Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Αποστολή > Beneteau 2011



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Υπεροχή στη θάλασσα

Σε μία δύσκολη χρονική περίοδο κατά την οποία η οικονομική κρίση είναι σε έξαρση, η μαρίνα Le Vieux Port των Καννών αποτέλεσε τον τόπο που η εταιρία Beneteau, όντας περισσότερο έτοιμη από ποτέ, παρουσίασε τα νέα μοντέλα της, αλλάζοντας, έστω και για μία εβδομάδα, την ψυχολογία των συμμετεχόντων και θυμίζοντας τις -όχι και τόσο παλιές- καλές εποχές του yachting.

Η αλήθεια είναι πως τίποτα δεν θύμιζε τις δύσκολες στιγμές που περνάει ο χώρος. Ο κόσμος έδειχνε να απολαμβάνει τη βόλτα του στην πλέον κοσμική μαρίνα, θαυμάζοντας τα εντυπωσιακά μοντέλα τα οποία κυριάρχησαν στο χώρο που φιλοξενήθηκαν.

Το επιτελείο της γαλλικής φίρμας επιστρατεύτηκε για να καλωσορίσει τους επισκέπτες που κατέφθασαν στο ναυτικό σαλόνι των Καννών για να δουν από κοντά τα νέα μοντέλα, παρέχοντας οποιεσδήποτε πληροφορίες. Τα σκάφη παρατάχθηκαν στις εγκαταστάσεις της μαρίνας άκρως επιμελημένα για να υποδεχθούν τους προσκεκλημένους, προσφέροντάς τους την δυνατότητα να δουν εκ του σύνεγγυς την ποιότητα κατασκευής τους. Με τα επιπολάζοντα σκάφη ωστόσο δεμένα στην μαρίνα, υπήρχε όλη η άνεση του χρόνου ώστε ο κάθε ένας να μπορεί να τα παρατηρήσει λεπτομερειακά.

Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός, οι καινοτόμες λύσεις και η κατασκευαστική ποιότητα είναι πλέον ταυτόσημα με το όνομα της Beneteau η οποία με την πολυετή παρουσία στον χώρο του yachting, ούσα ένα από τα παλαιότερα ναυπηγεία, έχει καθιερωθεί στον χώρο ως ένα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές σκαφών αναψυχής παγκοσμίως.

Οι περισσότεροι, λίγο πολύ, γνωρίζουν την φίρμα μέσα από τα ιστιοπλοϊκά της σκάφη. Τα τελευταία χρόνια όμως, η Beneteau εστίασε και στα μηχανοκίνητα και μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα κατόρθωσε να αναπτύξει ολόκληρες σειρές μικρών, μικρομεσαίων και μεγάλων σκαφών, δημιουργώντας έναν πλήρη στόλο που είναι σε θέση να καλύψει ένα μεγάλο εύρος ενδιαφερομένων.

Δείτε το φωτορεπορτάζ

Αναλυτικά, τα μοντέλα της Beneteau που παρουσιάστηκαν στις Κάννες ήταν τα παρακάτω.

Μηχανοκίνητα

Flyer Grand Turismo 34
Flyer Grand Turismo 38
Flyer Grand Turismo 44
Flyer Grand Turismo 49 Fly
Antares 42
Swift Trawler 44
Swift Trawler 52
Barracuda 9

Ιστιοπλοϊκά

Sense 50
Sense 43
Oceanis 45
Oceanis
48
Oceanis
58
First 40

Εκτός της επιμέρους προσέγγιση σε κάθε μοντέλο ξεχωριστά, αξίζει τον κόπο να μεταφερθεί η γενικότερη εικόνα η οποία ήταν πολύπλευρη και πληθωρική, αφού η γαλλική εταιρεία παρέταξε έναν ευρύ στόλο αποτελούμενο από μηχανοκίνητα τόσο της μικρής κατηγορίας- διαμέσου του Barracuda-όσο και της μικρομεσαίας -διαμέσου των Flyer Grand Turismo και Antares- αλλά και της μεγάλης κατηγορίας, με τα Swift Trawler. Το ίδιο ισχύει και για τα ιστιοπλοϊκά, με τα διαθέσιμα νέα σκάφη της να κυμαίνονται από τα 12,38 έως τα 18,24 μέτρα, μέσα όμως από διαφορετικές σειρές, τις γνωστές Oceanis και First και την νέα σειρά Sense.

