στο design και στη μεσιτεία σκαφών. Τα ναυπηγεία της εταιρείας είναι τα εξής: Beneteau, Jeanneau, Lagoon, Prestige, CNB (Construction Navale Bordeaux) και Monte Carlo Yachts. Οι υπόλοιπες εταιρείες είναι οι: IRM και O’HARA και η μεσιτική EYB.

Το 44% των πωλήσεων αφορά τα ιστιοπλοϊκά σκάφη, το 30 % τα μηχανοκίνητα και το 26 % τις κατοικίες.

Ο κύκλος εργασιών για το 2010 ανήλθε στα 779,2 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 18,2 % έναντι των 659.2 εκατομμυρίων ευρώ του 2009, με τα καθαρά κέρδη να φθάνουν τα 31,4 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2008 ο τζίρος της εταιρείας ήταν 1.094 δις ευρώ τα οποία μειώθηκαν κατά 39.8 %, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης.

Σχετικά με τις πωλήσεις του 2009-2010, το 12% της παραγωγής αφορούσε την αγορά της Αμερικής, το 19% την αγορά της Γαλλίας, το 46% τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και το 23% τις χώρες του υπόλοιπου κόσμου. Ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει και η πορεία της μετοχής η οποία εισήχθη στις χρηματιστηριακές αγορές το 1984 και ενώ ξεκίνησε με μια τιμή κοντά στο ένα ευρώ, σήμερα αποτιμάται στα 15 ευρώ.

Πληροφορίες: ATHENIAN YACHTS SA, Λ. Ποσειδώνος 1-2, Π. Φάληρο, Τηλ.: 210.9811.820, 9849.086, Fax: 210.9825.701, www.athenian-yachts.gr - e-mail: sales@athenian-yachtsales.gr

Aποψη του εντυπωσιακού Port VellΠανοραμική άποψη του λιμέναΗ νέα μαρίνα έχει προσδώσει μεγάλη ανάπτυξη στην πόλη
Ο στόλος της Jeanneau, πανέτοιμος να υποδεχθεί τους καλεσμένους τουΣτην εκδήλωση παρευρέθησαν έξι συνολικά μηχανοκίνητα και τρία ιστιοπλοϊκάΗ καλά οργανωμένη μαρίνα βοήθησε στα μέγιστα στην ομαλή διεξαγωγή των tests
Η ναυαρχίδα των ιστιοπλοϊκών, Jeanneau 57Το Jeanneau 45 DS συνοδεύτηκε με το επαναστατικό σύστημα 360 dockingΤο ολοκαίνουργιο Jeanneau 409
Το νεότευκτο NC11Το μικρότερο της σπορ σειράς, Prestige 390SΤο μεγαλύτερο σπορ, Prestige 440S
Το κόμπακτ flybridge, Prestige 350Το αμέσως μεγαλύτερο, Prestige 400Η ναυαρχίδα των μηχανοκινήτων, Prestige 60
Η πορεία της μετοχής της εταιρείας, από την ημέρα της εισαγωγής της στις χρηματαγορές μέχρι σήμεραΤα ποσοστά των πωλήσεων του ναυπηγείου ανά τον κόσμοΤο NC 11 επιπολάζοντας στα γαλανά νερά της Βαρκελώνης
Το άγαλμα του Χριστόφορου Κολόμβου αποτελεί το σήμα κατατεθέν του λιμανιούΤο κεντρικό λιμεναρχείοΈνα παλιό ιστιοφόρο δεσπόζει στην είσοδο του λιμανιού
Τα απρόοπτα στο λιμάνι ήταν πολλά, μεταξύ των οποίων και η παρουσία του Pelorus, ενός εκ των πολυτελών σκαφών του Roman AbramovichΌχι, δεν είναι ναυαγοί, αλλά κωπηλάτες κατά την προπόνησή τους στη θαλάσσια περιοχή της μαρίναςΗ σημερινή προπόνηση δεν πήγε και τόσο καλά…
Το ναυπηγείο παράγει ακόμη και μικροϋλικά για τη φροντίδα των σκαφών τουΤο λευκό εσωτερικό των αναλογικών οργάνων με τις μαύρες ενδείξεις του Prestige 60 έρχεται σε αντίθεση με το μαύρο εσωτερικό με τις λευκές ενδείξεις της πυξίδαςΈνα κτίριο σε σχήμα φουγάρου, αν μη τι άλλο, εντυπωσιάζει
Το ακουάριουμ της μαρίνας εντυπωσιάζει τόσο εξωτερικά……όσο και εσωτερικά!Οι τροπικές θάλασσες κρύβουν έναν πολύχρωμο μικρόκοσμο
Το βέβαιο είναι ότι οι καρχαρίες ταΐζονται τακτικά ώστε να μην επιτίθενται στους συγκατοίκους τουςΤο ναυτικό μουσείο διαθέτει, συν τοις άλλοις, εκπληκτικά μοντέλα, όπως τo πλοίο του 1866, City Of ParisΔεν υπάρχει ισπανική πόλη που να σέβεται τον εαυτό της και να μην έχει μία τουλάχιστον αρένα, για τη διεξαγωγή των -όχι ιδιαίτερα αγαπητών στους Έλληνες- ταυρομαχιών
Αποτελώντας το πιο γνωστό ίσως έργο του αρχιτέκτονα Αντόνιο Γκαουντί, η Σαγράδα Φαμίλια, χτίζεται για επάνω από έναν αιώναΜικρά γλυπτά κοσμούν διάφορα σημεία των δρόμων, προσφέροντας στους περαστικούς μια ευχάριστη διάθεση
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.