Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Volvo Ocean Race 2011-2012: Αυλαία για το τρίτο σκέλος. Το Telefonica στην κορυφή
Μετά από 3500 περίπου μίλια ολοκληρώθηκε και το τρίτο σκέλος του ιστιοπλοϊκού αγώνα Volvo Ocean Race το οποίο ξεκίνησε από το Αμπού Ντάμπι και κατέληξε στην κινέζικη πόλη Σάνυα.

Χαρακτηριστικότερο στοιχείο του τρίτου σκέλους αποτέλεσε ότι στο μεγαλύτερο μέρος του τα σκάφη ήταν σε πολύ κοντινή απόσταση, δίνοντας μεγάλες μάχες για το ποιος θα επικρατήσει ενώ από θέμα τακτικής δεν επιχειρήθηκε κάποια τολμηρή κίνηση. Θα πρέπει ωστόσο να ληφθεί υπόψη η δυσκολία του σκέλους η οποία προέκυψε εξαιτίας της διέλευσης των σκαφών από τα Στενά της Μάλακα, επηρεάζοντας τα πληρώματα και τη στρατηγική τους.

Τα μήκους 965 περίπου χιλιομέτρων Στενά της Μάλακα αποτελούν έναν κομβικό δίαυλο για τη ναυσιπλοΐα και έναν από τους πιο πολυσύχναστους ναυτικούς δρόμους του κόσμου, που συνδέουν την Ασία με τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Από εκεί άλλωστε περνά το 40% του διεθνούς εμπορίου και περισσότερα από 60.000 εμπορικά πλοία διασχίζουν κάθε χρόνο την περιοχή, μετατρέποντας τα Στενά στο δεύτερο -μετά το Ντόβερ- σημαντικό ναυτικό πέρασμα στον κόσμο.

Στην παγκόσμια κατάταξη ωστόσο η διαδρομή αυτή, και ιδιαίτερα στη νότια είσοδό της, θεωρείται από τις πιο επικίνδυνες εξαιτίας των συχνών πειρατικών επιθέσεων που καταγράφονται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.

Προκύπτει λοιπόν ότι η διέλευση του στόλου του Volvo Ocean Race έπρεπε να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή, όχι μόνο εξαιτίας των καιρικών φαινομένων, όπως η ταραγμένη θάλασσα ή η ομίχλη, αλλά και εξαιτίας της έντονης ναυτιλιακής κίνησης, της πειρατείας και των ρύπων, με πολλά αντικείμενα να επιπλέουν, στα οποία μάλιστα περιλαμβάνονται και μεγάλοι κορμοί δέντρων, με τα σκάφη να πρέπει να πραγματοποιούν ελιγμούς για να τους αποφύγουν. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η …εμπλοκή του Puma με δίκτυα ψαρέματος, τα οποία φρέναραν για λίγο την πορεία του.

Κάτω από αυτό το πρίσμα, τα σκάφη διέσχισαν με απόλυτη συγκέντρωση τα Στενά, με μάχες «σκάφος με σκάφος», και την πρώτη θέση να εναλλάσσεται μεταξύ των Tefonica, Groupama, Puma και Camper. Όσο για τα Abu Dhabi και Sanya, αυτά εισήλθαν τελευταία τα Στενά και προσπάθησαν να ακολουθήσουν από κοντά τα υπόλοιπα σκάφη, χωρίς όμως να απειλήσουν.

Πρώτο από τα Στενά της Μάλακα εξήλθε το Telefonica, ακολουθούμενο σε απόσταση… αναπνοής από το Groupama ενώ τέσσερα περίπου ναυτικά μίλια πιο πίσω βρέθηκε το Puma. Ακολούθησαν τα Camber και Abu Dhabi, με διαφορά σαράντα ναυτικά μίλια ενώ το Sanya έμεινε τελευταίο, με απόσταση από τα προπορευόμενα σκάφη 140 περίπου ναυτικά μίλια.

Στη συνέχεια τα σκάφη κατευθύνθηκαν προς τη Σάνυα όπου και τερμάτισαν, με τη σειρά κατάταξής τους να έχει ως εξής:

Telefonica

Groupama

Camper

Puma

Abu Dhabi

Sanya

 

Η τελική κατάταξη μετά από τα τρία σκέλη είναι:

Telefonica 95

Camper 80

Groupama 71

Puma 48

Abu Dhabi 39

Sanya 16

Volvo Ocean Race 2011-2012: Αυλαία για το τρίτο σκέλος. Το Telefonica στην κορυφή
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.