Πέραν του μεγέθους, η διαθέσιμη γκάμα προσεγγίζεται από την Beneteau διαμέσου και άλλων παραγόντων, αρχής γενομένης των διαφόρων τύπων σκαφών. Ένα μηχανοκίνητο 44 ποδών, για παράδειγμα, προσφέρεται τόσο μέσα από τη σειρά Swift Trawler όσο και από τη σειρά Grand Turismo. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα ιστιοπλοϊκά αν αναλογισθεί κανείς πως στα 50 πόδια περιλαμβάνεται μοντέλο και από τις τρεις διαθέσιμες σειρές, την Oceanis, την First και της πρόσφατης Sense.

Αφού λοιπόν ένα σκάφος προσεγγισθεί αναλόγως του μήκους ή του τύπου του, σειρά έχουν τα υπηρεσιακά χαρακτηριστικά τα οποία εξαρτώνται άμεσα από τη γάστρα. Έτσι, στα μηχανοκίνητα προσφέρονται διάφοροι τύποι γαστρών, όπως πλαναρίσματος –διαμέσου των Grand Turismo, Flyer και Antares - αλλά και ημιεκτοπίσματος μέσα από τα Swift Trawler.

Σε αυτό το σημείο τη σκυτάλη παίρνει η τεχνολογία η οποία στη γάστρα εκφράζεται μέσα από το επονομαζόμενο Air Step και συνοδεύει τη νέα σειρά Grand Turismo. Πρόκειται για ένα πατενταρισμένο σύστημα που φέρει μια καινοτομία που αφορά τις αναβαθμίδες (steps). Ως γνωστόν μέσω των οι αναβαθμίδων δημιουργείται στρώμα αέρα στην επιφάνειά τους, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι τριβές στα συγκεκριμένα σημεία και να αυξάνονται οι επιδόσεις του σκάφους. Όταν όμως αυτές είναι τοποθετημένες, ως είθισται, πλευρικά, παρατηρείται συνήθως μια πλαγιολίσθηση κατά τις στροφές. Η Bénéteau πρωτοτυπώντας εφάρμοσε μια αναβαθμίδα στο κέντρο της γάστρας η οποία μάλιστα ακολουθεί μια πορεία προς την πρύμνη ως προς το διάμηκες και λίγο πριν το τέλος ακολουθεί μια διαγώνια διαδρομή που καταλήγει στις δύο γωνίες της ατράκτου. Αυτή η καινοτομία στη γάστρα αποτελεί διεθνή πατέντα του ναυπηγείου ενώ το αποτέλεσμα είναι όχι μόνο να εξαλείφεται εντελώς η πλαγιολίσθηση αλλά να αυξάνεται η πρόσφυση του σκάφους στο νερό, βελτιώνοντας παράλληλα τις επιδόσεις, πάντα σε συνάρτηση με την κατανάλωση. Με άλλα λόγια η γάστρα προσφέρει καλύτερη πλεύση και αυξημένη ταχύτητα με μικρή κατανάλωση καυσίμων. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η πρώτη μορφή αυτής της τεχνολογίας εφαρμόστηκε στο μοντέλο Monte Carlo 37 που έκανε το ντεμπούτο του το 2007 στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Πέρα από τη γάστρα, η τεχνολογία εκφράζεται και διαμέσου ενός προηγμένου συστήματος ελιγμών, χάρη στο οποίο προκύπτει η απλοποίηση της διαδικασίας της πρόσδεσης αφού προσφέρει δυνατότητα περιστροφής του σκάφους γύρω από τον άξονά του κατά 360 μοίρες. Όσο για τον χειρισμό του, αυτός πραγματοποιείται από ένα joystick που τοποθετείται στο πιλοτήριο, καθιστώντας τους χειρισμούς... παιχνίδι! Μάλιστα, η εταιρεία περιέλαβε στον εκθεσιακό της χώρο έναν εξομοιωτή του συστήματος, προσφέροντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να ...παίξουν, απολαμβάνοντας τις δυνατότητες χρήσης της νέας εφαρμογής.

