Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Υamaha F225F, F250D, F300B



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Μπλε διαμάντια

Το επιτυχημένο παρελθόν της Υamaha συναντά το πολλά υποσχόμενο μέλλον της, διαμέσου της νέας και εντυπωσιακής, σε σχεδίαση και χαρακτηριστικά, σειράς εξωλεμβίων της, στους 225, 250 και 300 ίππους. Η ιαπωνική εταιρεία απαντά με αυτό τον τρόπο στην ανάγκη εξέλιξης και παραγωγής κινητήρων χαμηλής κατανάλωσης στη μεγάλη κατηγορία.

Η αλήθεια είναι ότι σε μία εποχή που οι κινητήρες εν γένει παρουσιάζουν μία τεχνολογική έξαρση, η οποία εκφράζεται μέσα από προηγμένα μοντέλα, ο χώρος της θαλάσσιας πρόωσης έχει μείνει σχετικά στάσιμος, κυρίως ως προς την κατανάλωση η οποία ενδιαφέρει τους χρήστες όσο ποτέ άλλοτε.

Στο σημείο αυτό επεμβαίνει η Yamaha κάνοντας αισθητή την παρουσία της με την παρουσίαση των ελαφρύτερων και οικονομικότερων τετράχρονων κινητήρων που έχουν κατασκευασθεί ποτέ από τη γραμμή παραγωγής της. Ας σημειωθεί παρενθετικώς η χρονική περίοδος κατά την οποία προέκυψαν οι νέες μηχανές, υποδηλώνοντας σαφέστατα ότι η ιαπωνική εταιρεία ακολουθεί μια επιθετική πολιτική σε ένα οικονομικά ασταθές περιβάλλον, τολμώντας να επενδύσει μεγάλα χρηματικά ποσά για την παραγωγή νέων μοντέλων και δη των μεγαλυτέρων της γκάμας της.

Επανερχόμενοι στις μηχανές, και προσεγγίζοντάς τες αυτή τη φορά από αισθητικής άποψης, διαπιστώνεται ένα δυναμικό και συμπαγές παρουσιαστικό, που προκύπτει εξαιτίας κυρίως του στιβαρού πλαισίου ενώ το καπάκι, αν και ογκώδες, διαθέτει καμπύλες γραμμές που "γλυκαίνουν" τις διαστάσεις του.

Στην μπροστινή όψη και σε περίοπτη θέση συναντάμε το ανάγλυφο έμβλημα των τριών διαπασών, το οποίο μάλιστα συνοδεύεται και από την αναγραφή της εκάστοτε ισχύος και των χρόνων καύσης ενώ πλευρικά συναντάμε τον κλασσικό λογότυπο της εταιρείας με την χαρακτηριστική γραμματοσειρά που συνοδεύεται από μια "αρτίστικη πινελιά" που διαγράφει μία ευθεία κατά μήκος του καπακιού. Το στοιχείο όμως που συνδέει τα νέα μοντέλα με τα προηγούμενα, δεν είναι άλλο από το κλασσική πλέον χαρακτηριστική απόχρωση του μπλε που καθιστά τη μηχανή άμεσα αναγνωρίσιμη ακόμη και εξ αποστάσεως.

Διεισδύοντας περισσότερο στην ουσία των πραγμάτων και προσεγγίζοντας αυτή τη φορά τις μηχανές από την τεχνολογική τους πλευρά διαπιστώνεται ότι το βάρος τους ανέρχεται στα 257 κιλά, περιλαμβανομένης και της προπέλας.

Η νέα τιμή βάρους είναι αξιοπρόσεκτη αν αναλογιστεί κανείς ότι το προηγούμενο μοντέλο άγγιζε τα 360 κιλά δηλαδή η νέα σειρά είναι κατά 103 κιλά πιο ελαφριά. Η διαφορά αυτή προέκυψε εξαιτίας κυρίως δύο παραγόντων: της "σμίκρυνσης" του μπλοκ κατά δύο κυλίνδρους, από οκτώ σε έξι, με επακόλουθο την μείωση όγκου εμβολισμού από 5300 κυβικά εκατοστά σε 4.200 κυβικά εκατοστά και της χρήσης προηγμένων υλικών αντικαθιστώντας στα χιτώνια τον χάλυβα με "plasma" (ένα νέο ειδικό μέταλλο του οποίου η επιφάνεια με γυμνό μάτι φαίνεται σαν αυτή του γυαλιού, εξετάζοντάς όμως με μικροσκόπιο διαπιστώνεται μία κυψελωτή επιφάνεια σαν αυτή που έχουν οι μπάλες του γκολφ και είναι κατά εξήντα τοις εκατό πιο ανθεκτική από τον χάλυβα).

