Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Yamaha F 115 - F 150



Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Επίδειξη ισχύος

Την κορυφή θέτει ως στόχο η σειρά F115 και F150 των εξωλέμβιων μηχανών της Yamaha, δίνοντας τις δικές της απαντήσεις στις προκλήσεις του ανταγωνισμού. Η εν λόγω σειρά, όχι μόνο επιβεβαιώνει την κατασκευαστική υπεροχή που χαρακτηρίζει το σύνολο των προτάσεων της Yamaha, αλλά διεκδικεί παράλληλα και την πρώτη θέση της κατηγορίας.

Απευθυνόμενες κατά κύριο λόγο σε μικρομεσαία σκάφη, οι τετράχρονες μηχανές παράγονται σε δύο ιπποδυνάμεις, με σκοπό να καλύψουν ένα μεγαλύτερο εύρος πολυεστερικών ή φουσκωτών σκαφών, με μεγάλη μάλιστα ακρίβεια σχετικά με την ισχύ.

Αν και δεν αποτελούν πρόσφατα μοντέλα, διαθέτουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ώστε να χαρακτηρισθούν σύγχρονες. Αρχής γενομένης της εξωτερικής τους εμφάνισης, αυτή χαρακτηρίζεται από μια συμπαγή εικόνα, η οποία αποπνέεται εξαιτίας του στιβαρού πλαισίου.
Το επάνω μέρος διαθέτει έναν αναλογικό όγκο, με την εμπρόσθια και πίσω όψη να είναι λεπτές ενώ το καπάκι, αν και ογκώδες, διαθέτει καμπύλες γραμμές που "γλυκαίνουν" τις διαστάσεις του. Εκεί συναντάμε τον κλασσικό λογότυπο της εταιρείας με την χαρακτηριστική γραμματοσειρά που συνοδεύεται από μια "αρτίστικη πινελιά" που διαγράφει νοερά το γράμμα "Υ", ενώ σε περίοπτη θέση διαγράφεται η ισχύς της μηχανής και οι χρόνοι καύσης.

Η σχεδιαστική λιτότητα ευνοεί σε κάθε περίπτωση την εργονομία του κορμού της μηχανής, ο οποίος περιλαμβάνει το μπρακέτο, που είναι εφοδιασμένο με τις κατάλληλες οπές για την τοποθέτηση στο σκάφος, ενώ στο κατώτερο μέρος συναντάμε μια προπέλα τριών πτερυγίων και το ρυθμιζόμενο πηδάλιο που είναι τοποθετημένο επάνω στο πτερύγιο αντισπηλαίωσης. Στον κορμό ωστόσο φιλοξενείται και το σύστημα ανύψωσης της μηχανής, (Power Trim & Tilt) του οποίου η γρήγορη απόκριση καθιστά την ρύθμιση κλίσης ομαλή και εύκολη, ενώ η μεγάλη διαδρομή από -4° έως +16° παρέχει τη δυνατότητα στον χρήστη να έχει την καλύτερη απόδοση του σκάφους κάτω από όλες τις συνθήκες. Η αρνητική ρύθμιση εξάλλου της κλίσης (-4°) βελτιώνει την επιτάχυνση και κάνει το σκάφος να πλανάρει πιο γρήγορα.

Επιθυμώντας την σύνδεση της σειράς με τις υπόλοιπες μηχανές της γκάμας, η ιαπωνική εταιρεία επέλεξε ως χρώμα την γνωστή πλέον απόχρωση του μπλε. Για την βαφή εφαρμόζεται ένα προηγμένο σύστημα πολλαπλών στρώσεων ώστε να εγγυάται μεγάλη διάρκεια ζωής στο σκληρό θαλάσσιο περιβάλλον ενώ προσδίδει λάμψη και φινίρισμα. Σε καίρια σημεία μάλιστα, όπως στο μπρακέτο και το κατώτερο μέρος της (πόδι), είναι τοποθετημένα θυσιαζόμενα ανόδια για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της γαλβανικής ηλεκτρόλυσης.

Ένα ακόμη "στοίχημα" που δείχνει να κερδίζει η σειρά, είναι στην αρχιτεκτονική του μπλοκ. Εκεί συναντάμε τέσσερις κυλίνδρους σε σειρά, με δύο βαλβίδες εξαγωγής δύο εισαγωγής στον καθένα που κινούνται ανεξάρτητα από δύο εκκεντροφόρους επικεφαλείς άξονες (DOHC). Το σύστημα αυτό βελτιώνει την αποτελεσματικότητα εισαγωγής-εξαγωγής συντελώντας σε ομοιογενή καύση και κατ’ επέκταση λιγότερους ρύπους στα καυσαέρια.

Τις δικές τους ιδιαιτερότητες, ωστόσο, κρύβουν και ορισμένα επιπλέον κατασκευαστικά στοιχεία, μεταξύ των οποίων και η κεντρική μονάδα ελέγχου, βάσει της οποίας παρέχεται η ακριβής ποσότητα καυσίμου στους κυλίνδρους, με επακόλουθο τις μέγιστες επιδόσεις. Εξάλλου, διάφοροι αισθητήρες είναι εγκατεστημένοι σε καίρια σημεία του κινητήρα και σε συνδυασμό με την κεντρική μονάδα ελέγχου, παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες.

Αποτελώντας την "καρδιά" της μηχανής, ο μικροϋπολογιστής ECM (Engine Control Module) επιτρέπει τον άμεσο έλεγχο της κατάστασης του κινητήρα, με συνεχή παρακολούθηση όλων των δεδομένων και ρυθμίσεων, ενώ διατηρεί σταθερά ήσυχη λειτουργία, χωρίς προβλήματα.