Τέλος, το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι άλλο από την αισθητική η οποία πολλές φορές διαδραματίζει το 50% -ή και παραπάνω-της εμπορικής επιτυχίας οποιουδήποτε προϊόντος. Αυτός ο τομέας είναι αναμφισβήτητα υποκειμενικός πέρα όμως από οποιαδήποτε υποκειμενική άποψη, υπάρχουν κάποιοι αρχιτεκτονικοί κανόνες οι οποίοι υπερκαλύπτονται μέσα από όλες ανεξαιρέτως τις σειρές, διασφαλίζοντας όχι μόνο την αισθητική αλλά και τη λειτουργικότητα.

Συμπερασματικά λοιπόν το ναυπηγείο προσφέρει μια ευρεία γκάμα, η οποία προσεγγίζεται πολύπλευρα. Μέσα λοιπόν από την πολύπλευρη προσέγγιση αυξάνεται η ποσοστιαία κάλυψη των αναγκών του αγοραστικού κοινού σε λεπτομερές επίπεδο.

Ο Όμιλος Bénéteau

Δεν υπάρχει άλλος μαζικός κατασκευαστής που να συνδυάζει την ποιότητα, την πολυτέλεια και την ασφάλεια με τον τρόπο που το κάνουν τα σκάφη της Bénéteau. Ως μέλος του ομίλου η γαλλική εταιρεία εκπροσωπείται σχεδόν σε όλο τον κόσμο και τα σκάφη της αποτελούν ένδειξη κύρους για τον ιδιοκτήτη τους. Επίσης κατασκευάζει λυόμενες κατοικίες, ενώ δραστηριοποιείται στο design και στη μεσιτεία σκαφών. Τα ναυπηγεία της εταιρείας είναι τα εξής: Bénéteau, Jeanneau, Lagoon, Prestige, CNB (Construction Navale Bordeaux) και Monte Carlo Yachts. Οι υπόλοιπες εταιρείες είναι οι: IRM και O’HARA και η μεσιτική EYB.

Οι βάσεις του ομίλου Bénéteau βρίσκονται διάσπαρτες στη δυτική Γαλλία, στην περιοχή La Vendee και περιλαμβάνουν πέντε εργοστάσια ενώ διαθέτει ένα εργοστάσιο μηχανοκινήτων στην Πολωνία και ένα επιπλέον εργοστάσιο ιστιοπλοϊκών 23.000 τετραγωνικών μέτρων από το 1986 στο Marion της Νότιας Καρολίνα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Πέρα από την ανάπτυξη, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιστορική πορεία της Bénéteau και αξίζει μια παλινδρόμηση στο παρελθόν για να δούμε πως δημιουργούνται οι μεγάλες εταιρείες. Πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ο Benjamin Bénéteau, ο οποίος το 1884 αποφασίζει να ασχοληθεί με την κατασκευή ιστιοπλοϊκών σκαφών προσανατολισμένων στην επαγγελματική χρήση. Ιδρύει λοιπόν μια ατομική επιχείρηση η οποία εδρεύει στο πανέμορφο Croix de Vie της δυτικής Γαλλίας και, βαφτίζοντάς την με το επώνυμό του και με πολύ λίγα άτομα προσωπικό ξεκινά την παραγωγή.

