Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Αυλαία για το ράλι Ιονίου 2010


Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η 22η Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα Ιονίου, η οποία διοργανώθηκε από τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Κέρκυρας και Π.Ο.Ι.Α.Θ. Κέρκυρας και με την αρωγή όλων των ναυτικών ομίλων της Δυτικής Ελλάδας.

Ο αγώνας περιελάμβανε τέσσερις συνολικά ιστιοδρομίες, από τις οποίες η μία ήταν inshore. Ενδιάμεσους σταθμούς αποτέλεσαν η Πρέβεζα, η Βασιλική Λευκάδος και το Ληξούρι Κεφαλονιάς.

Σχετικά με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες αυτές ήταν ήπιες, από βόρειες ή δυτικές διευθύνσεις. Εντυπωσιακός εξάλλου ήταν ο αριθμός συμμετοχών ο οποίος έφθασε τις ογδόντα, με επάνω από 400 συμμετέχοντες, αποτελώντας ρεκόρ για το συγκεκριμένο ράλι.

Ο εφετινός αγώνας ωστόσο είχε μια ιδιαιτερότητα: τη δημιουργία μιας κατηγορίας σκαφών κρουαζιέρας μη επίσημα καταμετρημένων, χωρίς βέβαια αυτά να επηρεάζουν την πορεία των υπολοίπων σκαφών.

Αυτό αποτελεί μία πρακτική εφαρμογή που διαφημίζει μάλιστα τον αγώνα, αφού επιτρέπει τη συμμετοχή ξένων ιστιοπλόων που βρίσκονται για διακοπές στο Ιόνιο. Με το άνοιγμα άλλωστε του ράλι στις γειτονικές χώρες, ο συνήθης όρος “διεθνής αγώνας” αποκτά μία ουσιαστική σημασία.

Σχετικά με το δια ταύτα, πολυνίκης όμιλος ήταν -για άλλη μια φορά- ο Ν.Ο. Παλαιού Φαλήρου, που κέρδισε τις δύο από τις τέσσερις επίσημες κατηγορίες ενώ από μία νίκη έλαβαν ο Ν.Ο. Τζιτζιφιών Καλλιθέας και ο Ν.Ο. Λευκάδας.

Επιχειρώντας μια προσέγγιση στη διοργάνωση, τα συμμετέχοντα σκάφη έφταναν το ένα μετά το άλλο στην όμορφη και γραφική μαρίνα, με τα μέλη του ΠΟΙΑΘ Κέρκυρας να καλωσορίζουν τα πληρώματα, προσφέροντάς τους τις πολύτιμες υπηρεσίες τους.

Η κερκυραϊκή φιλοξενία αυτή τη χρονιά αποδείχθηκε, εκ του αποτελέσματος, πως ακολουθεί το σωστό δρόμο και ελπίζουμε πως στο μέλλον θα ενταθούν οι προσπάθειες των αρμοδίων ώστε να βελτιωθούν, τόσο οι εγκαταστάσεις του ομίλου όσο και οι εκδηλώσεις, με στόχο η Κέρκυρα να μετατρέπεται κατά τη διάρκεια του αγώνα σε μια… ιστιοπλοϊκή πόλη, με τους κατοίκους και τους επισκέπτες να ζουν στον παλμό του αγώνα.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει άλλωστε σε άλλους δήμους οι οποίοι, σε συνεργασία με χορηγούς, εξασφαλίζουν πολιτιστικές εκδηλώσεις ενώ τα μουσεία και οι πολιτιστικές εκθέσεις ανοίγουν τις πύλες τους, προσφέροντας ένα μοναδικό θέαμα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Επιστρέφοντας στο αγωνιστικό μέρος, αυτό περιελάμβανε καταρχήν τη θαλάσσια διαδρομή από τη Λευκίμμη της Κέρκυρας μέχρι την Πρέβεζα. Τα σκάφη εκκίνησαν όρτσα στις 11:00 με ένα ελαφρύ νοτιαδάκι-οι Κερκυραίοι άλλωστε φημίζονται για τον αέρα τους! - που γρήγορα όμως γύρισε σε δυτικό, δίνοντας το έναυσμα στα σκάφη να αναπτύξουν τα μπαλόνια τους και να ταξιδέψουν προς τον δίαυλο της Πρέβεζας που ήταν και ο τερματισμός.

