Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Αποστολή > Cannes 2011



Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Σε τροχιά ανάκαμψης

Ξεκινώντας από την Ελλάδα της κρίσης, του μεσοπρόθεσμου, των νέων φόρων επί καθημερινής πλέον βάσης και του... σχεδόν χρεοκοπήσαμε, και φθάνοντας σε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις σκαφών παγκοσμίως, τότε το πρώτο πράγμα που νιώθεις είναι ότι βρίσκεσαι σε άλλο... πλανήτη!

Όταν μάλιστα αυτή η έκθεση πραγματοποιείται στις Κάννες, τότε προσδίδεται και η ανάλογη λάμψη και μεγαλοπρέπεια που συνοδεύει αυτή την μικρή γαλλική πόλη των 70.000 κατοίκων με τα πολλά πρόσωπα, η οποία μετατράπηκε από το 1830 και μετά, σε δημοφιλές θέρετρο της αριστοκρατίας της Γαλλίας.

Στην εφετινή διοργάνωση συμμετείχαν δεκάδες νέα μοντέλα, εντυπωσιακά πρωτότυπα και ένας πολυάριθμος στόλος προερχόμενος από τα σημαντικότερα ναυπηγεία του κόσμου, προκαλώντας τον θαυμασμό των επισκεπτών.

Μιλώντας με τη γλώσσα των αριθμών, το 33ο ναυτικό σαλόνι των Καννών αναπτύχθηκε στο Le Vieux Port, σε μια χερσαία και θαλάσσια έκταση 80.000 τετραγωνικών μέτρων και συμμετείχαν συνολικά 425 εκθέτες από 25 χώρες παρουσιάζοντας 583 σκάφη, με τα 173 εξ αυτών να αποτελούν νέα μοντέλα ενώ τα 181 ξεπερνούσαν σε μήκος τα 20 μέτρα. Μάλιστα, η μεγάλη κατηγορία είχε την τιμητική της αφού συμμετείχαν 50 σκάφη από 22 έως 46 μέτρα. Όσο για τους επισκέπτες, αυτοί ξεπέρασαν τους 45.000 στις έξι συνολικά μέρες που διήρκησε η έκθεση.

Η αλήθεια είναι ότι για να μπορέσει κάποιος να χαρεί την πλειοψηφία των εκθεμάτων χρειάζονταν τουλάχιστον τρεις μέρες... περπάτημα (και ίσως και περισσότερο)! Αν μάλιστα συνυπολογιστεί και η έκθεση μεταχειρισμένων που διεξήχθη παράλληλα στην άλλη άκρη της πόλης και συγκεκριμένα στο Port Pierre Canto, τότε όλες οι ημέρες διεξαγωγής έφταναν οριακά.

Το καλό με το ναυτικό σαλόνι των Καννών είναι ότι, αν και μεγάλο, είναι πολύ καλά οργανωμένο και... οικείο. Οι περισσότεροι των εκθετών κατέχουν την ίδια θέση με τις προηγούμενες χρονιές, με αποτέλεσμα όσοι έχουν επισκεφθεί την έκθεση και άλλη μια φορά, να γνωρίζουν που θα βρουν την εταιρεία του ενδιαφέροντός τους.

Σχετικά με τους εκθέτες, οι Γάλλοι, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, έκαναν μια επίδειξη ισχύος στην εντός έδρας έκθεση με πληθώρα νέων και ανανεωμένων μοντέλων, που μας δίνουν μια πολύ καλή εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι.

Αιχμή του... γαλλικού δόρατος αποτέλεσαν τα ναυπηγεία Beneteau και Jeanneau, τα οποία παρουσιάστηκαν με μια πλήρη γκάμα μηχανοκινήτων και ιστιοπλοϊκών σκαφών. Ισχυρή παρουσία ωστόσο στα ιστιοπλοϊκά πραγματοποίησαν τα ναυπηγεία CNB και Dufour.

Μέσα από την σειρά Sense με δύο μοντέλα στα 43 και 50 πόδια, η Beneteau έδωσε μία άλλη διάσταση στον όρο "ιστιοπλοϊκό" εξελίσσοντας σε πιο οικείους και αξιοποιήσιμους χώρους τόσο το υπαίθριο καθιστικό όσο και το εσωτερικό ενώ η σειρά Oceanis εκπροσωπήθηκε από τα μοντέλα 45, 48 και 58 τα οποία μάλιστα ήταν από τα πιο επισκέψιμα σκάφη της έκθεσης.