Το 1928 η εταιρεία περνά στα χέρια του γιού του ιδρυτή, Andre Bénéteau, και λίγο αργότερα, το 1964, αναλαμβάνει η τρίτη γενιά κάτω από τις οδηγίες της εγγονής του ιδρυτή, Annette Bénéteau Roux, η οποία ήταν τότε 22 ετών και του αδελφού της Andre Bénéteau. Πρωταγωνιστικό ρόλο ωστόσο διαδραμάτισε η Annette Roux, η οποία εκείνη την εποχή είχε να επιδείξει ένα… κενό στον τοίχο του γραφείου της. Ένα κενό που θεωρητικά θα φιλοξενούσε το πτυχίο της αφού το μοναδικό τυπικό προσόν που διέθετε στα 22 της ήταν το baccalaureate της.

Όσο για τα ουσιαστικά της προσόντα και μιλώντας εκ του αποτελέσματος ήταν μάλλον αναρίθμητα, αποδεικνύοντας πως ένας χαρισματικός άνθρωπος με όραμα, ταλέντο, και... το πάντοτε καλοδεχούμενο άγγιγμα της τύχης δεν έχει ανάγκη τυπικών προσόντων, τουλάχιστον στον επιχειρηματικό κόσμο, φέρνοντας τελικώς εις πέρας μια «αποστολή».

Στην προκειμένη περίπτωση η αποστολή δεν ήταν άλλη από την ανάπτυξη της εταιρείας. Έχοντας στα χέρια της ένα μικρό ναυπηγείο που κατασκεύαζε ένα προϊόν με πενιχρή ζήτηση και με τα μικρά ναυπηγεία αλιευτικών σκαφών να κλείνουν στη βορειοδυτική Γαλλία το ένα μετά το άλλο, η «σιδηρά κυρία» της εταιρείας αποφασίζει να αλλάξει κατεύθυνση και να σταματήσει την παραγωγή που συνόδευε το ναυπηγείο για δύο γενιές. Έτσι προβαίνει στην καταλληλότερη κίνηση, αλλάζοντας την παραγωγή από αλιευτικά σε σκάφη αναψυχής, με την χρήση ενός νέου για την εποχή υλικού, του πολυεστέρα. Ας σημειωθεί παρενθετικώς πως ο τουρισμός και δη ο θαλάσσιος ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την εποχή, ερμηνεύοντας «το άγγιγμα της τύχης» αφού η ανάπτυξη του ναυπηγείου έτυχε να συμπέσει με την άνθηση του γιώτιγκ παγκόσμια.

Τα πρώτα αποτελέσματα φάνηκαν το 1965 όπου και πραγματοποιήθηκε η πρώτη παρουσίαση σκάφους Bénéteau στο ναυτικό σαλόνι του Παρισιού. Η υποδοχή του κοινού ήταν θερμή και η εταιρεία προχώρησε άμεσα σε επενδύσεις σε σύγχρονο εξοπλισμό. Η βιομηχανοποίηση των σκαφών με χρήση εξελιγμένων συστημάτων είχε ως αποτέλεσμα τη δυνατότητα της μαζικής παραγωγής από την οποία προέκυπταν σκάφη με πολύ καλά υπηρεσιακά χαρακτηριστικά και ελκυστικές τιμές, με επακόλουθο να αλλάξει συνολικά το τοπίο του θαλάσσιου τουρισμού.

Πολύ πριν ο όρος win-win situation κάνει την εμφάνισή του στο επιχειρηματικό λεξιλόγιο, η Annette Roux έβρισκε τον τρόπο να τον καθιερώσει στην πράξη. Η εταιρεία της, δεδομένων των εύστοχων ιδεών της, πήγε -αφ’ εαυτού της!- πάρα πολύ καλά. Μέσα σε λίγα χρόνια, η μικρή μονάδα με τα 17 άτομα προσωπικό μετατράπηκε στην υπ αριθμόν ένα εταιρεία κατασκευής ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής στον κόσμο, με 6.000 εργαζόμενους και με τον κύκλο εργασιών να υπερβαίνει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, με την εγχώρια αγορά να καταλαμβάνει το 20% των πωλήσεων και το υπόλοιπο 80% τις εξαγωγές.

