Forum | Chat | in mail | Ημερολόγιο | Ε-cards   
  in.gr > Ειδήσεις > Το δικό μου in.gr  
Εισαγωγή
Εξεταζόμενα μαθήματα
Υπολογισμός μορίων
Εξεταστέα ύλη
  • Γ' Λυκείου
  • ΤΕΕ (Ημερήσια)
  • ΤΕΕ (Εσπερινά)
  • Συμβουλές για μαθητές
    Προηγούμενα Θέματα Β΄Λυκείου
    Προηγούμενα Θέματα Γ' Λυκείου
    Απαντήσεις θεμάτων
     
    Προβλέψεις για τις 14 επαγγελματικές κατηγορίες στο σύνολο της χώρας

    Επαγγέλματα του Μέλλοντος και του Παρελθόντος

     

    Γ΄  ΤΑΞΗ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

    Α. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Νεοελλ. Γλώσσα Ιστορία Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής Φυσική Βιολογία
    Β. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
    Αρχαία Ελληνικά Νεοελληνική Λογοτεχνία Λατινικά
    Γ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
    Φυσική Χημεία Μαθηματικά Βιολογία
    Δ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
    Φυσική Χημεία Βιοχημεία Μαθηματικά


    Α. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

    Από το βιβλίο "Έκφραση - Έκθεση"  των Χ. Τσολάκη κ.ά., αναμορφωμένη έκδοση ΟΕΔΒ, 2001 :

    Ι.  Διαβάζω  / κατανοώ και γράφω

    1.    Ο μαθητής απαντά γραπτά σε ερωτήσεις που αφορούν ένα κείμενο και με τις οποίες:

    α) επιδιώκεται να κατανοεί ο μαθητής το περιεχόμενο ενός κειμένου, δηλαδή:

    ·       να διακρίνει τους τρόπους πειθούς (επίκληση στη λογική, επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη, επίκληση στην αυθεντία, επίκληση στο ήθος του πομπού).

    ·       να διακρίνει τα μέσα πειθούς (επιχειρήματα, τεκμήρια).

    ·       να διακρίνει το είδος της συλλογιστικής πορείας (παραγωγική-επαγωγική) που ακολουθείται σε ένα κείμενο).

    ·       να αξιολογεί τα μέσα πειθούς. Πιο συγκεκριμένα:

    -    να ελέγχει την αλήθεια, την εγκυρότητα  και την ορθότητα ενός επιχειρήματος

    -    να ελέγχει την αξιοπιστία των τεκμηρίων

    ·       να διακρίνει τους τρόπους και τα μέσα πειθούς

    -      στη διαφήμιση

    -      στον πολιτικό λόγο

    -      στον επιστημονικό λόγο

    ·       να διακρίνει την πειθώ από την προπαγάνδα

    ·       να διακρίνει τα είδη του δοκιμίου,  προσέχοντας την οργάνωση/δομή (συνειρμική-λογική), το σκοπό (απόδειξη μιας θέσης - ελεύθερος στοχασμός), τη σκοπιά (υποκειμενική-αντικειμενική), τη γλώσσα (ποιητική, αναφορική λειτουργία) κτλ.

    ·       να διακρίνει ορισμένα χαρακτηριστικά του δοκιμίου, όπως ο υποκειμενισμός, ο αντιδιδακτισμός, ο κοινωνικό χαρακτήρας, ο εξομολογητικός τόνος κτλ.

    ·       να εντοπίζει σε ένα δοκίμιο/άρθρο το θέμα, την άποψη του συγγραφέα, τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιεί, για να τεκμηριώσει την άποψή του, τις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση του προβλήματος κτλ.

    ·       να διακρίνει το δοκίμιο από άλλα συγγενή είδη του λόγου, όπως το άρθρο, η επιφυλλίδα.

    ·       να διακρίνει το καίριο και το ουσιώδες σε ένα κείμενο

    ·       να επισημαίνει τη διαδικασία που ακολουθείται για τις σημειώσεις, το διάγραμμα και την περίληψη.

    β) επιδιώκεται να κατανοεί ο μαθητής την οργάνωση ενός κειμένου,δηλαδή:

    ·       να εντοπίζει τα βασικά μέρη (πρόλογο, κύριο μέρος, επίλογο) και τις νοηματικές ενότητες του κειμένου.

    ·       να επισημαίνει τους διάφορους τρόπους με τους οποίους οργανώνεται ο λόγος, π.χ.  με αιτιολόγηση, με σύγκριση και αντίθεση, με ορισμό, με διαίρεση, με παράδειγμα κτλ.

