Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Goldfish 29’ Rib Tender 2011 Edition



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Ένα σκαλί πιο πάνω

Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του νορβηγικού ναυπηγείου Goldfish επιχειρεί να ανοίξει το μοντέλο 29’ Rib Tender, στοχεύοντας την υπέρβαση, εκμεταλλευόμενο το ελκυστικό του παρουσιαστικό και τους νέους-αποδοτικότερους κινητήρες της ανανεωμένης εκδοχής του.

Οι προδιαγραφές του μιλούν ξεκάθαρα για ένα offshore μοντέλο, το οποίο μεταφέρει στο υγρό στοιχείο όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει απλόχερα η χρήση εσωεξωλέμβιου κινητήρα.

Μιλώντας για αυτό τον τύπο πρόωσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι απόψεις για τη χρήση του σε ένα φουσκωτό σκάφος διίστανται, με τους φανατικούς των εξωλέμβιων να υποστηρίζουν-δικαίως-ότι καταλαμβάνει ένα σημαντικό μέρος του κύριου καταστρώματος. Όσοι όμως στοχεύουν σε μια ποιοτική και στιβαρή πλεύση, προσφεύγουν στην εν λόγω διάταξη από την οποία μάλιστα προκύπτει ένα επιπλέον σημαντικό όφελος: η λογική κατανάλωση καυσίμου, εφόσον είναι δυνατόν να τοποθετηθεί και πετρελαιοκινητήρας.

Ακολουθώντας σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα, το 29άρι διαθέτει όλα εκείνα τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά που το καθιστούν, αν μη τι άλλο, διαφορετικό και, έστω και υποκειμενικά, ιδιαίτερα ελκυστικό.

Αν και μεγάλης διαμέτρου, οι αεροθάλαμοί του είναι κομψοί εξαιτίας κυρίως της λέπτυνσής των προς την πρώρα καθώς επίσης και των τεσσάρων αντιολισθητικών επενδύσεων από κάθε πλευρά. Στην περίπτωση χρήσης εσωεξωλέμβιας, η πρυμναία περιοχή ξεχωρίζει, αφού φιλοξενείται ένα μεγάλο στρώμα ενώ τα τέσσερα ατομικά καθίσματα αγωνιστικού τύπου, προσδίδουν στο σκάφος ένα σπορ και brutal παρουσιαστικό.

Και όταν τα σχόλια για την εμφάνισή του κοπάσουν, η σκυτάλη περνά στα ενδότερα όπου συναντάμε ένα κατάστρωμα ιδιαίτερης κατασκευαστικής και αρχιτεκτονικής φιλοσοφίας. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά αφού κάθε τμήμα του διαφέρει από τον συμβατικό σχεδιασμό που διαθέτει η πλειονότητα των φουσκωτών.

Αρχής γενομένης από το πιλοτήριο, εκεί συναντάμε μια μεγάλη κονσόλα η οποία εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα όργανα ναυσιπλοΐας και πλοήγησης ενώ συνοδεύεται από τέσσερα ατομικά καθίσματα όρθιου τύπου τα οποία είναι ανατομικά, στηρίζοντας αποτελεσματικά τους ναβάτες, όχι μόνο κατά την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων αλλά ακόμη και στις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Σχετικά με το εσωτερικό της κονσόλας, αυτό έχει αξιοποιηθεί, με την τοποθέτηση μιας μικρής καμπίνας που δύναται να χρησιμοποιηθεί ως χώρος αποθήκευσης ενώ περιλαμβάνει και μια χημική τουαλέτα.

Περνώντας στα... άκρα, στο πρυμναίο τμήμα συναντάμε έναν μεγάλο καναπέ ο οποίος εξοπλίζεται με ανάκληση, ενώ μπροστά από αυτόν προσφέρεται μια υποδοχή που φιλοξενεί ένα πτυσσόμενο τραπέζι. Όσο για το άλλο άκρο, η περιοχή της πρώρας εξοπλίζεται με έναν καναπέ σε σχήμα V κάτω από τον οποίο προσφέρεται ένας χρήσιμος χώρος αποθήκευσης.