Η κατάσταση στο ναυπηγείο ωστόσο δεν ήταν πάντα ρόδινη. Ενδεικτικά αναφέρεται η παραγωγή 1000 ελαττωματικών σκαφών το 1986 εξαιτίας της χρήσης μια κακής ποιότητας ρητίνης που βύθισε σχεδόν την Bénéteau. Ξεκίνησε λοιπόν ένας δικαστικός αγώνας που διήρκησε επτά χρόνια, με την τελική όμως απόφαση να δικαιώνει και να αποζημιώνει πλήρως το ναυπηγείο. Η επόμενη κίνηση ήταν ο εκ νέου σχεδιασμός όλου του στόλου, κάτω μάλιστα από τα σχέδια των καλυτέρων αρχιτεκτόνων της εποχής, σηματοδοτώντας την επόμενη μέρα του ναυπηγείου.

Πέρα όμως από την εξέλιξη νέων μοντέλων η εταιρεία προχώρησε και σε εξαγορές άλλων ναυπηγείων, με χρονιά σταθμό το 1995 όταν ο μεγάλος εγχώριος ανταγωνιστής Jeanneau εισήλθε στην οικογένεια της Bénéteau προσδίδοντας στον γαλλικό όμιλο ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της παγκόσμιας παραγωγής.

Έχοντας πλέον στα χέρια του δύο από τα κορυφαία ναυπηγεία πολυεστερικών σκαφών, πλαισιωμένα μάλιστα και από τα CNB και Lagoon, η γαλλική φίρμα ισχυροποιήθηκε κατέχοντας μια ηγετική θέση στο παγκόσμιο στερέωμα.

Η δεύτερη φορά που η Bénéteau αντιμετώπισε δυσκολίες ήταν εξαιτίας της πρόσφατης οικονομικής κρίσης η οποία έπληξε αρχικά την Αμερική και την Ευρώπη, με παγκόσμιες στη συνέχεια προεκτάσεις. Και αυτή τη φορά όμως το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε μέσα από μια σειρά αναδιαρθρώσεων και κινήσεων με αποτέλεσμα η εταιρεία να ανακάμψει, έχοντας στο δυναμικό της έναν πλήρη στόλο από καινοτόμα μηχανοκίνητα και ιστιοπλοϊκά σκάφη.

Το 2004, και μετά από 40 συνεχόμενα έτη «εντός γραμμής», η Annette Roux επέλεξε να αποχωρήσει από την εταιρεία, αφού προηγουμένως είχε μετατρέψει τα τεχνολογικά επιτεύγματα των ναυπηγείων της σε status symbols. Διατηρεί όμως την αντιπροεδρία του εποπτικού συμβουλίου, κατέχοντας το 55% του ομίλου.

Ο σημερινός στόλος του ναυπηγείου

Μηχανοκίνητα Beneteau 2011

Σειρά Antares (με εξωλέμβια)

Antares 5,80: Μήκος: 5,72 μέτρα. Πλάτος: 2,40 μέτρα. Κινητήρας: 90 ίππων

Antares 6,80: Μήκος: 6,72 μέτρα. Πλάτος: 2,54 μέτρα. Κινητήρας: 115 ίππων

Antares 7,80: Μήκος: 7,23 μέτρα. Πλάτος: 2,78 μέτρα. Κινητήρας: 150 ίππων

Antares 8,80: Μήκος: 8,78 μέτρα. Πλάτος: 2,98 μέτρα. Κινητήρας: 300 ίππων

Σειρά Antares (με χρήση εσωλέμβιων):

Antares 8: Μήκος: 7,74 μέτρα. Πλάτος: 2,95 μέτρα. Κινητήρας: 200 ίππων

Antares 30s: Μήκος: 10,22 μέτρα. Πλάτος: 3,33 μέτρα. Κινητήρας: 370 ίππων

Antares 30: Μήκος: 10,22 μέτρα. Πλάτος: 3,33 μέτρα. Κινητήρας: 370 ίππων

Antares 32: Μήκος: 10,22 μέτρα. Πλάτος: 3,33 μέτρα. Κινητήρας: 2 x 200 ίππων

Antares 36: Μήκος: 10,32 μέτρα. Πλάτος: 3,80 μέτρα. Κινητήρας: 2 x 300 ίππων

Antares 42: Μήκος: 13,50 μέτρα. Πλάτος: 4,09 μέτρα. Κινητήρας: 2 x 370 ίππων

Σειρά Flyer (με χρήση εξωλεμβίων)

