Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Zodiac Ν - Ζο




Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Zodiac Ν - Ζο

Νέα δεδομένα

Εξαργυρώνοντας την πολυετή της αφοσίωση στην ναυπήγηση φουσκωτών σκαφών, η Zodiac δημιούργησε ένα νέο καμπινάτο σκάφος δείχνοντας -για μια ακόμη φορά- τον δρόμο στον ανταγωνισμό.

Πολλοί έχουν μιλήσει για το αν είναι χρήσιμο να εφοδιάζεται ένα φουσκωτό με καμπίνα, από την στιγμή που υπάρχουν τα αντίστοιχα πολυεστερικά σκάφη. Το επιχείρημα είναι ότι τα φουσκωτά, εξαιτίας κυρίως του αυξημένου όγκου του αεροθάλαμου διαθέτουν μειωμένες διαστάσεις, με επακόλουθο να μην είναι εφικτή η παροχή ανέσεων.

Οι μηχανικοί του ιταλικού γραφείου Vittorio Garroni που ανέλαβαν τον σχεδιασμό του νέου μοντέλου εξέτασαν το παραπάνω επιχείρημα διεξοδικά. Ξεκινώντας από λευκό χαρτί και με βασικό δεδομένο ότι οι παραδόσεις είναι για να "σπάνε" επιχείρησαν να μεταλλάξουν ακόμη και πρωτογενείς πληροφορίες του γενετικού κώδικα των Zodiac, σχεδιάζοντας ένα σκάφος που να συγκαταλέγεται στη γκάμα του γαλλικού ναυπηγείου ως η αιχμή του δόρατος. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία του N Zo, ενός μοντέλου ολοκληρωμένου όσο ποτέ.

Κύριο χαρακτηριστικό του, πέρα από την τοποθέτηση μιας άνετης καμπίνας που προσφέρει μια αναβαθμισμένη διαβίωση, είναι και η δημιουργία ενός ρηξικέλευθου καταστρώματος σε μόλις επτά μέτρα μήκους. Το Ν Ζο απευθύνεται σε πολλές κατηγορίες χρηστών, τόσο για οικογενειακή χρήση και ναυτικό κάμπινγκ, όσο και για ημερήσιες αποδράσεις και θαλάσσια χόμπι.

Το Ν Ζο δεν συνδέεται με το παρελθόν και αυτό γίνεται κατανοητό από την πρώτη κιόλας στιγμή. Παρατηρώντας την εμφάνιση του νέου φουσκωτού, διαπιστώνονται περισσότερες ομοιότητες με ένα πολυεστερικό παρά με ένα φουσκωτό. Οι καλοσχεδιασμένοι αεροθάλαμοι αγκαλιάζουν "γλυκά" τα πολυεστερικά μέρη, ιδιαιτέρως στην πλώρη, προσφέροντας ένα καλαίσθητο σύνολο. Όσο για τον αεροθάλαμο, η χρήση του χαρακτηριστικού λευκού και μπλε υφάσματος αποτελεί τον συνδετικό κρίκο με τα προγενέστερα μοντέλα ενώ τα διπλά περιφερειακά λάστιχα "απορροφούν" τον όγκο του, προσφέροντας στο σκάφος... γαλλική φινέτσα!

Ουσιαστικές αλλαγές εντοπίζονται εύκολα και στο κύριο κατάστρωμα, με την εικόνα του να δικαιολογεί το προηγμένο τεχνολογικό προφίλ του. Το πιλοτήριο εδράζεται σε μια πολυεστερική υπερκατασκευή, στην κορυφή της οποίας δεσπόζει ο υαλοπίνακας ενώ είναι δυνατόν να τοποθετηθεί και ένα μεταλλικό δικτύωμα το οποίο φιλοξενεί μία σκληρή οροφή(hard top).

Το τιμόνι εδράζεται σε μια κομψή κονσόλα με καμπύλες επιφάνειες και είναι ρυθμιζόμενο προσφέροντας την βέλτιστη θέση πλοήγησης, ενώ το διπλό κάθισμα εξυπηρετεί την διακυβέρνηση από καθιστή ή όρθια θέση. Πίσω από το πιλοτήριο αναπτύσσεται το υπαίθριο καθιστικό, αποτελούμενο από έναν καναπέ και ένα διπλό κάθισμα που εφάπτεται με το κάθισμα του κυβερνήτη ενώ ενδιάμεσα είναι δυνατή η τοποθέτηση ενός τραπεζιού.

Το δικό της ρόλο, πάντως, στη γενικότερη προσπάθεια διαφοροποίησης "παίζει" και η πρωραία περιοχή η οποία είναι εξοπλισμένη με μια σειρά από μαξιλάρια εξασφαλίζοντας θέση για δύο άτομα ενώ από κατάπλωρα επιτρέπεται μια εύκολη και πρακτική πρόσβαση στο σκάφος.

ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ

Μια φαρδιά φάλκα στην αριστερή πλευρά της υπερκατασκευής σηματοδοτεί την είσοδο στην καμπίνα, στην οποία γίνεται αμέσως αντιληπτή η πολύ καλά φινιρισμένη εσωτερική επιφάνεια η οποία εάν διέθετε μάλιστα μία επένδυση καλύπτοντας τα πολυεστερικά μέρη, δεν θα άφηνε περιθώρια κριτικής ή αμφισβήτησης. Ο φυσικός φωτισμός, πέρα από την φάλκα, προέρχεται από έναν ανοιγόμενο υαλοπίνακα (hatch) που εδράζεται στην οροφή και δύο πλευρικά -επίσης ανοιγόμενα- φινιστρίνια, ενώ o τεχνητός φωτισμός προέρχεται από λαμπτήρες ιωδίνης ρυθμιζόμενης δέσμης (σποτς). Εξοπλιστικά περιλαμβάνεται ένα καθιστικό για πέντε άτομα, δύο κουκέτες για δύο άτομα, ένας νεροχύτης και σε αυτόνομο χώρο μία τουαλέτα. Όσο για τους χώρους αποθήκευσης, το πλήθος τους, ενισχύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον οικογενειακό προσανατολισμό. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ωστόσο, αναφέρεται η δυνατότητα επένδυσης του καταστρώματος από ξύλο τικ, που αναβαθμίζει ιδιαίτερα την εικόνα και την χρήση του σκάφους.

Οι -άκρως πρακτικοί- αφαιρούμενοι αεροθάλαμοι υπάρχουν για να μας θυμίσουν ότι έχουμε στην διάθεσή μας ένα φουσκωτό ενώ το τεχνολογικό προφίλ του N Zo καλείται να υποστηρίξει μία ή δύο εξωλέμβιες μηχανές. Η ελάχιστη ιπποδύναμη ανέρχεται στους 200 ίππους ενώ η μέγιστη στους 250 ή 300 (2x150) ίππους, προσφέροντας μέγιστη ταχύτητα 45 περίπου κόμβων. Σχετικά με το επίμαχο ζητούμενο στοιχείο της πλεύσης, το σκάφος εκτιμάται ως ευχάριστο και πάνω από όλα προβλέψιμο στη θάλασσα. Η στιβαρότητά του υπόσχεται ευκολία στους χειρισμούς, αν αναλογιστεί κανείς μάλιστα ότι έχει στη διάθεσή του ένα μοντέλο που εκτείνεται σε επτά μόλις μέτρα μήκους . Στο "οπλοστάσιο" του νέου Ν Ζο, ωστόσο, θα πρέπει προστεθούν και οι πολύ καλές εγγυήσεις που παρέχει ο γαλλικός οίκος Zodiac, διατηρώντας την εταιρική ταυτότητα η οποία αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητες της.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η άνεση, η πρακτικότητα και η ασφάλεια του σύγχρονου Ν Ζο, του επιτρέπουν να "κοιτάξει στα μάτια" τον καταξιωμένο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 6,99 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 3,22 μέτρα
Βάρος: 1512 κιλά
Μέγιστη ιπποδύναμη: 2x150, 1x250
Υλικό αεροθαλάμων: Noeprene - Hypalon 1.640dtex

Εξοπλισμός

Εξοπλισμός έκδοσης OPTIMUM: Ηλεκτρικός εργάτης άγκυρας, όλα τα μαξιλάρια καμπίνας-πλώρης-πρύμνης, ντουζιέρα με γλυκό νερό, τουαλέτα με θαλασσινό νερό, δύο νιπτήρες (ο ένας στην καμπίνα, ο άλλος στο κατάστρωμα) υδραυλικό τιμόνι, σκάλα, φως καμπίνας, ενσωματωμένο δοχείο βενζίνης 400lt κ.ά

Εξοπλισμός έκδοσης PREMIUM: ο εξοπλισμός του OPTIMUM συμπεριλαμβανομένης σκληρής οροφής ( T-Top), ιστού σκι και ψυγείου.

Πληροφορίες: Π.ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ. Ιερά Οδός 96-104, 104 47 Αθήνα, Τηλ.: 210.3499200

Η ποιότητα κύλισης του νέου μοντέλου αναβαθμίζει τις δυνατότητες του στη θάλασσαΟι κόμπακτ διαστάσεις του, συντελούν στην ευχρηστία τουΤρία παρατροπίδια "τρέχουν" σε κάθε πλευρά συντελώντας στην πλεύση
Η πρώρα είναι ελεύθερη, διευκολύνοντας κατά την πρόσβασηΗ μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τους 45 κόμβουςΟ σχεδιασμός του παραπέμπει εύκολα σε πολυεστερικό μηχανοκίνητο
Σαφέστατα αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό του, ακολουθώντας πλέον τις υψηλές προδιαγραφές της φίρμαςΗ ύπαρξη νεροχύτη εξυπηρετεί σε μια αναβαθμισμένη διαβίωσηΟ φωτισμός και ο αερισμός στο εσωτερικό παρέχονται απλόχερα διαμέσου της φάλκας και του hatch
Η τουαλέτα, παρά τις μικρές διαστάσεις του σκάφους, καταλαμβάνει τον απαραίτητο ωφέλιμο χώροΗ πολυχρηστικότητά του αποτελεί το βασικό του πλεονέκτημα
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.