Στα μηχανοκίνητα του ίδιου ναυπηγείου την παράσταση έκλεψε τόσο η σειρά Flyer Grand Turismo με τέσσερα μοντέλα στα 34, 38 44 και 49 πόδια, όσο και το νεότευκτο Baraccuda το οποίο αν και μικρό εξοπλίζεται με υπερκατασκευή και πλούσιο εξοπλισμό. Όσο για τα μεγάλα μεγέθη της γαλλικής φίρμας, αυτά εκπροσωπήθηκαν διαμέσου των Swift Trawler 44 και 49, προσφέροντας διαμέσου των καταστρωμάτων τους άνεση και πρακτικότητα.

Η Jeanneau παρουσιάστηκε με έναν ευρύ στόλο ο οποίος περιελάμβανε δύο βραβευθέντα σκάφη, το ιστιοπλοϊκό Sun Odyssey 509 και το μηχανοκίνητο Prestige 550 ενώ αίσθηση προκάλεσε και το νεότευκτο NC9. Η έκπληξη όμως προήλθε από την μικρή κατηγορία, διαμέσου του Cap Camarat 8.5, ένα νέο σκάφος που απέσπασε το ενδιαφέρον του κοινού γιατί προσφέρει πολλές δυνατότητες σε μόλις 8,5 μέτρα. Ενδεικτικά αναφέρεται η στιβαρή του γάστρα, η καμπίνα του με τις δύο μονές κουκέτες και το πολυμορφικό πρωραίο τμήμα, που μετατρέπεται από υπαίθριο καθιστικό σε χώρο ηλιοθεραπείας ή τραπεζαρία. Όσο για το πρυμναίο κατάστρωμα, αυτό είναι άκρως λειτουργικό και περιλαμβάνει πλευρικά πτυσσόμενους καναπέδες, αυξάνοντας τη δυνατότητα φιλοξενίας, και ένα πλήρες wet bar.

Το Cap Camarat 8,5 εντυπωσίασε εξάλλου χάρη στην υψηλή τεχνολογία του η οποία εκφράζεται διαμέσου των σύγχρονων οργάνων πλοήγησης, των φωτιζόμενων διαδρόμων με λαμπτήρες led και φυσικά των δύο τετράχρονων εξωλέμβιων της Yamaha 225 ίππων έκαστος. Αξίζει να αναφερθεί πως το μικρό νέο μοντέλο της Jeanneau πλαισιώθηκε από το "αδελφό" και διαχρονικό Cap Camarat 7,5 στις δύο εκδόσεις του, walkaround και DC.

Στο χώρο των Superyachts το γαλλικό ναυπηγείο CNB πραγματοποίησε μια δυνατή παρουσία κυρίως διαμέσου του νέου βραβευμένου μοντέλου του Chrisco, στα 100 πόδια και του ανανεωμένου μοντέλου Bordeaux 60.

Αίσθηση προκάλεσαν και τα καταμαράν, όπως τα Fountain Pajot και Sunreef, όχι μόνο εξαιτίας των διαστάσεών τους, αλλά κυρίως για την τεχνολογία τους αφού μερικά από αυτά χρησιμοποιούσαν ήπιες μορφές ενέργειας διαμέσου φωτοβολταϊκών συστημάτων.

Οι εταιρείες ωστόσο που... έπαιξαν εκτός έδρας είχαν πραγματικά εντυπωσιακή παρουσία, με επικεφαλής τα Ιταλικά ναυπηγεία τα οποία έχουν το πλεονέκτημα της γειτονίας, με επακόλουθο την εύκολη μεταφορά του στόλου τους. Riva, Pershing, Azimut, Itama, Atlantis, Cranchi και Ferretti αποτέλεσαν έναν ισχυρό πόλο έλξης, διαθέτοντας έναν πλήρη στόλο από νέα ή ανανεωμένα μοντέλα. Το ιταλικό ναυπηγείο Arcadia με την green τεχνολογία του προσέλκυσε όπως αναμένονταν το ενδιαφέρον ενώ το μικρό "θαλαμηγό" Wider 42 έκλεισε κυριολεκτικά την είσοδο του σαλονιού αφού εκτέθηκε ένα μοντέλο ακριβώς μπροστά από το μέγαρο. Όσο για τα φουσκωτά, τα Pirelli, διαμέσου των μοντέλων τους Pzero 880 και 1100 έδωσαν μια άλλη διάσταση στην έννοια, τόσο με το πρωτότυπο σχήμα τους όσο και με τις πολλές τους δυνατότητες.

