Νέα | Ειδήσεις | Σχέσεις | Εγκυμοσύνη | fitness
Οικονομία | Τεχνολογία | Ειδήσεις | Υγεία | Αυτοκίνητο | Αθλητικά | Έξοδος
Πωλήσεις Ενοικιάσεις
Ειδήσεις
Φουσκωτά
Μηχανοκίνητα
Ιστιοπλοϊκά
Μηχανές
Αφιερώματα
Σπορ & Δραστηριότητες
Θάλασσα & Τέχνη
Διακοπές
Ευρετήρια, Οδηγοί
Corfu Match Race 2013: Πράξη δεύτερη



Aπό τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Με θετικές εντυπώσεις και την υπόσχεση για την επανάληψη του αγώνα το επόμενο έτος έπεσε η αυλαία του ιστιοπλοϊκού αγώνα Corfu Match Race που διεξήχθη στη θαλάσσια περιοχή της μαρίνας των Γουβιών, από τις 15 έως τις 17 του Φλεβάρη. Ο αγώνας διοργανώθηκε από τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Κέρκυρας και, πέρα από τα κερκυραϊκά πληρώματα, συμμετείχαν ομάδες από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα.

Οι αθλητές έτρεξαν με σκάφη της κλάσης Platu 25 σε αγώνες τύπου Match Race, οι οποίοι έχουν μπει τα τελευταία χρόνια δυναμικά όχι μόνο στις ζωές των ελλήνων ιστιοπλόων αλλά και των θεατών, αφού τα καθόλα όμοια μεταξύ τους σκάφη αγωνίζονται επί ίσοις όροις στο ίδιο τερέν και σε πολύ κοντινή απόσταση από το κοινό, με επακόλουθο την κατανόηση και απόλαυση της εξέλιξης του αγώνα.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τους αγώνες Match Race τα σκάφη μονομαχούν ανά δύο σε κοντινή απόσταση και ο νικητής αναδεικνύεται μετά από αλλεπάλληλες αναμετρήσεις-προκρίσεις. Όσο για την εξέλιξη του αγώνα, αυτή εξαρτάται από την τακτική της κάθε ομάδας η οποία επιδιώκει να δυσκολέψει τις κινήσεις της αντιπάλου της και να την αναγκάσει να παραβεί τους κανονισμούς ή να χάσει!

Κάθε circuit περιλαμβάνει ιστιοδρομίες σύντομης χρονικής διάρκειας, 20 περίπου λεπτών η καθεμία, με τα επιπολάζοντα σκάφη να αναπτύσσουν την στρατηγική τους δημιουργώντας αμφίρροπες μονομαχίες στις οποίες κάθε λάθος πληρώνεται ακριβά...

Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, οι κερκυραίοι διοργανωτές είχαν κάθε λόγο να χαίρονται για αυτό το event αφού, πέρα από το ιστιοπλοϊκό του ενδιαφέρον κατόρθωσαν να προσελκύσουν ορισμένα μεγάλα ονόματα του χώρου, όπως οι διεθνείς κ.κ. Ταγαρόπουλος Αλέξης και Τριγκώνης Κώστας καθώς και ο πρωταθλητής του Μatch Racing 2012, κ. Ανδρεάδης Στρατής, που υποστηριζόμενοι από τα δεμένα και αξιόλογα πληρώματά τους αναβάθμισαν το αγωνιστικό επίπεδο.

Κατά το τριήμερο των αγώνων οι αθλητές, οι κριτές και οι διοργανωτές έδιναν το ραντεβού τους από τις πρωινές ώρες μέχρι και το απόγευμα που ολοκληρώνονταν οι καθορισμένες ιστιοδρομίες. Ο αγώνας ωστόσο αποδείχθηκε δύσκολος και απαιτητικός για τους αθλητές, οι οποίοι κλήθηκαν να αντεπεξέλθουν τόσο στον υψηλό ανταγωνισμό όσο και στις ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες που παρουσιάστηκαν και απαιτούσαν γερά νεύρα όταν η ένταση του ανέμου ήταν υψηλή, και αστείρευτη υπομονή κατά την άπνοια, η οποία εξέπληξε με την παρουσία της την τρίτη ημέρα, προσθέτοντας στα πληρώματα βαθμούς δυσκολίας.

