Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Νέα σελίδα για τον όμιλο Ferretti

Πόδι στη διεθνή ναυπηγική βιομηχανία σκαφών αναψυχής φιλοδοξεί να βάλει η Κίνα που, αντλώντας δύναμη από τη διαρκώς διευρυνόμενη εγχώρια αγορά, άρχισε να κοιτά εκτός συνόρων με μεγαλεπήβολα σχέδια.

Με ένα μεγάλο ποσό που ανέρχεται στα 374 εκατομμύρια ευρώ (επένδυση μετοχικού κεφαλαίου 178 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση χρέους 196 εκατ. ευρώ) ο κινέζικος όμιλος κατασκευής βιομηχανικών προϊόντων και δομικών μηχανών SHIG-Weichai Group έβαλε πλώρη για την απόκτηση 75% του ομίλου Ferretti. Αγοράζοντας την τεράστια τεχνογνωσία της ιταλικής φίρμας, η Κινέζικη εταιρία θέλει να μπει δυναμικά στην Ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια αγορά σηματοδοτώντας την άφιξη της Κίνας ως άλλης μεγάλης ισχύος στον τομέα των πολυτελών σκαφών αναψυχής.

Την ίδια στιγμή για πολλά ναυπηγεία της Δύσης, που βλέπουν τις πωλήσεις τους να συρρικνώνονται στις εγχώριες αγορές τους, η Κίνα μοιάζει με σανίδα σωτηρίας, καθώς εκτιμάται ότι θα προσφέρει εκατομμύρια νέους καταναλωτές τα επόμενα χρόνια. Για να αξιοποιήσουν την προοπτική αυτή, οι “σκαφάτοι” αναμένεται να επενδύσουν μεγάλα ποσά σε παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Κίνα, συνήθως σε συνεργασία με τοπικές εταιρείες.

Μέσα από αυτή την πώληση, το εμφανές είναι ότι η Ferretti θα εξασφαλίσει την χρηματοδότηση για να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο και να αποκτήσει ακόμα πιο ισχυρή παρουσία στην παγκόσμια αγορά, τονώνοντας τις οκτώ συνολικά φίρμες της τόσο στην Ιταλία, όσο και στις βάσεις της στο Μαϊάμι των ΗΠΑ.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, πολλές παραδοσιακές εταιρίες, τόσο Ευρωπαϊκές όσο και Αμερικάνικες, καταλήγουν σιγά σιγά σε Κινέζικα χέρια. Έχει ενδιαφέρον να δούμε κατά πόσο οι Κινέζοι θα καταφέρουν να τις διατηρήσουν ή θα αναγκαστούν να τις πουλήσουν εκ νέου σε λίγο καιρό ή ακόμα και αν θα μεταφέρουν την παραγωγή στην Κίνα.

Παρά τη γενική παραδοχή ότι η κινεζική βιομηχανία σκαφών βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, τόσο σε ότι αφορά την κατασκευή σκαφών, όσο και τις υπάρχουσες μαρίνες αναψυχής, υπάρχουν σχέδια ταχύτατης εξέλιξης και στους δυο τομείς.

Αποτελεί αναμφισβήτητη πραγματικότητα ότι η Κίνα δεν διαθέτει ιδιαίτερη εμπειρία στην κατασκευή σκαφών αναψυχής για την εσωτερική της αγορά. Παρόλα αυτά, περισσότερα από 200 ναυπηγεία κατασκευάζουν ήδη σκάφη αναψυχής ιδίως για εξαγωγή. Παρά τις αδυναμίες τους, τα ναυπηγεία αυτά μπορούν να αποτελέσουν ευκαιρίες για ευρωπαίους κατασκευαστές σκαφών, των οποίων το περιθώριο κέρδους και η ανταγωνιστικότητα μειώνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια. Όπως παρατηρήθηκε και σε άλλους τομείς της βιομηχανικής παραγωγής, οι κινέζοι κατασκευαστές σκαφών ξεπερνούν με γρήγορους ρυθμούς τυχόν ελλείψεις σε τεχνολογία, υποδομές και εμπειρία και μπορούν ήδη να παρουσιάσουν σημαντικά αποτελέσματα στην κατασκευή τόσο ιστιοπλοϊκών, όσο και μηχανοκινήτων.

Ο αριθμός των πλουσίων κινέζων αυξάνεται με ρυθμό που δεν έχει προηγούμενο. Η κινεζική οικονομία εμφανίζει άνοδο για περισσότερο από 20 συνεχόμενα χρόνια και υπάρχει ήδη μια αξιοπρόσεκτη βάση, η οποία έχει τη δυνατότητα να ξοδεύει για την αγορά πολυτελών ειδών αναψυχής, όπως τα γιότ. Οι πωλήσεις πολυτελών αγαθών γενικότερα αυξήθηκαν με ρυθμό 12% το 2009, φτάνοντας ήδη τα 10 περίπου δις δολάρια ΗΠΑ. Η Κίνα καταλαμβάνει ήδη το 27,5% της παγκόσμιας αγοράς, σύμφωνα με σχετική μελέτη των Bain & Co, έχοντας έχει ήδη κατακτήσει τη δεύτερη θέση. Η σχετική αγορά της αναμένεται μάλιστα να παρουσιάσει αύξηση κατά 15 περίπου δις δολάρια ΗΠΑ μέχρι το 2015, χρονιά κατά την οποία η Κίνα αναμένεται να κατακτήσει την πρώτη θέση ως προς την κατανάλωση πολυτελών αγαθών. Σύμφωνα, μάλιστα, με το 2010 Hurun Wealth Report, τη χρονιά που μας πέρασε υπήρχαν ήδη 875.000 εκατομμυριούχοι κινέζοι (ως εκατομμυριούχοι θεωρούνται κινέζοι που έχουν πάνω από 10 εκατομμύρια RMB) και περισσότεροι από 1.900 δισεκατομμυριούχοι, παρουσιάζοντας άνοδο της τάξης του 6,1% και 7,8% αντίστοιχα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα δε με στατιστικά στοιχεία του Asia-Pacific Wealth Report, οι κινέζοι εκατομμυριούχοι έχουν αυξηθεί τόσο πολύ, ώστε καταλαμβάνουν ήδη την τέταρτη θέση παγκοσμίως.

Σε αυτή την αγορά, όπου κυριαρχεί μια τάση επίδειξης του νέου και διαρκώς αυξανόμενου πλούτου, τα σκάφη αναψυχής γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή τόσο ως μέσα προσωπικής αναψυχής, όσο και ως επαγγελματικά εργαλεία. Παρότι η αγορά σκαφών αναψυχής της Κίνας ουσιαστικά τώρα δημιουργείται, εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει ιδιαίτερο δυναμικό για τις πωλήσεις σκαφών αναψυχής μέσης με πολυτελούς κατηγορίας, λόγω του διαρκούς αυξανόμενου ενδιαφέροντος εκατομμυριούχων κινέζων. Σε σχετική έρευνα μεταξύ υψηλοεισοδηματιών κινέζων της ηπειρωτικής Κίνας με μέσο εισόδημα άνω του 1.5 εκ. δολαρίων ΗΠΑ, περισσότεροι από τους μισούς εκδήλωσαν ενδιαφέρον απόκτησης σκάφους αναψυχής.

Νέα σελίδα για τον όμιλο Ferretti
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.