Την τιμητική της είχε και η Αγγλία, με τρεις σημαντικούς εκφραστές της να συμμετέχουν με άκρως ενδιαφέροντα μοντέλα. Μιλάμε για την Sunseeker με το Manhattan 73, την Fairline με το Grand Turismo 58 και την Sealine με το SC42.

Τέλος, αξίζουν να αναφερθούν και οι αξιόλογες συμμετοχές των σκανδιναβικών χωρών, μέσα από τα μικρομεσαία μοντέλα των ναυπηγείων Windy και Fjord.

Σχετικά με τα συμμετέχοντα σκάφη αν θα κάναμε κάποια ένσταση, αυτή θα είχε να κάνει με την τεχνολογία τους η οποία, αν και υψηλή, θα μπορούσε να εκφράζεται περισσότερο φιλικά ως προς το περιβάλλον με χρήση συστημάτων ήπιας μορφής ενέργειας και πιο συγκεκριμένα μέσω ηλιακών συστημάτων, τα οποία είναι σε θέση να τροφοδοτούν με ενέργεια τόσο τους κινητήρες και τα ηλεκτρολογικά δίκτυα όσο και τα ζεστά νερά χρήσης.

Τι μας έμεινε από την έκθεση;

Καταρχήν το αγοραστικό κοινό. Η ταλαιπωρημένη οικονομικά Δύση έδωσε τη σκυτάλη στις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Λατινικής Αμερικής, της Ρωσίας και του Ισραήλ, που συγκαταλέγονται πλέον στις λίστες με την περισσότερη ζήτηση. Δεν ήταν τυχαία άλλωστε η αθρόα παρουσία των Ρώσων στην έκθεση, τόσο από την πλευρά των επισκεπτών όσο και στις ίδιες τις εταιρείες διαμέσου του προσωπικού τους.

Κατά δεύτερο η τακτική των εταιρειών. Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από οικονομική αστάθεια και με τις επιπτώσεις της να αγγίζουν όλες ανεξαιρέτως τις εταιρείες, τα περισσότερα ναυπηγεία όχι μόνο δεν πτοήθηκαν αλλά, ακολουθώντας μια επιθετική πολιτική μέσα σε μια δύσκολη περίοδο, έβαλαν βαθιά το χέρι στην τσέπη και επένδυσαν στην ανασύνταξη των στόλων τους, φέρνοντας στην επιφάνεια τα περισσότερα νέα μοντέλα που έχουν παρουσιαστεί ποτέ.

Κατά τρίτον η εξέλιξη των σκαφών. Με ευκολία θα λέγαμε ότι όλα ανεξαιρέτως τα σκάφη, ανεξαρτήτως μεγέθους ή τύπου, έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα τόσο ναυπηγικά όσο και αρχιτεκτονικά με αποτέλεσμα ο υποψήφιος αγοραστής να αντιμετωπίζει μεγάλο δίλημμα όταν θα πρέπει να αποφασίσει για το σκάφος της επιλογής του. Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, όλα τα ναυπηγεία προσφέρουν πολύ καλά σκάφη με πολύ καλή διαρρύθμιση, αξιόλογες επιδόσεις και το κυριότερο, ελκυστικές τιμές.

Το σημαντικό λοιπόν θέμα που προκύπτει στο χώρο των σκαφών αναψυχής δεν είναι το προϊόν καθαυτό, αλλά ο υποψήφιος αγοραστής. Για αυτόν δεν είναι αρμόδια τα ναυπηγεία τα οποία διαθέτουν ελκυστικά προϊόντα, αλλά η εκάστοτε κυβέρνηση με τα μέτρα που λαμβάνει για τους κάτοχους σκαφών. Και δεν εννοούμε ότι δεν θα πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη φορολόγηση αλλά κυρίως να μην αντιμετωπίζεται ο θαλάσσιος χώρος εχθρικά και συμπλεγματικά, αποτρέποντας ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού να αποκτήσει σκάφος και να χαρεί το τόσο ωφέλιμο και ελκυστικό θαλάσσιο περιβάλλον.