Το αγωνιστικό στοιχείο ωστόσο που εντυπωσίασε ήταν αυτό του pre game, που αφορά το κομμάτι του αγώνα πριν τα δύο συναγωνιζόμενα σκάφη εισέλθουν στον κυρίως στίβο. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονισθεί ότι η έκβαση στο εν λόγω επίπεδο συμβάλλει καθοριστικά στην ανάδειξη του νικητή αφού από αυτήν θα προκύψει το προπορευόμενο σκάφος που θα κατευθυνθεί προς την πρώτη σημαδούρα.

Κατά το pre game, όλα τα πληρώματα ανέπτυξαν τα γρηγορότερα των αντανακλαστικών τους και με συντονισμένες ενέργειες προσπαθούσαν να εφαρμόσουν τις εντολές του κυβερνήτη τους σε ένα ταλαντευόμενο μάλιστα κατάστρωμα ώστε να καταφέρουν, μετρό προς μέτρο να προπορευτούν. Οι μικροσυγκρούσεις ήταν μέσα στο πρόγραμμα όπως και η ένταση μεταξύ των αγωνιζομένων ομάδων μιας και η αδρεναλίνη πάνω στο σκάφος έφτανε στα «κόκκινα».

Κατά τη διάρκεια του τριημέρου πραγματοποιήθηκαν συνολικά 28 κούρσες γεμάτες στρατηγική που παρέπεμπαν σε… παρτίδες σκάκι (!) συνεισφέροντας την ανάλογη γοητεία.

Τελικά, την πρώτη θέση κατέλαβε το πλήρωμα του Στρατή Ανδρεάδη από την Αθήνα και τη δεύτερη το πλήρωμα του Αλέξη Ταγαρόπουλου από τη Θεσσαλονίκη. Όσο για τα κερκυραϊκά πληρώματα, οι κυβερνήτες Μιχάλης Τσατσόπουλος και Ευγένιος Γιούργας με τους συμπλωτήρες τους εκπροσώπησαν επάξια τη νήσο, καταλαμβάνοντας την τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα.

Την ομαλή εξέλιξη και ολοκλήρωση των ιστιοδρομιών εξασφάλισαν τόσο οι διαιτητές Σμυρλής Σταύρος, Κουρής Σταύρος και Ασημάκος Αντώνης, οι οποίοι αποδείχθηκε ότι διέθεταν γρήγορα αντανακλαστικά και υψηλό επίπεδο γνώσεων, όσο και οι χειριστές των φουσκωτών οι οποίοι εξασφάλισαν την ομαλή ροή των αγώνων, μεταφέροντας τις ομάδες εύκολα και γρήγορα προς τα σκάφη. Καθοριστική σημασία ωστόσο διαδραμάτισαν η οργανωτική επιτροπή και οι βοηθοί της, υποστηρίζοντας ουσιαστικά, άλλοτε σε πρώτο και άλλοτε σε δεύτερο πλάνο, όλες τις λεπτομέρειες του αγώνα και του στίβου.

Οι τόνοι του αγώνα έπεσαν με τον καλύτερο τρόπο το βράδυ της Κυριακής, όπου οι παράγοντες του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Κέρκυρας διοργάνωσαν μια εκδήλωση προς τιμήν των πληρωμάτων η οποία περιελάμβανε, όπως άλλωστε επιβάλλουν οι καλοί τρόποι, ένα εκλεκτό δείπνο με τα ανάλογα εδέσματα, πιστοποιώντας την ρήση που λέει ότι τα ωραιότερα πράγματα στη ζωή είναι ή ανήθικα ή παράνομα ή παχαίνουν. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια σεμνή τελετή στην οποία απονεμήθηκαν στις νικήτριες ομάδες τα έπαθλα, τα οποία φιλοτέχνησε ο Κερκυραίος καλλιτέχνης κ. Μιχαλόπουλος Νίκος.

