Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Yamaha F4 / F5 / F6



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη


Νέα εμφάνιση, περισσότερη δύναμη

Προσφέροντας υψηλή τεχνολογία ευχρηστία και, το κυριότερο, επιδόσεις, οι νέες τετράχρονες εξωλέμβιες της Yamaha F4, F5 και F6 στους 4 ,5 και 6 ίππους αντίστοιχα, ρίχνονται με αξιώσεις στη "μάχη" της μικρής κατηγορίας.

Χρόνο με το χρόνο και μοντέλο με το μοντέλο, η εντατική ενασχόληση και η εμμονή της Yamaha για βελτίωση αποδίδει καρπούς. Aλλοτε αργά και σταθερά, άλλοτε με καλπάζοντες ρυθμούς, ο στόχος, όπως εν τέλει αποδείχθηκε επιτυγχάνεται, παρουσιάζοντας μηχανές που είναι σε θέση να κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αγορά και δη στη γηραιά Ήπειρο, μια ιδιαίτερα απαιτητική αγορά.

Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, ο ιαπωνικός οίκος με την κατασκευή των νέων "μικρών" δεν αποσκοπεί τόσο στο να κλέψουν οι μηχανές τις εντυπώσεις ή για να ενισχύσουν το προφίλ της εταιρίας. Το ζητούμενο είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας με σύγχρονα μικρά μοντέλα που να είναι σε θέση να κινήσουν με ευκολία τα μικρά σκάφη και να συνοδεύονται από μια λογική τιμή κτήσης.

Η εξωτερική εμφάνιση των νέων μηχανών πιθανότατα θα ενθουσιάσει όχι τόσο από το σχεδιασμό που κινείται σε κλασσικά έως ρετρό πρότυπα αλλά με τις ανοιχτόχρωμες επιφάνειες του κελύφους σε απόχρωση του λευκού, οι οποίες σε συνδυασμό με τα διάφορα μεταλλικά φινιρίσματα αποτελούν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς ενισχύουν την καλαισθησία του συνόλου. Με τη σειρά τους τα λογότυπα της φίρμας και η νέα μοντέρνα γραμματοσειρά προσφέρουν και αυτά μία διαφορετική νότα επάνω στο προσεγμένο ποιοτικά σύνολο.

Όπως έχει ήδη εννοηθεί, ένα βασικό χαρακτηριστικό των νέων μοντέλων είναι η πρακτικότητά τους. Δεν θα μπορούσαν άλλωστε τα πράγματα να είναι διαφορετικά, δεδομένου ότι ενώ οι νέες μηχανές φθάνουν τα 28 κιλά, εξοπλίζονται με μεγάλες χειρολαβές οι οποίες δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια πρακτική μεταφορά ενώ οι συμπαγείς διαστάσεις τους προσφέρουν την εύκολη αποθήκευσή τους.

Μπορεί τα νέα μοντέλα να μην υιοθετούν την γνωστή μπλε απόχρωση που έχει καθιερώσει την ιαπωνική εταιρεία, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν έχει δοθεί η απαραίτητη προσοχή στη βαφή κατά την οποία εφαρμόζεται ένα προηγμένο σύστημα πολλαπλών στρώσεων, εξασφαλίζοντας μεγάλη διάρκεια ζωής στο σκληρό θαλάσσιο περιβάλλον.

Όντας εναρμονισμένος με το υπόλοιπο σύνολο, ο κορμός των μηχανών φέρει το μπρακέτο, εφοδιασμένο με τους μηχανισμούς ασφαλείας για την στήριξη, ενώ σε κοντινή απόσταση βρίσκεται ο ρυθμιστής κλίσης και ανύψωσης (tilt / trim). Όσο για την προπελοφόρο μονάδα, αυτή φιλοξενεί μια έλικα τριών πτερυγίων ενώ προσφέρονται τρία συνολικά μοντέλα με διαθέσιμα βήματα από 6.5 έως 9 ίντσες για την F4 και έξι μοντέλα με διαθέσιμα βήματα από 5 έως 9 ίντσες για τις F5 και F6.