Σχετικά με το ελληνικό στοιχείο, αν και μικρό δήλωσε παρόν. Δύο εξωστρεφείς εταιρείες εκπροσώπησαν τη χώρα μας, η Kιriacoulis Enterprises, η οποία διαθέτει βάσεις εκτός της Ελλάδας στην Ιταλία, Μάλτα, Κροατία, Γαλλία, Τουρκία και Καραϊβική και η Suitform, μία εταιρεία επαγγελματικής ένδυσης. Δεν ήταν λίγοι ωστόσο οι Έλληνες αντιπρόσωποι και επαγγελματίες του χώρου που παρευρέθησαν στις Κάννες με σκοπό να υποστηρίξουν την εργασία τους πέρα από τα ελληνικά σύνορα.

Τέλος μετά από μία αποστολή στις κοσμοπολίτικες Κάννες δεν θα πρέπει να παραληφθεί το... κερασάκι στην τούρτα, που δεν είναι άλλο από την βράβευση των καλυτέρων σκαφών της έκθεσης. Μπροστά από τον διάσημο παραθαλάσσιο δρόμο περιπάτου των Καννών, τον γνωστό La Croisette, ένα ζωντανό κέντρο που ξεχειλίζει από επώνυμα καταστήματα και πολυτελή ξενοδοχεία, και συγκεκριμένα στην προβλήτα του ξενοδοχείου Carlton πραγματοποιήθηκε μια λαμπρή τελετή. Κάτω από το φως της πανσέληνου, παρέλασαν τα διακριθέντα μοντέλα της έκθεσης τα οποία, όντας φωταγωγημένα παρουσίασαν μια ασυνήθιστη και ελκυστική εικόνα η οποία ενισχύθηκε από την λάμψη των βεγγαλικών που στόλισαν τον γαλλικό ουρανό.

Τα highlights της έκθεσης

Jeanneau Cap Camarat 8,5
Beneteau Sense 43 και 50
Beneteau Oceanis 58
Beneteau Barracuda
CNB
Pirelli 1100
Wider 42
Altantis 58
Fairline 58 Grand Turismo
Azimut Grande 120
Ferretti 720
Pershing 108
Sunseeker 53
Fairline 58
Sealine SC42
Arcadia
Cranchi 64

Πανοραμική άποψη της έκθεσηςΤα σκάφη που παρουσιάστηκαν έφτασαν τα 583Στο βάθος διακρίνεται το Port Pierre Canto όπου και φιλοξένησε την έκθεση μεταχειρισμένων
Όλα τα σκάφη ήταν ιδιαίτερα επιμελημένα ώστε να υποδεχθούν αξιοπρεπώς τους επισκέπτεςΟ εκθεσιακός χώρος των μηχανοκίνητων της BeneteauΗ σειρά Flyer Grand Turismo
Beneteau Flyer Grand Turismo 34Beneteau Flyer Grand Turismo 34Beneteau Flyer Grand Turismo 38
Beneteau Flyer Grand Turismo 44Beneteau Flyer Grand Turismo 34Beneteau Flyer Grand Turismo fly 49
Beneteau BarracudaO εκθεσιακός χώρος των ιστιοπλοϊκών της BeneteauBeneteau Oceanis 58
Beneteau Oceanis 58Beneteau Oceanis 45Beneteau Oceanis 48
Beneteau Oceanis 48Beneteau Sense 43Beneteau Sense 50
Beneteau Swift Trawler 44Beneteau Swift Trawler 52Wider 42
CNB 60CNB 60Jeanneau Cap Camarat 7,5
Jeanneau Cap Camarat 7,5Jeanneau Cap Camarat 7,5 DCJeanneau Cap Camarat 8,5
Jeanneau Cap Camarat 8,5Jeanneau Cap Camarat 8,5Jeanneau Cap Camarat 8,5
Jeanneau Cap Camarat 8,5Jeanneau Cap Camarat 8,5Pirelli
Pirelli Zero 1100YamahaYamaha 350
Atlantis 58CNBCNB
Jeanneau Sun Odyssey 509Cigarette 50Jeanneau Cap Camarat 8,5
Monte Carlo 76Sealine SC 42Jeanneau NC9
Sunseeker Manhattan 73Van DutchWindy SR 52
Atlantis 58WallyMochi
Βοηθητικό σκάφοςΒoston WhalerSea Ray
Fairline 58 Grand TurismoΗ μεγαλόπρεπη είσοδος του ξενοδοχείου Carlton, φιλοξενώντας μια πολυτελή Rolls RoyceΗ εκδήλωση της βράβευσης των σκαφών περιελάμβανε ένα πέρασμα μπροστά ακριβώς από την προβλήτα του Carlton
Η εκδήλωση έκλεισε με τα βεγγαλικά να φωτίζουν την γαλλική κοσμοπολίτικη πόλη
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.