Flyer 650 Cabrio. Μήκος: 6,15 μέτρα. Πλάτος: 2,44 μέτρα. Κινητήρας: 200 ίππων

Flyer 750 Cabrio. Μήκος: 7,20 μέτρα. Πλάτος: 2,51 μέτρα. Κινητήρας: 300 ίππων

Flyer 550 Open. Μήκος: 5,51 μέτρα. Πλάτος: 2,34 μέτρα. Κινητήρας: 115 ίππων

Flyer 650 Open. Μήκος: 6,11 μέτρα. Πλάτος: 2,44 μέτρα. Κινητήρας: 200 ίππων

Flyer 550 Sundeck. Μήκος: 5,45 μέτρα. Πλάτος: 2,34 μέτρα. Κινητήρας: 115 ίππων

Flyer 650 Sundeck. Μήκος: 6,15 μέτρα. Πλάτος: 2,44 μέτρα. Κινητήρας: 200 ίππων

Flyer 750 Sundeck. Μήκος: 7,20 μέτρα. Πλάτος: 2,51 μέτρα. Κινητήρας: 300 ίππων

Flyer 850 Sundeck. Μήκος: 8,25 μέτρα. Πλάτος: 2,94 μέτρα. Κινητήρας: 2 x 200 ίππων

Σειρά Flyer Grand Turismo

Flyer Grand Turismo 34: Μήκος: 10 μέτρα. Πλάτος: 3,35 μέτρα. Κινητήρας: 2x300 ίππων

Flyer Grand Turismo 38: Μήκος: 12.10 μέτρα. Πλάτος: 3.77 μέτρα. Κινητήρας: 2x300 ίππων

Flyer Grand Turismo 44: Μήκος: 13.50 μέτρα. Πλάτος: 3.93 μέτρα. Κινητήρας: 2x 370 ίππων

Flyer Grand Turismo 49: Μήκος: 15.60 μέτρα. Πλάτος: 4.30 μέτρα. Κινητήρας: 2 x 435 ίππων

Flyer Grand Turismo 49Fly: Μήκος: 15.60 μέτρα. Πλάτος: 4.30 μέτρα.Κινητήρας:2 x 435 ίππων

Σειρά
Swift Trawler

Swift Trawler 34S: Μήκος: 11.14 μέτρα. Πλάτος: 4 μέτρα. Κινητήρας: 425 ίππων

Swift Trawler 34: Μήκος: 11,14 μέτρα. Πλάτος: 4 μέτρα. Κινητήρας: 425 ίππων

Swift Trawler 44: Μήκος: 13,88 μέτρα. Πλάτος: 4,25 μέτρα. Κινητήρας: 2 x 300 ίππων