Από τεχνολογική πλευρά, εντός των κινητήρων υπάρχουν πολλά μέρη για να εστιάσει κανείς την προσοχή του. Αρχής γενομένης του συστήματος έναυξης, αυτό εξοπλίζεται με ένα σύστημα ανάφλεξης CDI προσφέροντας αμεσότητα στην εκκίνηση. Το μπλοκ φαίνεται καλά στερεωμένο στις βάσεις του, κατά τρόπο ώστε να μη δημιουργούνται κραδασμοί, ενώ συνοδεύεται από μια επιμελημένη ηλεκτρολογική εγκατάσταση, με τα ηλεκτρικά καλώδια και τους πολλαπλασιαστές να είναι τακτοποιημένα επιμελώς και μονωμένα με ειδικό υλικό.

Αίσθηση ωστόσο προκαλεί το ενσωματωμένο δοχείο καυσίμου με τις μεγάλες, για τα δεδομένα της κατηγορίας, διαστάσεις του, η επάρκεια του οποίου σε καύσιμα-και σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση-εξασφαλίζει την απαραίτητη αυτονομία για την πραγματοποίηση κοντινών υδάτινων δρομολογίων. Ως αποτέλεσμα προκύπτει η δυνατότητα της απαλοιφής του δοχείου καυσίμου, αφήνοντας ελεύθερο χώρο στο σκάφος. Τέλος, η αντλία βενζίνης ολοκληρώνει το προφίλ του μονοκύλινδρου μοτέρ, όντας τοποθετημένη στο πλάι και έτοιμη να προσφέρει τις πολύτιμες υπηρεσίες της κατά πρακτικό τρόπο διασφαλίζοντας τη ροή του καυσίμου στα καρμπυρατέρ.

Εστιάζοντας τώρα στην ουσία των πραγμάτων, δεν είναι δυνατόν να μην προκύψει μια θεωρητική τουλάχιστον σύγκριση με τις αντίστοιχες δίχρονες, οι οποίες μάλιστα συνοδεύονται από το μεγάλο πλεονέκτημα του μικρότερου βάρους τους, που μεταφράζεται σε καλύτερη αναλογία βάρους ισχύος και κατ’ επέκταση καλύτερες επιδόσεις.

Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι οι νέες Yamaha, παρά το γεγονός ότι είναι πιο βαριές, δεν θα είναι σε θέση να προσφέρουν αξιοπρεπείς επιδόσεις στη θάλασσα, κινώντας με ευκολία ένα βοηθητικό σκάφος ή προσφέροντας μια απολαυστική βόλτα με ένα μικρό φουσκωτό ή πολυεστερικό. Το αντίθετο μάλιστα αφού οι νέες εξωλέμβιες προσφέρουν τις επιδόσεις τους με ήπιο τρόπο ενώ από την άλλη μεριά, θεωρείται δεδομένη η οικονομία στην κατανάλωση, ένας παράγοντας ιδιαίτερα σημαντικός στις μέρες μας. Όσο για τον χειρισμό των νέων εξωλέμβιων δεν φαίνεται να προβληματίσει τον χρήστη ο οποίος θα έχει στη διάθεση του μια "υπάκουη" μηχανή που θα ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές που δέχεται, διαμέσου της πρακτικής λαγουδέρας, με τη λειτουργία του μοτέρ να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση όπως άλλωστε προαναφέραμε, μειωμένο θόρυβο και περιορισμένους κραδασμούς.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας

F6C

F5A

F4B

Τύπος Κινητήρα

4χρονος

4χρονος

4χρονος

Κυβισμός

139

139

139

Αριθμός Κυλίνδρων /Διάταξη

1

1

1

Διάμετρος x Διαδρομή (mm)

62 x 46

62 x 46

62 x 46

Ισχύς στον άξονα της προπέλας (kw/rpm)