Με το λιμάνι της ηπειρωτικής πόλης να φιλοξενεί όλο το στόλο, και με τις κατάλληλες ενέργειες που έκαναν οι τοπικές αρχές, το λιμενικό ταμείο και ο τοπικός όμιλος, τα ογδόντα συνολικά σκάφη εξυπηρετήθηκαν άμεσα, τόσο ως προς τον ελλιμενισμό τους, όσο και από τις βασικές παροχές σε ρεύμα, νερό και πάγο.

Την επόμενη μέρα τα πληρώματα είχαν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν για το επόμενο σκέλος, και τη μεθεπόμενη ο στόλος έβαλε πλώρη για τη Λευκάδα. Τα ιστιοπλοϊκά ταξίδεψαν όρτσα μέχρι τη βραχονησίδα Σέσουλα όπου ο αέρας γύρισε σε δυτικό ευνοώντας την ανάπτυξη και χρήση των μπαλονιών. Πλησιάζοντας το τερματισμό, η ένταση του ανέμου ανέβηκε φτάνοντας τα 30 – 35 μίλια αναγκάζοντας πολλά σκάφη να μειώσουν ιστιοφορία.

Τα πρώτα σκάφη δεν μπορούσαν να ελλιμενιστούν στο λιμάνι της Βασιλικής, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων. Ως αποτέλεσμα, τα πρώτα εικοσιπέντε ιστιοπλοϊκά ελλιμενίστηκαν τελικά στα Σύβοτα ενώ τα υπόλοιπα κατάφεραν τελικά να δέσουν στη Βασιλική.

Μπορεί ο στόλος να χωρίστηκε στα δύο, δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τα πληρώματα αφού ο δήμαρχος της Βασιλικής μεσολάβησε για την παραχώρηση ενός πούλμαν, διευκολύνοντας τη μετακίνηση των αθλητών.

Τη Παρασκευή δόθηκε η εκκίνηση για το τρίτο μέρος του αγώνα, με προορισμό το Ληξούρι. Τα σκάφη ξεκίνησαν από τη Βασιλική όρτσα και στη συνέχεια σήκωσαν μπαλόνια μέχρι τη νησίδα Βαρδιάνοι από όπου και τερμάτισαν πάλι όρτσα στο λιμάνι του Ληξουρίου, με τα πληρώματα να δέχονται μια πολύ καλή φιλοξενία.

Οι μονομαχίες στην θάλασσα συνεχίστηκαν με τις παλινδρομικές διαδρομές, συνολικής απόστασης έξι ναυτικών μιλίων, οι οποίες σηματοδότησαν και τη λήξη του αγώνα.

Συμπερασματικά, ο αγώνας κινήθηκε σε πολύ καλά επίπεδα, τόσο αγωνιστικά όσο και διοργανωτικά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι δεν υποβλήθηκε καμία ένσταση, αποδεικνύοντας τις καλές εκκινήσεις και τερματισμούς ενώ, όπως αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος, οι Κερκυραίοι διοργανωτές και οι τοπικοί φορείς των ενδιαμέσων σταθμών συνεργάστηκαν ομαδικά, με επακόλουθο τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών ώστε οι -πολυάριθμοι- αθλητές να λάβουν τις απαραίτητες παροχές σε όλους τους σταθμούς.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στις θέσεις των μεταλλίων, εκτός των ομίλων Παλαιού Φαλήρου, Ν.Ο. Τζιτζιφιών Καλλιθέας και Ν.Ο. Λευκάδας, διαδραμάτισαν και οι Ν.Ο.Τ.Κ., Ν.Α.Ο.Ε.Φ., Ι.Ο.Π., Ν.Α.Σ.Κ. και ο ΠΟΙΑΘ.