    ·       να σχολιάζει τη συνοχή του κειμένου (διαρθρωτικές λέξεις κτλ)

    ·       να χωρίζει το κείμενο σε παραγράφους, να δίνει πλαγιότιτλους σε παραγράφους / νοηματικές ενότητες, να διευθετεί τη συνοχή του κειμένου.

    ·       να διακρίνει την οργάνωση/δομή ενός δοκιμίου (λογική ή συνειρμική οργάνωση, παραγωγική ή επαγωγική συλλογιστική πορεία κτλ.)

    γ) επιδιώκεται να διερευνά ο μαθητής τη γλώσσα του κειμένου (λεξιλόγιο, στίξη, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, γλωσσικές ποικιλίες, λειτουργίες της γλώσσας, ύφος κτλ),δηλαδή:

    ·       να εντοπίζει και να αιτιολογεί την επιλογή του πομπού

    -       στην ενεργητική ή παθητική φωνή

    -       στο ρηματικό πρόσωπο / χρόνο / έγκλιση

    -       στον μακροπερίοδο ή όχι λόγο

    -       στην παράταξη ή στην υπόταξη

    -       στα ρηματικά ή ονοματικά σύνολα

    -       στην αναφορική ή στην ποιητική λειτουργία της γλώσσας

    -       στα σημεία της στίξης

    -       σε λόγιες ή λαϊκές λέξεις, σε ειδικό λεξιλόγιο, όρους κτλ.

    ·       να διευθετεί τη στίξη, να διορθώνει την ορθογραφία του κειμένου

    ·       να ερμηνεύει λέξεις, να αξιολογεί την ακρίβεια και τη σαφήνεια του λεξιλογίου

    ·       να αντικαθιστά λέξεις του κειμένου με συνώνυμα, να βρίσκει αντώνυμα, να σχηματίζει φράσεις με ορισμένες λέξεις του κειμένου κτλ.

    ·       να χωρίζει το κείμενο σε παραγράφους και να διευθετεί τη συνοχή του

    ·       να χαρακτηρίζει το ύφος του κειμένου λαμβάνοντας υπόψη την επικοινωνιακή περίσταση (δέκτη, σκοπό, είδος λόγου κτλ).

    2. Ο μαθητής προχωρεί σε διάφορες γραπτές εργασίες με αφόρμηση το συγκεκριμένο κείμενο.

        Επιδιώκεται ο μαθητής:

    ·       να πυκνώνει ένα κείμενο, να κάνει την περίληψη του κειμένου, να δίνει έναν τίτλο στο κείμενο ή πλαγιότιτλους σε παραγράφους / νοηματικές ενότητες του κειμένου

    ·       να οργανώνει το διάγραμμα του κειμένου

    ·       να αναπτύσσει μια φράση, μια παράγραφο, ένα επιχείρημα του κειμένου

    ·       να ανασκευάζει τα επιχειρήματα του κειμένου και να αναπτύσσει την αντίθετη άποψη.

    ·       να μετασχηματίζει ένα κείμενο π.χ. από ένα είδος λόγου σε ένα άλλο.

    ΙΙ.  Γράφω

    Παραγωγή διαφόρων ειδών γραπτού λόγου, σε επικοινωνιακό επίπεδο, με έμφαση σε είδη λόγου στα οποία κυριαρχεί ο κριτικός-αποφαντικός τρόπος (κείμενα με σκοπό την  πειθώ, στα οποία υπάρχει λογική οργάνωση και κυριαρχεί η αναφορική λειτουργία της γλώσσας) π.χ. άρθρο, γραπτή εισήγηση, κτλ.).Ασκείται δηλαδή ο μαθητής στη σύνταξη κειμένου με σκέψεις, θέσεις, απόψεις σε θέμα σχετικό με τα θέματα που περιέχονται στα αντίστοιχα βιβλία «Έκθεση-Έκφραση» Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου και «Θεματικοί κύκλοι» για το Λύκειο- οι αντίστοιχες θεματικές ενότητες για τη Γ΄ Λυκείου, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο.

    Σημείωση: Η διδακτέα και η εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκθεση- Έκφραση), όπως και τα προηγούμενα σχολικά έτη, συμπίπτουν επειδή ζητείται η καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων στους μαθητές και όχι η διδασκαλία  ορισμένων σελίδων του σχολικού βιβλίου. Η διδασκαλία του αναμορφωμένου βιβλίου «Έκθεση-Έκφραση» της Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου θα βασιστεί στο χρονοδιάγραμμα και στις οδηγίες που περιέχονται στο βιβλίο του καθηγητή και στις Οδηγίες διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Αυτό σημαίνει ότι θα διδαχτούν επιλεγμένα και όχι όλα τα κείμενα από τις ενότητες: Πειθώ (εκτός από την πειθώ στο δικανικό λόγο),Δοκίμιο (εκτός από την ιστορία του δοκιμίου), Δίκαιος και Άδικος λόγος. Το παράρτημα (διαβάζω και γράφω ) μπορεί να διδάσκεται παράλληλα με τα κεφάλαια «Πειθώ» και «Δοκίμιο, άρθρο, επιφυλλίδα», ενώ το κεφάλαιο «Ερευνητική  Εργασία » δεν αποτελεί αντικείμενο διδασκαλίας και αξιολόγησης.

