Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Volvo Ocean Race 2011-2012: 2ο σκέλος: Ανασκόπηση

Ένα σκέλος γεμάτο με ανατροπές και... πειρατές!

Με αμείωτο ενδιαφέρον ολοκληρώθηκε το δεύτερο σκέλος του αγώνα Volvo Ocean Race το οποίο προσέφερε ιστιοπλοΐα υψηλού επιπέδου, με τους πρωταγωνιστές να εκτελούν διάφορες τακτικές, ώστε να κόψουν πρώτοι το νήμα του τερματισμού στην θαλάσσια περιοχή της πρωτεύσας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Άμπου Ντάμπι.

Το εντυπωσιακότερο ξεκίνημα πραγματοποίησαν δύο ομάδες, οι Sanya και Groupama, με τις τακτικές τους να αφήνουν πίσω τα υπόλοιπα σκάφη. Πιο συγκεκριμένα, το Sanya αποτέλεσε το πρώτο σκάφος που ακολούθησε μια πιο ριψοκίνδυνη τακτική, στρίβοντας πρώτο προς τη Μαδαγασκάρη, και κινούμενο σε περιοχή με δύσκολα καιρικά φαινόμενα, την ώρα που τα υπόλοιπα σκάφη ακολούθησαν μια πιο συντηρητική και ήπια πορεία, κινούμενα ανατολικά. Η εν λόγω επιλογή οδήγησε την κινέζικη ομάδα στην πρώτη θέση και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα σκάφη, η οποία μάλιστα ξεπέρασε τα 200 ναυτικά μίλια! Δυστυχώς όμως, μια βλάβη στο άλμπουρο πρόδωσε το σκάφος, αναγκάζοντας την ομάδα να αποσυρθεί από το δεύτερο σκέλος και να πλεύσει προς τη Μαδαγασκάρη για την αποκατάσταση της ζημιάς.

Η αποχώρηση ωστόσο του Sanya άνοιξε το δρόμο στο δεύτερο πιο τολμηρό σκάφος, Groupama, το οποίο με την τακτική του κατέφερε να επικρατήσει για κάποια απόσταση, φθάνοντας τη διαφορά από το δεύτερο σκάφος στα 80 ναυτικά μίλια. Όσο για τη μέγιστη ταχύτητα, το Groupama έφτασε τους 25,2 κόμβους, καλύπτοντας σε ένα 24ωρο 474 ναυτικά μίλια.

Στο σημείο αυτό αξίζει να κάνουμε μια παρένθεση προκειμένου της αναφοράς στο εντυπωσιακότερο στοιχείο του δεύτερου σκέλους που είχε να κάνει με την παρουσία των καλά οργανωμένων Σομαλών πειρατών σε συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή του Ινδικού Ωκεανού. Για το λόγο αυτό, ο στόλος του Volvo Ocean Race στην προσπάθειά του να αποφύγει το ενδεχόμενο μιας συνάντησης έπλευσε σε μια «αόρατη ζώνη» μέσα σε μια θαλάσσια περιοχή όπου το στίγμα των σκαφών σταμάτησε να είναι εμφανές στο κοινό. Εκεί τα σκάφη ανελκύστηκαν από ένα φορτηγό πλοίο το οποίο και τα μετέφερε διασχίζοντας με ασφάλεια την επίφοβη θαλάσσια περιοχή, ως ένα σημείο κοντά στην ακτή Sharjah της Αραβικής χερσονήσου. Στη συνέχεια τα σκάφη καθελκύστηκαν και συνέχισαν τον αγώνα με τελικό προορισμό την «πόλη των γαζελών» Άμπου Ντάμπι-αφού "ντάμπι" (dhabi) στα αραβικά σημαίνει γαζέλα.

Επανερχόμενοι στον αγώνα, πρώτο στην «αόρατη ζώνη» εισήλθε το Groupama, ακολουθούμενο από το Puma το οποίο πολιορκούσε το γαλλικό από τα δυτικά. Όσο για τα άλλα τρία σκάφη, τα Telefonica, Camper και Abu Dhabi, αυτά κινούταν ανατολικά των δύο προπορευόμενων, με το τρίτο Τelefonica, να απέχει από το Puma περί τα 15 ναυτικά μίλια.

Με αυτή τη σειρά τα σκάφη εισήλθαν στη ζώνη τροπικών νηνεμιών, αποκαλούμενη διεθνώς ως «ντόλντραμς» (Doldrums) όπου επήλθαν και οι ανατροπές στην κατάταξη. Το Groupama δεν κατάφερε να κρατήσει τη διαφορά που πέτυχε πριν τα ντόλντραμς.

Έτσι τα σκάφη που κινούταν ανατολικά, πήραν την πρωτοπορία. Ο λόγος για τα Telefonica και Camper τα οποία και διατήρησαν μια σχετικά μεγάλη ταχύτητα προσπερνώντας τα προπορευόμενα Groupama και Puma ενώ το Abu Dhabi έμεινε στην πέμπτη θέση.

Από εκεί και πέρα και μετά από δώδεκα δύσκολες αγωνιστικές ημέρες και αφήνοντας πίσω χιλιάδες ναυτικά μίλια, ξεκίνησε ένας αγώνας «match race» μεταξύ των δύο προπορευόμενων σκάφων Telefonica και Camper, ο οποίος ήταν «πλώρη με πλώρη». Όσο για το Groupama, αυτό έμεινε πλέον στην τέταρτη θέση, αφού το προσπέρασε και το Puma.

Τελικά το πρώτο σκάφος που τερμάτισε πρώτο το πρώτο μέρος του δεύτερου σκέλους, μέχρι το σημείο της εμφόρτωσης των σκαφών στο φορτηγό πλοίο, ήταν το Telefonica, με το Camper να τερματίζει δεύτερο, ύστερα από μόλις ένα λεπτό και 17 δευτερόλεπτα! Ακολούθησαν τα Puma, Groupama και Camper.

Μετά από αυτή την συναρπαστική τροπή, τα σκάφη καθελκύστηκαν 96 ναυτικά μίλια πριν το τέλος όπου και συνέχισαν την πορεία τους προς το Άμπου Ντάμπι.

Πρώτο στο δεύτερο μέρος του δεύτερου σκέλους αναδείχθηκε το Groupama και δεύτερο το Telefonica, με απόσταση μόλις 52 δευτερολέπτων! Ακολούθησαν τα Camper, Puma και Abu Dhabi.

Στην τελική κατάταξη, προηγείται η ισπανική ομάδα Telefonica με 66 βαθμούς και ακολουθούν τα Camper με 58, Groupama με 42, Puma με 28, Abu Dhabi με 19 και στην τελευταία θέση το Sanya με 4 βαθμούς.

Volvo Ocean Race 2011-2012: 2ο σκέλος: Ανασκόπηση
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.