Η σειρά F115-F150 συνοδεύεται από σύγχρονα ψηφιακά όργανα που περιλαμβάνουν ένα στροφόμετρο πολλαπλών λειτουργιών, το οποίο δείχνει ώρες λειτουργίας κινητήρα, ταχύτητα περιστροφής κινητήρα, γωνία trim, επίπεδο στάθμης λαδιού και διαθέτει προειδοποιητικές λυχνίες. Επίσης περιλαμβάνονται ένα ταχύμετρο πολλαπλών λειτουργιών το οποίο δείχνει ταχύτητα, διανυθείσα απόσταση, χρόνο λειτουργίας, στάθμη καυσίμου και τάση μπαταρίας και ένα όργανο διαχείρισης καυσίμου, που παρακολουθεί την κατανάλωση καυσίμου και την οικονομία.

Ανάμεσα στα εξοπλιστικά στοιχεία, ξεχωρίζει η δυνατότητα χρησιμοποίησης προπέλας αντίθετης περιστροφής σε περίπτωση διπλής εγκατάστασης εξωλέμβιων, ώστε να εξουδετερώνεται εντελώς η πλευρική ροπή, παρέχοντας στον χρήστη ουδέτερο πηδάλιο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

F150

Κινητήρας: Τετράχρονος με 4 κυλίνδρους σε σειρά, 16v, DOHC
Όγκος εμβολισμού: 2.670 cm3
Διάμετρος x διαδρομή: 94.0mm x 96.2mm
Ιπποδύναμη στον άξονα της προπέλας: 110.3kW @ 5.500 σ.α.λ.
Μέγιστος αριθμός στροφών: 5.000-6.000 σ.α.λ.
Σύστημα καύσης: EFI (Electronic Fuel Injection)
Σύστημα ανάφλεξης: TCI (Transistor controlled ignition)
Εκκίνηση: Ηλεκτρική
Alternator :- 12V35 Amp (28 Amp @ 1.000 σ.α.λ.)
Ταχύτητες: Πρόσω-κράτει-όπισθεν
Μετάδοση: 14:28
Διαστάσεις: Μακριά: 508mm . Έξτρα μακριά: 635mm
Βάρος (χωρίς την προπέλα) Μακρυά: : 212 κιλά, Έξτρα μακρυά: 216 κιλά

F115

Κινητήρας: Τετράχρονος με 4 κυλίνδρους σε σειρά, 16v, DOHC
Όγκος εμβολισμού: 1.741 cm3
Διάμετρος x διαδρομή: 94.0mm x 96.2mm
Ιπποδύναμη στον άξονα της προπέλας: 84.6 kW @ 5.500 σ.α.λ.
Μέγιστος αριθμός στροφών: 5.000-6.000 σ.α.λ.
Σύστημα καύσης: EFI (Electronic Fuel Injection)
Σύστημα ανάφλεξης: TCI (Transistor controlled ignition)
Εκκίνηση: Ηλεκτρική
Alternator :- 12V25 Amp (28 Amp @ 1.000σαλ)
Ταχύτητες: Πρόσω-κράτει-όπισθεν
Μετάδοση: 13:28
Διαστάσεις: Μακριά: 508mm . Έξτρα μακριά: 635mm
Βάρος (χωρίς την προπέλα): 183 κιλά

Η "state of the art" μηχανή διαθέτει μοντέρνο desingΗ διάταξη των κυλίνδρων σε σειρά, συντελεί στην λεπτή όψη της μηχανήςΤα θυσιαζόμενα ανόδια στο μπρακέτο προστατεύουν την εξωλέμβια από την ηλεκτρόλυση
Κάτω από το καπάκι φιλοξενείται ένας κινητήρας με τέσσερις κυλίνδρους σε σειράΟ στροφαλοφόρος είναι κατασκευασμένος από χάλυβα υψηλής ποιότηταςΤέσσερις συνολικά βαλβίδες εξοπλίζουν τον κάθε κύλινδρο
Η μηχανή διαθέτει δύο εκκεντροφόρουςΜε την τοποθέτηση της μηχανής στο ανάλογο σκάφος, η έλξη σκιέρ πραγματοποιείται εύκολαΠέρα από την υψηλή ισχύ, η χρήση δύο εξωλέμβιων προσφέρει ευελιξία και ασφάλεια
Ο μέγιστος αριθμός στροφών κυμαίνεται από 5.000 έως 6.000 σ.α.λ.Οι μηχανές εφοδιάζονται με συστήματα προειδοποίησης για την προστασία και ασφάλεια του κινητήραΗ μηχανή εφοδιάζεται με ένα σύστημα έκπλυσης με γλυκό νερό το οποίο λειτουργεί χωρίς να τεθεί η μηχανή σε λειτουργία
Ο μικροϋπολογιστής ECM (Engine Control Module) αποτελεί έναν εξελιγμένο "εγκέφαλο" ο οποίος ευθύνεται για πολλές λειτουργίεςΤο σύστημα ανάφλεξης TCI είναι τύπου "solid state" χωρίς κινούμενα μέρη. Αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στην εύκολη εκκίνηση, αξιοπιστία και αλάνθαστη λειτουργίαΗ βαφή υπόκειται σε θερμική κατεργασία ενώ εφαρμόζεται μια σειρά σκληρών βασικών επιστρώσεων που περιλαμβάνουν αστάρι και ακρυλική ρητίνη, ενώ καλύπτονται από το τελικό στρώμα καθαρού βερνικιού ουρεθάνης που δίνει στη Yamaha λάμψη και γυαλιστερό φινίρισμα
 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.