Swift Trawler 52: Μήκος: 17 μέτρα. Πλάτος: 4,90 μέτρα. Κινητήρας: 2 x 600 ίππων

Σειρά Barracuda

Barracuda 9: Μήκος: 8,78 μέτρα. Πλάτος: 2,98 μέτρα. Κινητήρας: 2 x 200 ίππων

Ιστιοπλοϊκά Beneteau 2011

Σειρά Sense

Sense 43: Μήκος: 13,20 μέτρα. Πλάτος: 4,28 μέτρα. Κινητήρας: 54 ίππων

Sense 50: Μήκος: 15,27 μέτρα. Πλάτος: 4,86 μέτρα. Κινητήρας: 75 ίππων

Σειρά Oceanis

Oceanis 31: Μήκος: 9,66 μέτρα. Πλάτος: 3,39 μέτρα. Κινητήρας: 21 ίππων

Oceanis 34: Μήκος: 10,34 μέτρα. Πλάτος: 3,65 μέτρα. Κινητήρας: 29 ίππων

Oceanis 37: Μήκος: 11,48 μέτρα. Πλάτος: 3,92 μέτρα. Κινητήρας: 29 ίππων

Oceanis 41: Μήκος: 12,38 μέτρα. Πλάτος: 4,20 μέτρα. Κινητήρας: 40 ίππων

Oceanis 45: Μήκος: 13,85 μέτρα. Πλάτος: 4,49 μέτρα. Κινητήρας: 54 ίππων

Oceanis 48: Μήκος: 14,60 μέτρα. Πλάτος: 4,74 μέτρα. Κινητήρας: 75 ίππων

Oceanis 50: Μήκος: 15,10 μέτρα. Πλάτος: 4,49 μέτρα. Κινητήρας: 75 ίππων

Oceanis 54: Μήκος: 16,70 μέτρα. Πλάτος: 4,90 μέτρα. Κινητήρας: 110 ίππων

Oceanis 58: Μήκος: 18,24 μέτρα. Πλάτος: 4,99 μέτρα. Κινητήρας: 140 ίππων

Σειρά First

First 21,7S: Μήκος: 6,40 μέτρα. Πλάτος: 2,48 μέτρα. Κινητήρας: 10 ίππων

First 25,7S: Μήκος: 7,90 μέτρα. Πλάτος: 2,75 μέτρα. Κινητήρας: 14 ίππων

First 30: Μήκος: 9,81 μέτρα. Πλάτος: 3,20 μέτρα. Κινητήρας: 20 ίππων

First 35: Μήκος: 10,85 μέτρα. Πλάτος: 3,64 μέτρα. Κινητήρας: 29 ίππων

First 40CR: Μήκος: 12,58 μέτρα. Πλάτος: 3,89 μέτρα. Κινητήρας: 40 ίππων

First 45: Μήκος: 14,07 μέτρα. Πλάτος: 4,20 μέτρα. Κινητήρας: 54 ίππων

First 50: Μήκος: 14,99 μέτρα. Πλάτος: 4,41 μέτρα. Κινητήρας: 75 ίππων

Σειρά One Design

Beneteau 25: Μήκος: 7,51 μέτρα. Πλάτος: 2,52 μέτρα. Κινητήρας: 7 ίππων

Figaro Beneteau II: Μήκος: 10,15 μέτρα. Πλάτος: 3,43 μέτρα.

Συνεργαζόμενοι ναυπηγοί, αρχιτέκτονες και σχεδιαστές

Juan Kouyoumdjian: Αρχιτέκτων

Jean Berret et Olivier Racoupeau (Berret-Racoupeau Yacht Design): Αρχιτ. Γραφείο

Massimo Gino and Mario Pedol - Nauta Design. Σχεδιαστικό γραφείο

Pierangelo Andreani: Σχεδιαστής

Patrice Sarrazin: Σχεδιαστής

Cabinet Joubert-Nivelt: Αρχιτέκτων

Pierre Frutschi: Σχεδιαστής

Jean-Marie Finot et Pascal Conq (Finot-Conq architectes): Αρχιτ. γραφείο

Philippe Briand: Αρχιτέκτων

Veerle Battiau: Σχεδιάστρια

Bruce Farr: Αρχιτέκτων

Marc Lombard: Αρχιτέκτων

Rémi Laval-Jeantet: Ναυπηγός

André Beneteau et François Chalain: Ναυπηγοί

Philippe Starck: Σχεδιαστής

German Frers (Αργεντινή): Αρχιτέκτων

Cees Van Der Velden(Ολλανδία): Σχεδιαστής

Sergio Pininfarina (Ιταλία): Σχεδιαστής

André Mauric: Σχεδιαστής

Πληροφορίες: VERNICOS YACHTS, Λ. Ποσειδώνος 11, Αλιμος, Τηλ.: 210 9896000, FAX: 210 9850130, http://www.vernicos.com/ - info@vernicos.gr

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.