Τέλος, όσον αφορά τα σκάφη της διοργανώτριας Κέρκυρας, αυτά μπορεί να μην έλαβαν κάποια από τις τρεις πρώτες θέσεις, πραγματοποίησαν όμως μια αξιοπρεπή εμφάνιση δίνοντας ραντεβού στον επόμενο αγώνα στις 25/8/2010 στην Κέρκυρα.

Για τον Ι.Ο. Κέρκυρας (ΙΟΚ) συμμετείχαν τα σκάφη Tale Quale, BURGUNDY, ILONA και DXM του IOK, με κυβερνήτες τους Πανάρετο Νίκο, Δεληγιάννη Γιάννη, Ξαρλή Ανδριάνα και Λυκούρη Στέφανο.

Η συμμετοχή του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Μαρίνας Γουβιών Κέρκυρας (ΙΟΜΑΓ) με το σκάφος Striggla - Chevrolet με κυβερνήτη τον Lewin Στέφανο ανέβηκε στο βάθρο και των τεσσάρων απονομών, επιτυγχάνοντας τη καλύτερη συμμετοχή ανάμεσα στα κερκυραϊκά σκάφη. Κέρδισε τρεις δεύτερες και μία τρίτη θέση, γεγονός που το κατέταξε μάλιστα δεύτερο στην κατηγορία του.

Το εφετινό ράλι Ιονίου αποδείχθηκε ότι βελτιώθηκε σε σχέση με το προηγούμενο και ελπίδα όλων αποτελεί η άρτια επανάληψή του. Εξάλλου χαρακτηρίζεται από ορισμένα σημαντικά θα λέγαμε χαρακτηριστικά τα οποία αφορούν τον τόπο, τον χρόνο και τις καιρικές συνθήκες διεξαγωγής, στοιχεία που συνδυαζόμενα μεταξύ τους δημιουργούν τις προϋποθέσεις ενός αξιόλογου αγώνα.

Απαιτείται λοιπόν η άοκνη προσπάθεια των ανθρώπων που αγαπούν το άθλημα, πέρα από υστερόβουλες ή τοπικιστικές φιλοδοξίες και πάντα μέσα στα αυστηρά πλαίσια των νόμων και κανόνων που διέπουν το άθλημα, για να αποτελέσει το συγκεκριμένο ράλι ένα πραγματικά διεθνές ναυταθλητικό γεγονός ανοιχτής θάλασσας.

Οι τρεις πρώτοι σε κάθε κατηγορία είναι οι εξής:

ORCi A (9 σκάφη)

1. VANA VIOLETA του Γ. Συκάρη του Ν.Ο.Τ.Κ.

2. BLUE LINE του Γ. Δρακόπουλου του Ν.Α.Σ.Κ. “Αίολος”

3. ΖΑΝΤΙΝΟ – WIND του Π. Στρούζα του Π.Ο.Ι.Α.Θ.


ORCi Ν (23 σκάφη)

1. ΑΝΕΜΟΕΣΣΑ του Κ. Μάνθου του Ν.Ο.Π.Φ.

2. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΙ του Σ. Κανάρη του Π.Ο.Ι.Α.Θ.

3. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ του Τριανταφυλλόπουλου του Ι.Ο.Π.


ORC CLUB (37 σκάφη)

1. DENNIS των Δ. & Α. Χατζή του Ν.Ο.Π.Φ.

2. GIORGIO – HELLENIC POSTBANK του Γ. Μητρόπουλου του Ν.Ο.Π.Φ.

3. SEMELE II της Δ. Βασιλειάδη του Ν.Α.Ο.Β.


IRC (7 σκάφη)

1. LEONA του Ν.Ο. Λευκάδας

2. LAVORO του Ν.Α.Ο.Ε.Φ.

3. COCOBIL του Ν.Ο. Λευκάδας


ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ (4 σκάφη)

1. PANDA REI από Filli de la Costa

2. ARIADNE από Società Nautica Laguna Trieste

3. SLJYNKA από I Venturieri

22ο ράλι Ιονίου 2010 (06/08/2010)22ο ράλι Ιονίου 2010 (06/08/2010)22o ράλι Ιονίου 2010
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.