Ερχόμενοι στο δια ταύτα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Κέρκυρας προσπάθησε ιδιαίτερα ώστε να προσφέρει έναν ποιοτικό αγώνα. Από αγωνιστικής άποψης ο στόχος φαίνεται ότι επετεύχθη, αφού τα πληρώματα προσέφεραν συναρπαστικές μάχες καθ όλο το τριήμερο. Το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο της φιλοξενίας των αθλητών.

Από εκεί και πέρα, το επόμενο βήμα είναι να δοθεί η ανάλογη έμφαση στα θέματα πέριξ της ιστιοπλοΐας ώστε ο αγώνας να προσελκύσει το πολυπόθητο κοινό, το οποίο και θα τον αναδείξει. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να καταλάβει τη σημασία της κερκίδας, από την οποία μάλιστα ενδέχεται να αναδειχθούν και οι μελλοντικοί αθλητές. Δυστυχώς αυτή η κερκίδα δεν υποδέχθηκε τους αναμενόμενους φιλοξενούμενους, δείχνοντας στους διοργανωτές που θα πρέπει να εστιάσουν στο μέλλον ενώ οι θέσεις των τοπικών αρχόντων ήταν κενές, αυτοί όμως δικαιολογούνται αφού δεν ήταν σε θέση να αξιολογήσουν τη σπουδαιότητα του αγώνα.

Για τα πάντα όμως υπάρχει μια - τουλάχιστον - λύση που στην προκειμένη περίπτωση είναι να δοθεί στον αγώνα όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Ανδρεάδης Στρατής, ένας χαρακτήρας event, ένα στοιχείο που όχι μόνο συνοδεύει αλλά και αναδεικνύει όλους ανεξαιρέτως τους μεγάλους ιστιοπλοϊκούς αγώνες αφού προσελκύει θεατές αλλά και χορηγούς. Όσο για την εξέλιξη του Corfu Match Race, ο οποίος συγκαταλέγεται στο ranking της Ιsaf, ο κ. Ανδρεάδης δήλωσε ότι ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Κέρκυρας, μέσα από αυτό τον αγώνα έκανε ένα μεγάλο πρώτο βήμα και πως σε έναν χρονικό ορίζοντα πενταετίας και με την ανάλογη προσπάθεια θα μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό event.

Το ίδιο πιστεύει και ο παγκόσμιος πρωταθλητής και μέλος της εθνικής μας ομάδας, κ. Τριγκώνης Κώστας, ο οποίος δήλωσε με τη σειρά του ότι η ελληνική περιφέρεια είναι ιδανική για Match Race και πως στη νεκρή τουριστική σεζόν μπορεί να δημιουργηθεί όχι μόνο ένα πανελλήνιο Match Race αλλά κι ένα stop over του παγκόσμιου Match Racing.

Ο έλληνας πρωταθλητής, ο οποίος συμμετείχε σε Match Race για πρώτη φορά στον εσθλού κλέους αγώνα America’s Cup του 2010 (!) παρότρυνε τους κερκυραίους διοργανωτές και αθλητές να δείξουν επιμονή και να συνεχίσουν να κάνουν αγώνες γιατί μόνο έτσι δημιουργείται μια παράδοση, φέρνοντας στο νου το σλόγκαν της Nike, "Just do it". Ένα υπέροχο στην απλότητά του πρόσταγμα που υπαινίσσεται μια μεγάλη αλήθεια: πως όλα τα ωραία πράγματα σε αυτή τη ζωή ζητούν από σένα να κάνεις κάτι για να τα απολαύσεις. Kι όσο αληθινό είναι το "σκέφτομαι, άρα υπάρχω" άλλο τόσο αληθινό είναι και "το κάνω, άρα απολαμβάνω" (και επιπλέον, έχει και ομοιοκαταληξία που του Kαρτέσιου του ξέφυγε).