Ερχόμενοι στο δια ταύτα, το σκάφος, όπως άλλωστε προαναφέρθηκε, πέρα από εξωλέμβιες δύναται να φιλοξενήσει εσωεξωλέμβιους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου οι οποίοι καλούνται να συνεργαστούν με μια sport γάστρα δεδομένων των τριών αναβαθμίδων(steps) εξαιτίας των οποίων προκύπτει λιγότερη τριβή με το νερό, συνεισφέροντας στην λίγο μικρότερη κατανάλωση αυξάνοντας παράλληλα τις επιδόσεις.

Σχετικά με την ισχύ, στην περίπτωση χρήσης βενζινοκινητήρα προσφέρονται δύο εκδόσεις: η πρώτη ανέρχεται στους 430 ίππους με τους οποίους επιτυγχάνεται μέγιστη ταχύτητα 67 κόμβων. Όσο για τη δεύτερη, οι 725 συνολικά ίπποι προσδίδουν πολύ υψηλές επιδόσεις, που αγγίζουν τους 80 κόμβους!

Για τους πιο συντηρητικούς στις επιδόσεις αλλά και την κατανάλωση, προσφέρονται εναλλακτικά οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, με την μικρότερη να διαθέτει ισχύ 300 ίππων και μέγιστη ταχύτητα 54 κόμβων και τη μεγαλύτερη 380 ίππους, χάρη στους οποίους το σκάφος φθάνει τους 61 κόμβους.

Πληροφορίες: Franman S.A, τηλ.: 210 9532353

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 9,10 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 2,73 μέτρα
Εσωτερικό πλάτος: 2,10 μέτρα
Βύθισμα: 0,92 μέτρα
Εκτόπισμα: 1.600 κιλά
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 440 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 25 λίτρα

Κινητήρες:

Βενζίνης:
Mercruiser 502, 430 ίπποι: 67 κόμβοι
lmor MV10, 725 ίπποι: 80 κόμβοι

Πετρελαίου:
Yanmar 300 ίπποι: 54 κόμβοι
Yanmar 380 ίπποι: 61 κόμβοι

Οι αγωνιστικές καταβολές του 29’ Rib Tender διακρίνονται με την πρώτη ματιάΠολλές ιδιαιτερότητες προκύπτουν από τη συμμετοχή του ναυπηγείου σε αγώνες high performanceΗ εντυπωσιακή κονσόλα χαρακτηρίζει τη συνολική εικόνα του σκάφους
Το τικ στο δάπεδο προσφέρει πολύ καλή αίσθηση κατά τη διέλευσηΈνα state of the art πιλοτήριο εξοπλίζει το ανανεωμένο 29άρι με τη μεγάλη οθόνη να ξεχωρίζει ενώ πλαισιώνεται από αναλογικά ενδεικτικά όργανα Εντυπωσιακά είναι και τα ατομικά καθίσματα που προσφέρουν πολύ καλή στήριξη
Το αντιολισθητικό δάπεδο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμόΤο πρωραίο στρώμα διαθέτει στο εσωτερικό του αποθηκευτικό χώροΤα μεγάλα και αναπαυτικά στρώματα ξεχωρίζουν στο πρυμναίο καθιστικό
Σε αντίθεση με τα περισσότερα σκάφη, η άγκυρα είναι τοποθετημένη πρίμαΣε ένα σκάφος σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί δεν θα μπορούσαν να μην είναι ξεχωριστές ούτε οι δέστρεςΟ κινητήρας Ilmor εξοπλίζει την αγωνιστική έκδοση των 725 ίππων και 80 κόμβων!
Το μηχανοστάσιο προσφέρει άνετη πρόσβαση για επιθεώρηση ή σέρβιςΟι αναβαθμίδες στη γάστρα συνεισφέρουν στην αύξηση των επιδόσεων και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμωνΣτην κάτοψη διακρίνονται καθαρά τα τέσσερα ατομικά καθίσματα του πιλοτηρίου
Στο χρωματολόγιο του σκάφους περιλαμβάνεται και μια εντυπωσιακή έκδοση σε κόκκινη απόχρωσηΤο κατάστρωμα δύναται να επενδυθεί με τικ
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.