    ΙΣΤΟΡΙΑ

    Από το βιβλίο "Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη" των Β. Σκουλάτου, Ν. Δημακόπουλου, Σ. Κόνδη

    Κ. Η Ελλάδα από το 1909 ως το 1914: πορεία προς τον αστικό μετασχηματισμό και την εδαφική επέκταση.                                                                                  σελ. 7-51

    ΚΑ.  Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος

    1. Τα αίτια του πολέμου                                                                                σελ. 53-56

    3. Οι συνθήκες                                                                                              σελ. 68-72

    ΚΒ. Η Ελλάδα από το 1914 ως το 1924: Η κρίση των πολιτικών θεσμών και η διάλυση του οράματος της Μεγάλης Ιδέας                                                                σελ. 74-119

    ΚΕ. Η περίοδος του μεσοπολέμου στην Ελλάδα: η πορεία προς την πτώση της πρώτης δημοκρατίας και η δικτατορία της 4ης Αυγούστου.

    3.  Η διακυβέρνηση του Ελ. Βενιζέλου και η άνοδος του Λαϊκού

        κόμματος στην εξουσία                                                                     σελ. 203-210

    4.  Προς τη δικτατορία (1η Μαρτίου 1935-4η Αυγούστου 1936)           σελ. 210-221

    5.  Η δικτατορία της 4ης Αυγούστου: Οι ενότητες:

        α. Τα στηρίγματα του δικτατορικού καθεστώτος                               σελ. 222-223

        β. Η επιβολή της δικτατορίας                                                              σελ. 223-226

        ε. Εξωτερική πολιτική                                                                        σελ. 231-233

    ΚΣΤ. Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος

     1. Η πορεία προς τον πόλεμο                                                                       σελ. 235-239

    2.   Τα πολεμικά γεγονότα: β. Ο πόλεμος στην Ελλάδα                                 σελ. 240-259

     3. Τα αποτελέσματα του πολέμου                                                                σελ. 266-267

    ΚΖ. Η Ελλάδα κατά την περίοδο 1941-1949. Ο θρίαμβος της εθνικής αντίστασης και η τραγωδία του εμφυλίου πολέμου

    1.  Η Κατοχή και η εθνική αντίσταση                                                              σελ. 269-291

    ΚΘ. Τα μεταπολεμικά προβλήματα του Ελληνισμού.                              

    1.   Η πολιτική ζωή της χώρας κάτω από το σύνδρομο του εμφυλίου πολέμου                σελ. 395-401

    2.   Τα εθνικά προβλήματα                                                                               σελ. 401-403

    3.  Η διακυβέρνηση του Ελ. Βενιζέλου και η άνοδος του Λαϊκού κόμματος στην εξουσία            σελ. 203-210

    ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ

    Από το βιβλίο Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου των  Λ. Αδαμόπουλου κ.α., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2001).

    Κεφ. 1Ο:     Διαφορικός Λογισμός

    Παρ. 1.1.     Συναρτήσεις.

    Παρ. 1.2.     Η έννοια της παραγώγου. 

    Παρ. 1.3.     Παράγωγος συνάρτησης

    Παρ. 1. 4     Εφαρμογές των Παραγώγων, χωρίς το κριτήριο της 2ης  παραγώγου.

    Κεφ. 2Ο:    Στατιστική

    Παρ. 2.1    Βασικές έννοιες

    Παρ. 2.2    Παρουσίαση Στατιστικών Δεδομένων, χωρίς την υποπαράγραφο "Κλάσεις άνισου  πλάτους".

    Παρ. 2.3    Μέτρα Θέσης και Διασποράς, χωρίς τις υποπαραγράφους: "Εκατοστημόρια" και "Ενδοτεταρτημοριακό εύρος".

    Παρ. 2.4    Γραμμική Παλινδρόμηση.

     Κεφ. 3Ο:    Πιθανότητες

    Παρ. 3.1    Δειγματικός Χώρος-Ενδεχόμενα.

    Παρ. 3.2    Έννοια της Πιθανότητας.