Τι μας έμεινε από τον αγώνα; καταρχήν ο live σχολιασμός από τον έμπειρο ιστιοπλόο κ. Καρατασίτσα Στέφανο ο οποίος επεξηγούσε στο γράφοντα τις λεπτομέρειες και τη ροή του αγώνα, αναδεικνύοντάς τον (κάνοντάς μας να ελπίζουμε ότι στον επόμενο αγώνα αυτή η αναμετάδοση θα αποταθεί με κάποιον τρόπο προς όλους τους θεατές).

Κατά δεύτερον, η δυναμική η οποία προέρχονταν τόσο από τους αθλητές όσο και από τους διοργανωτές και, τέλος, η στιγμή της αποχώρησης των αθλητών η οποία είχε έναν συγκινησιακό χαρακτήρα αφού αναδείχθηκε η μεταξύ τους φιλική και εγκάρδια σχέση αποδεικνύοντας τους στενούς δεσµούς φιλίας που αναπτύσσει το πραγματικά ευγενές άθλημα της ιστιοπλοΐας.

Αποτελέσματα Corfu Match Race Championship 2013

1. Κυβερνήτης: Ανδρεάδης Σ. Πλήρωμα: Πολυχρονίδης Θ.,Σωτηρίου Στ.,Κουλούρης Αλ -7 νίκες

2. Κυβερνήτης: Ταγαρόπουλος Πλήρωμα: Αλ., Τριγκώνης Κ., Μαύρος Ν., Σμυρλής Μ. – 6 νίκες

3. Κυβερνήτης: Τσατσόπουλος Μ., Πλήρωμα: Λούιν Στ., Κυριάκη Γ., Πανάρετος Ν. - 5 νίκες

4. Κυβερνήτης: Γιούργας Ευγ., Πλήρωμα: Πρίφτης Κ., Σαϊτάς Ι., Σαραλίδης Ν. - 4 νίκες

5. Κυβερνήτης: Δρακόπουλος Πλήρωμα: Γ., Σιψά Ι., Ανδριανόπουλος Β., Παπαδημητρόπουλος Γ. - 3 νίκες

6. Κυβερνήτης: Βαϊδάνης Μ., Πλήρωμα: Δεσποτοπούλου Α., Σκοτίδα Κ., Τζίμας Αν. - 1 νίκη

7. Κυβερνήτης: Jurek Strzemiecki.Πλήρωμα: Αποστολάκης Ν., Παυλοπούλου Ε., Κομινάκη Α.- 1 νίκη

8. Κυβερνήτης: Χάρης Λ., Πλήρωμα: Σπανόπουλος Χρ., Κυρούσης Κ., Κυρλιγκίτσης Στ., Κονιαβίτης Π. - 1 νίκη

Αποτελέσματα Match Race "Κερκυραϊκές Μονομαχίες"

1. Κυβερνήτης: Ραρής Αλέξανδρος πλήρωμα : Ραρής Σ., Κοτσώνης Λ., Καγκουρίδης Κ.

2. Κυβερνήτης: Βαρούχας Παναγιώτης πλήρωμα : Σαϊτάς Ι., Γραμμένος Σ., Κωστάντης Κ

3. Κυβερνήτης: Πανάρετος Νίκος πλήρωμα : Νάκος Μ., Μεσημέρη ςΜ., Κουλούρης Α.

Δείτε το φωτορεπορτάζ του Corfu Match Race 2013

 

Όροι Χρήσης : Προστασία Προσωπικών Δεδομένων : Ασφάλεια Συναλλαγών
©1999-2017 Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του in.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.