Η προηγμένη μηχανολογική κατεργασία ωστόσο δεν μειώνει μόνο το συνολικό βάρος της κεφαλής αλλά και τον όγκο που καταλαμβάνει (με πάχος 0,1 χιλ.) μέσα στο μπλοκ του κινητήρα (σε σχέση με τα συμβατικά χαλύβδινα χιτώνια) αφήνοντας περισσότερο ελεύθερο χώρο για τα πιστόνια.

Όσο για το αποτέλεσμα, το κατά 40% μικρότερο βάρος, βελτιστοποιεί τον λόγο βάρους/ισχύος της μηχανής, και σε συνδυασμό με το χρησιμοποιούμενο σκάφος υπερνικάται ευκολότερα η οπισθέλκουσα, προσφέροντας ένα ελαφρύτερο, ταχύτερο και οικονομικότερο σύνολο. Pas mal που λεν και οι γάλλοι...

Ένα ακόμη "στοίχημα" που δείχνει να κερδίζει η νέα σειρά, είναι αυτό του εξοπλισμού. Πέρα από την έκδοση lan, προσφέρεται και η premium, η οποία περιλαμβάνει υδραυλικό τιμόνι και ένα ψηφιακό "όλα σε ένα" όργανο ναυσιπλοΐας και πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων διαγωνίου 5 ιντσών.

Το νέο όργανο προσφέρει ένα σημαντικό πλήθος ενδείξεων και δυνατοτήτων όπως η αναλογική απεικόνιση σε ψηφιακό περιβάλλον και η νυχτερινή λειτουργία. Όσο για τις πληροφορίες, ενδεικτικά αναφέρονται οι ενδείξεις στροφόμετρου, ταχύμετρου, στάθμης καυσίμων, πίεσης ελαίων, τάσης μπαταρίας και κατανάλωσης.

Τη νεοσύστατη σειρά συμπληρώνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας, το οποίο κλειδώνει και ξεκλειδώνει τον κινητήρα με το πάτημα ενός κουμπιού που ενσωματώνεται στο τηλεχειριστήριο.

Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι η νέα σειρά της ιαπωνικής φίρμας με την έλευσή της ταράζει τα νερά στο χώρο της θαλάσσιας πρόωσης, προσφέροντας μία σημαντική επιλογή η οποία θα πραγματοποιήσει την πρώτη της παρουσίαση στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο με σκοπό να πείσει για την τεχνολογική της υπεροχή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Προδιαγραφές: 4-χρονος / V6 (60º) / 24 βαλβίδες / DOHC με VCT
Χωρητικότητα: 4169 κ.εκ.
Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 96 x 96
Ισχύς στον άξονα της προπέλας: 225, 250, 300 ίπποι στις 5500 σ.α.λ.
Εύρος μέγιστων στροφών κινητήρα: 5.000-6.000 σ.α.λ.
Σύστημα ψεκασμού: Ηλεκτρονικό
Εξαγωγή καυσαερίων: Μέσω της προπέλας
Χωρητικότητα δοχείου λαδιού: 6,5 λίτρα
Σύστημα εκκίνησης: Ηλεκτρική Εκκίνηση
Σύστημα ανάφλεξης: TCI Micro-computer
Γεννήτρια Ρεύματος: 12V-70 Amp με ανορθωτή
Ταχύτητες: Πρόσω-κράτει-όπισθεν
Σχέση μετάδοσης: 21 : 12
Ανύψωση & Ρύθμιση Κλίσης: Ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα
Βάρος με προπέλα: 258 κιλά

Πληροφορίες: ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ

H Yamaha ενσωματώνει μια νέα καινοτόμα τεχνολογία υιοθετώντας μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό των νέων κινητήρωνΗ πεταλούδα γκαζιού και οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι μεγαλύτερα από το προηγούμενο μοντέλο ενώ οι αυλοί εισαγωγής αέρα είναι μακρύτεροιΟ μεταβλητός χρονισμός των εκκεντροφόρων είναι ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό των νέων πανίσχυρων και συμπαγών κινητήρων
Τα νέα ηλεκτρονικά χειριστήρια είναι μια πραγματική αποκάλυψη για τους νέους χρήστες αφού έχουν ως αποτέλεσμα την εύκολη και ευχάριστη οδήγηση του σκάφους
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.