4.5/5000

3.7/5000

2.9/5000

Εύρος μέγ. στρ. κινητήρα (rpm)

4500-5500

4500-5500

4000-5000

Σύστημα Λίπανσης

Υγρό Κάρτερ

Υγρό Κάρτερ

Υγρό Κάρτερ

Καρμπυρατέρ

1

1

1

Σύστημα Ανάφλεξης

CDI

CDI

CDI

Σύστημα Εκκίνησης

Χειροκίνητο

Χειροκίνητο

Χειροκίνητο

Σχέση Μετάδοσης

13:27

13:27

13:27

Διαστάσεις

Προτεινόμενος καθρέπτης σκάφους(mm)

S:381

L:508

S:381

L:508

S:381

L:508

Βάρος με προπέλα

S: 27 L: 28

S: 27 L: 28

S: 27 L: 28

Χωρ/τα δοχείου καυσίμου (Λίτρα)

1.1

1.1

1.1

Χωρ/τα Κάρτερ (Λίτρα)

0.6

0.6

0.6

Επιπλέον Χαρακτηριστικά

Σύστημα Διεύθυνσης

Λαγουδέρα

Λαγουδέρα

Λαγουδέρα

Έλεγχος Ταχυτήτων γκαζιού

Περιστρεφόμενη Λαβή F-N-R / Πλευρικός Μοχλός

Περιστρεφόμενη Λαβή F-N-R / Πλευρικός Μοχλός

Περιστρεφόμενη Λαβή F-N-R / Πλευρικός Μοχλός

Σύστημα Ανύψωσης / Ρύθμιση Κλίσης (Γωνία κλίσης)

Χειροκίνητο

(4º, 8º, 12º, 16º, 20º)

Χειροκίνητο

(4º, 8º, 12º, 16º, 20º)

Χειροκίνητο

(4º, 8º, 12º, 16º, 20º)

Πηνίο Φωτισμού / Γεννήτρια Ρευμάτος

12V- 6A*

12V- 6A*

12V- 6A*

Αριθμός Διαθέσιμων Προπελών

6

6

3

Διαθέσιμα Βήματα (ίντσες)

5 έως 9 ίντσες

5 έως 9 ίντσες

6.5 έως 9 ίντσες

* Προαιρετική εγκατάσταση

Πληροφορίες: ΜOΤOΔΥΝΑΜΙΚΗ A.E.E., Θέση Κύριλλος, 19 300 Ασπρόπυργος
τηλ. 210 62 93 500 - fax. 210 62 93 503 www.yamaha-motor.gr

Οι νέες F4,F5, F6 προσφέρονται για ψάρεμα, βόλτα στη θάλασσα ή για χρήση σε tender μεγαλύτερου σκάφουςΤο βάρος τους ανέρχεται στα 28 κιλά, μια τιμή που δεν φαίνεται να προβληματίζει κατά τη μεταφοράΑυξημένη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Αυτός είναι ο κανόνας που διέπει τους νέους τετράχρονους κινητήρες
Η αδιαπραγμάτευτη κατασκευαστική ποιότητα ορίζει τις προδιαγραφές της νέας σειράς, η οποία συνοδεύεται από μια αισθητικήΤο στιβαρό πλαίσιο καθιστά τις μηχανές ανθεκτικές και συμπαγείς, με επακόλουθο την πρακτική αποθήκευσή τουςΟ χειρισμός τους είναι εύκολος ενώ οι μηχανές προσφέρουν, μειωμένο θόρυβο και κραδασμούς
Οι μηχανές συνοδεύονται από ένα σύστημα που απαγορεύει τη διαρροή λαδιού και άλλων υγρών κατά τη μεταφορά και αποθήκευση σε οποιαδήποτε θέσηΤο ενσωματωμένο δοχείο καυσίμου σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση προσφέρει επάρκεια σε καύσιμα εξασφαλίζοντας την απαραίτητη αυτονομία Επάνω στο σωλήνα καυσίμου υπάρχει τοποθετημένη μια μικρή αντλία
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.