    Παρατηρήσεις:

    1.     Η προτεινόμενη ως διδακτέα ύλη θα διδαχτεί  σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ι.

    2.     Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις  που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται  και δεν εξετάζονται.

    3.     Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία  ούτε ως ασκήσεις. Μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν  ως προτάσεις  για τη λύση ασκήσεων, ή την απόδειξη άλλων προτάσεων.

    ΦΥΣΙΚΗ

    Την διδακτέα - εξεταστέα ύλη αποτελούν οι παρακάτω ενότητες από το διδακτικό βιβλίο των Γεωργακάκου Π., Σκαλωμένου Αθ. κ.λ.π, έκδοση Παιδαγωγικού Ινστιτούτου 2000:

    1.                     ΤΟ ΦΩΣ

    1.1                   Η φύση του φωτός.

    1.2                   Η ταχύτητα του φωτός.

    1.3                   Μήκος κύματος και συχνότητα του φωτός κατά τη διάδοση του.

    1.4                   Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα.

    2.                     ΑΤΟΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

    2.1                    Ενέργεια του ηλεκτρονίου στο άτομο του υδρογόνου (χωρίς την απόδειξη των τύπων 2.4 και 2.5).

    2.2                   Διακριτές, ενεργειακές στάθμες.

    2.3                   Μηχανισμός παραγωγής και απορρόφησης φωτονίων.

    2.4                   Ακτίνες Χ.

    3.                     ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

    3.1                   Ιδιότητες των πυρήνων.

    3.3                   Η ραδιενέργεια.

    3.4                   Πυρηνικές αντιδράσεις

    3.5                  Εφαρμογές και κίνδυνοι της ραδιενέργειας

    4.                   ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

    4.1               Είδη λαμπτήρων

    ΒΙΟΛΟΓΙΑ

    Η διδακτέα και εξεταστέα ύλη ορίζεται από το βιβλίο "Βιολογία Γενικής Παιδείας" της Γ' τάξης του Ενιαίου Λυκείου των Αδαμαντιάδου Σ., Αλαχιώτη Στ. κ.ά., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2001, ως ακολούθως:

    Κεφάλαιο 1 Εξέλιξη μόνο η παράγραφος 1.1 (Γενικά) και η παράγραφος 1.2 (Εισαγωγή στην εξέλιξη των ειδών) χωρίς τις ενότητες 1.2.1, 1.2.2, 1.2.3, 1.2.4.

    Κεφάλαιο 2  Άνθρωπος και Περιβάλλον εκτός από τις υποενότητες "Επισημάνσεις στον κύκλο του θείου", "Επισημάνσεις στον κύκλο του φωσφόρου" της ενότητας 2.2.6 (Κύκλοι άλλων στοιχείων) και την εισαγωγή της παραγράφου 2.3 "Ο ανθρώπινος πληθυσμός".

    Κεφάλαιο 3 Άνθρωπος και υγεία εκτός από τις υποενότητες "Παθογόνα πρωτόζωα", "Παθογόνοι μύκητες" "Ρικέτσιες και Χλαμύδια" της ενότητας 3.2.2 (Είδη παθογόνων μικροοργανισμών), την υποενότητα "Μη ειδική ανοσιακή αντίδραση" της ενότητας 3.3.1, (Το ανοσοβιολογικό σύστημα), το κείμενο "Οι ανοσοσφαιρίνες του ανθρώπου έχουν καταταχθεί ... πολυπεπτιδικών αλυσίδων" της ενότητας 3.3.3 (Αντισώματα: Δομή και λειτουργία), τις υποενότητες "Ανοσογονικότητα", "Αντιγονικότητα", "Μονοκλωνικά αντισώματα" της ενότητας 3.3.4 (Αντιγόνα - Ανοσογόνα), την ενότητα 3.3.6 (Ανοσοβιολογία των λοιμώξεων), την ενότητα 3.3.8 (Αυτοάνοσα νοσήματα),  τη παράγραφο 3.5 (Χημικοί παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου), την εισαγωγή και την ενότητα 3.6.1 (Καρκίνος) της παραγράγου 3.6 (Φυσικοί παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου) και τη παράγραφο 3.7 (Διατροφή).

    Εργαστηριακές ασκήσεις: Δύο από τις προτεινόμενες στον «Οδηγό Εργαστηριακών Ασκήσεων» οι οποίες δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη.

    Σημειώνεται ότι στη διδακτέα και εξεταστέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:

    α) Τα παραθέματα τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο, οι προτάσεις για προβληματισμό και για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών που δίνονται μέσα σε ειδικά πλαίσια.

    β) Οι χημικοί τύποι οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.

    Επόμενη

     

    ©1999-2002  Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε.